Er zijn verschillende mogelijkheden. Er zijn bezoekerscentra aan de kant van Almere (afrit Almere Oostvaarders) en bij Lelystad (even zoeken naar de Torenvalkweg, die je tot aan de Knardijk volgt waarna je rechtsaf naar het bezoekerscentrum daar kunt gaan, tevens de ingang van het toegankelijke gedeelte.quote:Op zondag 20 februari 2022 15:54 schreef Morrigan het volgende:
De Oostvaardersplassen is ook een prachtig gebied. Ik wil er wel weer eens opnieuw naar toe gaan. Waar kan ik dan het beste mijn auto parkeren?
Die staan er netje op zeker met een regenpijp van 150-600mmquote:Op dinsdag 17 mei 2022 22:03 schreef Ouwesok het volgende:
Rondje platbuiiken doen
Afgelopen zaterdag op Oostvaardersveld maar eens op zoek gegaan naar platbuiken. Nadat ze in Kamperhoek net te schuw bleken voor mijn macrolenzen besloot ik er geen half werk van te maken en nam de EOS mee met de 150-600mm erop. Op zijn minimuminstelafstand van 2.70 is je beeldvlakje precies groot genoeg voor een libel en op die 2 meter 70 zit je nog net niet in de kritieke cirkel van de libel.
De platbuiken waren er in redelijke aantallen en ze waren vooral erg mooi. Nog niet te oud en dus meestal gave vleugels.
Met die grote zoomtoeter is het leuk spelen met de achtergronden die met één klein stapje enorm kunnen verschillen.
Negen keer platbuik op een rijtje
[ link | afbeelding ]Libellula depressa by Ouwesok, on Flickr
Eentje die er wat misvormd uitziet alsof de achtervleugels niet goed zijn opgepompt. Uiteindelijk bleek ie nog opvallend goed te kunnen vliegen.
Het geeft wel een leuk effect als mensen en vooral kinderen in het verlengde van die lens kijken en verwachten op ruime afstand een vogel of zo te zien en dan zien ze zo'n 'eng beest'quote:Op dinsdag 17 mei 2022 22:31 schreef Clayton1 het volgende:
[..]
Die staan er netje op zeker met een regenpijp van 150-600mm
Lachen ja, dergelijke opmerkingen krijg ik ook wel eens ,jakkes wat een enge beestenquote:Op dinsdag 17 mei 2022 22:35 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Het geeft wel een leuk effect als mensen en vooral kinderen in het verlengde van die lens kijken en verwachten op ruime afstand een vogel of zo te zien en dan zien ze zo'n 'eng beest'
In de Weerribben al eens een heel Vlaams gezin achteruit zien deinzen voor een glazenmaker. Tot dan toe wisten die niet dat er zulke grote knalblauwe insecten in de lage landen rondvlogen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |