abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 17 november 2021 @ 22:05:31 #176
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_202224579
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 22:02 schreef z80 het volgende:

[..]
Het ding zorgt voor luchtverplaatsing als de verwarming\radiator aan staat. Hierdoor warmt de lucht in de ruimte sneller op. Wat dan weer sneller een behagelijk gevoel geeft. En met een beetje geluk wat besparing.
Maar de besparing zal het groots zijn bij een installatie die je zelf helemaal kunt inregelen.
En dat kan niet denk ik, want stadsverwarming. Of kan dat wel? Ik heb geen idee hoe het zou moeten als het wel kan trouwens.

En vraag me dus af of het de investering (hoewel nou niet echt een superhoog bedrag) wel waard is in mijn geval.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_202224584
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 22:03 schreef Tele6 het volgende:
Ik was naar een concert vanavond :o
Dat was lang geleden.
Broertjes orkest speelde in een zaaltje van de universiteit. Het duurde een eeuwigheid om iedereens QR-code te controleren maar dan heb je ook wat. Ze hebben mooi gespeeld en broertje had zelfs een paar solo's. (Hij heeft ook wel het soort instrument dat veel solo's krijgt. In het harmonie-orkest zijn er maar 2 van zijn instrument.)

Vroeger weigerde ik altijd om naar zijn concerten te komen luisteren, puur uit nijd omdat mijn ouders wel altijd naar zijn concerten kwamen maar nooit naar de mijne. Ik heb besloten dat ik daar eens mee op moet houden, want hij kan daar ook niks aan doen. -- Ik moet alleen nog wel iets met gevoelens doen, geloof ik. Ik zit nu te janken van jaloezie over het feit dat hij lol kan hebben met muziek en ik mijn viool al een jaar of 8 achterin een kast heb liggen omdat ik paniekaanvallen krijg van het ding. :')
Stap voor stap. Denk dat je over een half jaar de viool uit de kast haalt (waarschijnlijk wel eerder, morgen of zo)
We have far more in common than that which devides us..
  woensdag 17 november 2021 @ 22:09:05 #178
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_202224621
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2021 22:05 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
En dat kan niet denk ik, want stadsverwarming. Of kan dat wel? Ik heb geen idee hoe het zou moeten als het wel kan trouwens.

En vraag me dus af of het de investering (hoewel nou niet echt een superhoog bedrag) wel waard is in mijn geval.
Het is de investering qua besparing op je stookkosten volgens mij nooit waard.

Ik heb er nu dus ook maar 1 besteld voor de werkkamer, puur om hem sneller warm te krijgen.
pi_202224628
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 22:06 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Stap voor stap. Denk dat je over een half jaar de viool uit de kast haalt (waarschijnlijk wel eerder, morgen of zo)
Niet morgen. Die beerput trek ik later wel open.
Ik heb 12 jaar les gehad. (TWAALF JAAR) maar ik kan niet goed spelen.
Ik kan altijd nog besluiten om het ding te verkopen.
  woensdag 17 november 2021 @ 22:11:22 #180
63722 z80
I fink you freaky
pi_202224645
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2021 22:05 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
En dat kan niet denk ik, want stadsverwarming. Of kan dat wel? Ik heb geen idee hoe het zou moeten als het wel kan trouwens.

En vraag me dus af of het de investering (hoewel nou niet echt een superhoog bedrag) wel waard is in mijn geval.
De investering zal voornamelijk voor comfort zijn.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  Moderator woensdag 17 november 2021 @ 22:14:07 #181
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_202224669
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 22:03 schreef Tele6 het volgende:
Ik zit nu te janken van jaloezie over het feit dat hij lol kan hebben met muziek en ik mijn viool al een jaar of 8 achterin een kast heb liggen omdat ik paniekaanvallen krijg van het ding. :')
Ding verpatsen en iets voor terug kopen waar je wel plezier uit haalt is geen optie? :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_202224687
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 22:09 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Het is de investering qua besparing op je stookkosten volgens mij nooit waard.

Ik heb er nu dus ook maar 1 besteld voor de werkkamer, puur om hem sneller warm te krijgen.
Dat doet die hier ook echt
We have far more in common than that which devides us..
  woensdag 17 november 2021 @ 22:19:27 #183
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_202224748
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 22:03 schreef Tele6 het volgende:
Ik was naar een concert vanavond :o
Dat was lang geleden.
Broertjes orkest speelde in een zaaltje van de universiteit. Het duurde een eeuwigheid om iedereens QR-code te controleren maar dan heb je ook wat. Ze hebben mooi gespeeld en broertje had zelfs een paar solo's. (Hij heeft ook wel het soort instrument dat veel solo's krijgt. In het harmonie-orkest zijn er maar 2 van zijn instrument.)

Vroeger weigerde ik altijd om naar zijn concerten te komen luisteren, puur uit nijd omdat mijn ouders wel altijd naar zijn concerten kwamen maar nooit naar de mijne. Ik heb besloten dat ik daar eens mee op moet houden, want hij kan daar ook niks aan doen. -- Ik moet alleen nog wel iets met gevoelens doen, geloof ik. Ik zit nu te janken van jaloezie over het feit dat hij lol kan hebben met muziek en ik mijn viool al een jaar of 8 achterin een kast heb liggen omdat ik paniekaanvallen krijg van het ding. :')
Tof! *O*
En dat laatste is echt rot :*

Ik ben al jaren niet naar concerten geweest en nu heb ik in dezelfde week in juli ineens kaarten voor 2 concerten: Toto en Melissa Etheridge (áls het doorgaat) _O-
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 17 november 2021 @ 22:22:04 #184
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_202224789
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 22:15 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Dat doet die hier ook echt
Ja hoop het echt.
Heb nu al de slimmer thermostaat knop en slimme warmtemeter waardoor de temperatuur in ieder geval gelijk blijft als het eenmaal warm is. Nu dus alleen nog zorgen dat het sneller warm wordt :D
  woensdag 17 november 2021 @ 22:23:19 #185
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_202224814
Concerten O+

Volgend jaar alles inhalen van de afgelopen 2 jaar _O-
En vandaag kaartjes gekocht voor Placebo O+ *o*
pi_202224821
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2021 22:14 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ding verpatsen en iets voor terug kopen waar je wel plezier uit haalt is geen optie? :)
Ook dat zal een behoorlijke stap zijn.

Mijn ouders hebben 6 jaar gespaard om die viool voor me te kopen. Een goede viool komt niet uit een fabriek, maar wordt met de hand gebouwd. Je kunt je voorstellen dat dat zo'n ding duur maakt. Je bent minstens 1000 euro kwijt.

Het stomme is dat we toen een viool gekocht hebben bij een hobbybouwer die niet bekend was in dat wereldje. Als ik bijvoorbeeld een viool had van de bouwer in Deventer of die in Nijmegen (en er zullen ook nog wel allerlei andere zijn in andere regio's) dan had ik 'm ook makkelijk door kunnen verkopen. Zomaar een viool van een bouwer die niemand kent en die inmiddels ook geen violen meer bouwt, niet echt. Ik vind het een rottig idee als ik iets wat destijds zo duur was straks voor misschien een paar honderd euro kan verkopen. Aan de andere kant, een viool die achterin een kast ligt is ook niks waard. Dan is een paar honderd euro nog meer dan niks. -- Ik vind het pijnlijk allemaal.
pi_202224855
Misschien dat als ik straks geld heb, ik een paar vioollessen neem, gewoon om te kijken of ik ooit nog wel mooi kan gaan spelen en er lol in kan hebben. Of er überhaupt vioolmuziek is die ik leuk vind om te spelen.
pi_202224867
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 22:03 schreef Tele6 het volgende:
Ik was naar een concert vanavond :o
Dat was lang geleden.
Broertjes orkest speelde in een zaaltje van de universiteit. Het duurde een eeuwigheid om iedereens QR-code te controleren maar dan heb je ook wat. Ze hebben mooi gespeeld en broertje had zelfs een paar solo's. (Hij heeft ook wel het soort instrument dat veel solo's krijgt. In het harmonie-orkest zijn er maar 2 van zijn instrument.)

Vroeger weigerde ik altijd om naar zijn concerten te komen luisteren, puur uit nijd omdat mijn ouders wel altijd naar zijn concerten kwamen maar nooit naar de mijne. Ik heb besloten dat ik daar eens mee op moet houden, want hij kan daar ook niks aan doen. -- Ik moet alleen nog wel iets met gevoelens doen, geloof ik. Ik zit nu te janken van jaloezie over het feit dat hij lol kan hebben met muziek en ik mijn viool al een jaar of 8 achterin een kast heb liggen omdat ik paniekaanvallen krijg van het ding. :')
Wat jammer want een viool O+ _O_
Wat speelt broertje?
pi_202224893
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 22:27 schreef Blues het volgende:

[..]
Wat jammer want een viool O+ _O_
Wat speelt broertje?
Broertje speelt hobo. Echt heel knap _O_
Je hebt er maar twee nodig in een heel orkest, want wat een geluid komt er uit die dingen _O_
pi_202224897
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 22:26 schreef Tele6 het volgende:
Misschien dat als ik straks geld heb, ik een paar vioollessen neem, gewoon om te kijken of ik ooit nog wel mooi kan gaan spelen en er lol in kan hebben. Of er überhaupt vioolmuziek is die ik leuk vind om te spelen.
Dat lijkt me een prima plan. Laat dat ding gewoon nog lekker in de last liggen. Dat komt nog wel een keer hoor. Niet alles tegelijk :*
Spoilers!
  woensdag 17 november 2021 @ 22:31:00 #191
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_202224916
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 22:11 schreef z80 het volgende:

[..]
De investering zal voornamelijk voor comfort zijn.
Tsja, dan weet ik het niet zo. Je kent mijn huis. Dat is sowieso niet erg efficiënt te verwarmen helaas -O-
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 17 november 2021 @ 22:31:09 #192
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_202224918
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2021 22:29 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Dat lijkt me een prima plan. Laat dat ding gewoon nog lekker in de last liggen. Dat komt nog wel een keer hoor. Niet alles tegelijk :*
Ja dit! Je pakt nu al zoveel op tele! Vandaag nog rijles zelfs. Je bent gewoon al super goed bezig *O*
  Moderator woensdag 17 november 2021 @ 22:33:16 #193
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_202224936
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 22:23 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ook dat zal een behoorlijke stap zijn.

Mijn ouders hebben 6 jaar gespaard om die viool voor me te kopen. Een goede viool komt niet uit een fabriek, maar wordt met de hand gebouwd. Je kunt je voorstellen dat dat zo'n ding duur maakt. Je bent minstens 1000 euro kwijt.

Het stomme is dat we toen een viool gekocht hebben bij een hobbybouwer die niet bekend was in dat wereldje. Als ik bijvoorbeeld een viool had van de bouwer in Deventer of die in Nijmegen (en er zullen ook nog wel allerlei andere zijn in andere regio's) dan had ik 'm ook makkelijk door kunnen verkopen. Zomaar een viool van een bouwer die niemand kent en die inmiddels ook geen violen meer bouwt, niet echt. Ik vind het een rottig idee als ik iets wat destijds zo duur was straks voor misschien een paar honderd euro kan verkopen. Aan de andere kant, een viool die achterin een kast ligt is ook niks waard. Dan is een paar honderd euro nog meer dan niks. -- Ik vind het pijnlijk allemaal.
Ja ik zeg het een beetje op mijn manier, maar ik had het "achter je laten" ook in gedachten toen ik het schreef.

Zes jaar krom liggen voor iets dat in onbruik is geraakt, is ook zonde. Wat je ook doet, je moeder zweep het vast niet goed vinden :7
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 17 november 2021 @ 22:42:22 #194
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_202225030
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 22:09 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Het is de investering qua besparing op je stookkosten volgens mij nooit waard.

Ik heb er nu dus ook maar 1 besteld voor de werkkamer, puur om hem sneller warm te krijgen.
Exvuus, deze post had ik zojuist gemist.

Maar ook in dat geval weet ik niet of het hier heel veel zin heeft. Ik heb een soort loftwoning. 1e verdieping is een open entresol. Mijn plafond ad videkant is 4,5 meter hoog.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_202225054
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 22:26 schreef Tele6 het volgende:
Misschien dat als ik straks geld heb, ik een paar vioollessen neem, gewoon om te kijken of ik ooit nog wel mooi kan gaan spelen en er lol in kan hebben. Of er überhaupt vioolmuziek is die ik leuk vind om te spelen.
Dit klinkt enorm cliché, maar 'je bent nog heel jong'. Dus wie weet over een jaar. Of 5. Of 10. Of whatever. Ik zou het ding nu niet verkopen, want ook daar ga je je rot over voelen.

Maar wel super tof van het concert van je broertje O+ gewoon vaker gaan. Indien mogelijk. Ik hoop voor iedereen met concertkaartjes in de nabije toekomst dat de concerten door gaan :o
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_202225331
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 22:26 schreef Tele6 het volgende:
Misschien dat als ik straks geld heb, ik een paar vioollessen neem, gewoon om te kijken of ik ooit nog wel mooi kan gaan spelen en er lol in kan hebben. Of er überhaupt vioolmuziek is die ik leuk vind om te spelen.
Goed plan. Stel dat je er lol in krijgt, dan heb je een prachtige viool. En verkoop je m hou je misschien spijt
We have far more in common than that which devides us..
pi_202225489
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2021 22:29 schreef Lucky_Strike het volgende:


Dat lijkt me een prima plan. Laat dat ding gewoon nog lekker in de last liggen. Dat komt nog wel een keer hoor. Niet alles tegelijk :*
^O^
  Moderator woensdag 17 november 2021 @ 23:35:24 #198
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_202225537
Blijkbaar heb ik minder met muziekinstrumenten dan de rest :+
Of helemaal niets eigenlijk.

Kreeg ooit een mountainbike op m'n verjaardag, m'n pa had de stille hoop dat ik met hem mee zou gaan. Paar keer gedaan en vond er niks aan, na anderhalf jaar verkocht en met nog wat geld er bij m'n eerste camera gekocht waar ik lang plezier van heb gehad.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_202225627
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2021 23:35 schreef derLudolf het volgende:
Blijkbaar heb ik minder met muziekinstrumenten dan de rest :+
Of helemaal niets eigenlijk.

Kreeg ooit een mountainbike op m'n verjaardag, m'n pa had de stille hoop dat ik met hem mee zou gaan. Paar keer gedaan en vond er niks aan, na anderhalf jaar verkocht en met nog wat geld er bij m'n eerste camera gekocht waar ik lang plezier van heb gehad.
En zo heeft iedereen een hobby die 'm past en waar ie blij van wordt *G*
Wat een keuzes ook en wat een rijkdom toch ook O+
pi_202225639
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2021 23:35 schreef derLudolf het volgende:
Blijkbaar heb ik minder met muziekinstrumenten dan de rest :+
Of helemaal niets eigenlijk.

Kreeg ooit een mountainbike op m'n verjaardag, m'n pa had de stille hoop dat ik met hem mee zou gaan. Paar keer gedaan en vond er niks aan, na anderhalf jaar verkocht en met nog wat geld er bij m'n eerste camera gekocht waar ik lang plezier van heb gehad.
Ik kan ook geen instrument bespelen en geen muzieknoot lezen en als ik ga zingen holt iedereen hard weg.
Maar ik heb enorme bewondering voor iedereen die een instrument kan bespelen. En als ik lees wat voor plezier @Blues heeft met alles wat zij zichzelf leert, daar word ik ook heel blij van. Ook het zingen van @AnneX en @Cat-astrophe klinken zo leuk
We have far more in common than that which devides us..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')