En wie weet wat de waarheid is? Of wie bepaalt dat?quote:Op vrijdag 12 november 2021 12:09 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Je maakt nogal een denkfout. Er is een verschil tussen wat jij vindt en wat daadwerkelijk speelt. Als de regering de grondwet stelselmatig aan de laars lapt en zich schuldig maakt aan haatzaaien dan waren ze al lang teruggefloten door de rechterlijke macht.
Niet opgelet de afgelopen weken?quote:Op vrijdag 12 november 2021 11:47 schreef raptorix het volgende:
[..]
Welke grote besmettingen? Voor grote evenementen zou je desnoods nog een extra test kunnen verplichten.
De geringe hoeveelheid faillissementen het afgelopen anderhalf jaar is jou ook al niet opgevallen?quote:Op vrijdag 12 november 2021 12:01 schreef raptorix het volgende:
[..]
En zoveel mogelijk kleine ondernemers kapot of afhankelijk maken zodat ze in het gareel lopen.
Je spreekt wel eens ondernemers? Die hebben stuk voor stuk hun reserves moeten aanspreken die eigenlijk bedoeld zijn voor slechte economische tijden.quote:Op vrijdag 12 november 2021 12:19 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
De geringe hoeveelheid faillissementen het afgelopen anderhalf jaar is jou ook al niet opgevallen?
Ah en dat kwam allemaal omdat mensen in de open lucht bij elkaar waren?quote:Op vrijdag 12 november 2021 12:18 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Niet opgelet de afgelopen weken?
Nooit geweten dat al die ondernemers zulke grote reserves hadden dat ze nog steeds niet failliet zijn gegaan.quote:Op vrijdag 12 november 2021 12:23 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je spreekt wel eens ondernemers? Die hebben stuk voor stuk hun reserves moeten aanspreken die eigenlijk bedoeld zijn voor slechte economische tijden.
Ik zou zeggen ga eens met ze praten en vraag het ze, veelal ook spaargeld of hypotheek moeten aanspreken omdat kleine ondernemers doorgaans geen pensioen opbouwen.quote:Op vrijdag 12 november 2021 12:25 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Nooit geweten dat al die ondernemers zulke grote reserves hadden dat ze nog steeds niet failliet zijn gegaan.
Als je met dat soort argumenten komt, dan stop ik bij deze onze discussie. Zie de honderden andere reacties op dit forum en ergens anders op internet voor de reden waarom het geen goede argumenten zijn.quote:Op vrijdag 12 november 2021 12:25 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ah en dat kwam allemaal omdat mensen in de open lucht bij elkaar waren?
Daarnaast is er helemaal geen probleem van besmettingen, we hebben een zorg probleem, en in detail: We hebben een ouderen probleem. Als je al iets effectiefs wilt doen dan moet je op die groep richten.
quote:Op vrijdag 12 november 2021 12:28 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Als je met dat soort argumenten komt, dan stop ik bij deze onze discussie. Zie de honderden andere reacties op dit forum en ergens anders op internet voor de reden waarom het geen goede argumenten zijn.
Ik pas ervoor. Fijne dag verder
Geen idee, na anderhalf jaar durf ik wel te concluderen dat het voor het resultaat geen fuck uitmaakt, maar dat het wel uitmaakt dat je zoveel mogelijk buiten doet.quote:Op vrijdag 12 november 2021 12:29 schreef Beathoven het volgende:
de organisatoren van festivals, de carnavalsverenigingen, de horecabranche en knvb hebben al aangegeven dat ze geen besmettingshaarden vormen met groepen mensen.
Toch mooi, dat dat soort organisatoren óók medische kennis hebben.quote:Op vrijdag 12 november 2021 12:29 schreef Beathoven het volgende:
de organisatoren van festivals, de carnavalsverenigingen, de horecabranche en knvb hebben al aangegeven dat ze geen besmettingshaarden vormen met groepen mensen.
Fok!kers zijn er niks bij.quote:Op vrijdag 12 november 2021 12:39 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Toch mooi, dat dat soort organisatoren óók medische kennis hebben.
wel geinig dat ze per organisatie vaak ook het aandeel dat ze in de crisis hebben als een verwaarloosbaar percentage presenteren.quote:Op vrijdag 12 november 2021 12:39 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Toch mooi, dat dat soort organisatoren óók medische kennis hebben.
Ik wil geen olie op het vuur gooien, maar de mensen die zich niet laten vaccineren op religieuze gronden en allochtonen vind je meestal niet terug in de horeca of bij het carnavalquote:Op vrijdag 12 november 2021 13:06 schreef Mondkapje het volgende:
Je kunt niet de horeca en evenementenbranche blijven straffen omdat een deel van het volk zich niet wil laten vaccineren.
Misschien gaan ze dat nog 1 keer pikken maar dan is het wel over.
Mensen die zich weigeren te laten vaccineren en of testen komen via een QR code toch niet binnen. Waarom nu weer een halfbakken lockdown is mij een raadsel.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:11 schreef Mondkapje het volgende:
Men loopt veel te veel op de teentjes voor de mensen die zich weigeren te laten vaccineren. Daar kun je niet mensen die wél meedoen in de maatschappij, voor blijven straffen.
Om mensen de ernst van de situatie te laten zien natuurlijk. Net als met het zakdoekje mondkapje.quote:Op vrijdag 12 november 2021 15:35 schreef Cherni het volgende:
[..]
Mensen die zich weigeren te laten vaccineren en of testen komen via een QR code toch niet binnen. Waarom nu weer een halfbakken lockdown is mij een raadsel.
Behalve dan dat de verspreiding net zo zeer via gevaccineerden loopt en die vlotte verspreiding te vlot is voor het zorgsysteem.quote:Op vrijdag 12 november 2021 13:11 schreef Mondkapje het volgende:
Men loopt veel te veel op de teentjes voor de mensen die zich weigeren te laten vaccineren. Daar kun je niet mensen die wél meedoen in de maatschappij, voor blijven straffen.
Risico's liggen gewoon feitelijk bij risicogroepen...quote:Op vrijdag 12 november 2021 12:28 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Als je met dat soort argumenten komt, dan stop ik bij deze onze discussie. Zie de honderden andere reacties op dit forum en ergens anders op internet voor de reden waarom het geen goede argumenten zijn.
Ik pas ervoor. Fijne dag verder
Definieer logica. Want extreem beleid is voor mij niet zo logisch, dat mensen de regel an sich begrijpen - qua hoe het werkt - sure.quote:Op vrijdag 12 november 2021 16:06 schreef Mondkapje het volgende:
We zijn toch niet dom met z'n allen? Wil je meedoen in de maatschappij dan moet je gevaccineerd zijn. Is geen moeilijke logica, ook niet voor mensen met een IQ van 40.
En dat bepaal jij dat specifieke mensen hun individuele vrijheden opgeofferd moeten worden omdat ze niet mee doen met de kudde?quote:Op vrijdag 12 november 2021 16:06 schreef Mondkapje het volgende:
Wil je je niet laten vaccineren, dan kun je gewoon veel niet, want als jij ziek wordt en al die andere niet gevaccineerden loopt het zorgsysteem vast. Dus blijf lekker thuis als je niet gevaccineerd wil zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |