abonnement Unibet Coolblue
pi_202498261
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 15:20 schreef Repentless het volgende:

[..]
Die Michael Schumacher kon er ook weinig van. Die Ferrari was zo snel dat de FIA het reglement maar heeft aangepast om het weer een beetje spannend te maken. Toen werd hij pas echt getest op zijn skills en zag je direct dat Alonso superieur was aan Schumacher.

:')
Laten we hopen dat volgend jaar de echte coureurs het verschil gaan maken en niet dat poster boys zoals Lewis worden voorgetrokken. :Y

Er komen mooie jaren aan in de F1, maar niet voor Hamilton. :Y
  maandag 6 december 2021 @ 19:46:33 #127
483602 pferdfahrer
UI door @Nine
pi_202501780
quote:
7s.gif Op maandag 6 december 2021 15:22 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Laten we hopen dat volgend jaar de echte coureurs het verschil gaan maken en niet dat poster boys zoals Lewis worden voorgetrokken. :Y

Er komen mooie jaren aan in de F1, maar niet voor Hamilton. :Y
Je kan ook gewoon accepteren dat Hamilton de greatest of all time is. Dat eeuwige gejank moet maar eens opgehouden zijn.

[ Bericht 5% gewijzigd door R-woud93 op 06-12-2021 20:44:19 (Doe even normaal) ]
pi_202504227
quote:
7s.gif Op maandag 6 december 2021 15:22 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Laten we hopen dat volgend jaar de echte coureurs het verschil gaan maken en niet dat poster boys zoals Lewis worden voorgetrokken. :Y

Er komen mooie jaren aan in de F1, maar niet voor Hamilton. :Y
ik ga er vanuit dat HAM nog 5 jaar F1 gaat doen

Best wel sneu voor MAX :o
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  maandag 6 december 2021 @ 22:12:15 #129
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_202504379
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 22:02 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
ik ga er vanuit dat HAM nog 5 jaar F1 gaat doen

Best wel sneu voor MAX :o
Ach als de FIA inderdaad in de kontzak van Mercedes blijft zitten, maakt Hamilton best een kans. Af en toe Verstappen van de baan (laten) rijden, dan komt het helemaal goed. Dan zijn 4de, 5de,7de plaatsjes inderdaad goed genoeg.
pi_202505413
Verstappen had de beste auto dit weekend, zie kwalificatie. Team verprutst het met banden, Verstappen crasht, Verstappen terecht penalty en toch is het allemaal de schuld van iemand anders.
  dinsdag 7 december 2021 @ 08:24:17 #131
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_202506642
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 23:31 schreef mother_mercury het volgende:
Verstappen had de beste auto dit weekend, zie kwalificatie. Team verprutst het met banden, Verstappen crasht, Verstappen terecht penalty en toch is het allemaal de schuld van iemand anders.
Ik dacht dat dit topic over Hamilton ging? Die best redelijke coureur in een superieure auto, die Hamilton toch?
pi_202507729
quote:
1s.gif Op maandag 6 december 2021 19:46 schreef pferdfahrer het volgende:

[..]
Je kan ook gewoon accepteren dat Hamilton de greatest of all time is. Dat eeuwige gejank moet maar eens opgehouden zijn.

Dat wordt volgend jaar met een talentvolle coureur naast zich duidelijk. Anders is het weer HAM vs VER. Hij heeft geen tegenstand gehad de laatste jaren. Dit is het eerste jaar dat dat wel het geval is en gelijk wankelt het troontje.

Met de nieuwe regels in de F1 waarbij alles veel dichter bijelkaar komt, is het wel afgelopen voor Lewis.
pi_202507738
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 23:31 schreef mother_mercury het volgende:
Verstappen had de beste auto dit weekend, zie kwalificatie. Team verprutst het met banden, Verstappen crasht, Verstappen terecht penalty en toch is het allemaal de schuld van iemand anders.
Nee dit is wel wat er is gebeurd.

Bandenstrategie + de crash was uiteindelijk allemaal debet. Dat is gewoon een misser geweest van RB
  dinsdag 7 december 2021 @ 10:47:57 #134
483602 pferdfahrer
UI door @Nine
pi_202507995
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 23:31 schreef mother_mercury het volgende:
Verstappen had de beste auto dit weekend, zie kwalificatie. Team verprutst het met banden, Verstappen crasht, Verstappen terecht penalty en toch is het allemaal de schuld van iemand anders.
Zo rollen de Maxfans, het ligt altijd aan iemand anders. Het zou ze sieren als ze gewoon erkennen dat Max echt een waardeloze coureur is die in een snel autootje mag rijden.
  dinsdag 7 december 2021 @ 13:40:26 #135
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_202510147
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2021 10:47 schreef pferdfahrer het volgende:

[..]
Zo rollen de Maxfans, het ligt altijd aan iemand anders. Het zou ze sieren als ze gewoon erkennen dat Max echt een waardeloze coureur is die in een snel autootje mag rijden.
Ik dacht dat dit topic over Hamilton ging? Die best redelijke coureur in een superieure auto, die Hamilton toch?
pi_202510222
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 13:40 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Ik dacht dat dit topic over Hamilton ging? Die best redelijke coureur in een superieure auto, die Hamilton toch?
Om aan te tonen dat Hamilton echt een GOAT is, word continu Max Verstappen er bij gehaald om dat aan te tonen. Toch grappig dat een jochie dat nog geen kampioenschap heeft gewonnen er steeds bij word gehaald. Zegt genoeg over de kwaliteiten van Verstappen.
  dinsdag 7 december 2021 @ 16:48:14 #137
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_202512664
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 08:24 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Ik dacht dat dit topic over Hamilton ging? Die best redelijke coureur in een superieure auto, die Hamilton toch?
Nee, die uitstekende coureur die in zijn eerste seizoen in een McLaren al op een haar na kampioen werd en daarbij teamgenoot en regerend wereldkampioen Alonso versloeg. En die in zijn tweede seizoen, op zijn 23e, al daadwerkelijk kampioen werd ondanks grote concurrentie van Ferrari. Die daarna een gok nam door naar Mercedes te gaan, een op dat moment veel matiger team dan McLaren, met slechts 1 overwinning in de drie seizoenen ervoor. Die natuurlijk niet voor Jan Lul bij dat team is gevraagd omdat het een matige coureur is, maar omdat ze de ambitie hadden een topteam te worden en dachten dat hij daaraan kon bijdragen. Waarbij hij dat al in zijn tweede seizoen bij het team bewerkstelligt om het vervolgens nog vier keer te doen.

Die Hamilton gaat het over. En dan klopt het helemaal dat Mercedes de beste auto van de grid had tussen 2014 en 2020, en in 2021 ook op bepaalde circuits de beste papieren had. Maar dan nog moet de coureur het doen en presteren en rijdt die auto niet zichzelf.
  dinsdag 7 december 2021 @ 16:56:00 #138
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_202512777
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 16:48 schreef Repentless het volgende:

[..]
Nee, die uitstekende coureur die in zijn eerste seizoen in een McLaren al op een haar na kampioen werd en daarbij teamgenoot en regerend wereldkampioen Alonso versloeg. En die in zijn tweede seizoen, op zijn 23e, al daadwerkelijk kampioen werd ondanks grote concurrentie van Ferrari. Die daarna een gok nam door naar Mercedes te gaan, een op dat moment veel matiger team dan McLaren, met slechts 1 overwinning in de drie seizoenen ervoor. Die natuurlijk niet voor Jan Lul bij dat team is gevraagd omdat het een matige coureur is, maar omdat ze de ambitie hadden een topteam te worden en dachten dat hij daaraan kon bijdragen. Waarbij hij dat al in zijn tweede seizoen bij het team bewerkstelligt om het vervolgens nog vier keer te doen.

Die Hamilton gaat het over. En dan klopt het helemaal dat Mercedes de beste auto van de grid had tussen 2014 en 2020, en in 2021 ook op bepaalde circuits de beste papieren had. Maar dan nog moet de coureur het doen en presteren en rijdt die auto niet zichzelf.
Kortom, een prima coureur (Wat ook niemand ontkent), maar geen enkele reden om hem de allergrootste ooit te noemen. Wat überhaupt een totaal zinloze wedstrijd is, hoe kun je Hamilton vergelijken met een Shumacher of een Senna, laat staan met een Fangio of een Graham Hill.

Daarnaast is het nogal koddig om te doen alsof Hamilton een engeltje is en anderen, zoals Verstappen, de duivel. Engeltjes worden geen kampioen, Hamilton rijdt net zo scherp, op en over de rand en past precies dezelfde smerige trucjes toe als elke succesvolle coureur voor hem of na hem. Hamilton heeft geen enkele moeite om een tegenstander van de baan te rijden, mocht dat zijn belangen dienen, geen enkele grote coureur heeft daar ooit moeite mee gehad. Dat is onderdeel van het spel.
  dinsdag 7 december 2021 @ 17:33:36 #139
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_202513275
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 16:56 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Kortom, een prima coureur (Wat ook niemand ontkent), maar geen enkele reden om hem de allergrootste ooit te noemen. Wat überhaupt een totaal zinloze wedstrijd is, hoe kun je Hamilton vergelijken met een Shumacher of een Senna, laat staan met een Fangio of een Graham Hill.
Een prima coureur is al iets heel anders dan een "best redelijke coureur", lijkt mij. Of zie je dat anders? Bedoel je dat ze niet te vergelijken zijn omdat ze uit een ander tijdperk komen?

quote:
Daarnaast is het nogal koddig om te doen alsof Hamilton een engeltje is en anderen, zoals Verstappen, de duivel. Engeltjes worden geen kampioen, Hamilton rijdt net zo scherp, op en over de rand en past precies dezelfde smerige trucjes toe als elke succesvolle coureur voor hem of na hem. Hamilton heeft geen enkele moeite om een tegenstander van de baan te rijden, mocht dat zijn belangen dienen, geen enkele grote coureur heeft daar ooit moeite mee gehad. Dat is onderdeel van het spel.
Ik vind ook niet dat Verstappen "de duivel" is. Het is juist geweldig om een coureur te hebben die echt racet en tot het uiterste gaat om aan te vallen of te verdedigen (mits het geen extreem gevaarlijke situaties oplevert natuurlijk, zoals dat voor iedereen geldt). Het beeld dat Hamilton iemand is die moedwillig concurrenten van de baan rijdt om te winnen, vind ik ook niet kloppen. Silverstone was wat mij betreft gewoon een racing incident, niet iets dat je kunt plannen om je concurrent uit te schakelen en er zelf zonder kleerscheuren vanaf te komen. Als je met die snelheden elkaar raakt, is de kans dat er bij jezelf iets afbreekt en je net zo hard die muur ingaat levensgroot. Ik vind die ene race totaal niet indicatief voor de rijstijl van hem in zijn inmiddels lange carrière.

En hoewel sommige mensen het op basis van mijn pleidooien voor Hamilton misschien niet willen geloven, hoop ik dat Verstappen kampioen wordt. Ik ben geen fan of supporter van Hamilton, ik vind alleen het bagatelliseren van zijn capaciteiten en prestaties ten faveure van de genialiteit van Verstappen echt idiote vormen aannemen.
  dinsdag 7 december 2021 @ 17:46:18 #140
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_202513445
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 22:02 schreef klaasweetalles het volgende:

ik ga er vanuit dat HAM nog 5 jaar F1 gaat doen
Die wordt volgens jaar door Russel helemaal los gereden dan vertrekt hij heel snel met de staart tussen de benen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 7 december 2021 @ 18:17:24 #141
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_202513933
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 17:46 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Die wordt volgens jaar door Russel helemaal los gereden dan vertrekt hij heel snel met de staart tussen de benen.
Op basis waarvan ben je hier zo zeker van?
  dinsdag 7 december 2021 @ 18:23:55 #142
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_202514035
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 18:17 schreef Repentless het volgende:

[..]
Op basis waarvan ben je hier zo zeker van?
Mijn rechterduim. En als back-up mijn linkerduim. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 7 december 2021 @ 18:37:39 #143
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_202514175
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 17:33 schreef Repentless het volgende:

[..]
Een prima coureur is al iets heel anders dan een "best redelijke coureur", lijkt mij. Of zie je dat anders? Bedoel je dat ze niet te vergelijken zijn omdat ze uit een ander tijdperk komen?

Klopt, tijdperken kun je niet vergelijken. Net zoals Messi echt niet de beste voetballer aller tijden is. Hamilton is overigens een geweldige coureur, geen twijfel over mogelijk.

quote:
En hoewel sommige mensen het op basis van mijn pleidooien voor Hamilton misschien niet willen geloven, hoop ik dat Verstappen kampioen wordt. Ik ben geen fan of supporter van Hamilton, ik vind alleen het bagatelliseren van zijn capaciteiten en prestaties ten faveure van de genialiteit van Verstappen echt idiote vormen aannemen.
Helemaal eens. Verstappen heeft alles om een grote te worden, maar voor hetzelfde geld eindigt hij als onze Jackie Ickx. Prima maar niet uitzonderlijk.

Ik zou een Hamilton en een Verstappen ook wel eens aan een Indy 500 of een Le Mans willen zien meedoen. Net zoals een Andretti: F1, daytona, sebring, Indy, Le Mans en noem maar op. Alles minimaal 1 keer gewonnen
  dinsdag 7 december 2021 @ 18:48:48 #144
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_202514317
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 18:23 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Mijn rechterduim. En als back-up mijn linkerduim. :)
Ah, dan snal ik het. :) Het is prima mogelijk natuurlijk, maar ik verbaas me hier en daar over de stelligheid waarmee dit wordt gezegd. Vaak is die invalbeurt daarvoor het argument, maar een momentopname vind ik niet erg indicatief. Wanneer je een heel seizoen bij een topteam rijdt en ineens continu alle ogen op je gericht zijn, is de druk volledig anders en moet je nog maar zien of iemand daar goed mee om kan gaan.

Als ik een vergelijking maak: toen Royston Drenthe naar Real Madrid ging, stond hij direct in de basis en maakte in zijn eerste officiële wedstrijd (de Spaanse Supercup) direct een weergaloos doelpunt. Daarna ging het vrij snel bergafwaarts. Een goed begin is geen garantie voor een glansrijke carrière.
  dinsdag 7 december 2021 @ 18:55:39 #145
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_202514427
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2021 18:37 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Klopt, tijdperken kun je niet vergelijken. Net zoals Messi echt niet de beste voetballer aller tijden is. Hamilton is overigens een geweldige coureur, geen twijfel over mogelijk.
[..]
Helemaal eens. Verstappen heeft alles om een grote te worden, maar voor hetzelfde geld eindigt hij als onze Jackie Ickx. Prima maar niet uitzonderlijk.

Ik zou een Hamilton en een Verstappen ook wel eens aan een Indy 500 of een Le Mans willen zien meedoen. Net zoals een Andretti: F1, daytona, sebring, Indy, Le Mans en noem maar op. Alles minimaal 1 keer gewonnen
Je had het in eerste instantie over "een best redelijke coureur", maar als ik dit lees zijn we het dus eigenlijk wel eens. :)
  dinsdag 7 december 2021 @ 18:56:21 #146
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_202514443
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 18:48 schreef Repentless het volgende:

Ah, dan snal ik het. :) Het is prima mogelijk natuurlijk, maar ik verbaas me hier en daar over de stelligheid waarmee dit wordt gezegd. Vaak is die invalbeurt daarvoor het argument, maar een momentopname vind ik niet erg indicatief.

Juist wel. Als je kijkt naar hoe moeilijk sommige zeer ervaren coureurs aan het begin van dit seizoen hadden, na de overstap naar een andere of geheel nieuwe auto (Ricciardo, Alonso, Vettel) en je zet daarnaast dat Russel in die Mercedes stapt en gewoon naar de overwinning rijdt (mits Mercedes het, uiteraard op aangeven van Hamilton, niet had 'opgekloot'), dan zijn er twee goed verdedigbare conclusies uit die momentopname trekken:
Russel is (minstens) zo goed als Hamilton.
De Mercedes was hysterisch dominant.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 7 december 2021 @ 19:04:52 #147
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_202514566
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 18:55 schreef Repentless het volgende:

[..]
Je had het in eerste instantie over "een best redelijke coureur", maar als ik dit lees zijn we het dus eigenlijk wel eens. :)
Ik deed hetzelfde als jij. Klein beetje relativeren
  dinsdag 7 december 2021 @ 22:57:58 #148
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_202519236
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 december 2021 18:56 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Juist wel. Als je kijkt naar hoe moeilijk sommige zeer ervaren coureurs aan het begin van dit seizoen hadden, na de overstap naar een andere of geheel nieuwe auto (Ricciardo, Alonso, Vettel) en je zet daarnaast dat Russel in die Mercedes stapt en gewoon naar de overwinning rijdt (mits Mercedes het, uiteraard op aangeven van Hamilton, niet had 'opgekloot'), dan zijn er twee goed verdedigbare conclusies uit die momentopname trekken:
Russel is (minstens) zo goed als Hamilton.
De Mercedes was hysterisch dominant.
Het tweede ben ik het volledig mee eens. Bij het eerste zou ik zeggen: het toont aan dat hij het talent heeft om net zo goed of misschien zelfs beter te zijn dan Hamilton. Een onderdeel van "goed zijn" is voor mij echter ook in staat zijn om jaar in, jaar uit te presteren en in de top mee te draaien met alle druk die daar bij komt kijken. En dat weet je bij Russell simpelweg nog niet.

Wanneer je er redelijk onbevangen in gaat zoals in die race, kun je dus boven jezelf uitstijgen en een bizarre prestatie neerzetten. Wat mij betreft vergelijkbaar met de overwinning van Verstappen in Spanje: eerste race na de switch met Kvyat en direct de overwinning pakken. Ongelooflijk. Echter heeft hij vanaf dat moment niet continu beter gepresteerd dan Ricciardo. Sterker nog, in zowel 2016 als 2017 is hij onder Ricciardo geëindigd in het klassement.

Tot slot denk ik dat wanneer je Sebastian Vettel in 2008 eenmalig in een McLaren of Ferrari had gezet, hij ook zomaar die race had kunnen winnen. Hij was toen in bloedvorm en een megatalent. Daarna vier keer op rij wereldkampioen geworden, maar de laatste jaren legde hij het ook af tegen teamgenoten.
pi_202527892
quote:
Mercedes beëindigt na kritiek van ook Lewis Hamilton per direct omstreden sponsordeal
Mercedes heeft met onmiddellijke ingang de omstreden sponsordeal met Kingspan beëindigd. Volgens een statement van de Formule 1-renstal is in onderling overleg tot de breuk besloten.

Sportredactie 08-12-21, 12:55 Laatste update: 13:42
,,Beide partijen zijn tot de conclusie gekomen dat het niet gepast is om op dit moment door te gaan met het partnerschap, ondanks de bedoelde positieve impact", zo valt in het statement te lezen. Kingspan zou Mercedes gaan helpen bij duurzaamheidsplannen.

Lees ook
Oud-Formule 1-baas Ecclestone: ‘Max Verstappen vecht niet alleen tegen Lewis Hamilton’
Oud-Formule 1-baas Ecclestone: ‘Max Verstappen vecht niet alleen tegen Lewis Hamilton’
Lewis Hamilton kwam afgelopen weekeinde nog in een lastige positie terecht. De zevenvoudig wereldkampioen van Mercedes is doorgaans uitgesproken als het gaat om maatschappelijke thema’s en misstanden in de wereld. Dit keer werd hij zelf bevraagd over een omstreden sponsordeal van zijn team Mercedes. Hamilton zei vooraf niet op de hoogte te zijn geweest van de deal en sprak direct al duidelijke taal. ,,We zullen zien of dat logo op de auto blijft", liet hij in Jeddah optekenen.

In Engeland ontstond afgelopen week grote commotie, nadat Mercedes een overeenkomst sloot met Kingspan, een bedrijf dat betrokken zou zijn geweest bij de brand van de Grenfell Tower in 2017 in Londen, die aan 72 mensen het leven kostte. De gemeenschap van de wijk kwam in opstand en schreef een brief aan teambaas Toto Wolff, en zelfs de overheid riep op de deal te verbreken. Een officieel onderzoek naar de rol van het bedrijf bij de brand, loopt nog.
Ham is de machtigste coureur in de F1
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  woensdag 8 december 2021 @ 18:15:12 #150
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_202528413
quote:
Een officieel onderzoek naar de rol van het bedrijf bij de brand, loopt nog.
Guilty untill proven innocent?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')