https://nos.nl/artikel/24(...)rden-de-nieuwe-jodenquote:Forum voor Democratie-leider Baudet noemt mensen die niet gevaccineerd zijn "de nieuwe Joden". In een Twitterbericht schrijft hij dat de situatie van nu, door de coronamaatregelen, te vergelijken is met de jaren 30 en 40. Hij ziet "de wegkijkende uitsluiters" als nazi's en NSB'ers.
Gisteren zei Baudet op een bijeenkomst van zijn partij al dat de overheid door het vaccinatiebeleid de integriteit van het menselijk lichaam en daarmee een belangrijk grondrecht schendt. "Eén handtekeningetje van Hugo de Jonge. En Willem-Alexander heeft dat maar een beetje bekrachtigd, de slappe lul."
Baudet veroorzaakte in september, in het debat over Prinsjesdag, ophef omdat hij het in een tweet over de "holocaust" had gehad. Kamerleden zeiden dat het door de aanhalingstekens leek alsof hij vraagtekens had bij de moord op 6 miljoen Joden. Ook premier Rutte zei toen dat het "ongelofelijk gevoelig" kan liggen als de geschiedenis op "onnadenkende wijze" wordt aangehaald.
Dinsdag praat de Tweede Kamer met het kabinet over de nieuwe coronamaatregelen. Het zal dan ook gaan over het mogelijke 2G-beleid, waarbij alleen mensen die gevaccineerd zijn of genezen van corona een QR-code voor toegang tot onder meer de horeca kunnen krijgen.
OP niet van mijn hand, maar even netjes verder in het volgende deel.quote:Thierry go's full retard![]()
Ondanks dat voel ik toch een plicht om hem te verdedigen . Om twee simpele redenen :
- De vergelijking met de tweede wereldoorlog is prima en wenselijk mits je progressieve idealen op nahoudt . Het is simpele en effectieve manier om je tegenstanders te demoniseren. Het probleem is niet dat iemand ww2 erbij haalt maar dit recht is voorbestemd voor die ene groep.
- Niemand heeft het recht om te bepalen wat je wel of niet mag zeggen . Zeker als je in acht neemt dat de tegenpartij van morele wereldverbeteraars de 2e wereldoorlog er non stop erbij haalt en geen haan die er om kraait
Kortom , de enige reden dat er ophef is , is omdat de verkeerde persoon die vergelijking maakt . En dat moet een keer ophouden
Dezelfde Kamerleden die van walging spreken , die zullen zeggen dat die zich moet schamen . De zullen de eerste zijn om het leed van ww2 te misbruiken voor eigen politieke gewin
nee hoorquote:Op donderdag 18 november 2021 13:20 schreef SuperNeger het volgende:
Baudet heeft wel een beetje gelijk.
Omdat Joden zich over het algemeen wél laten vaccineren.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:20 schreef SuperNeger het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
[ afbeelding ]
"Maar het is de holocaust je mag het niet vergelijken!"
Waarom niet?
"Ja gewoon dat mag niet!!"
Lekker makkelijk zo
Tenzij je een recenter voorbeeld hebt lijkt me dit juist het enige om het mee te vergelijken.
Dan is dat minder erg dan ouderen die eenzaam overlijden, jongeren die een ernstige leerachterstand oplopen en een volledige maatschappij die in een depressie wordt gestort, om het over de zelfmoordcijfers maar niet te hebben. Stuk voor stuk zaken die toch echt wel een tikje erger zijn dan een verkoudheidsvirus met een lage mortaliteit, wat het feitelijk is, hoe vervelend het ook is dat er mensen aan doodgaan.quote:Op donderdag 18 november 2021 12:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar wat als de ziekenhuizen vervolgens volstromen en de zorg overbelast raakt?
Je begrijpt dat als ziekenhuizen overbelast raken, dat ook ten koste gaat van de reguliere zorg?quote:Op donderdag 18 november 2021 14:30 schreef n__n het volgende:
[..]
Dan is dat minder erg dan ouderen die eenzaam overlijden, jongeren die een ernstige leerachterstand oplopen en een volledige maatschappij die in een depressie wordt gestort, om het over de zelfmoordcijfers maar niet te hebben. Stuk voor stuk zaken die toch echt wel een tikje erger zijn dan een verkoudheidsvirus met een lage mortaliteit, wat het feitelijk is, hoe vervelend het ook is dat er mensen aan doodgaan.
Ja, maar dat is nog steeds minder erg dan wat we nu met zijn allen doen. Iets waarover onze politici weinig te zeggen hebben, omdat ze allemaal van hogere hand (WHO/VN) orders krijgen. Wat wij vinden doet er überhaupt niet toe en zelfs als het OMT adviseert om iets niet te doen, doet onze overheid het wel. Bovendien heeft men nog steeds niet een gezonde lifestyle gestimuleerd (eerder het tegengestelde) of de zorg verbeterd, maar ondertussen gaan er wel miljoenen naar handhaving. Ik maak me zorgen.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je begrijpt dat als ziekenhuizen overbelast raken, dat ook ten koste gaat van de reguliere zorg?
Ik vraag mij af of jij snapt wat de gevolgen zijn van overvolle ziekenhuizen. Operaties moeten daardoor worden uitgesteld, wat ertoe kan leiden dat mensen doodgaan. Het gaat dus niet alleen om 'dat griepje', zoals jij het noemt. Over de hele linie komen patiënten in gevaar. Dat is de reden dat er telkens draconische coronamaatregelen worden getroffen.quote:Op donderdag 18 november 2021 14:33 schreef n__n het volgende:
[..]
