abonnement Unibet Coolblue
  maandag 22 november 2021 @ 12:04:04 #1
246179 Hondenfluitje
Bodof, kom onder de paraplof
pi_202290433
Ik weet van mezelf dat ik soms moeilijk te peilen ben, vooral in nieuwe situaties of in een groep mensen die ik niet ken. Na verloop van tijd voel ik mij meer op mijn gemak en trekt het weg. Tot die tijd voel ik altijd een soort schroom om dingen te zeggen of te doen. Dit resulteert erin dat mensen niet aan mij kunnen aflezen hoe ik iets of iemand nou daadwerkelijk vindt.

Voorbeelden:
-Ik werd ingewerkt op mijn nieuwe baan, waarbij mijn collega na een poosje aangaf dat hij in het begin totaal geen idee had of ik zijn hulp waardeerde of dat ik hem een klootzak vond.
-Op de basisschool leek het volgens de leraar soms alsof ik afwezig was, terwijl als hij mijn werk ging nakijken er niks op aan te merken was.
-Collega's die zich afvragen of ik iets wel begrepen heb, terwijl ik precies weet wat er gevraagd wordt. Of dat ze niet kunnen zien of ik iets wel/niet leuk vindt om te doen.
-Een meisje die een date gezellig vond, maar tijdens de date niet kon inschatten of ik dat ook vond en dus lastig vond om te beoordelen of ze dan nog een keer wilde afspreken.

Ik vind het best wel een klote-eigenschap omdat je hierdoor afstandelijk, ongeïnteresseerd en afwezig over kan komen. Terwijl ik juist betrokken, oprecht geïnteresseerd en heel ad-rem ben als ik mij op mijn gemak voel.

Echter hier gaat tijd overheen en ben ik soms meer met mijzelf bezig dan met het gesprek wat ik voer of de dynamiek van een groep waarin ik mij bevindt. Dan kom je niet lekker uit de verf.

Denk dat de uitdaging duidelijk is: meer mijn gevoelens en gedachtes uiten. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan omdat dit er nou eenmaal ingeslepen is. Ik vermoed dat het iets met mijn opvoeding te maken heeft, thuis praatten we nooit over dit soort dingen. Het was altijd: dit zijn de gegeven omstandigheden en daarin zul je jezelf moeten redden.

Herkenbaar? Ben ook wel benieuwd naar ervaringen van mensen die als gesprekspartner iemand als mij hebben. Hoe ervaar je dat nou precies en wat zou helpen?
  maandag 22 november 2021 @ 12:26:15 #2
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_202290662
Beste Hondenfluitje, omdat je zo goed weet (niet grappig of cynisch bedoeld) wat er scheelt. is de oplossing nabij. Vergelijk eens met sex of eten. Iemand die geen feedback geeft, noch verbaal noch non verbaal, is moeilijk te doorgronden, en dat is vervelend voor de ander(en). Zo zeg je bv hmm, lekker. Meer, meer jus, je smakt en likt je lippen af. Bijvoorbeeld
Nu, dat idee moet jij gewoon gaan toepassen in contacten met (nieuwe) mensen.

Verbaal ..... Aha, ah, zo, ja, ik zie het, mooi, okay. Stel eens een vraag, vertel wat je ervan vindt.
Non verbaal ... knipper regelmatig met je ogen (dus niet staren) knik met je hoofd (ja ik begrijp het) enz.

Ik denk dat het verbale het makkelijkst is voor jou. Het non verbale is an sich niet moeilijk maar een boek over non verbale communicatie zou jou best op weg kunnen helpen. Les in toneel, dramatische expressie zouden ook goed helpen. Succes .......
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_202292662
Ik zou gaan pokeren. Doe er je voordeel mee.

Verder blijf gewoon jezelf. Overdreven niet echte emoties tonen lijkt me ergens ook niet echt goed voor de lange termijn. Mensen die je beter (leren) kennen gaan/kunnen je al wel beter kunnen inschatten.
  maandag 22 november 2021 @ 16:37:47 #4
246179 Hondenfluitje
Bodof, kom onder de paraplof
pi_202294174
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 14:57 schreef StevenHyde het volgende:
Ik zou gaan pokeren. Doe er je voordeel mee.

Verder blijf gewoon jezelf. Overdreven niet echte emoties tonen lijkt me ergens ook niet echt goed voor de lange termijn. Mensen die je beter (leren) kennen gaan/kunnen je al wel beter kunnen inschatten.
Haha mooi!

Mijn vrienden weten precies hoe ik in de steel zit ja. Maar ik ben het niet helemaal met je eens met 'blijf gewoon jezelf', ik vind dit een tekortkoming die ervoor zorgt dat mensen een beeld van mij kunnen krijgen wat niet klopt. Ik voel wel emoties, maar niet direct heel uitgesproken. Bv. tijdens een tinderdate: vanaf de foto's leek het me een hele lieve meid en in het echt had ze ook die uitstraling. Ook had ze echt een toffe kledingstijl, dan denk ik achteraf waarom heb ik dat niet gewoon tijdens de date gezegd? Dat soort signalen afgeven is denk ik belangrijk.

quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 12:26 schreef LeesFoknl het volgende:
Beste Hondenfluitje, omdat je zo goed weet (niet grappig of cynisch bedoeld) wat er scheelt. is de oplossing nabij. Vergelijk eens met sex of eten. Iemand die geen feedback geeft, noch verbaal noch non verbaal, is moeilijk te doorgronden, en dat is vervelend voor de ander(en). Zo zeg je bv hmm, lekker. Meer, meer jus, je smakt en likt je lippen af. Bijvoorbeeld
Nu, dat idee moet jij gewoon gaan toepassen in contacten met (nieuwe) mensen.

Verbaal ..... Aha, ah, zo, ja, ik zie het, mooi, okay. Stel eens een vraag, vertel wat je ervan vindt.
Non verbaal ... knipper regelmatig met je ogen (dus niet staren) knik met je hoofd (ja ik begrijp het) enz.

Ik denk dat het verbale het makkelijkst is voor jou. Het non verbale is an sich niet moeilijk maar een boek over non verbale communicatie zou jou best op weg kunnen helpen. Les in toneel, dramatische expressie zouden ook goed helpen. Succes .......
Thx voor je reactie. Ik zou het zelf idd ook niet prettig vinden als ik geen enkele feedback krijg op b.v. je kookkunsten. Verbaal lijkt mij makkelijker ja. Maar laten we als voorbeeld noemen een date die geen hoogte krijgt. Hoe zorg je dat ze dat wel krijgt? Gewoon door aan het einde te zeggen dat je het gezellig vond, door tijdens de date te zeggen ik vind het tof dat je X doet, dat soort dingen? Ik spreek dat soort dingen niet vaak uit in het begin.
pi_202294221
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 16:37 schreef Hondenfluitje het volgende:

[..]
Haha mooi!

Mijn vrienden weten precies hoe ik in de steel zit ja. Maar ik ben het niet helemaal met je eens met 'blijf gewoon jezelf', ik vind dit een tekortkoming die ervoor zorgt dat mensen een beeld van mij kunnen krijgen wat niet klopt. Ik voel wel emoties, maar niet direct heel uitgesproken. Bv. tijdens een tinderdate: vanaf de foto's leek het me een hele lieve meid en in het echt had ze ook die uitstraling. Ook had ze echt een toffe kledingstijl, dan denk ik achteraf waarom heb ik dat niet gewoon tijdens de date gezegd? Dat soort signalen afgeven is denk ik belangrijk.
[..]
Thx voor je reactie. Ik zou het zelf idd ook niet prettig vinden als ik geen enkele feedback krijg op b.v. je kookkunsten. Verbaal lijkt mij makkelijker ja. Maar laten we als voorbeeld noemen een date die geen hoogte krijgt. Hoe zorg je dat ze dat wel krijgt? Gewoon door aan het einde te zeggen dat je het gezellig vond, door tijdens de date te zeggen ik vind het tof dat je X doet, dat soort dingen? Ik spreek dat soort dingen niet vaak uit in het begin.
Dat soort signalen afgeven zijn idd belangrijk ja. Daar ben ik t dan wel weer mee eens. Zit daar dan een stukje verlegenheid in of kom je er echt pas thuis achter dat je der daar over had kunnen complimenteren?
  maandag 22 november 2021 @ 16:41:15 #6
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_202294238
Ik denk wel dat het zo simpel kan zijn: je van tevoren voornemen om een paar keer hardop je positieve feedback te geven en dat dan ook oprecht te doen (iemand erbij aankijken, bijv.).
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 22 november 2021 @ 16:57:40 #7
246179 Hondenfluitje
Bodof, kom onder de paraplof
pi_202294467
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 16:40 schreef StevenHyde het volgende:

[..]
Dat soort signalen afgeven zijn idd belangrijk ja. Daar ben ik t dan wel weer mee eens. Zit daar dan een stukje verlegenheid in of kom je er echt pas thuis achter dat je der daar over had kunnen complimenteren?
Nee geen verlegenheid, ik kwam hier thuis pas achter. Een date is een perfecte situatie waarin ik erg mijn best aan het doen ben om het gesprek gaande te houden. Wat lukte want ze vond het gezellig. Maar dan zit ik thuis het verloop een beetje te overdenken en dan kom ik op dit soort dingen. Als ik op mijn gemak ben zit ik veel dieper in het gesprek en heb ik het veel eerder door.

quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2021 16:41 schreef Lienekien het volgende:
Ik denk wel dat het zo simpel kan zijn: je van tevoren voornemen om een paar keer hardop je positieve feedback te geven en dat dan ook oprecht te doen (iemand erbij aankijken, bijv.).
Dat is best wel een heel goed idee eigenlijk......
pi_202294940
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 16:37 schreef Hondenfluitje het volgende:

[..]

Mijn vrienden weten precies hoe ik in de steel zit ja. Maar ik ben het niet helemaal met je eens met 'blijf gewoon jezelf', ik vind dit een tekortkoming die ervoor zorgt dat mensen een beeld van mij kunnen krijgen wat niet klopt. Ik voel wel emoties, maar niet direct heel uitgesproken. Bv. tijdens een tinderdate: vanaf de foto's leek het me een hele lieve meid en in het echt had ze ook die uitstraling. Ook had ze echt een toffe kledingstijl, dan denk ik achteraf waarom heb ik dat niet gewoon tijdens de date gezegd? Dat soort signalen afgeven is denk ik belangrijk.
Ik denk dat hij vooral probeert aan te geven dat je het jezelf niet teveel moet aanrekenen. Tuurlijk, het kan heel onhandig zijn en dan vooral voor je omgeving waardoor het weer indirect onhandig is voor jou. Maar ik denk dat hij hiermee bedoelde dat je natuurlijk niet je hele persoonlijkheid hoeft om te gooien en jezelf te forceren in een persona die je niet bent, puur omdat je lastig in te schatten bent (overdreven enthousiast doen bijvoorbeeld terwijl dit ook niet gelijkstaat aan wie je bent). Waar jij het over hebt zijn communicatieve vaardigheden die je gewoon kunt ontwikkelen, je kunt door non-verbale en verbale communicatie je beter uiten en ik denk dat hier een gebrek aan is bij jou. Je bewust worden van mimiek, je gezichtsuitdrukking, je houding en hoe je op de ander overkomt zou al heel wat schelen.

quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 12:04 schreef Hondenfluitje het volgende:
-Een meisje die een date gezellig vond, maar tijdens de date niet kon inschatten of ik dat ook vond en dus lastig vond om te beoordelen of ze dan nog een keer wilde afspreken.
In dit voorbeeld is het natuurlijk onhandig voor het meisje maar ik vind het ook apart dat zij haar keuze laat afhangen van jouw mening in plaats van dat zij haar eigen mening aangeeft los van wat jij ervan vond. Het kan onhandig zijn voor je omgeving maar mensen die jou kennen weten dat je lastiger in te schatten bent en mocht dit zo onduidelijk zijn dan is het ook normaal om hier rechtstreeks naar te vragen wat jouw perceptie is op dingen, dit is iets wat wel vaker gebeurt ook in normale verhoudingen bij mensen die zich wel goed kunnen uiten. Misverstanden gebeuren wel vaker, zelfs bij mensen die zich heel veel kunnen uiten. Je kunt je zeker ontwikkelen in jezelf uiten als je dat wil en daarmee kan het ook verholpen worden maar laat dit niet teveel afhangen van de interpretaties van anderen, anderen kunnen bijvoorbeeld zelf ook moeite hebben anderen in te schatten of een gebrek aan mensenkennis hebben. Als dit sowieso een typerend gebrek is die je bij jezelf herkent dan is het zeker goed om je hierin te ontwikkelen.

Ik zie het overigens zelf niet eens als een eigenschap, eerder een gebrek aan gebruik van non-verbale en verbale communicatie. Dat maakt namelijk dat je afwezig oogt en moeilijk in te schatten bent en waarschijnlijk indrukken kan afgeven die je niet wil afgeven.

Er zal vast wel wat te vinden zijn op internet als het gaat om het verbeteren van je non-verbale en verbale communicatieve vaardigheden, ik zou daarop zoeken als ik jou was.
FOK! is een primaire levensbehoefte. FOK! bevredigt mijn ziel.
  maandag 22 november 2021 @ 17:26:10 #9
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_202295020
Dat is wat ik bedoel met (ik citeer mijzelf) .... omdat je zo goed weet (niet grappig of cynisch bedoeld) wat er scheelt. is de oplossing nabij....

Je bent je er bewust van wat je doet, en wat je niet doet. En dus wat je (meer) zou moeten doen. Begin er gewoon mee, zelfs als je je er bewust van moet aanzetten. Je zult zien dat dat betere contacten en leukere dates oplevert, en wordt dus beloond. Ga je het nog meer doen, en schaaft dat nog wat bij en je wordt er steeds beter in. Niet gaan overdrijven, bij jezelf blijven! En dadelijk is het min of meer een gewoonte van je geworden en hoef je er niet meer bewust aan te denken.

Doe dat dus ook met het non verbale. Spreekt zij, zeg hmm. Ja. Ah. Ik begrijp. Zeg heel korte opmerkingen die (slechts) getuigen dat je haar volgt. Of ... hoe bedoel je precies, ik begrijp het niet goed. Beaam ... ja, dat heb ik ook vaak. Of doe dat net niet en zeg, neen, daar herken ik mij niet in, dat ken ik niet, dat vind ik niet. Vraag waarom !!!

Teug naar de metafoor over seks, lig er niet als een stomme (in de zin van niet sprekend, komt geen geluidje uit) zeester (beweegt niet) bij.

Gewoon doen, heerlijk, oefenen, resultaten krijgen. En 28 jaar jong? De mooiste 30 jaren van je leven liggen nu voor je !! Count your blessings ...

^O^ ^O^
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  maandag 22 november 2021 @ 18:09:31 #10
246179 Hondenfluitje
Bodof, kom onder de paraplof
pi_202295557
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 17:22 schreef Missblackhairhighheels het volgende:

[..]
Ik denk dat hij vooral probeert aan te geven dat je het jezelf niet teveel moet aanrekenen. Tuurlijk, het kan heel onhandig zijn en dan vooral voor je omgeving waardoor het weer indirect onhandig is voor jou. Maar ik denk dat hij hiermee bedoelde dat je natuurlijk niet je hele persoonlijkheid hoeft om te gooien en jezelf te forceren in een persona die je niet bent, puur omdat je lastig in te schatten bent (overdreven enthousiast doen bijvoorbeeld terwijl dit ook niet gelijkstaat aan wie je bent). Waar jij het over hebt zijn communicatieve vaardigheden die je gewoon kunt ontwikkelen, je kunt door non-verbale en verbale communicatie je beter uiten en ik denk dat hier een gebrek aan is bij jou. Je bewust worden van mimiek, je gezichtsuitdrukking, je houding en hoe je op de ander overkomt zou al heel wat schelen.
[..]
In dit voorbeeld is het natuurlijk onhandig voor het meisje maar ik vind het ook apart dat zij haar keuze laat afhangen van jouw mening in plaats van dat zij haar eigen mening aangeeft los van wat jij ervan vond. Het kan onhandig zijn voor je omgeving maar mensen die jou kennen weten dat je lastiger in te schatten bent en mocht dit zo onduidelijk zijn dan is het ook normaal om hier rechtstreeks naar te vragen wat jouw perceptie is op dingen, dit is iets wat wel vaker gebeurt ook in normale verhoudingen bij mensen die zich wel goed kunnen uiten. Misverstanden gebeuren wel vaker, zelfs bij mensen die zich heel veel kunnen uiten. Je kunt je zeker ontwikkelen in jezelf uiten als je dat wil en daarmee kan het ook verholpen worden maar laat dit niet teveel afhangen van de interpretaties van anderen, anderen kunnen bijvoorbeeld zelf ook moeite hebben anderen in te schatten of een gebrek aan mensenkennis hebben. Als dit sowieso een typerend gebrek is die je bij jezelf herkent dan is het zeker goed om je hierin te ontwikkelen.

Ik zie het overigens zelf niet eens als een eigenschap, eerder een gebrek aan gebruik van non-verbale en verbale communicatie. Dat maakt namelijk dat je afwezig oogt en moeilijk in te schatten bent en waarschijnlijk indrukken kan afgeven die je niet wil afgeven.

Er zal vast wel wat te vinden zijn op internet als het gaat om het verbeteren van je non-verbale en verbale communicatieve vaardigheden, ik zou daarop zoeken als ik jou was.
Wat een uitgebreide reactie bedankt, je raakt wel de kern. Ik ben eerlijk gezegd wel eens boos op mezelf omdat ik het me dan aanreken. Verbeteren van (non-)verbale vaardigheden is echt een goeie tip.

quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 17:26 schreef LeesFoknl het volgende:
Dat is wat ik bedoel met (ik citeer mijzelf) .... omdat je zo goed weet (niet grappig of cynisch bedoeld) wat er scheelt. is de oplossing nabij....

Je bent je er bewust van wat je doet, en wat je niet doet. En dus wat je (meer) zou moeten doen. Begin er gewoon mee, zelfs als je je er bewust van moet aanzetten. Je zult zien dat dat betere contacten en leukere dates oplevert, en wordt dus beloond. Ga je het nog meer doen, en schaaft dat nog wat bij en je wordt er steeds beter in. Niet gaan overdrijven, bij jezelf blijven! En dadelijk is het min of meer een gewoonte van je geworden en hoef je er niet meer bewust aan te denken.

Doe dat dus ook met het non verbale. Spreekt zij, zeg hmm. Ja. Ah. Ik begrijp. Zeg heel korte opmerkingen die (slechts) getuigen dat je haar volgt. Of ... hoe bedoel je precies, ik begrijp het niet goed. Beaam ... ja, dat heb ik ook vaak. Of doe dat net niet en zeg, neen, daar herken ik mij niet in, dat ken ik niet, dat vind ik niet. Vraag waarom !!!

Teug naar de metafoor over seks, lig er niet als een stomme (in de zin van niet sprekend, komt geen geluidje uit) zeester (beweegt niet) bij.

Gewoon doen, heerlijk, oefenen, resultaten krijgen. En 28 jaar jong? De mooiste 30 jaren van je leven liggen nu voor je !! Count your blessings ...

^O^ ^O^
Bedankt voor je positieve post. Ik ken mezelf idd best wel goed dus kan ook gericht naar oplossingen kijken. Is dit iets waar je zelf ook extra op bent gaan letten? Zo lijkt het.
  donderdag 25 november 2021 @ 16:00:31 #11
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_202335106
Toen niet. later wel, terugkijkend. Is voor mij een halve eeuw geleden. Dus zonder dating apps, apps enz. Nagenoeg alleen directe, gewone kontakten irl en eventueel contact advertenties in / via krant. Nagenoeg alles uitgeprobeerd, zelfs op stap in België. Nou, dan weet je genoeg !!

Denk niet en probeer niet een bad boy te zijn! Dat werkt, als het al werkt, als je 20 bent, bij meisjes tot 20. Maar na de 2 begint de ommekeer. En een vrouw boven de 26 -28 zoekt meer en meer een serieuze en goede man voor long time relations (= Engels, betekent lange tijd relaties, dus voor lang, vaak voor altijd samen te blijven. Gezin, huisje enz.) Onderschat niet ook de corona invloeden, veel eenzaamheid! Maar ook in relaties, nu in de corona periode, veel meer spanningen en geweld thuis, door partners of zelfs van opgroeiende kinderen . Dan heeft menige vrouw liever een toch wat minder spannende relatie dan maandelijks bij arts, tandarts, nood en nachtopvang te zitten.

