Oekraïne gemiddelde levensverwachting 70 jaar, dat scheelt lekker in opnames. Misschien in Nederland ook daar naartoe werken.quote:Op dinsdag 23 november 2021 12:33 schreef dycto het volgende:
Als je ziet dat ongevaccineerde landen zoals Oekraïne, Bulgarije, Noord-Macedonië en weet ik veel wie nog meer relatief probleemloos door hun najaarsgolf gekomen zijn, hoe kom je er dan in vredesnaam bij dat een 2G-samenleving in een modern en westers land waar zo goed als iedereen gevaccineerd is, wél nodig gaat zijn
Poppenkast.
Volgens mij wordt er niet gewacht.quote:Op dinsdag 23 november 2021 12:35 schreef Predator40 het volgende:
ondertussen zitten ze alweer 2 weken te leuteren over 2G........waar wachten ze op ?
Kun je nagaanquote:Op dinsdag 23 november 2021 12:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zelfs pizzabezorgers zijn het roerend met je eens.
Waarom zou dat geen nut hebben? Het verlaagt de R waardoor de druk op de zorg verlicht gaat worden. Je bedoelt denk ik dat je een lockdown niet wenselijk vindt.quote:Op dinsdag 23 november 2021 12:46 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee. Lockdown heeft geen nut
Starten met boosteren van 60+ wel en zo snel mogelijk. De bescherming van die groep moet op orde komen want die komen in de zorg terecht volgens de cijfers. En zorgen dat het een jaarlijks terugkomend dingetje wordt naast de griep.
Maar het is zo verdomde traag.
Nu met boosters beginnen is eigenlijk alweer te traag, daar los je de situatie in de zorg momenteel niet mee op. Niet door die boosters alleen althans, dan hadden ze daar in september mee moeten beginnen.quote:Op dinsdag 23 november 2021 12:46 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Starten met boosteren van 60+ wel en zo snel mogelijk. De bescherming van die groep moet op orde komen want die komen in de zorg terecht volgens de cijfers. En zorgen dat het een jaarlijks terugkomend dingetje wordt naast de griep.
Oekraïne heeft in bepaalde deelstaten het matig voor elkaar maar de realiteit is in grote delen van het land anders. In Bulgarije is er behoorlijke oversterfte, grotendeels voor mensen die rond de gemiddelde levensverwachting zitten en tal van andere ziekten hebben.quote:Op dinsdag 23 november 2021 12:42 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Hoe kom je daar dan bij? Ik hoor hele andere verhalen uit de landen. Zorg zwaar onder druk. Flinke oversterfte.
Oekraïne is al gepost. Bulgarije hier:
https://www.trouw.nl/buit(...)mainstream~b7819d11/
Dat zijn 4,3 miljoen boosters die je moet zetten hè, daar ben je rustig een maand of 2 mee bezig. En in die twee maanden krijg je wel per dag nog eens 20k besmettingen erbij.quote:Op dinsdag 23 november 2021 12:46 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Bij vorige lockdowns ging die daling alleen steeds trager. De maatregelen doen steeds minder, er zijn steeds hardere nodig om het nut te laten hebben en de financiële en maatschappelijke schade wordt alleen maar groter. Steeds minder proportioneel. Duurt zo een paar maanden voordat je een daling ziet en dan is de vraag of dat door die lockdown komt of door het seizoenseffect of een schoolvakantie of zo.quote:Op dinsdag 23 november 2021 12:48 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Waarom zou dat geen nut hebben? Het verlaagt de R waardoor de druk op de zorg verlicht gaat worden. Je bedoelt denk ik dat je een lockdown niet wenselijk vindt.
De druk op de zorg wordt verlicht als je de doelgroepers van het virus goed beschermd. Dan is een lockdown helemaal niet nodig. Onwenselijk en onnodig.quote:Op dinsdag 23 november 2021 12:48 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Waarom zou dat geen nut hebben? Het verlaagt de R waardoor de druk op de zorg verlicht gaat worden. Je bedoelt denk ik dat je een lockdown niet wenselijk vindt.
Het duurt niet per se zo lang, hoor. Vorig jaar was er een duidelijke daling in ziekenhuisbezetting in november, waarschijnlijk door de maatregelen die half oktober toen zijn opgelegd.quote:Op dinsdag 23 november 2021 12:53 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Duurt zo een paar maanden voordat je een daling ziet en dan is de vraag of dat door die lockdown komt of door het seizoenseffect of een schoolvakantie of zo.
Daar is het al veel te laat voor. Daar hadden ze in september mee moeten beginnen. Je kunt je niet uit code zwart prikken meer.quote:Op dinsdag 23 november 2021 12:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]
De druk op de zorg wordt verlicht als je de doelgroepers van het virus goed beschermd. Dan is een lockdown helemaal niet nodig. Onwenselijk en onnodig.
Zorg daarbij dat je dat geld wat continu voor steunmaatregelen gebruikt moet worden bij de zorg voor capaciteitsuitbreiding terecht komt en je je hebt als maatschappij geen last meer van de 'rona. Op individueel vlak misschien, maar als maatschappij niet.
Dit.quote:Op dinsdag 23 november 2021 12:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik wilde deze winter de logeerkamer gaan aanpakken, zul je zien dat je straks weer een slot voor een halfuurtje bij de bouwmarkt moet gaan reserveren
Alleen maar meer bewijs dat hugo de clown weer te laat is geweest.quote:Op dinsdag 23 november 2021 12:52 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dat zijn 4,3 miljoen boosters die je moet zetten hè, daar ben je rustig een maand of 2 mee bezig. En in die twee maanden krijg je wel per dag nog eens 20k besmettingen erbij.
De Belgen zijn al bijna klaar met 60+ terwijl Hugo loopt te micromanagen met die bullshit QR code.quote:Op dinsdag 23 november 2021 12:52 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dat zijn 4,3 miljoen boosters die je moet zetten hè, daar ben je rustig een maand of 2 mee bezig. En in die twee maanden krijg je wel per dag nog eens 20k besmettingen erbij.
Ergens ook wel chill, bedoel als je van tevoren gewoon een lijstje hebt met wat je wilt halen is een half uur op zich genoeg tijd, plus het is dan altijd lekker rustig in de bouwmarktquote:Op dinsdag 23 november 2021 12:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik wilde deze winter de logeerkamer gaan aanpakken, zul je zien dat je straks weer een slot voor een halfuurtje bij de bouwmarkt moet gaan reserveren
Ik zie niet in hoe ze nu nog een meerderheid kunnen krijgen.quote:Op dinsdag 23 november 2021 12:57 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
De meerderheid, zeker in de Eerste Kamer, raakt nu wel heel ver uit zicht.
Op het hoogtepunt konden wij 150.000 mensen per dag vaccineren toch? Maar nee, de tenten werden zelfs alweer afgebroken omdat het niet meer nodig was. Hadden gewoon meteen moeten beginnen in september, iedereen wist dat deze najaarsgolf eraan zat te komen.quote:Op dinsdag 23 november 2021 12:52 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
België is daar in september al mee begonnen, wij zijn net pas een week bezig.quote:Op dinsdag 23 november 2021 12:57 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
De Belgen zijn al bijna klaar met 60+ terwijl Hugo loopt te micromanagen met die bullshit QR code.
Kap met die onzin en vaccineer 60+ asap.
Daar moet zijn prioriteit nu liggen ipv schoolmeestertje spelen en toffe foto's maken.
Dan duurt het in ieder geval korter.quote:Op dinsdag 23 november 2021 12:56 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Daar is het al veel te laat voor. Daar hadden ze in september mee moeten beginnen. Je kunt je niet uit code zwart prikken meer.
Jouw beter voor elkaar ziet zich op de strengheid van de maatregelen. Vanuit dat perspectief snap ik je standpunt. Dat het daar epidemiologisch gezien ook beter gaat vind ik van niet. Hun testcapaciteit is veel minder dan Nederland en geeft daarom geen duidelijk beeld of de najaarsgolf echt alweer voorbij is. Ik hoor genoeg verhalen over ziekenhuizen die uitpuilen dus of dat er genoeg plek is in de zorg vind ik discutabele uitspraak.quote:Op dinsdag 23 november 2021 12:51 schreef dycto het volgende:
[..]
Oekraïne heeft in bepaalde deelstaten het matig voor elkaar maar de realiteit is in grote delen van het land anders. In Bulgarije is er behoorlijke oversterfte, grotendeels voor mensen die rond de gemiddelde levensverwachting zitten en tal van andere ziekten hebben.
Jij vindt dat een probleem, dat mag. Maar ondertussen is er voldoende plek in de ziekenhuizen, is de najaarsgolf daar aan het dalen en kan je er gewoon nog naar restaurant, café of discotheek. Met 75% van de bevolking die NIET gevaccineerd is. Punt blijft dat in het niet gevaccineerde land het leven vrij probleemloos doorgaat en men in NL overal spoken ziet.
Ben benieuwd of er een ommekeer komt, toch verwacht ik wel weer een groen kruisje.quote:Op dinsdag 23 november 2021 12:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zie niet in hoe ze nu nog een meerderheid kunnen krijgen.
Sowieso restricties op de bouwmarktquote:Op dinsdag 23 november 2021 12:57 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ergens ook wel chill, bedoel als je van tevoren gewoon een lijstje hebt met wat je wilt halen is een half uur op zich genoeg tijd, plus het is dan altijd lekker rustig in de bouwmarkt
Des te meer reden om vaart te maken.quote:Op dinsdag 23 november 2021 12:58 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
België is daar in september al mee begonnen, wij zijn net pas een week bezig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |