Helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 23 november 2021 16:16 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Je tweede zin slaat wel echt spijker op de kop.
Sommige mensen gebruiken het "falen" van de overheid als vrijbrief om zelf geen verantwoordelijkheden te hoeven nemen.
Ja, de overheid had de boosters al moeten regelen. Ja, de overheid had echt wel meer urgentie kunnen uitstralen.
Alleen maakt dat iemands besluit om ondanks alles toch maar lekker naar kantoor te gaan of hoestend en proestend de kroeg in te gaan, want "ik ben toch gevaccineerd", niet minder debiel.
Nou ja dit dusquote:Op dinsdag 23 november 2021 16:16 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Sommige mensen gebruiken het "falen" van de overheid als vrijbrief om zelf geen verantwoordelijkheden te hoeven nemen.
Ja, de overheid had de boosters al moeten regelen. Ja, de overheid had echt wel meer urgentie kunnen uitstralen.
Alleen maakt dat iemands besluit om ondanks alles toch maar lekker naar kantoor te gaan of hoestend en proestend de kroeg in te gaan, want "ik ben toch gevaccineerd", niet minder debiel.
Natuurlijk denkt niet iedereen zo, maar hoor genoeg mensen (helaas ook vooral jongere collega's in de zorg) die er zo over denken.
De dansen met janssen groep komt toch niet in het ziekenhuis. Leuk als ze anti stoffen hebben maar dat zijn geen ouderen.quote:Op dinsdag 23 november 2021 16:09 schreef Fosive het volgende:
Stelling: Eigenlijk was (met de kennis van nu) 'Dansen met Janssen', en voortzetting ervan, geen slecht idee
Op die manier hadden in de zomermaanden (waar het een stuk rustiger in de zorg was) mensen die geen vaccin willen natuurlijke antistoffen kunnen opbouwen, en zou een deel ervan de zorg op dit moment niet belasten. Dus verspreiding van de druk op de zorg i.p.v. die pieken.
bronquote:De meeste positieve coronatests werden afgelopen week afgenomen onder 5- tot en met 14-jarigen en 35- tot en met 44-jarigen. Het gaat vooral om schoolgaande kinderen en hun ouders, bevestigt het RIVM.
Sommige mensen hebben geen keuze als het gaat om thuiswerken of op locatie. Vanwege de aard van hun werk of hun werkgever die er niet aan wil.quote:Op dinsdag 23 november 2021 16:16 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Natuurlijk denkt niet iedereen zo, maar hoor genoeg mensen (helaas ook vooral jongere collega's in de zorg) die er zo over denken.
Dat snap ik, maar die jongeren hebben ouders, grootouders, een baantje, etc.quote:Op dinsdag 23 november 2021 16:18 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
De dansen met janssen groep komt toch niet in het ziekenhuis. Leuk als ze anti stoffen hebben maar dat zijn geen ouderen.
De werkgevers vallen ook onder de samenleving.quote:Op dinsdag 23 november 2021 16:19 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Sommige mensen hebben geen keuze als het gaat om thuiswerken of op locatie. Vanwege de aard van hun werk of hun werkgever die er niet aan wil.
Vaccineren als zwangere is een lastige keuze, maar dit toont wel de noodzaak ervoor aan.quote:Risk for Stillbirth Among Women With and Without COVID-19 at Delivery Hospitalization — United States, March 2020–September 2021
Summary
What is already known about this topic?
Pregnant women are at increased risk for severe disease from COVID-19, and COVID-19 is associated with an increased risk for adverse perinatal outcomes.
What is added by this report?
Among 1,249,634 delivery hospitalizations during March 2020–September 2021, U.S. women with COVID-19 were at increased risk for stillbirth compared with women without COVID-19 (adjusted relative risk [aRR] = 1.90; 95% CI = 1.69–2.15). The magnitude of association was higher during the period of SARS-CoV-2 B.1.617.2 (Delta) variant predominance than during the pre-Delta period.
What are the implications for public health practice?
Implementing evidence-based COVID-19 prevention strategies, including vaccination before or during pregnancy, is critical to reduce the impact of COVID-19 on stillbirths.
Ik vind 20% wat te herleiden is naar school/opvang nog best meevallen eigenlijk. Al zou het wel iets hoger liggen, omdat niet alles is te herleiden.quote:Op dinsdag 23 november 2021 16:19 schreef 4-elements het volgende:
Was deze al voorbij gekomen?
https://www.nu.nl/coronav(...)itief-op-corona.html
Papa, mama en de kinderen voorlopig niet meer op bezoek bij opa, oma, ooms en tantes.quote:Op dinsdag 23 november 2021 16:19 schreef 4-elements het volgende:
Was deze al voorbij gekomen?
[..]
bron
Tuurlijk kan niet iedereen, maar 100% zeker dat het stukken meer kan dan nu.quote:Op dinsdag 23 november 2021 16:19 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Sommige mensen hebben geen keuze als het gaat om thuiswerken of op locatie. Vanwege de aard van hun werk of hun werkgever die er niet aan wil.
De werkgevers is het nooit echt moeilijk gemaakt m.i.quote:Op dinsdag 23 november 2021 16:20 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
De werkgevers vallen ook onder de samenleving.
Ken toch best wat vrienden waarvan de baas gewoon eist dat ze op het werk komen een aantal dagen per week, ookal kunnen ze prima thuiswerken. Die gaan dan niet tegen hun baas in.quote:Op dinsdag 23 november 2021 16:22 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Tuurlijk kan niet iedereen, maar 100% zeker dat het stukken meer kan dan nu.
Ik kan ook niet altijd thuiswerken, maar wanneer het mogelijk is doe ik het wel gewoon.
Het stoort me al de hele pandemie dat prominenten niet het goede voorbeeld geven door thuis te werken. Denk aan ministers, burgemeesters, maar ook TV-presentatoren etc. Ik denk dat meer mensen geneigd zouden zijn het over te nemen als ze het elke dag zien, inclusief werkgevers die nu aan hun mensen vragen weer naar de zaak te komen terwijl dat niet per se hoeft.quote:Op dinsdag 23 november 2021 16:19 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zal vast wel uitmaken maar dit was toch wel zo gelopen uiteindelijk.quote:Op dinsdag 23 november 2021 16:20 schreef Fosive het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar die jongeren hebben ouders, grootouders, een baantje, etc.
Het laatste cijfer dat ik zag was dat 78% van de besmettingen niet te herleiden is, dus dat is wel iets meer dan "niet alles"quote:Op dinsdag 23 november 2021 16:22 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik vind 20% wat te herleiden is naar school/opvang nog best meevallen eigenlijk. Al zou het wel iets hoger liggen, omdat niet alles is te herleiden.
Even in de slaapkamer van iedere TV-presentator een studio bouwen jaquote:Op dinsdag 23 november 2021 16:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het stoort me al de hele pandemie dat prominenten niet het goede voorbeeld geven door thuis te werken. Denk aan ministers, burgemeesters, maar ook TV-presentatoren etc. Ik denk dat meer mensen geneigd zouden zijn het over te nemen als ze het elke dag zien, inclusief werkgevers die nu aan hun mensen vragen weer naar de zaak te komen terwijl dat niet per se hoeft.
Dat is wel wat zo'n beetje elke talkshowhost in de VS heeft gedaan.quote:Op dinsdag 23 november 2021 16:25 schreef dycto het volgende:
[..]
Even in de slaapkamer van iedere TV-presentator een studio bouwen ja
Het hoeft helemaal niet moeilijk te zijn om een beetje fatsoenlijk op beeld over te komen vanuit huis. Als de gemiddelde YouTuber of Twitch-streamer het kan, kunnen Sybrand Niessen of Sven Kockelmann het ook.quote:Op dinsdag 23 november 2021 16:25 schreef dycto het volgende:
[..]
Even in de slaapkamer van iedere TV-presentator een studio bouwen ja
Gaat ook niks veranderen denk ik.quote:Op dinsdag 23 november 2021 16:27 schreef TheRabbitEars het volgende:
1,5 meter wordt weer verplicht vanaf morgen (https://www.nu.nl/algemee(...)-weer-verplicht.html)
Geen actieve handhaving, dus papieren tijger.quote:Op dinsdag 23 november 2021 16:27 schreef TheRabbitEars het volgende:
1,5 meter wordt weer verplicht vanaf morgen (https://www.nu.nl/algemee(...)-weer-verplicht.html)
quote:Op dinsdag 23 november 2021 16:27 schreef TheRabbitEars het volgende:
Dat is het punt niet. Zij zijn ook de samenleving, maar geven de indruk nu 'er wel klaar mee' te zijn. Iedereen kijkt nu naar zichzelf, 'ja maar wat kan ík nou nog meer doen, maar het gaat om onze samenleving. Die kreeg een foei van Rutte en dan kun je daar lachend over doen met z'n allen, maar hij had gewoon een punt.quote:Op dinsdag 23 november 2021 16:23 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
De werkgevers is het nooit echt moeilijk gemaakt m.i.
En ga je wel handhaven dan gaan mensen piepen over hun vrijheid etc. En voor je het weet zijn de politie mensen kampbewakers uit de oorlog.quote:Op dinsdag 23 november 2021 16:28 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Geen actieve handhaving, dus papieren tijger.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |