https://nos.nl/artikel/24(...)rden-de-nieuwe-jodenquote:Forum voor Democratie-leider Baudet noemt mensen die niet gevaccineerd zijn "de nieuwe Joden". In een Twitterbericht schrijft hij dat de situatie van nu, door de coronamaatregelen, te vergelijken is met de jaren 30 en 40. Hij ziet "de wegkijkende uitsluiters" als nazi's en NSB'ers.
Gisteren zei Baudet op een bijeenkomst van zijn partij al dat de overheid door het vaccinatiebeleid de integriteit van het menselijk lichaam en daarmee een belangrijk grondrecht schendt. "Eén handtekeningetje van Hugo de Jonge. En Willem-Alexander heeft dat maar een beetje bekrachtigd, de slappe lul."
Baudet veroorzaakte in september, in het debat over Prinsjesdag, ophef omdat hij het in een tweet over de "holocaust" had gehad. Kamerleden zeiden dat het door de aanhalingstekens leek alsof hij vraagtekens had bij de moord op 6 miljoen Joden. Ook premier Rutte zei toen dat het "ongelofelijk gevoelig" kan liggen als de geschiedenis op "onnadenkende wijze" wordt aangehaald.
Dinsdag praat de Tweede Kamer met het kabinet over de nieuwe coronamaatregelen. Het zal dan ook gaan over het mogelijke 2G-beleid, waarbij alleen mensen die gevaccineerd zijn of genezen van corona een QR-code voor toegang tot onder meer de horeca kunnen krijgen.
OP niet van mijn hand, maar even netjes verder in het volgende deel.quote:Thierry go's full retard![]()
Ondanks dat voel ik toch een plicht om hem te verdedigen . Om twee simpele redenen :
- De vergelijking met de tweede wereldoorlog is prima en wenselijk mits je progressieve idealen op nahoudt . Het is simpele en effectieve manier om je tegenstanders te demoniseren. Het probleem is niet dat iemand ww2 erbij haalt maar dit recht is voorbestemd voor die ene groep.
- Niemand heeft het recht om te bepalen wat je wel of niet mag zeggen . Zeker als je in acht neemt dat de tegenpartij van morele wereldverbeteraars de 2e wereldoorlog er non stop erbij haalt en geen haan die er om kraait
Kortom , de enige reden dat er ophef is , is omdat de verkeerde persoon die vergelijking maakt . En dat moet een keer ophouden
Dezelfde Kamerleden die van walging spreken , die zullen zeggen dat die zich moet schamen . De zullen de eerste zijn om het leed van ww2 te misbruiken voor eigen politieke gewin
Ik ben gevaccineerd maar inderdaad alles gewoon weer open gooien. Wie bang is voor besmetting vaccineert zichzelf of blijft thuis.quote:Op dinsdag 16 november 2021 10:32 schreef KoosVogels het volgende:
Waar ik benieuwd naar ben: wat is volgens onze ongevaccineerde vrienden dan precies de oplossing? Alles simpelweg weer opengooien?
Je moet je je ogen uit je hoofd schamen.quote:Op dinsdag 16 november 2021 10:34 schreef SuperNeger het volgende:
Je hebt wel ontzettend je kop in het zand als je het niet vergelijkbaar vindt.
[ twitter ]
[ twitter ]
[ afbeelding ]
"Maar het is de holocaust je mag het niet vergelijken!"
Waarom niet?
"Ja gewoon dat mag niet!!"
Lekker makkelijk zo
Tenzij je een recenter voorbeeld hebt lijkt me dit juist het enige om het mee te vergelijken.
Goed argumentquote:Op dinsdag 16 november 2021 10:37 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Je moet je je ogen uit je hoofd schamen.
Haar even thuishouden was geen optie?quote:Op dinsdag 16 november 2021 10:36 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik ben gevaccineerd maar inderdaad alles gewoon weer open gooien. Wie bang is voor besmetting vaccineert zichzelf of blijft thuis.
Ik hou me ook niet meer aan maatregelen. Mijn dochter heeft keelpijn, daar wilde ik vanmorgen een testafspraak voor maken, nadat eerst 32 keer de verbinding werd verbroken omdat de lijnen overbezet zijn kreeg ik de 33e keer verbinding en kon ze over 2 dagen terecht, of morgen op 80 km van mijn huis. Ik heb de mevrouw aan de telefoon vriendelijk bedankt, mijn dochter een pakje keelpastilles in de tas gedaan en ze is lekker naar school.
Prima, maar wat doen we als de ziekenhuizen vollopen en de zorg overbelast raakt?quote:Op dinsdag 16 november 2021 10:36 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik ben gevaccineerd maar inderdaad alles gewoon weer open gooien. Wie bang is voor besmetting vaccineert zichzelf of blijft thuis.
Nog meer op de zorg bezuinigen natuurlijk!quote:Op dinsdag 16 november 2021 10:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Prima, maar wat doen we als de ziekenhuizen vollopen en de zorg overbelast raakt?
Méér ziekenhuizen, méér IC's! We willen verpleegd worden! Hebben we recht op!quote:Op dinsdag 16 november 2021 10:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Prima, maar wat doen we als de ziekenhuizen vollopen en de zorg overbelast raakt?
Zelfs al steekt het kabinet miljarden euro's extra in de zorg, dan hebben we niet binnen drie maanden duizenden extra IC- en ziekenhuisbedden. En ja, je zou kunnen redeneren dat de regering actie had moeten ondernemen, maar dat is nou eenmaal niet gebeurd. We moeten roeien met de riemen die we hebben.quote:Op dinsdag 16 november 2021 10:39 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Nog meer op de zorg bezuinigen natuurlijk!
Nee. Voor een beetje keelpijn blijven wij niet thuis.quote:Op dinsdag 16 november 2021 10:38 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Haar even thuishouden was geen optie?
Nee we zitten in de grootste 'crisis' ooit en daarom moeten we juist minder ziekenhuizen en minder IC bedden hebben zodat we de paniek lekker in stand houden en we meer redenen hebben om langzaam mensen hun (grond)rechten en vrijheden af te pakken. Oja en meer asielzoekers binnenhalen.quote:Op dinsdag 16 november 2021 10:39 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Méér ziekenhuizen, méér IC's! We willen verpleegd worden! Hebben we recht op!
Triest om een hoax foto erbij te gebruikenquote:
Ik stem voor het opeten van de minister president. Werkte destijds ook goed met hoe heet hij ook alweerquote:Op dinsdag 16 november 2021 10:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zelfs al steekt het kabinet miljarden euro's extra in de zorg, dan hebben we niet binnen drie maanden duizenden extra IC- en ziekenhuisbedden. En ja, je zou kunnen redeneren dat de regering actie had moeten ondernemen, maar dat is nou eenmaal niet gebeurd. We moeten roeien met de riemen die we hebben.
Dus nogmaals mijn vraag: wat doen we als de ziekenhuizen vollopen en de zorg overbelast raakt? Hugo de Groot?
Investeren in ligcapaciteit, dat hadden we natuurlijk al jaren moeten doen. Ik snap dat daar tijd overheen gaat, maar nu hebben we een regering die achter de feiten blijft aanlopen. Je moet het probleem neerleggen en oplossen waar het hoort: capaciteit van de zorg. Lockdowns, thuiswerken en andere maatregelen zijn symptoombestrijding, de bottleneck is de capaciteit.quote:Op dinsdag 16 november 2021 10:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En nu graag een serieuze reactie. Het is makkelijk om het kabinetsbeleid af te kraken, maar dan wil ik ook alternatieven zien.quote:Op dinsdag 16 november 2021 10:43 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Ik stem voor het opeten van de minister president. Werkte destijds ook goed met hoe heet hij ook alweer
Zei mijn zus ook, de hele klas zit weer thuis…quote:Op dinsdag 16 november 2021 10:41 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nee. Voor een beetje keelpijn blijven wij niet thuis.
En nu serieus? Nou het tegenovergestelde dus van meer bezuinigen op de zorg en meer gelukszoekers binnenhalen.quote:Op dinsdag 16 november 2021 10:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En nu graag een serieuze reactie. Het is makkelijk om het kabinetsbeleid af te kraken, maar dan wil ik ook alternatieven zien.
Dus wat gaan we doen als de ziekenhuizen vollopen en de zorg overbelast raakt op het moment dat we de boel weer volledig van het slot halen?
Helemaal mee eens, maar deze winter hebben we geen reet aan die oplossing.quote:Op dinsdag 16 november 2021 10:44 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Investeren in ligcapaciteit, dat hadden we natuurlijk al jaren moeten doen. Ik snap dat daar tijd overheen gaat, maar nu hebben we een regering die achter de feiten blijft aanlopen. Je moet het probleem neerleggen en oplossen waar het hoort: capaciteit van de zorg. Lockdowns, thuiswerken en andere maatregelen zijn symptoombestrijding, de bottleneck is de capaciteit.
Nogmaals, je kunt morgen miljarden extra in de zorg pompen, maar daarmee is nog geen oplossing gevonden voor de acute capaciteitstekorten. Deze winter hebben we daar dus geen reet aan.quote:Op dinsdag 16 november 2021 10:45 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
En nu serieus? Nou het tegenovergestelde dus van meer bezuinigen op de zorg en meer gelukszoekers binnenhalen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |