abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 november 2021 @ 09:53:47 #156
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_202138263
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2021 09:47 schreef NightDancert het volgende:

[..]
Want mensen met een verstandelijke beperking zijn niet gebonden aan de regels?
Levenloze figuren die verder niks hebben en meemaken hebben geen last van een lockdown. Die zitten normaal gesproken immers ook van 18:00 tot 12:00 binnen te Netflixen en genieten intens van het idee dat anderen ook niks kunnen, misery loves company.

[ Bericht 5% gewijzigd door Twiitch op 12-11-2021 10:00:03 ]
pi_202138467
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 22:50 schreef SuperNeger het volgende:
Echt angstaanjagend hoe mensen nog steeds niet wakker zijn.

Maart 2020: het is maar 2 weken
vorig jaar zelfde tijd: 2 weken lockdown jongens oh maar het is inmiddels al bijna 5 maanden avondklok en alles tot maart
Afgelopen zomer: jongens ff 3 weken maatregelen daarna weer festivals oh nee toch alle zomerfestivals aflassen.

En nu krijgen mensen het letterlijk nog uit hun strot om te zeggen "maar twee weken".

Echt hoe ver ben je dan van de realiteit _O-
Dat vind ik dus exact van jullie groep. Paranoide tot op het bot, een stelletje jankers. Wees gewoon zo stoer om de gevolgen van jullie vaccin weigering te aanvaarden. Dán ben je pas dapper.
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_202138564
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2021 10:07 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]
Dat vind ik dus exact van jullie groep. Paranoide tot op het bot, een stelletje jankers. Wees gewoon zo stoer om de gevolgen van jullie vaccin weigering te aanvaarden. Dán ben je pas dapper.
Ik vind vooral dat wijzende toontje zo irritant van die wappies: 'niet wakker zijn', 'laffe volgers/schapen', 'we strijden ook voor jou'. Rot op, ik heb daar niet om gevraagd dus nee, je strijdt niet voor mij, dus doe dat ook niet uit mijn naam.
pi_202138608
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 08:18 schreef Saekerhett het volgende:

[..]
Mooi moment om die hele grondwet eens even volledig te herschrijven. Met die ouderwetse achterlijke regels...
Lol, dan kan je doei zeggen tegen de rest van je privacy en gaat artikel 11 ook lekker op de schop :Y)

Alles "moderniseren"
pi_202138616
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 07:46 schreef MisChrartin het volgende:

[..]
Als die wel ingeënt zijn kan dat prima. Die komen niet/nauwelijks in het ziekenhuis. En is de omgeving ook niet ingeënt ja, dikke pech.

Waarom denken bewust ongevaccineerden voorrang te hebben op mensen met andere acute gezondheidsproblemen? Het is alleen maar ikke ikke ikke in die niet gevaccineerden groep.
Ze willen geen lockdown, geen mondkapjes, geen vaccin, geen 1,5 meter maar wel naar het ziekenhuis. Je kunt op je klompen aanvoelen dat dat zo niet werkt.
Dan is iedereen die ongezond leeft ook een egoïst.

Gelukkig heeft onze sociale verzorgingsstaat daar terecht geen boodschap aan.

Daarbij heeft ieder individu hier nog altijd de vrijheid om foute keuzes te mogen maken.

En staat het verbod op discriminatie nog altijd in de grondwet, art 1.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_202138677
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 08:55 schreef Solid-Snake het volgende:

[..]
Heel veel mensen kunnen momenteel niet geopereerd worden omdat een groot deel van de IC's word bezet door niet gevaccineerde. Je zal maar een hartoperatie gepland hebben staan of een kankeroperatie die word uitgesteld omdat een aantal mensen een bed bezet houden terwijl ze gewoon een gratis prik hadden kunnen krijgen :')

Geen medelijden met de ongevaccineerde die zich buitengesloten voelen. Het zijn vooral parasieten die de zorg onnodig belasten en ons langer in deze crisis houden.
Onvoldoende zorg- en IC capaciteit is voor de volle 100% aan te rekenen aan de kabinetten Rutte.

Zelfs na maart 2020 is er niets aan gedaan.

En dan NU de volledige schuld te leggen bij ongevaccineerden is wel heel erg kort door de bocht.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_202138692
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 08:11 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Alsof de regering zich nog íets van die grondwet aantrekt. :{
Op het gebied van de gebedshuizen is die het meest expliciet. Dan krijg je niet alleen ruzie met de CU, maar is het ook iedereen duidelijk dat de grondwet is gereduceerd tot wC-papier en daar zijn de geesten nog niet rijp voor.

Wel wordt er systematisch aan gemorreld. Een tactiek die al lang voor covid rondging om grondrechten te passeren is die van de 'botsende grondrechten'. Nou kan dat een keertje voorkomen maar doorgaans heeft één grondrecht voorrang, simpelweg omdat het een harde regel is over wat de staat nooit mag doen. Maar als je daar dan een zachte, abstracte grondwetsbepaling tegenover zet dan kun je het harde grondrecht onderdeel van je afweging maken. Althans, dat kun je dan zo verkopen.

Deze week claimde De Jonge nog doodleuk in de kamercommissievergadering dat de grondwet hem verplicht al het mogelijk te doen voor de volksgezondheid. Klinkklare onzin, maar het bleef onweersproken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_202138707
Verstandige mensen gaan uit zichzelf al niet naar het café, sportschool etc om contact met anderen te beperken. Is het nou zo moeilijk om jezelf thuis of in de buitenlucht bezig te houden? Neem een hobby, lees een boek, pak een studie op of wat dan ook en thuis werken, als dat kan, vind ik persoonlijk nog prettig ook.

Mensen buitensluiten van noodzakelijke voorzieningen goedpraten/prediken, echt, laat je nakijken bij een psycholoog.
Een tekort aan IC-capaciteit ligt aan VVD-stemmers want het is de VVD die er jarenlang op heeft bezuinigd. Kijk naar het europees gemiddelde en je ziet dat Nederland onderaanbungelt en dat voor een rijk land. Het is om je voor te schamen.
  vrijdag 12 november 2021 @ 10:27:32 #164
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_202138719
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 07:46 schreef MisChrartin het volgende:

[..]
Als die wel ingeënt zijn kan dat prima. Die komen niet/nauwelijks in het ziekenhuis. En is de omgeving ook niet ingeënt ja, dikke pech.

Waarom denken bewust ongevaccineerden voorrang te hebben op mensen met andere acute gezondheidsproblemen? Het is alleen maar ikke ikke ikke in die niet gevaccineerden groep.
Ze willen geen lockdown, geen mondkapjes, geen vaccin, geen 1,5 meter maar wel naar het ziekenhuis. Je kunt op je klompen aanvoelen dat dat zo niet werkt.
Ongevaccineerden vertegenwoordigen geen enkel belang. Zij kiezen zelf voor uitsluiting of, zoals ze dat zelf noemen, medische apartheid, op basis van een gedateerd sprookjesboek of extreemrechtse complotdenkerij. Corona is voor hen een manier om als individualist toch nog eens de sensatie van een groepsidentiteit te voelen. Eindelijk relevantie, eindelijk de sensatie een groep mensen te vertegenwoordigen! Dat alles om hun kleurloze levens van wat glans te voorzien.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_202138753
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 10:27 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Ongevaccineerden vertegenwoordigen geen enkel belang. Zij kiezen zelf voor uitsluiting of, zoals ze dat zelf noemen, medische apartheid, op basis van een gedateerd sprookjesboek of extreemrechtse complotdenkerij. Corona is voor hen een manier om als individualist toch nog eens de sensatie van een groepsidentiteit te voelen. Eindelijk relevantie, eindelijk de sensatie een groep mensen te vertegenwoordigen! Dat alles om hun kleurloze levens van wat glans te voorzien.
Ik vind niet dat je ongevaccineerden allemaal over 1 kam kan scheren. Het zijn zeker niet allemaal wappies, dus enige nuance is wel op zijn plaats.
  vrijdag 12 november 2021 @ 10:47:25 #166
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_202139000
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 10:29 schreef DW457 het volgende:

[..]
Ik vind niet dat je ongevaccineerden allemaal over 1 kam kan scheren. Het zijn zeker niet allemaal wappies, dus enige nuance is wel op zijn plaats.
Het zijn allemaal, stuk voor stuk, mafketels alsmede domoren. Op de een of andere manier zijn het ook allemaal dezelfde types.
pi_202139052
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2021 10:19 schreef Montagui het volgende:

[..]
Dan is iedereen die ongezond leeft ook een egoïst.

Gelukkig heeft onze sociale verzorgingsstaat daar terecht geen boodschap aan.

Daarbij heeft ieder individu hier nog altijd de vrijheid om foute keuzes te mogen maken.

En staat het verbod op discriminatie nog altijd in de grondwet, art 1.
Ja ongezonde levensstijl is ook egoïstisch, maar dat wordt (terecht of niet daar kun je over twisten) steeds meer belast.

En discriminatie, echt? Ik ben voor gelijke behandeling in gelijke situaties. Maar de situatie is bij niet gevaccineerden anders.
Misschien moet ik het met een voorbeeld uitleggen: Als ik auto wil rijden, maar ik heb geen rijbewijs en ik mag daarom niet autorijden, is dat dan ook discriminatie?
  vrijdag 12 november 2021 @ 10:53:12 #168
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_202139066
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 10:49 schreef DW457 het volgende:

[..]
Wat zegt deze visie over jou?
Dat mijn inzicht sterk op orde is en ik goed kan doorgronden wie wel of niet een non-valeur is.
pi_202139089
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 10:53 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Dat mijn inzicht sterk op orde is en ik goed kan doorgronden wie wel of niet een non-valeur is.
Dus jij bepaalt de waarde van iemand op basis van één medische keuze? Wauw...
pi_202139091
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2021 10:52 schreef MisChrartin het volgende:

[..]
Ja ongezonde levensstijl is ook egoïstisch, maar dat wordt (terecht of niet daar kun je over twisten) steeds meer belast.

En discriminatie, echt? Ik ben voor gelijke behandeling in gelijke situaties. Maar de situatie is bij niet gevaccineerden anders.
Misschien moet ik het met een voorbeeld uitleggen: Als ik auto wil rijden, maar ik heb geen rijbewijs en ik mag daarom niet autorijden, is dat dan ook discriminatie?
Appels met peren vergelijken. Mogen autorijden is iets totaal anders dan zorgplicht.
  vrijdag 12 november 2021 @ 10:56:04 #171
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_202139111
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 10:47 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Het zijn allemaal, stuk voor stuk, mafketels alsmede domoren. Op de een of andere manier zijn het ook allemaal dezelfde types.
Binnen de groep ongevaccineerden is er natuurlijk ook een groep die om medische redenen niet gevaccineerd kunnen of zelfs mogen worden.

En hoewel dat maar een klein groepje is, kun je die zeker niet over een kam scheren met de 5G antivax complot idioten.

Over de echte wappies heb ik geen goed woord over.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_202139117
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 10:55 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Appels met peren vergelijken. Mogen autorijden is iets totaal anders dan zorgplicht.
de vergelijking gaat aardig op. als je het vaccin hebt, ben je minder kwetsbaar.
heb je een rijbewijs dan zal je minder brokken maken als je in een auto rijd.
het is juist allemaal nodig om die zorgplicht te kunnen garanderen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_202139124
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2021 10:56 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Binnen de groep ongevaccineerden is er natuurlijk ook een groep die om medische redenen niet gevaccineerd kunnen of zelfs mogen worden.

En hoewel dat maar een klein groepje is, kun je die zeker niet over een kam scheren met de 5G antivax complot idioten.

Over de echte wappies heb ik geen goed woord over.
Hier sluit ik me bij aan.
pi_202139161
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 10:56 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
de vergelijking gaat aardig op. als je het vaccin hebt, ben je minder kwetsbaar.
heb je een rijbewijs dan zal je minder brokken maken als je in een auto rijd.
het is juist allemaal nodig om die zorgplicht te kunnen garanderen.
Nee, autorijden is geen noodzaak. Ik ben ook niet verplicht auto te rijden.
  vrijdag 12 november 2021 @ 11:00:26 #175
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_202139173
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 10:15 schreef DW457 het volgende:

[..]
Ik vind vooral dat wijzende toontje zo irritant van die wappies: 'niet wakker zijn', 'laffe volgers/schapen', 'we strijden ook voor jou'. Rot op, ik heb daar niet om gevraagd dus nee, je strijdt niet voor mij, dus doe dat ook niet uit mijn naam.
Of een toontje van mensen die voor de 10x geloven "dat het maar 2 weken is" door mensen die wel gewoon bij de realiteit zijn voor wappie uit te maken :')
Intel Pentium 4 2.4GHz HT (Northwood, 130nm, 512KB L2, 800MHz FSB)
Intel Extreme Graphics 2 (64MB allocated)
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
Maxtor DiamondMax Plus 10 160GB IDE
pi_202139201
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 11:00 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Of een toontje van mensen die voor de 10x geloven "dat het maar 2 weken is" door mensen die wel gewoon bij de realiteit zijn voor wappie uit te maken :')
Zeg ik dat? Nee, dus ga lekker weg. Ik neem jou sowieso al lang niet meer serieus. Er is vast wel een rotonde waar je verwacht wordt.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 12-11-2021 11:03:36 ]
  vrijdag 12 november 2021 @ 11:03:20 #177
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_202139208
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2021 09:43 schreef NightDancert het volgende:

[..]
Selectief quoten? Ik reageer op elk punt dat je aandraagt :')

Overigens vind ik het beleid niet heel sterk, maar dat heeft wat mij betreft meer met de willekeur van maatregelen te maken. Een goede visie ontbreekt.
Ten eerste, ik zeg het zelf;
quote:
Nee, ik ben zelf gewoon gevaccineerd. En nee, niet alles heeft direct betrekking op de grondwet. Maar het is onderhand krankjorum wat we allemaal gedwee moeten slikken.
Ten tweede; een demissionaire regering is beperkt in zijn mogelijkheden. Ik zie geen enkel verschil meer.

Ten derde;
quote:
Een minister die niet- gevaccineerden als een gevaar weg zet.
Een regering die groepen - als gevolg van het voorafgaande punt - tegen elkaar opzet.
Dit is gewoon haatzaaien. Dus ongrondwettelijk.

Ten vierde;
quote:
Edit; als gevolg van de vrijheden die gelovigen hebben is niet iedereen gelijk voor de wet.
Gelovigen hebben meer rechten en privileges. Dus niet iedereen is dan gelijk voor de wet.

edit; ik lees net dat de overheid het aantal gasten in je huis weer wil limiteren. Hoe ongrondwettelijk wil je het hebben?

[ Bericht 3% gewijzigd door thedeedster op 12-11-2021 11:15:51 ]
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  vrijdag 12 november 2021 @ 11:03:33 #178
479315 SuperNeger
pi_202139212
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 11:02 schreef DW457 het volgende:

[..]
Zeg ik dat? Nee, dus ga lekker weg. Ik neem jou sowieso al lang niet meer serieus.
Als iedereen dit nou ook bij de politiek doet dan komen we er misschien op een dag uit.
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
  vrijdag 12 november 2021 @ 11:05:09 #179
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_202139239
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 10:54 schreef DW457 het volgende:

[..]
Dus jij bepaalt de waarde van iemand op basis van één medische keuze? Wauw...
Nee, zij bepalen zelf hun waarde (lees: gebrek aan) door zich, voornamelijk om onjuiste redenen, niet te laten prikken. Deze situatie is vooral een lakmoesproef voor onze maatschappij en het burgerschap en toch al gauw 20% van de bevolking is gezakt voor het examen. Zij verdienen geen enkele plek in het publieke debat.
pi_202139254
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 11:03 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Als iedereen dit nou ook bij de politiek doet dan komen we er misschien op een dag uit.
Als je kijkt naar mijn pohi, dan zie je dat ik ook klaar ben met dit kabinet. Maar ik ben ook klaar met die kansloze, uitkerongstrekkende wappies. Kom op zeg, politici uitmaken voor kinderverkrachters, dat is gewoon sneu.
pi_202139256
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 11:02 schreef DW457 het volgende:

[..]
Zeg ik dat? Nee, dus ga lekker weg. Ik neem jou sowieso al lang niet meer serieus.
Waarom reageer je dan op hem? Bovendien kun je ook zelf weggaan.

Menen een mede-user op basis van een andere mening te kunnen bevelen weg te gaan. Helaas is er op de geestelijke gezondheidszorg ook al bezuinigd.
  vrijdag 12 november 2021 @ 11:06:58 #182
479315 SuperNeger
pi_202139273
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 11:06 schreef DW457 het volgende:

[..]
Als je kijkt naar mijn pohi, dan zie je dat ik ook klaar ben met dit kabinet. Maar ik ben ook klaar met die kansloze, uitkerongstrekkende wappies. Kom op zeg, politici uitmaken voor kinderverkrachters, dat is gewoon sneu.
Ik werk gewoon hoor en alle coronamaatregelen terecht verwerpen maakt je nog geen wappie.

Misschien moet je eens stoppen met televisie kijken.
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
pi_202139275
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 11:05 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Nee, zij bepalen zelf hun waarde (lees: gebrek aan) door zich, voornamelijk om onjuiste redenen, niet te laten prikken. Deze situatie is vooral een lakmoesproef voor onze maatschappij en het burgerschap en toch al gauw 20% van de bevolking is gezakt voor het examen. Zij verdienen geen enkele plek in het publieke debat.
Dus...wat wil je met die mensen? Huisvesten in wijken met een muur eromheen?
pi_202139319
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 11:06 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Waarom reageer je dan op hem? Bovendien kun je ook zelf weggaan.

Menen een mede-user op basis van een andere mening te kunnen bevelen weg te gaan. Helaas is er op de geestelijke gezondheidszorg ook al bezuinigd.
Een andere mening is prima, maar de manier van uiten is ook een factor. En ja, het is inderdaad zeer kwalijk dat er zo fors is bezuinigd op de GGZ.

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 11:06 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Ik werk gewoon hoor en alle coronamaatregelen terecht verwerpen maakt je nog geen wappie.

Misschien moet je eens stoppen met televisie kijken.
Ik heb niet eens kabel-tv, kijk enkel series en films :)
pi_202139337
Maar @SuperNeger, wat moeten we wel doen volgens jou, om deze crisis te bezweren?
  vrijdag 12 november 2021 @ 11:13:15 #186
479315 SuperNeger
pi_202139397
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 11:10 schreef DW457 het volgende:
Maar @:SuperNeger, wat moeten we wel doen volgens jou, om deze crisis te bezweren?
Doe alleen iets met de 0.1% waar corona misschien een risico voor is en de rest van de wereld gewoon normaal laten doen.
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')