Hier in West Europa is men zich daar niet zo van bewust, maar ga maar eens iets verder. Zuid Europa, Oost Europa, al die voormalige USSR landen. Afrika, Arabische landen en Zuid Oost Azië. India en Zuid Amerika. Noord Amerika weet ik niet, nooit geweest. De vrouwen in de opgenoemde landen weten vaak al erg jong hoe de wereld in elkaar zit.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_202335335
Ik herken me zeker in wat je schrijft en heb weleens wat hulp van buiten gezocht waarbij o.a. dit ook wel belangrijk was. Bij mij had het niets met onzekerheid, verlegenheid of wat dan ook te maken. Ben door anderen ook wel regelmatig als arrogant gezien terwijl dat helemaal niet overeenkomt met hoe ik daadwerkelijk ben.

Zelf was ik iemand die bij wijze van spreken bij het halen van een 9 voor tentamen vrijwel hetzelfde reageerde als iemand die een 3,5 haalde voor hetzelfde vak. Van binnen voel je natuurlijk van alles, maar voor anderen is dat niet altijd te merken. Heb zelf echt geprobeerd te oefenen met hele kleine stapjes, dus dingen benoemen die je anders niet eens zou willen noemen. Probeer wellicht eens hele lichte irritaties aan te kaarten bij goede vrienden of familie, kap bijv die ene vriend die al net wat te lang aan het woord is over zijn ex gewoon eens een keertje subtiel af ipv het steeds maar aan te horen. Mijn ervaring was dat dat eigenlijk best gewaardeerd wordt.
  donderdag 2 december 2021 @ 16:00:59 #13
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_202435848
Ik schijn ook lastig te peilen te zijn. Interesseert me geen fuck en kan voor de meest hilarische situaties zorgen.

Een grote mindfuck voor mensen.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
pi_202436041
Ja dit valt lastig te pijlen.
  donderdag 2 december 2021 @ 16:23:22 #15
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_202436101
Wees blij, ts. Word nooit een open boek.
soooo, da's mooi!
pi_202832190
@Hondenfluitje: Weet je wat er aan jou mankeert? Helemaal niks! Behalve een omgeving die je probeert iets aan te praten.

Je hebt een eigen persoonlijkheid, niks mis mee.
Maar dat wordt niet gewaardeerd in deze maatschappij waarin iedereen in hetzelfde rijtje moet passen.

Het feit dat er niks mis is met je kan je al halen uit de voorbeelden die je aangaf, er mankeert niks aan je werk en vroeger niks aan je huiswerk.

Je wekt alleen de verkeerde indruk bij kortzichtige mensen
die gewend zijn aan standaarttypes.

De enige raad die ik je kan geven is bij kennismaking een soort van verkorte uitleg te geven zoals je hier in dit topic doet.
Dan weten mensen van te voren hoe het zit en gaan ze geen onzin invullen.
pi_202836395
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 12:04 schreef Hondenfluitje het volgende:

Herkenbaar? Ben ook wel benieuwd naar ervaringen van mensen die als gesprekspartner iemand als mij hebben. Hoe ervaar je dat nou precies en wat zou helpen?
Probeer meer humor erin te gooien! Krijg af en toe ook wel die reacties maar met humor weten de mensen er vaak beter mee te dealen, en dan is het ook nog makkelijker voor jezelf ook. En weet je, soms mag je ook gewoon je eigen ding gaan doen / beslissen zonder af te wachten wat een ander daar van vindt :) Als iemand dat dan kut vond dan hoor je het vanzelf wel, of niet maar dan is het ook niet jouw probleem.
afspraak tandarts verzetten
pi_202859671
Je kunt zeggen dat je zo bent, dat je eerst wat tijd nodig hebt, maar dat dat niet betekent dat je iets niet leuk vindt of plezier in hebt. Dat is de eerste stap.

De eerste stap is altijd herkenning en erkenning.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')