abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 18 november 2021 @ 09:39:12 #1
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_202227057


Een VUURWERK topic!!!
Gewoon dom lullen over... naja... vuurwerk? *O*

Wanneer mogen mensen vuurwerk ophalen?
Normaliter 29, 30 en 31 december, tenzij er een zondag tussen zit.

Oude vuurwerk topics vind je hier
http://forum.fok.nl/topicchain/2281

Handige linkjes
Vuurwerk Startpagina
Vuurwerkcrew
FreakPyromaniacs
Vuurwerk-folders
Vuurwerkfilmpjes
Vuurwerk - informatie van de rijksoverheid

(Heb je meer linkjes voor de OP of andere nuttige toevoegingen? Meld het een MOD!)

Owja, en blijven posten! Houd het gezellig en pas op je vingers (en ogen... en andere ledematen)





Fire Away!

PS: zeiken over vuurwerk kan in deze reeks http://forum.fok.nl/topic/2415244
Man of Steal.
  donderdag 18 november 2021 @ 09:40:59 #2
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_202227081
quote:

Vuurwerkverbod lijkt van de baan, winkels bevoorraad

Het lijkt erop dat er dit jaar weer vuurwerk mag worden verkocht en afgestoken. Bronnen binnen het kabinet houden daar nadrukkelijk rekening mee. Ook de vuurwerkbranche zelf trekt die conclusie na het coronadebat van gisteren en is begonnen met het bevoorraden van de winkels.


Ook de vuurwerkleveranciers gaan ervan uit dat er eind dit jaar gewoon vuurwerk mag worden afgestoken. Ze zijn vandaag begonnen met het bevoorraden van de winkels. Volgens Leo Groeneveld van Belangenvereniging Pyrotechniek Nederland (BPN) is na het coronadebat gisteren duidelijk geworden dat het Outbreak Management Team (OMT) geen advies meer gaat uitbrengen waarin staat dat het het wel of niet verkopen en afsteken van vuurwerk invloed heeft op de bestrijding van de coronapandemie. ,,Het is voor ons duidelijk dat er geen aantoonbare koppeling is met te verwachten extra druk op de zorg. Het is dus geen zorgbeslissing meer, maar een politieke discussie, en dat is dit onderwerp al jaren.”
Nog geen beslissing

Demissionair premier Mark Rutte gaf tijdens het debat aan dat er nog geen beslissing over een vuurwerkverbod is genomen, maar de vuurwerkbranche gaat er niet meer vanuit dat er nu nog valide argumenten zijn om het vuurwerk te verbieden.

Rutte zei tijdens het coronadebat dat mogelijk deze week, ‘maar in ieder geval zo snel mogelijk’, wordt besloten of ook dit jaar net als vorig jaar een vuurwerkverbod geldt om de zorg te ontlasten. ,,Mocht het zover komen, dan geldt er uiteraard ook financiële compensatie voor de sector. Dat wordt dan in zo’n besluit meegenomen. Nogmaals, het besluit zelf moet nog worden genomen”, aldus de premier.

Mocht het zover komen, dan geldt er uiteraard ook financiële compensa­tie voor de sector
Mark Rutte, Premier

Doorslaggevende reden

De zorg ontlasten was vorig jaar een doorslaggevende reden het vuurwerk te verbieden. De 900 lichtgewonden en 385 zwaar gewonden die er in 2019 waren door vuurwerk, konden huisartsenposten en ziekenhuizen er niet bij hebben. Het totaalverbod werkte: er kwamen nog maar 108 vuurwerkslachtoffers naar het ziekenhuis en 275 slachtoffers met lichte verwondingen bij huisartsenposten.

Burgemeester Bruls van Nijmegen was vorig jaar de eerste die op nieuwjaarsdag zei dat er wat hem betreft ook komende jaarwisseling geen vuurwerk wordt afgestoken. In de Tweede Kamer dringen GroenLinks en Partij voor de Dieren - de initiatiefnemers van vorig jaar - opnieuw aan op een verbod. Maar waar medici vorig jaar aandrongen op een totaalverbod, bleef het dit jaar stiller. Zorgbaas Ernst Kuipers vertelde Kamerleden begin deze week dat het voor de zorg relevanter is om te horen wat de impact is van eindejaarsvieringen op het aantal besmettingen. Het aantal opnames van vuurwerkslachtoffers in ziekenhuizen is volgens hem beperkt . Ook verblijven slachtoffers er vaak maar kort.

De politie, die vorig jaar de oproep tot een vuurwerkverbod openlijk steunde, laat in een reactie weten zich nu nog neutraal op te stellen. ,,Toen steunden we de oproep van de zorg. Nu hebben we zo'n oproep nog niet gehoord,” laat een woordvoerster weten.

De vuuwerkbranche verwacht dat het aantal vuurwerkslachtoffers dit jaar lager zal zijn in vergelijking met andere jaren waarin vuurwerk werd afgestoken. Gevaarlijk vuurwerk, zoals knallers en zogenoemde single shots, mogen niet meer worden verkocht.

Mocht een landelijk vuurwerkverbod definitief van de baan gaan, dan kunnen lokaal toch andere regels gelden. In onder meer Rotterdam en Amsterdam blijft vuurwerk afsteken dit jaar verboden .
https://www.ad.nl/binnenl(...)bevoorraad~aa30ad65/


WE GAAN GEWOON KNALLEN DIT JAAR _O_
Man of Steal.
pi_202227086
Let's get ready to rumble!
  donderdag 18 november 2021 @ 09:42:25 #4
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_202227102
Wie van jullie heeft er nog meer in de bestelling gedaan nu het dit jaar ietsje positiever lijkt?

Ik heb er gisteren weer een kleine ¤200 tegenaan gesmeten :@
Man of Steal.
pi_202227180
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 09:42 schreef SuperNeger het volgende:
Wie van jullie heeft er nog meer in de bestelling gedaan nu het dit jaar ietsje positiever lijkt?

Ik heb er gisteren weer een kleine ¤200 tegenaan gesmeten :@
200? Dat is alleen al wat ik in de dagen voor 31 december er doorheen stook _O-
pi_202227229
Wat zijn de musthaves voor 2021?

Degene die ik perse wilde is afgekeurd :{
  donderdag 18 november 2021 @ 10:04:13 #7
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_202227244
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 10:02 schreef Frutsel het volgende:
Wat zijn de musthaves voor 2021?

Degene die ik perse wilde is afgekeurd :{
Ga voor Fünke, en dan zeker de grotere exemplaren.
Het is wat duurder vuurwerk, maar vind het kwalitatief nog steeds het beste.
  donderdag 18 november 2021 @ 10:09:19 #8
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_202227290
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 09:56 schreef GereDathan het volgende:

[..]
200? Dat is alleen al wat ik in de dagen voor 31 december er doorheen stook _O-
Even een quote uit het vorige deel.

quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 11:49 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Bijzondere gedachtegang, hopen dat het een teringbende gaat worden. Dat laat goed zien hoe je in het leven staat en mensen als jij zullen uiteindelijk de reden zijn dat vuurwerk ons afgepakt zal worden. Waarvan akte en grote dank namens de groep normale mensen.
Hier stoer komen verkondigen dat je voor 31 dec. al voor 200 Euro de lucht in pompt (lees voor overlast zorgt).
En mij verwijten dat ik verantwoordelijk ben dat vuurwerk afgeschaft omdat ik HOOP op een teringbende bij een algeheel vuurwerkverbod.

:')

Wat een sneu figuur ben jij zeg _O- _O- _O-
pi_202227403
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 09:30 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Max 25kg per persoon he
Ik heb o.a. De Tournament Box besteld. Die weegt al 35kg… hoe los ik dat op? :P
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_202227409
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 10:02 schreef Frutsel het volgende:
Wat zijn de musthaves voor 2021?

Degene die ik perse wilde is afgekeurd :{
Triple X, Katan #4 (bij voorkeur 2)
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  donderdag 18 november 2021 @ 10:24:53 #11
476022 PzKpfw
Ongestoord Zeiken
pi_202227427
quote:
14s.gif Op donderdag 18 november 2021 09:41 schreef Frutsel het volgende:
Let's get ready to rumble!
Sowieso dat er uiteindelijk alsnog een verbod komt. Maak je maar niet te vroeg blij.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_202227472
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2021 10:09 schreef tja77 het volgende:

[..]
Even een quote uit het vorige deel.
[..]
Hier stoer komen verkondigen dat je voor 31 dec. al voor 200 Euro de lucht in pompt (lees voor overlast zorgt).
En mij verwijten dat ik verantwoordelijk ben dat vuurwerk afgeschaft omdat ik HOOP op een teringbende bij een algeheel vuurwerkverbod.

:')

Wat een sneu figuur ben jij zeg _O- _O- _O-
Als jij op een veilige manier wat vuurwerk afsteken voor familie en vrienden gelijk vindt aan het veroorzaken van een chaos/teringbende dan moet je nodig een psycholoog gaan bezoeken.

200 euro is overigens slechts 1 of 2 potjes bij mij. Ben geen kleuter met potjes van 12,50 _O-

[ Bericht 4% gewijzigd door GereDathan op 18-11-2021 10:42:34 ]
pi_202227540
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2021 10:09 schreef tja77 het volgende:

[..]
Even een quote uit het vorige deel.
[..]
Hier stoer komen verkondigen dat je voor 31 dec. al voor 200 Euro de lucht in pompt (lees voor overlast zorgt).
En mij verwijten dat ik verantwoordelijk ben dat vuurwerk afgeschaft omdat ik HOOP op een teringbende bij een algeheel vuurwerkverbod.

:')

Wat een sneu figuur ben jij zeg _O- _O- _O-
Nvm verkeerd gelezen
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  donderdag 18 november 2021 @ 10:45:12 #14
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_202227592
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 10:30 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Als jij op een veilige manier wat vuurwerk afsteken voor familie en vrienden gelijk vindt aan het veroorzaken van een chaos/teringbende dan moet je nodig een psycholoog gaan bezoeken.

200 euro is overigens 1 of 2 potjes bij mij.
Godver :')
Ik zeg nergens dat het gelijk staat aan elkaar. Maar ik hoopte op overlast vanwege een vuurwerkverbod (zodat duidelijk zou worden dat een vuurwerkverbod geen garantie is op een rustige jaarwisseling), terwijl jij je best doet om er eigenhandig voor te zorgen dat het vuurwerkverbod er komt door buiten de daarvoor bestemde tijden vuurwerk af te steken. Jij geeft mensen handvatten om te klagen over vuurwerk.

Nu ga je het bagataliseren door te stellen dat het maar 1 of 2 potjes zijn. Het mag niet, oftewel gewoon niet doen.
200 Euro zijn niet 2 potjes, dan zijn 2 behoorlijke cakes/compounds.

Voor wie jij je zooi afsteekt is niet relevant voor de mensen die het als overlast ervaren.
Dat je het veilig doet evenmin. Je steekt het af op een tijdstip dat heg niet mag. Dat is nu juist 1 van de grootste frustraties van de groep die een eind wil aan het consumentenvuurwerk.

Hoe dik is die plaat voor je knar?
Hou je gewoon aan de regels.
pi_202227597
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 10:24 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Sowieso dat er uiteindelijk alsnog een verbod komt. Maak je maar niet te vroeg blij.
Dit jaar bedoel je? 50/50 Het hele voorstel zal dan eerst geaccordeerd moeten worden door Brussel. Maar niets is onmogelijk natuurlijk
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_202227598
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2021 10:04 schreef tja77 het volgende:

[..]
Ga voor Fünke, en dan zeker de grotere exemplaren.
Het is wat duurder vuurwerk, maar vind het kwalitatief nog steeds het beste.
Funke is zeker mooi, Pangu beviel me ook prima.
pi_202227608
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 10:24 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Sowieso dat er uiteindelijk alsnog een verbod komt. Maak je maar niet te vroeg blij.
Die kans is zeker nog aanwezig.
  donderdag 18 november 2021 @ 10:47:01 #18
476022 PzKpfw
Ongestoord Zeiken
pi_202227613
Helaas geen vuurwerk voor ongevaccineerden dit jaar.

Gr Gr de Jonge
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_202227614
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 10:22 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Triple X, Katan #4 (bij voorkeur 2)
Genoteerd :)
  donderdag 18 november 2021 @ 10:48:29 #20
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_202227629
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 10:21 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Ik heb o.a. De Tournament Box besteld. Die weegt al 35kg… hoe los ik dat op? :P
Halt! Staan blijven in naam der koningin!
Man of Steal.
pi_202227636
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 10:48 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Halt! Staan blijven in naam der koningin!
In plaats van Halt roepen, gewoon helpen met tillen stomme Boa
pi_202227650
quote:
14s.gif Op donderdag 18 november 2021 10:47 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Genoteerd :)
En als Rutte roet in het eten gooit zou ik voor deze zware jongens gaan

https://vuurwerk-holten.nl/product/knalerwten/
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  donderdag 18 november 2021 @ 10:51:03 #23
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_202227652
Jongens ik ga een collage maken van mijn Nederlandse vuurwerkbestelling en er als een klein kind naar staren wacht
Man of Steal.
pi_202227727
quote:
7s.gif Op donderdag 18 november 2021 10:51 schreef SuperNeger het volgende:
Jongens ik ga een collage maken van mijn Nederlandse vuurwerkbestelling en er als een klein kind naar staren wacht
Vroegah, toen ik klein was, ging de winkel in Enschede om 04.00 uur open.... toen stond ik er al :P
Folder kwam altijd de zaterdag na sinterklaas... één jaar werd dat op maandag. In tranen naar huis gelopen... :D
Anyway... daarna dagen druk met invullen, wijzigen, nog eens wijzigen en nog eens invullen :P
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')