Ja, maar dat is nog steeds minder erg dan wat we nu met zijn allen doen. Iets waarover onze politici weinig te zeggen hebben, omdat ze allemaal van hogere hand (WHO/VN) orders krijgen. Wat wij vinden doet er überhaupt niet toe en zelfs als het OMT adviseert om iets niet te doen, doet onze overheid het wel. Bovendien heeft men nog steeds niet een gezonde lifestyle gestimuleerd (eerder het tegengestelde) of de zorg verbeterd, maar ondertussen gaan er wel miljoenen naar handhaving. Ik maak me zorgen.
Jij houdt wel van complotbeschuldigingen en onzindelijk denken ?quote:Op donderdag 18 november 2021 14:33 schreef n__n het volgende:
Ja, maar dat is nog steeds minder erg dan wat we nu met zijn allen doen. Iets waarover onze politici weinig te zeggen hebben, omdat ze allemaal van hogere hand (WHO/VN) orders krijge
"Maar het is de holocaust je mag het niet vergelijken!"quote:Op donderdag 18 november 2021 13:20 schreef SuperNeger het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
[ afbeelding ]
Waarom niet?
Lekker makkelijk zo
Tenzij je een recenter voorbeeld hebt lijkt me dit juist het enige om het mee te vergelijken.
Als jood bent geborenquote:Op donderdag 18 november 2021 15:04 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Waarom niet?
"Omdat joden er destijds niet voor konden kiezen om zich te onttrekken aan alle maatregelen. Het was tamelijk onmogelijk om niet-joods te worden als je eenmaal als jood was geboren. Die keuze en mogelijkheid hebben niet-gevaccineerden wel. Dat maakt dat er zo'n substantieel verschil zit tussen deze situaties dat het niet te vergelijken is".
Beter zo
Uhm... de joden in de 2de WO werden niet vergast omdat ze het joodse geloof aanhingen, maar omdat ze tot het Joodse ras behoorden. Echt omfgquote:Op donderdag 18 november 2021 15:08 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Als jood bent geborenGeloof/religie is nog altijd een keuze.
Ja, dat was het alleen voor Nazi's dus niet.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:08 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Ze willen zo graag slachtoffer zijn, de wappies... en wat beter dan schermen met de Holocaust. Nog een paar pedo-complotten erbij en presto, je bent slachtoffer/messias pur sang.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:09 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Uhm... de joden in de 2de WO werden niet vergast omdat ze het joodse geloof aanhingen, maar omdat ze tot het Joodse ras behoorden. Echt omfg![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
De nazi's beschouwden de joden als een apart ras. Dus iedereen met joodse roots werd in door nazi's bezette gebieden opgepakt en naar kampen gestuurd. Met religie had het geen ene reet te maken.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:08 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 18 november 2021 15:12 schreef SuperNeger het volgende:
Integriteit van het lichaam, een grondrecht waar we vroeger onze kleinkinderen over zullen vertellenAls dat nog mag
jij bent gediskwalificeerdquote:Op donderdag 18 november 2021 15:12 schreef SuperNeger het volgende:
Integriteit van het lichaam, een grondrecht waar we vroeger onze kleinkinderen over zullen vertellenAls dat nog mag
Het is niet even 'eerlijk' omdat ongevaccineerde een keuze hebben, maar ook als het een keuze betreft wil je niet in zo'n soortgelijke situatie belandenquote:Op donderdag 18 november 2021 15:04 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Waarom niet?
"Omdat joden er destijds niet voor konden kiezen om zich te onttrekken aan alle maatregelen. Het was tamelijk onmogelijk om niet-joods te worden als je eenmaal als jood was geboren. Die keuze en mogelijkheid hebben niet-gevaccineerden wel. Dat maakt dat er zo'n substantieel verschil zit tussen deze situaties dat het niet te vergelijken is".
Beter zo
Flikker toch op met je non vergelijkingen.quote:Op donderdag 18 november 2021 13:20 schreef SuperNeger het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
[ afbeelding ]
Waarom niet?
Lekker makkelijk zo
ik doe ook geen uitspraak over of het eerlijk is of niet, ik geef alleen aan waarom je het in mijn optiek niet kan vergelijken door dit substantiële verschil.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:39 schreef KroketBroodje het volgende:
[..]
Het is niet even 'eerlijk' omdat ongevaccineerde een keuze hebben, maar ook als het een keuze betreft wil je niet in zo'n soortgelijke situatie belanden
Dat snappen we allemaal, behalve SuperNeger. Die denkt namelijk serieus dat Joden vervolging en vergassing in de 2WO hadden kunnen voorkomen door hun joodse geloof af te zweren.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:46 schreef BlauweHoofd het volgende:
[..]
Flikker toch op met je non vergelijkingen.
Jood ben je, ongevaccineerd kan je zo veranderen met een prik.
Godverdomme
Gaskamers ontlopen? Gewoon even je koppeltje afdoen en je menora wegflikkeren.quote:Op donderdag 18 november 2021 15:48 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dat snappen we allemaal, behalve SuperNeger. Die denkt namelijk serieus dat Joden vervolging en vergassing in de 2WO hadden kunnen voorkomen door hun joodse geloof af te zweren.![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |