Zal je net zien zitten er varkens penissen, sluitspieren en zo in!
/edit
Deense frikandellen
Ingrediënten:
225 gram varkensgehakt
225 gram kalfsgehakt
½ kopje bloem
2 kopjes melk
zout en peper
½ theelepel gemalen kruidnagelen
1 middelgrote ui, gesnipperd
margarine om te bakken
bron: http://www.quanjer.nl/diversen/deense_frikandellen.htm
[Dit bericht is gewijzigd door Turismo op 31-01-2003 21:51]
quote:En oren, ogen en staarten, etc.
Op vrijdag 31 januari 2003 21:47 schreef Klotepino het volgende:
Voornamelijk gemalen uiers en slokdarmen.
M.a.w. al het slachtafval dat niet verkoopbaar is
er worden dus enkel resten die niet gewoon bij de vleeslappen gebruikt kunnen worden in de frikandel gedaan.
quote:Best sick eigenlijk...
Op vrijdag 31 januari 2003 21:50 schreef sooty het volgende:[..]
En oren, ogen en staarten, etc.
M.a.w. al het slachtafval dat niet verkoopbaar is
quote:maar wel lekker
Op vrijdag 31 januari 2003 21:53 schreef ChRoNiC het volgende:[..]
Best sick eigenlijk...
Het komt er op neer dat, wanneer een koe of varken geslacht wordt, het in delen wordt op gedeeld. Bijvoorbeeld: Van het been van een varken wordt Beenham gemaakt. Echter blijft er van dat been altijd nog een beetje vlees over. Al deze stukjes, dus overblijfselen van het vlees wat wij normaal eten, gaat in frikandelen. Dus er zit wat ham in, wat beenham, wat rolade, wat varkenslapjes, enzovoort.... Niks om vies te vinden dus.....
quote:Dat zeg ik; je kan me ervoor wakker maken.
Op vrijdag 31 januari 2003 22:05 schreef hallo_mensen het volgende:[..]
maar wel lekker
Gewoon niet toekijken hoe het gemaakt wordt.
quote:
Op vrijdag 31 januari 2003 22:13 schreef schatje het volgende:![]()
![]()
- sowieso nooit frika(n)dellen eet ?
- nu pas met de neus op de feiten wordt gedrukt ?
- dit gewoon een onsmakelijk topic vind ?
- andere reden.
.
quote:Goede keuze!
Op vrijdag 31 januari 2003 21:46 schreef Mes het volgende:
Vandaag weer een broodje frikandel van Mora gegeten.
quote:Who cares?
Maar eh....wat zit er eigenlijk in.
quote:
Op vrijdag 31 januari 2003 22:20 schreef sooty het volgende:[..]
Betekent dit dat je:- sowieso nooit frika(n)dellen eet ?
- nu pas met de neus op de feiten wordt gedrukt ?
- dit gewoon een onsmakelijk topic vind ?
- andere reden..
Alleen die geur al.
quote:Over insecten gesproken dat gekraak wat ik af en toe hoor tijdens het eten van zo'n overheerlijke frikandel zou toch best een meikever kunnen zijn.
Op zaterdag 1 februari 2003 00:07 schreef Mes het volgende:
Valt dus wel mee, zo te horen.
Zolang er maar geen insecten inzitten!
quote:Ik zie het al: over frika(n)dellen worden we het niet eens. De geur alleen al zou mij wakker maken
Op vrijdag 31 januari 2003 23:56 schreef schatje het volgende:[..]
![]()
![]()
Alleen die geur al.
http://www.horecagids.nl/vraag-antwoord.phtml
Vivi-anne:
We wonen sinds kort in Zweden.We hebben soms zin in frikadellen en kroketten. Weet iemand recepten van deze twee?
Norbert:
Wanneer je het recept van frikandellen kent, wil je niet meer. Bestaat overwegend uit bloem, Argentijns paardevlees, koeiuiers en smaakversterker MSG. De kroket is daarentegen een echte klassieker van Escoffier. De vulling is een salpicon, in elk kookboek is de samenstelling te vinden (roux, bouillon, stoofvlees). De in vorm gerolde salpicon wordt met eiwit bestreken en in paneermeel gerold.
Argentijns paardenvlees en koeienuiers
Laatst legde iemand van het voedingscentrum in Nederland het even heel helder uit:
In een frikadel zit geen vlees dat niet voor menselijke consumptie geschikt is.
quote:Klopt, theoretisch kunenn ze zelfs een kannibaal van je maken (om het even zacht uit te drukken
Op zaterdag 1 februari 2003 08:50 schreef Dinus het volgende:
-
In een frikadel zit geen vlees dat niet voor menselijke consumptie geschikt is.
quote:Niet over nadenken...!!
Op vrijdag 31 januari 2003 21:46 schreef Mes het volgende:
Vandaag weer een broodje frikandel van Mora gegeten.
Maar eh....wat zit er eigenlijk in.
"Ja, hersenen en ogen" hoor je ze dan zeggen.
Misschien wel.
Maar wie weet wat er echt inzit? Dus wie werkt er in zo'n frikandel/worstjes fabriek?Zal je net zien zitten er varkens penissen, sluitspieren en zo in!
![]()
![]()
![]()
quote:nie waar is beiden goed frikandel en frikadel
Op vrijdag 31 januari 2003 21:47 schreef FlyingFox het volgende:
frika_____*niks*________del
lijkt me sowieso onlogisch dat je van het afval constant hetzelfde product met dezelfde kwaliteit kan maken..
quote:Precies..
Op zaterdag 1 februari 2003 15:30 schreef Furby het volgende:
Frikandellen moeten gewoon aan de warenwet voldoen. Op het doosje kan je lezen wat erin zit.
Gewoon dus gelul dat er hersenen/ogen/staarten/penissen en dat soort zaken in zitten, is gewoon absoluut niet waar.
Er zit gewoon "vlees" in wat je in de supermarkt niet in de vakken zult vinden, omdat de kwaliteit niet hoog genoeg ligt. maar dat betekend niet dat het heel slecht spul is. je kunt het rustig eten en je wordt er ook echt niet ziek van.
Ik vind frikandellen en kroketten, bitterballen etc heerlijk , ben er ook nog nooit ziek van geworden.
Tuurlijk zit er allemaal spul in wat misschien tegen je gevoel van goede smaak indruist. Maar het is wél een lekker broodje frikandel!
quote:Als je Paardenvlees en koeienuiers onder "normaal vlees" verstaat, dan klopt jouw uitspraak
Op zaterdag 1 februari 2003 15:39 schreef Blademaster het volgende:[..]
Precies..
Gewoon dus gelul dat er hersenen/ogen/staarten/penissen en dat soort zaken in zitten, is gewoon absoluut niet waar.
Er zit gewoon "vlees" in wat je in de supermarkt niet in de vakken zult vinden, omdat de kwaliteit niet hoog genoeg ligt. maar dat betekend niet dat het heel slecht spul is. je kunt het rustig eten en je wordt er ook echt niet ziek van.
Ik vind frikandellen en kroketten, bitterballen etc heerlijk , ben er ook nog nooit ziek van geworden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |