NAVO heeft ook helemaal geen gevoelige gegevens hequote:Op maandag 22 november 2021 16:37 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dus de navo kan online vergaderen, het OMT en de ministerraad maar het coronaoverleg niet? Juist. Onwil.
Tja, dit zijn wel de mensen die erover gaan. Als Kuipers zegt dat code zwart helemaal nog niet aan de orde is zal de Jonge dat gewoon overnemen, want Kuipers is degene die erover gaat.quote:
Waar haal jij vandaan dat er een onvermijdelijke lockdown aan zit te komen en dat bovendien zij dat al weten? Is dat niet jouw eigen interpretatie van de situatie?quote:Op maandag 22 november 2021 16:31 schreef Jor_Dii het volgende:
Wat zou nou de strategie zijn achter de huidige uitspraken van Rutte en de Jonge terwijl ze dondersgoed weten dat ze a.s. vrijdag of volgende week dinsdag gewoon een (harde) lockdown aan moeten gaan kondigen. Denken ze echt dat wij Nederlanders zo dom zijn?
Het komt wel weer terug, na een 'korte hevige lockdown'. Is m'n oprechte verwachting, behalve de term kort, daar weet ik geen waarde meer aan toe te kennen.quote:Op maandag 22 november 2021 16:39 schreef WheeledWarrior het volgende:
Zouden ze nog iets gaan proberen met 2G eerst of is dat al ten grave gedragen?
Dat partij X het wel aandurft zegt niks over partij Y.. En we weten allemaal hoe goed de IT is bij de overheid....quote:Op maandag 22 november 2021 16:37 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dus de navo kan online vergaderen, het OMT en de ministerraad maar het coronaoverleg niet? Juist. Onwil.
MAar als je gevaccineerd, hersteld of dood bent, moet je toch Corona gekregen hebben?quote:Op maandag 22 november 2021 16:31 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat staat er helemaal niet!
Gevaccineerd, hersteld of dood.
Ik ook, ik zou niet weten wat de kentering zou veroorzaken anders dan intrensieke motivatie om het niet op te lopen nu / mensen die voorzichtiger zijn geworden.quote:Op maandag 22 november 2021 16:16 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik heb moeite dat te geloven als je zoals afgelopen week 150.000 besmettingen noteert (en nog vele meer mist vanwege testcapaciteit etc.)
'Ja maar hullie...!'quote:Op maandag 22 november 2021 16:42 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Dat partij X het wel aandurft zegt niks over partij Y.. En we weten allemaal hoe goed de IT is bij de overheid....
Daarnaast vind ik het ook wel een beetje simpel/kinderachtig om ze daarop te pakken..
Het gaat niet persé om wat wel of niet mag, maar wat verstandig is.quote:Op maandag 22 november 2021 16:32 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Als ik de QR code van mijn bezoek dan scan, zou het dan wel mogen? Ik weet dat iedereen die hier over de vloer komt gevaccineerd is. Ik zou beter controleren dan de meeste horeca, want ik weet wat het ID van mijn bezoek is.
Sommigen hebben zich verbaasd over het feit dat ze die nergens hebben moeten laten zien. Laatst als grap aangeboden om de QR code te scannen. Iedereen trok spontaan de telefoon tevoorschijn. Ik ben goed in de lach geschoten.
Of iets anders waarbij je een plek op de IC nodig had, welke er niet meer is.quote:Op maandag 22 november 2021 16:42 schreef mir1986 het volgende:
[..]
MAar als je gevaccineerd, hersteld of dood bent, moet je toch Corona gekregen hebben?
Dit verwacht ik ook.quote:Op maandag 22 november 2021 16:41 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Het komt wel weer terug, na een 'korte hevige lockdown'. Is m'n oprechte verwachting, behalve de term kort, daar weet ik geen waarde meer aan toe te kennen.
Geruststelling, iedereen heeft al eens te maken gehad met een corona besmetting.quote:Op maandag 22 november 2021 16:24 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Dus iedereen krijgt Corona? Dat lijkt me nogal wat.
Maar ze pakken de samenleving er toch ook op als ze niet thuis werken terwijl dat wel kan?quote:Op maandag 22 november 2021 16:42 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Dat partij X het wel aandurft zegt niks over partij Y.. En we weten allemaal hoe goed de IT is bij de overheid....
Daarnaast vind ik het ook wel een beetje simpel/kinderachtig om ze daarop te pakken..
Dit plaatje is geupdatedquote:Op maandag 22 november 2021 16:45 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Het gaat niet persé om wat wel of niet mag, maar wat verstandig is.
Kijk, het verstandigste is natuurlijk 0 contacten zodat er ook 0% kans is op overdracht. Het andere uiterste is nergens op letten en de hele dag iedereen om de nek hangen (kans op besmetting - gechargeerd - 100%).
Het gaat erom om hierin een tussenweg te vinden waarbij je voorzichtig bent, maar toch je leven nog redelijk kan leven.
Om een besmetting "succesvol" te laten plaatsvinden zijn een aantal factoren van belang, zoals de ruimte waar het gebeurt, de afstand tussen de personen, de duur en intensiviteit van het contact, etc.
In het scenario:
"uit eten in een restaurant zonder 1,5 meter aanhouden en daarna of daarvoor thuis ook geen 1,5 meter aanhouden"
vergroot je het risico op besmetting t.o.v. scenario:
"uit eten in een restaurant zonder 1,5 meter aanhouden en daarna of daarvoor thuis wel 1,5 meter aanhouden"
Oftewel, het bekende gatenkaas-concept waarbij alle beetjes helpen:
[ afbeelding ]
Inderdaad. Ruim op tijd voor Sinterklaas. Wie stout is krijgt de roe!quote:Op maandag 22 november 2021 16:25 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Net op tijd voor sinterklaas. Allemaal mee naar Spanje op de boot.
Ik zou intussen ook bijna zeggen: geef mij die corona nu maar. Twee vaccinaties die nog geen half jaar oud zijn plus een besmetting, dan zit ik gebakken de komende tijd qua immuniteit.quote:Op maandag 22 november 2021 16:47 schreef GemMagic het volgende:
Waarom zou je als gevaccineerde bang zijn om nu corona op te lopen. Je bent eventjes ziek en daarna is je immuniteit weer netjes op peil. Het vaccin beschermt immers goed tegen een ernstig verloop.
Ik denk dat deze realisatie ten grondslag ligt aan het minder streng naleven van veiligheidsregels in de persoonlijke sfeer.
heel veel dingen door de strot drukken die we niet willen, maar het is code zwart!quote:Op maandag 22 november 2021 16:31 schreef Jor_Dii het volgende:
Wat zou nou de strategie zijn achter de huidige uitspraken van Rutte en de Jonge terwijl ze dondersgoed weten dat ze a.s. vrijdag of volgende week dinsdag gewoon een (harde) lockdown aan moeten gaan kondigen. Denken ze echt dat wij Nederlanders zo dom zijn?
Pills zijn curatief en houden geen ziekte tegen.quote:Op maandag 22 november 2021 16:47 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Dit plaatje is geupdated
[ afbeelding ]
Het maakt ze niet uit, ze lachen en liegen al een tijdje recht in je gezicht.quote:Op maandag 22 november 2021 16:31 schreef Jor_Dii het volgende:
Met droge ogen beweren dat “het ze niet uitmaakt” is dan weer van een bepaald, twijfelachtig niveau..quote:Op maandag 22 november 2021 16:48 schreef zoost het volgende:
[..]
Het maakt ze niet uit, ze lachen en liegen al een tijdje recht in je gezicht.
Je hoeft niet bang te zijn, maar inmiddels is bekend dat je als gevaccineerde wel kan bijdragen aan de verspreiding. Dat het voor jou waarschijnlijk mild verloopt (of zelfs asymptomatisch) betekent niet dat je geen onderdeel kan zijn van een keten van besmettingen die uiteindelijk iemand treft waarbij het verloop wel ernstig is.quote:Op maandag 22 november 2021 16:47 schreef GemMagic het volgende:
Waarom zou je als gevaccineerde bang zijn om nu corona op te lopen. Je bent eventjes ziek en daarna is je immuniteit weer netjes op peil. Het vaccin beschermt immers goed tegen een ernstig verloop.
Ik denk dat deze realisatie ten grondslag ligt aan het minder streng naleven van veiligheidsregels in de persoonlijke sfeer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |