lach jij de ongevaccineerden op de ICs maar lekker uit.quote:Op donderdag 11 november 2021 17:28 schreef datismijnmening het volgende:
Mag ik even bepaalde mensen keihard uitlachen die dachten dat braaf prikjes halen het einde van de maatregelen zou zijn![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
HHAHAHAHAHAHAHA!!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Gelukkig beslissen jullie niet over leven en dood.quote:
Dat jij wacht is de reden dat we nu weer in lockdown gaan.quote:Op donderdag 11 november 2021 20:14 schreef girlnextdoor. het volgende:
[..]
Dit.
Ik ben zelf de hele coronacrisis neutraal geweest, maar nu beginnen de besluiten en de dwingen om te vaccineren me echt het bloed onder de nagels vandaan te halen. Ineens weer zoveel coronagevallen maar wel meer dan 80% gevaccineerd, dat klopt gewoon niet. Dit is dus de reden dat ik wacht met het vaccin. Bijwerkingen en dergelijke wil ik van op de hoogte zijn. Ik liep al een depressie op door gebruik van de pil, na het stoppen had ik nergens meer last van. Een vaccin haal je niet meer uit je lichaam. Dus van dergelijke bijwerkingen ben ik graag eerst op de hoogte voordat ik een vaccin laat zetten
Kom jij persoonlijk op de IC? Nee waarschijnlijk niet. Maar 30x zoveel van jou komen op de IC dan van gevaccineerden.quote:Martijn Luijsterburg2ndAssociate Professor at Leiden University Medical Center
1w
Wat recente getallen op een rijtje gezet: Er zijn 15 miljoen 12-plussers in Nederland: - 82% daarvan (12.3 miljoen) is volledig gevaccineerd. - 15% daarvan (2.25 miljoen) is niet gevaccineerd.
In de maand oktober 2021 zijn de volgende positieve testuitslagen gemeld bij het RIVM: - 31.608 positieve testen (44%) bij gevaccineerden. - 38.234 positieve testen (52%) bij ongevaccineerden.
Omgerekend naar groepsgrootte: - 31.608 onder 12,3 miljoen = 0.26% - 38.234 onder 2,25 miljoen = 1,7% - De kans op een positieve test is 6,5x hoger als je ongevaccineerd bent.
Vaccineren voorkomt virustransmissie zeker niet, maar zorgt wel voor een forse demping hiervan.
Ziekenhuisopname: Tussen 4 april en 20 augustus werden in totaal 15.222 personen met COVID opgenomen in het ziekenhuis. - 13.395 personen (88%) waren niet gevaccineerd. - 761 personen (5%) waren volledig gevaccineerd.
Tussen 1 september en 3 oktober werden 1369 patiënten opgenomen in het ziekenhuis (incl. IC). - 998 personen (73%) waren niet gevaccineerd. - 340 personen (25%) waren volledig gevaccineerd.
Tussen 1 september en 3 oktober werden 282 patiënten opgenomen op de IC: - 235 personen (83%) waren niet gevaccineerd. - 44 personen (16%) waren volledig gevaccineerd.
Met andere woorden: 83% van de IC-opnames tussen 1 september en 3 oktober waren afkomstig uit de 15%-groep (2,25 miljoen) die ongevaccineerd is. Dit zijn 104 IC-opnames per 1 miljoen ongevaccineerde personen. Slechts 16% van de IC-opnames waren afkomstig uit de 82%-groep (12,3 miljoen) die wél gevaccineerd is.
Dit zijn 3,5 IC-opnames per 1 miljoen gevaccineerde personen.
De kans om op de IC te belanden is dus bijna 30x hoger als je niet gevaccineerd bent. Als iedereen gevaccineerd zou zijn dan was de IC-belasting nu 80% lager.
Wat een aandachtswijf. Beetje gaan lopen janken omdat je een qr code moet laten zien en dat ook nog wereldkundig makenquote:
30x niks is nog steeds niks, dus die vergelijking slaat nergens opquote:Op vrijdag 12 november 2021 07:39 schreef speknek het volgende:
[..]
[..]
Kom jij persoonlijk op de IC? Nee waarschijnlijk niet. Maar 30x zoveel van jou komen op de IC dan van gevaccineerden.
Als die wel ingeënt zijn kan dat prima. Die komen niet/nauwelijks in het ziekenhuis. En is de omgeving ook niet ingeënt ja, dikke pech.quote:Op vrijdag 12 november 2021 00:03 schreef Shreyas het volgende:
[..]
En dan?
Hoe is dit precies een oplossing? Deze mensen kloppen aan bij het ziekenhuis omdat ze het niet zelf redden. Als ze daar bot vangen, dan zullen ze bij vrienden/familie verblijven om te herstellen en besmetten zo alleen nog maar meer mensen. Inmiddels zijn er namelijk al duizenden mensen besmet die wél gevaccineerd zijn.
Dus je oplossing is veel te kort door de bocht dus.
Volgens mij kan men ook niks anders (beter of slechter zo je wilt). Enerzijds is het draagvlak er niet voor het dichtgooien van - bijvoorbeeld - de horeca. Maar volgens is het ook zo dat, zou men daartoe beslissen (dus totale sluiting van bijvoorbeeld de horeca), men weer over de brug moet komen met compensatie.quote:Op vrijdag 12 november 2021 07:49 schreef Bolasie het volgende:
Dit is absoluut geen lockdown te noemen.
Je vergeet de gebedshuizen. Maar ja, logica en religie…quote:Op vrijdag 12 november 2021 00:32 schreef TLC het volgende:
Bioscopen en theaters blijven wel open, de logica van dit alles![]()
![]()
Dat is het lullige, die mogen niet dicht. Dan moet je de grondwet aanpassen.quote:Op vrijdag 12 november 2021 08:06 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Je vergeet de gebedshuizen. Maar ja, logica en religie…
Alsof de regering zich nog íets van die grondwet aantrekt.quote:Op vrijdag 12 november 2021 08:10 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Dat is het lullige, die mogen niet dicht. Dan moet je de grondwet aanpassen.
Op welke punten wordt volgens jou de grondwet geschonden?quote:Op vrijdag 12 november 2021 08:11 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Alsof de regering zich nog íets van die grondwet aantrekt.
Mooi moment om die hele grondwet eens even volledig te herschrijven. Met die ouderwetse achterlijke regels...quote:Op vrijdag 12 november 2021 08:10 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Dat is het lullige, die mogen niet dicht. Dan moet je de grondwet aanpassen.
Eens, vrijheid van godsdienst moet gelijk worden getrokken met vrijheid van vereniging.quote:Op vrijdag 12 november 2021 08:18 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Mooi moment om die hele grondwet eens even volledig te herschrijven. Met die ouderwetse achterlijke regels...
Integriteit van het lichaam wordt middels (in)directe vaccinatiedwang aangetast.quote:Op vrijdag 12 november 2021 08:13 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Op welke punten wordt volgens jou de grondwet geschonden?
Heel veel mensen kunnen momenteel niet geopereerd worden omdat een groot deel van de IC's word bezet door niet gevaccineerde. Je zal maar een hartoperatie gepland hebben staan of een kankeroperatie die word uitgesteld omdat een aantal mensen een bed bezet houden terwijl ze gewoon een gratis prik hadden kunnen krijgenquote:Op vrijdag 12 november 2021 08:23 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Integriteit van het lichaam wordt middels (in)directe vaccinatiedwang aangetast.
Onvoldoende onderbouwde avondklok.
Een minister die niet- gevaccineerden als een gevaar weg zet.
Een regering die groepen - als gevolg van het voorafgaande punt - tegen elkaar opzet.
Een spoedwetgeving die nog dezelfde avond wordt ondertekend door de koning.
Oh ja, en een regering die sinds 15 januari (!) demissionair is.
Nee, ik ben zelf gewoon gevaccineerd. En nee, niet alles heeft direct betrekking op de grondwet. Maar het is onderhand krankjorum wat we allemaal gedwee moeten slikken.
Edit; als gevolg van de vrijheden die gelovigen hebben is niet iedereen gelijk voor de wet.
Tragisch, maar dan nog steeds gaat die overheid te ver.quote:Op vrijdag 12 november 2021 08:55 schreef Solid-Snake het volgende:
[..]
Heel veel mensen kunnen momenteel niet geopereerd worden omdat een groot deel van de IC's word bezet door niet gevaccineerde. Je zal maar een hartoperatie gepland hebben staan of een kankeroperatie die word uitgesteld omdat een aantal mensen een bed bezet houden terwijl ze gewoon een gratis prik hadden kunnen krijgen![]()
Geen medelijden met de ongevaccineerde die zich buitengesloten voelen. Het zijn vooral parasieten die de zorg onnodig belasten en ons langer in deze crisis houden.
Zo denk ik ook over dikke mensen, rokers, alcoholisten, drugsgebruikers, te hard rijders, enz.quote:Op vrijdag 12 november 2021 08:55 schreef Solid-Snake het volgende:
[..]
Heel veel mensen kunnen momenteel niet geopereerd worden omdat een groot deel van de IC's word bezet door niet gevaccineerde. Je zal maar een hartoperatie gepland hebben staan of een kankeroperatie die word uitgesteld omdat een aantal mensen een bed bezet houden terwijl ze gewoon een gratis prik hadden kunnen krijgen![]()
Geen medelijden met de ongevaccineerde die zich buitengesloten voelen. Het zijn vooral parasieten die de zorg onnodig belasten en ons langer in deze crisis houden.
Sportscholen zijn NIET ESSENTIEEL.quote:
Je kunt nog wel maar de hoeren volgens mij, 20 minute hard doggystyle voor rug en buikspieren en daarna 10 minute cowgirl om mijn benen te trainen.quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:09 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Sportscholen zijn NIET ESSENTIEEL.
Alleen dingen waar je eten kan halen zoals de MCdonalds en Burger King blijven open. Die zijn immers nodig voor mensen hun gezondheid en welzijn. Sportscholen niet.
Onzin, er is geen vaccinatiedwang, ook niet indirectquote:Op vrijdag 12 november 2021 08:23 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Integriteit van het lichaam wordt middels (in)directe vaccinatiedwang aangetast.
De rechter dacht daar anders overquote:Onvoldoende onderbouwde avondklok.
Wat heeft dit met de grondwet te maken?quote:Een minister die niet- gevaccineerden als een gevaar weg zet.
Wappies sluiten zichzelf buiten door actief de pandemie in stand te willen houdenquote:Een regering die groepen - als gevolg van het voorafgaande punt - tegen elkaar opzet.
Volgens welk artikel van de grondwet zijn spoedwetten niet toegestaan?quote:Een spoedwetgeving die nog dezelfde avond wordt ondertekend door de koning.
Wat heeft dit met de grondwet te maken?quote:Oh ja, en een regering die sinds 15 januari (!) demissionair is.
Hier sluit ik me volledig bij aan! En dan komen ze met een zo'n oplossing als dit waarin stadions en kerstmarkten etc (buiten) wel gesloten worden maar theaters en bioscopen (binnen) niet. Snappen jullie die logica? Neem nou gewoon eens de stap om de mensen die het probleem zijn aan te pakken/te bestraffen en niet de mensen die gevaccineerd zijn!quote:Op vrijdag 12 november 2021 08:16 schreef DW457 het volgende:
Ik ben deze regering echt spuugzat! Serieuze zaken blijven maar liggen, formeren kunnen ze niet en t land gaat naar de knoppen, prijzen stijgen alleen maar en deze crisis bezweren kunnen ze ook niet. Wat n incompetente lui zijn t ook.
[/quote]Leuk selectief quoten. Maar vind jij het acceptabel wat die overheid doet?quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:23 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Onzin, er is geen vaccinatiedwang, ook niet indirect
[..]
De rechter dacht daar anders over
[..]
Wat heeft dit met de grondwet te maken?
[..]
Wappies sluiten zichzelf buiten door actief de pandemie in stand te willen houden
[..]
Volgens welk artikel van de grondwet zijn spoedwetten niet toegestaan?
[..]
Wat heeft dit met de grondwet te maken?
Want supermarkten gaan permanent dicht?quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:22 schreef Starhopper het volgende:
Wanneer gaat de 3 weken lockdown in?Moet ik hamsteren?
Selectief quoten? Ik reageer op elk punt dat je aandraagtquote:Op vrijdag 12 november 2021 09:29 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Leuk selectief quoten. Maar vind jij het acceptabel wat die overheid doet?
Is het ook niet, meer een soort van zoethoudertje.quote:Op vrijdag 12 november 2021 07:49 schreef Bolasie het volgende:
Dit is absoluut geen lockdown te noemen.
Want mensen met een verstandelijke beperking zijn niet gebonden aan de regels?quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:46 schreef -Hakuna- het volgende:
[..]
Is het ook niet, meer een soort van zoethoudertje.![]()
Nee ik zou een echte lockdown willen met alles erop en eraan!![]()
Terugkeer van de avondklok tot 1 mei 2022![]()
Geldt gelukkig niet voor mij als die ook weer heringevoerd gaat worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |