Maar ik vraag me dus af of het aan mij ligt of dat die mensen echt fake zijn. Door een aantal zaken vertrouw ik mijn eigen intuïtie niet meer. Terwijl ik weet dat mijn intuïtie goed is, vaak al voordat andere mensen het doorhebben, had ik al een 'naar' gevoel bij een bepaald persoon terwijl anderen me dan voor gek verklaarden, en dan bleek achteraf dat die persoon echt naar was.quote:Op zondag 14 november 2021 15:02 schreef CoolGuy het volgende:
Ik herken het wel. Ik heb recent nog iemand afgestoten. Fake friends heb je niets aan en echte vriendschap is schaars, heel schaars. Maar vroeger wrong ik me ook in allerlei bochten, tegenwoordig zeg ik gewoon waar het op staat en als de ander dat niet bevalt, jammer dan.
Als dat zo is (dat kan alleen jij beantwoorden) dan is daar niet veel mis mee. Anderen kunnen ook bij jou aangeven wanneer ze iets in je gedrag storend vinden, je hoeft niet zelf continu voor anderen mee te denken hoe jouw gedrag op hen overkomt.quote:Op zondag 14 november 2021 14:56 schreef Naardegallemiezen het volgende:
of dat ik gewoon eindelijk schijt heb gekregen aan wat anderen van me vinden/wat ze van me willen.
Verschilt per persoon maar ik snap wat jij bedoelt. In het afgelopen jaar heb ik ook bepaalde mensen op een afstand gehouden omdat hun gedrag mij irriteert. Veelal is het hetzelfde riedeltje wat je keer op op moet aanhoren of dat mensen aan het loeren zijn voor informatie om dat door te vertellen als gespreksonderwerp (familie die dat bijvoorbeeld soms deed).quote:Op zondag 14 november 2021 14:56 schreef Naardegallemiezen het volgende:
De laatste tijd heb ik gewoon de energie en de zin niet meer om met bepaalde mensen om te gaan.
Nu vraag ik me af of het nou aan mij ligt, of dat er wel degelijk een objectiveerbare reden is.
Herkenbaar. Niet zozeer het vertellen van iets vertrouwelijks maar ik had twee niffo's (neven) met wie ik heel goed omging totdat ik een keer vriendelijk een uitnodiging van hun om iets te gaan doen afsloeg. Ik gaf daar als reden bij dat ik iets met mijn ouders moest gaan doen. Dat werd door hun geïnterpreteerd dat ik niet met hun mocht omgaan van mijn ouders. Terwijl dat niet het geval was. Sindsdien heb ik ze altijd op afstand gehouden omdat ze dit doorvertelden in de familie. Het schijnt dat ze tegenover mijn ouders excuses hebben aangeboden maar tegen mij doen ze alsof er niks aan de hand is. Toch is de band die ik destijds met ze had in relatie tot hoe het nu is veranderd: ik hou ze liever op afstand omdat ik niet meer de behoefte heb om contact met ze te hebben.quote:Op zondag 14 november 2021 14:56 schreef Naardegallemiezen het volgende:
Zo heb ik bijv. een vriendin van me, die als ik alleen met haar ben heel amicaal met me doet, maar zodra er anderen bij zijn dan kraakt ze me vaak 'als grapje' af ('jij komt altijd te laat', 'jij stresst altijd', 'echt typisch weer iets voor jou haha'). Ik vind het allemaal prima, kan veel hebben, maar de laatste keer ging het me echt te ver (iets dat ik haar in vertrouwen verteld had, en dat wist ze, ter sprake brengen waar anderen bij waren om zelf beter over te komen).
Je merkt vanzelf wel hoe snel je met zo iemand te maken hebt en of je dat kan accepteren of niet. Het is de maatschappij dat ook een beetje zo is geworden. Sommige mensen vinden het (onbewust) leuk om met mensen hun gevoelens te spelen en handelen dan ook daar naar.quote:Op zondag 14 november 2021 14:56 schreef Naardegallemiezen het volgende:
Ook nu ik weer voorzichtig begin met daten heb ik helemaal geen behoefte aan mensen die nog kinderlijke dingen doen zoals niet reageren, spelletjes spelen, noem maar op. Als ik merk dat dat gebeurd, kap ik het makkelijk af, terwijl ik vroeger als een braaf hondje maar achter ze aan bleef huppelen en buitenproportioneel veel moeite deed.
Ik denk dat, vooral op het vlak van daten en vriendschappen sluiten, dat je vanzelf wel aanvoelt of deze persoon 'redelijk' is om mee om te gaan. Als dat zo is dan kan je gaandeweg aan de hand van de ervaringen bepaalde normen en waarden die jij hanteert kenbaar maken.quote:Op zondag 14 november 2021 14:56 schreef Naardegallemiezen het volgende:
Ik wil geen hard of afgesloten persoon worden. Maar die balans vinden is moeilijk. Tegenwoordig lijkt het ook alsof geen enkel mens de basale regels van wederzijds respect, normale communicatie en normaal gedrag nog snapt. Tegelijkertijd vraag ik me ook af of ik juist niet degene ben die gek geworden is.
Soms heb je een bepaalde fase dat je afstand neemt van hoe je vroeger was/deed en wil je 'rust' op bepaalde vlakken.quote:Op zondag 14 november 2021 14:56 schreef Naardegallemiezen het volgende:
NB. Weet ook wel dat ik dit soort dingen vast ook zelf gedaan heb, en op mijn eigen manier vast ook op bepaalde gebieden 'toxic' ben. Echter heb ik nooit de basale dingen zoals wederzijds respect e.d. laten varen.
Door bepaalde ervaringen kunnen mensen veranderen.quote:Op zondag 14 november 2021 15:06 schreef Naardegallemiezen het volgende:
[..]
Maar ik vraag me dus af of het aan mij ligt of dat die mensen echt fake zijn. Door een aantal zaken vertrouw ik mijn eigen intuïtie niet meer. Terwijl ik weet dat mijn intuïtie goed is, vaak al voordat andere mensen het doorhebben, had ik al een 'naar' gevoel bij een bepaald persoon terwijl anderen me dan voor gek verklaarden, en dan bleek achteraf dat die persoon echt naar was.
100% dit.quote:Op zondag 14 november 2021 15:02 schreef CoolGuy het volgende:
Ik herken het wel. Ik heb recent nog iemand afgestoten. Fake friends heb je niets aan en echte vriendschap is schaars, heel schaars. Maar vroeger wrong ik me ook in allerlei bochten, tegenwoordig zeg ik gewoon waar het op staat en als de ander dat niet bevalt, jammer dan.
In diverse topic geef je aan louter voor geld te willen neuken, dan wel prostitué te zijn. Ook in onderstaande qoute:quote:Op zondag 14 november 2021 14:56 schreef Naardegallemiezen het volgende:
De laatste tijd heb ik gewoon de energie en de zin niet meer om met bepaalde mensen om te gaan.
Nu vraag ik me af of het nou aan mij ligt, of dat er wel degelijk een objectiveerbare reden is.
Zo heb ik bijv. een vriendin van me, die als ik alleen met haar ben heel amicaal met me doet, maar zodra er anderen bij zijn dan kraakt ze me vaak 'als grapje' af ('jij komt altijd te laat', 'jij stresst altijd', 'echt typisch weer iets voor jou haha'). Ik vind het allemaal prima, kan veel hebben, maar de laatste keer ging het me echt te ver (iets dat ik haar in vertrouwen verteld had, en dat wist ze, ter sprake brengen waar anderen bij waren om zelf beter over te komen).
Nu elke keer als ze me appt, reageer ik nauwelijks of helemaal niet. Als ze iets van mij moet ben ik niet thuis. Voor mij is het een principekwestie. Beschadig je mijn vertrouwen, is het klaar. Geen zin ook om daarover te communiceren, want een ander zal toch altijd zeggen 'ja dat deed ik niet expres, ik wist dat helemaal niet.'
Ik heb ook familieleden waarmee ik een goede band heb, maar waarvoor ik als we leuke dingen doen ook veel betaal, ik rij ze overal naartoe, kunnen mij altijd appen als ze iets nodig hebben. Maar het is vice versa niet zo. Ik heb vaak ook het idee dat ik overal alleen voor sta, afgezien van mijn ouders dan.
Ook nu ik weer voorzichtig begin met daten heb ik helemaal geen behoefte aan mensen die nog kinderlijke dingen doen zoals niet reageren, spelletjes spelen, noem maar op. Als ik merk dat dat gebeurd, kap ik het makkelijk af, terwijl ik vroeger als een braaf hondje maar achter ze aan bleef huppelen en buitenproportioneel veel moeite deed.
Aan de ene kant brengt het rust, aan de andere kant word ik ook eenzaam (en ik vind eenzaam zijn helemaal niet erg, zou prima in mijn eentje kunnen leven, maar ik weet dat het niet gezond is).
Ik vraag me af of ik zelf te hard of te kritisch aan het worden ben, of dat ik gewoon eindelijk schijt heb gekregen aan wat anderen van me vinden/wat ze van me willen.
Ik wil geen hard of afgesloten persoon worden. Maar die balans vinden is moeilijk. Tegenwoordig lijkt het ook alsof geen enkel mens de basale regels van wederzijds respect, normale communicatie en normaal gedrag nog snapt. Tegelijkertijd vraag ik me ook af of ik juist niet degene ben die gek geworden is.
NB. Weet ook wel dat ik dit soort dingen vast ook zelf gedaan heb, en op mijn eigen manier vast ook op bepaalde gebieden 'toxic' ben. Echter heb ik nooit de basale dingen zoals wederzijds respect e.d. laten varen.
kom je niet al te serieus over.quote:Op zondag 14 november 2021 14:40 schreef Naardegallemiezen het volgende:
[..]
Klinkt veelbelovend keer neuken?
Nee. Probeer voor jezelf eens het verschil tussen KLB en R&P te bedenken. Kun je dat niet, praat dan niet tegen me.quote:Op zondag 14 november 2021 16:40 schreef Ynnad_Er het volgende:
[..]
In diverse topic geef je aan louter voor geld te willen neuken, dan wel prostitué te zijn. Ook in onderstaande qoute:
[..]
kom je niet al te serieus over.
Leg ons eens uit hoe wij dit topic serieus moeten nemen onderwijl je alleen maar troll posts en topics spamt.
Word er wel geneukt als we dat verschil wel kunnen bedenken?quote:Op zondag 14 november 2021 16:42 schreef Naardegallemiezen het volgende:
[..]
Nee. Probeer voor jezelf eens het verschil tussen KLB en R&P te bedenken. Kun je dat niet, praat dan niet tegen me.
Heeft het nog nut om met sommige mensen het gesprek aan te gaan nadat meermaals dit soort gedrag vertoond is dan?quote:Op zondag 14 november 2021 17:19 schreef ex het volgende:
Dus je ghost die vriendin zonder duidelijk te zijn maar, je vind het van een date een kinderachtig spelletje?
Het klinkt als een goede ontwikkeling maar ik zou het zelf ook wat minder kinderachtig aanpakken.
Ik wil je trouwens wel even meegeven dat ondanks dat er voor jou geen communicatie mogelijk is nadat je vertrouwen geschonden is, ik van mening ben dat je dit juist wel moet uitspreken. Dan weet de ander waar die aan toe is. Jij hoeft niets met hun antwoord te doen, maar wel met hoe je je ergens bij voelt. Al is het maar ter kennisgeving.quote:Op zondag 14 november 2021 14:56 schreef Naardegallemiezen het volgende:
Nu elke keer als ze me appt, reageer ik nauwelijks of helemaal niet. Als ze iets van mij moet ben ik niet thuis. Voor mij is het een principekwestie. Beschadig je mijn vertrouwen, is het klaar. Geen zin ook om daarover te communiceren, want een ander zal toch altijd zeggen 'ja dat deed ik niet expres, ik wist dat helemaal niet.'
Ik heb ook familieleden waarmee ik een goede band heb, maar waarvoor ik als we leuke dingen doen ook veel betaal, ik rij ze overal naartoe, kunnen mij altijd appen als ze iets nodig hebben. Maar het is vice versa niet zo. Ik heb vaak ook het idee dat ik overal alleen voor sta, afgezien van mijn ouders dan.
Aan de ene kant brengt het rust, aan de andere kant word ik ook eenzaam (en ik vind eenzaam zijn helemaal niet erg, zou prima in mijn eentje kunnen leven, maar ik weet dat het niet gezond is).
Ik vraag me af of ik zelf te hard of te kritisch aan het worden ben, of dat ik gewoon eindelijk schijt heb gekregen aan wat anderen van me vinden/wat ze van me willen.
Ze compleet negeren of (bijna) geen contact meer willen lijkt mij ook niet de juiste. De balans is volgens mij geen "geheimen" meer vertellen en wanneer ze je weer eens "omlaag" haalt gewoon zeggen dat je dat niet zo leuk vindt van haar. En verder "schijt" hebben.quote:Op zondag 14 november 2021 17:23 schreef Naardegallemiezen het volgende:
[..]
Heeft het nog nut om met sommige mensen het gesprek aan te gaan nadat meermaals dit soort gedrag vertoond is dan?
Ja, dat heeft zeker nut. Want het is het juiste pad.quote:Op zondag 14 november 2021 17:23 schreef Naardegallemiezen het volgende:
[..]
Heeft het nog nut om met sommige mensen het gesprek aan te gaan nadat meermaals dit soort gedrag vertoond is dan?
Dat je iemand ghost terwijl je date is heel anders, dan kun je prima een korte uitleg geven en dan houdoe zeggen.
Niet communiceren is wel je ding zo te lezen.quote:Op zondag 14 november 2021 16:42 schreef Naardegallemiezen het volgende:
[..]
Nee. Probeer voor jezelf eens het verschil tussen KLB en R&P te bedenken. Kun je dat niet, praat dan niet tegen me.
Ik denk dat ze je wel zal begrijpen wanneer je zegt dat je dat niet leuk vindt van haar. Je hoeft daar niet verder over te gaan discussiëren.quote:Op zondag 14 november 2021 17:35 schreef Naardegallemiezen het volgende:
@:Rogue @:SonicVolcano @:ex even zonder te quoten, ik snap jullie punt. Maar ik voel me niet veilig genoeg bij haar om te communiceren dat ik er zo over denk. Ze kan nogal onvoorspelbaar reageren. En daarnaast denk ik persoonlijk dat het handiger is om dit dood te laten bloeden i.p.v. erover in discussie te gaan, want dan krijg ik meer narigheid dan dat ik het voor mezelf af kan sluiten.
Prima bezig.quote:Op zondag 14 november 2021 17:35 schreef Naardegallemiezen het volgende:
@:Rogue @:SonicVolcano @:ex even zonder te quoten, ik snap jullie punt. Maar ik voel me niet veilig genoeg bij haar om te communiceren dat ik er zo over denk. Ze kan nogal onvoorspelbaar reageren. En daarnaast denk ik persoonlijk dat het handiger is om dit dood te laten bloeden i.p.v. erover in discussie te gaan, want dan krijg ik meer narigheid dan dat ik het voor mezelf af kan sluiten.
Je zegt dat het kinderlijk is als mensen niet reageren op berichtjes bij het daten, maar tegelijkertijd zou je ook best kunnen zeggen dat het kinderlijk is om mensen te unfrienden of buiten te sluiten of hoe je dat wilt noemen als hun gedrag je niet aanstaat.quote:Op zondag 14 november 2021 14:56 schreef Naardegallemiezen het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |