SPTH app is voor spaanse QR?quote:Op vrijdag 19 november 2021 15:50 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Je kan beter de spth app gebruiken (tip)
Meenemen van geprinte QR kan nooit kwaad trouwens.
ESTA is altijd mooi. "Do you declare you are not a terrorist or do not have motives to undertake an attack?"quote:Op vrijdag 19 november 2021 15:51 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Yup. Heel mooi ook als je naar de VS vloog, moest ik ook o.a. verklaren dat ik geen banden had of affiliated was met Nazi Duitsland.
Erg mooi
Klopt.quote:
En of je van plan was op korte termijn mee te doen aan een terroristische actie.quote:Op vrijdag 19 november 2021 15:51 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Yup. Heel mooi ook als je naar de VS vloog, moest ik ook o.a. verklaren dat ik geen banden had of affiliated was met Nazi Duitsland.
Erg mooi
Waarom klinkt dit precies zoals 2020?quote:
Omdat de situatie inmiddels bijna hetzelfde, zo niet erger is..quote:Op vrijdag 19 november 2021 15:54 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Waarom klinkt dit precies zoals 2020?
Omdat het precies hetzelfde is.quote:Op vrijdag 19 november 2021 15:54 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Waarom klinkt dit precies zoals 2020?
Goed gewerkt jongens!quote:Op vrijdag 19 november 2021 15:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Omdat de situatie inmiddels bijna hetzelfde, zo niet erger is..
zou er nu echt geen rode lamp bij die gast gaan branden als je testcircus gewoon een week overbelast is?quote:
De situatie is vooral anders. Dankzij een hoge mate van vaccinatie liggen de patiënten nog niet opgestapeld in de gangen, maar doordat veel mensen het ook allemaal wel weer best vinden met dat gedoe worden besmettingsaantallen ook niet bepaald effectief geremd.quote:Op vrijdag 19 november 2021 15:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Omdat de situatie inmiddels bijna hetzelfde, zo niet erger is..
Ik heb er wel eens een goede uitleg over gezien, maar weet niet meer waar. Het heeft ermee te maken dat hoe lager het percentage positief is, hoe nauwkeuriger je het daadwerkelijke aantal besmettingen weet. Bij het hoog percentage positieve tests je vrijwel zeker dat er ook een hoop besmettingen onder het maaiveld blijven die dus niet worden meegerekend in de cijfers.quote:Op vrijdag 19 november 2021 15:43 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Dan heb je het over aantallen, die zie je toch wel. Als er maar 2 mensen testen en 1 is positief, dan is het percentage 50 %. Dus dat zegt niks.
Maar blijkbaar weet niemand het, want ik heb dit al vaker gevraagd, maar nog nooit een duidelijk antwoord gekregen waarom dat percentage dan zo van belang is (behalve dan dat er een internationale richtlijn is, waar ook ieder land anders mee om gaat).
deze week was al breaking en de restquote:Op vrijdag 19 november 2021 15:53 schreef Oliver23 het volgende:
OMT: ''Aankomende week is cruciaal
Het aantal infecties en ziekenhuisopnames stijgt hard. Het OMT sprak vanochtend uitvoerig over de nieuwste coronagolf. Als er komende week geen kanteling in de cijfers komt, dreigen mogelijk extra maatregelen. De bal ligt bij het kabinet. ‘Het ziet er niet goed uit.’
Het Outbreak Management Team vergaderde over de actuele epidemiologische situatie en de effectiviteit van de voorgenomen 1, 2 en 3G-plannen. Met besmettingsaantallen die door het dak gaan en ziekenhuizen die op de piek rekening moeten houden met zeshonderd à zevenhonderd coronapatiënten op de ic lijkt het alarmfase één.
,,Het belangrijkste advies vorige week was: breng het aantal contacten omlaag, liefst met 20 tot 25 procent”, zegt een lid van het OMT tegen deze nieuwssite. Het kabinet koos ervoor om winkels en horeca ‘s avonds op slot te gooien en het thuiswerkadvies opnieuw in te voeren. De eerste gegevens over mobiliteit en gedrag tonen iets van een daling, maar erg overtuigend vindt dit OMT-lid het nog niet. ,,Of er dan scherpere maatregelen nodig zijn, is aan de politiek. Sneller boosteren helpt wel.”
Een ander OMT-lid stelt dat de cijfers er slecht uitzien, maar dat ‘alles valt of staat bij komende week’. Dan moet duidelijk worden in hoeverre mensen werkelijk hun contacten verminderen, dat zou dan terug te zien moeten zijn in de infecties en later de ziekenhuis-instroom.
bron: AD
wel op lange termijnquote:Op vrijdag 19 november 2021 15:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En of je van plan was op korte termijn mee te doen aan een terroristische actie.
Er zit inmiddels een week op na de persco.quote:Op vrijdag 19 november 2021 15:56 schreef tja77 het volgende:
Aankomende week?
What happened met aankomende 2 weken?
Volgens mij bevestigt het voornamelijk iets wat we toch al weten. Namelijk toenemende percentages bij toenemende viruscirculatie omdat corona dan voor een relatief groter gedeelte van luchtwegklachten verantwoordelijk is.quote:Op vrijdag 19 november 2021 15:32 schreef bloodymary1 het volgende:
Na bijna 2 jaar in dit topic begrijp ik eigenlijk nog steeds niet waarom dat percentage positief zo belangrijk is. Je gaat toch alleen testen bij een vermoeden van corona? Dan is het toch niet raar dat dat er ook daadwerkelijk uit komt. En zeker nu er geen testen voor toegang meer is (alles is 'savonds immers dicht), dan gaat het toch alleen om vermoedingen van besmetting bij mensen die gaan testen.
Hoe dat percentage uit komt is toch vooral random, afhankelijk van andere factoren? En ook nog een manipuleerbaar?
ik heb het idee, dat ze daar alles kunnen verklaren maar weinig mensen luisteren nog.quote:Op vrijdag 19 november 2021 15:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Er zit inmiddels een week op na de persco.
Ik voel een alles gaat dicht aankomen..quote:
Ze hebben de middelen voor een totale lockdown. Als je dat dan niet doet moet je je mond houden als politicus. Dat het draagvlak met de harde hand afgedwongen moet worden nu is allang duidelijk.quote:Op vrijdag 19 november 2021 15:59 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik heb het idee, dat ze daar alles kunnen verklaren maar weinig mensen luisteren nog.
Waarom zouden die onder het maaiveld blijven? Dat verwacht je - mits je capaciteit toereikend blijft - toch alleen maar met een afnemende testbereidheid?quote:Op vrijdag 19 november 2021 15:56 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Ik heb er wel eens een goede uitleg over gezien, maar weet niet meer waar. Het heeft ermee te maken dat hoe lager het percentage positief is, hoe nauwkeuriger je het daadwerkelijke aantal besmettingen weet. Bij het hoog aantal positieven weet je vrijwel zeker dat er ook een hoop besmettingen onder het maaiveld blijven die dus niet worden meegerekend in de cijfers.
Ook kun je door de percentages bij te houden zien of een toename veroorzaakt wordt doordat er daadwerkelijk meer besmettingen zijn, of doordat de testbereidheid aan het stijgen is:
https://www.vpro.nl/argos(...)en-besmettingen.html
quote:Ook ziekenhuizen in Zwolle kunnen kritieke planbare zorg niet meer garanderen
Ook ziekenhuizen in de regio Zwolle kunnen de zogenoemde 'kritieke planbare zorg' niet meer altijd op tijd uitvoeren, laat een woordvoerster van het regionale netwerk voor de acute zorg weten aan persbureau ANP.
In de regio wordt de coronazorg verder "opgeschaald", wat ten koste gaat van de reguliere zorg. "Met name operatieve ingrepen moeten worden geannuleerd", aldus de woordvoerster. Dat zijn volgens haar deels ook ingrepen die binnen zes weken plaats zouden moeten vinden. Om hoeveel ziekenhuizen in de regio het gaat, is niet duidelijk.
Kritieke planbare zorg is zorg die binnen zes weken moet worden uitgevoerd, om schade aan de gezondheid van de patiënt te voorkomen. Dit kan bijvoorbeeld het verwijderen van een tumor zijn, nadat iemand de diagnose darmkanker heeft gekregen. Gisteren meldde de Nederlandse Zorgautoriteit dat twaalf ziekenhuizen in het land die planbare zorg niet of niet altijd meer tijdig kunnen uitvoeren. Volgens de NZa gold die situatie op dat moment nog niet voor de regio Zwolle.
Er zijn volgens de gegevens van de autoriteit nu nog maar twee regio's die de kritieke planbare zorg wel binnen zes weken kunnen leveren. Dat zijn de regio's Euregio (Twente en het oosten van de Achterhoek) en Midden-Nederland (Utrecht).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |