Kickje…
Ik wilde dramatisch beginnen met ex opvangers die terugkwamen… maar ze komen niet.
Het zijn twee dames (binnen gekomen als heertjes) uit nestje 11. Die bij een vriendin wonen en we gingen een vakantie logeerpartijtje proberen nu mijn huis kittenloos is. De dames dachten daar anders over en lieten zich niet vangen

Dus die hebben nu vier dagen het huis alleen. Deden ze eerder al en ging prima.
Wel een andere update, en dat is een minder leuke (al kon het veel erger zijn)…
Herinneren jullie je het jubileum
nest nog? Met Sjors met zijn velletje die nu bij
@Ole woont en moedertje Sidonia met haar aangetaste bekje en Smurf met zijn bult in het bekkie? En Sasette die net na adoptie daar ook een bult had?
Ik kreeg een bericht van de adoptant van Smurf en Sjimmie.
Beide heertjes hebben flinke tandontstekingen

Na diverse onderzoeken (gelukkig geen kwaadaardige dingen of leuco of FIP) is besloten om zowat alle tandjes te trekken en bij Sjimmie is dit inmiddels gebeurd. Alle kiesjes getrokken en en hij nu een vampiertje, met zijn hoektandjes en snijtandjes. Best buitengewoon voor een kat van 2 jaar oud.
Maar voelt zich stukken beter, eet goed, wast zich weer en stinkt niet meer uit zijn bekkie.
Smurf krijgt nog wat bloedonderzoeken (ik verwacht dat daar niks uit komt, omdat broer niks had, het Smurfje bij mij al doorgelicht is en ze binnenkatten zijn) en krijgt dan dezelfde behandeling. Gelukkig had hij er minder last van dus daarom gaat hij als tweede.
Fijne baas die het signaleerde en in de behandeling wil investeren.
Ze meldde het zodat ik het met de andere adoptanten konden delen.
Ole meldde dat Sjors zijn blije zelfje is, maar laat hem wel extra checken.
De adoptant van de zussen belde me op: Sasette heeft al een poos gezwollen lymfeklieren in de nek. Krijgt nu prednison maar dat is geen lange termijn oplossing eigenlijk. Haar tandjes zijn regelmatig onderzocht en lijken oké (1 kiesje getrokken), maar met dit verhaal gaat ze toch weer overleggen met haar DA. Mevrouw is verder vrolijk en blij, jat alles wat los en vast zit
Maar waarschijnlijk speelt er toch een auto immuun iets, en wellicht dat tandjes trekken de trigger eruit haalt. Dat is wel een flinke en blijvende ingreep dus daar gaan ze goed over nadenken. Mooi dat bazen het melden, ze gaan zo nodig contact met elkaar opnemen om dossiers te delen.
En dan Schanulleke: de kleinste meid, die extra bijgevoerd werd…. Kerngezond! Wel een stukje kleiner dan zus, ik had al verwacht dat ze dat niet ging inhalen.
Wordt vervolgd, de poezen zijn blij en bij beste bazen, maar ik had ze minder medisch gedoe gegund.