Ja eigenlijk zoals Gijp zei in VI het idee van Oostenrijk. Waar gewoon bij X aantal besmettingen qua maatregelen stap A in werking gaat bij Z besmettingen plan B etc. Dan weet iedereen precies wat komen gaat. Niet die complete willekeur en gekte van de dag.quote:Op dinsdag 9 november 2021 16:00 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ook dat is prima, maar laat hem dat dan uitspreken.
Zeg bijvoorbeeld iedereen zoveel mogelijk thuis moet werken, 3G voor werk op locatie gaat gelden, horeca/evenementen etc. voorlopig 2G gaat worden en dat er verder geen maatregelen meer gaan komen en er pas versoepeld gaat worden bij X of Y cijfers.
Je bent dan gewoon meteen klaar met alle gezeik en weet iedereen waar hij/zij/het aan toe is. Niks mis mee.
Maar dit constante net niet beleid is irritant.
Juichend gelijk Louis van Gaal doet het een ererondje!quote:Op dinsdag 9 november 2021 16:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Alsof het virus vanavond even borrelnootjes en een flesje corona opentrekt om te vieren dat het gewonnen heeft
Kun jij iets zeggen over het deel dat doorstroomt naar de IC? Hoe zijn de verhoudingen op de IC in jouw ziekenhuis?quote:Op dinsdag 9 november 2021 15:40 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
>90% van de 75+ers die wij opnemen vanwege COVID zijn volledig gevaccineerd.
Zover zijn we nog lang niet. Afhankelijk van je kaders. Uitgestelde zorg is nog niet meteen een overspoeling van je zorg. Laat staan code zwart.quote:Op dinsdag 9 november 2021 16:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ah ja, als we allemaal ziek worden en de gezondheidszorg overspoelt raakt, dan heeft het virus niet gewonnen
Mag ik je mailadres om je op te geven voor de Hugo de Jonge Fanmail?quote:
Ja, en dan ook vooral niet even een kompas en een wereldkaart erbij pakken om je route te bepalen. Nee gewoon stug rondjes blijven varen.quote:Op dinsdag 9 november 2021 16:03 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat we de hele tijd rondjes aan het varen zijn laten we dan even buiten beschouwing.
Alsof het OMT vrijdag gaat zeggen "nee joh, laat maar gaan".quote:
Een onmogelijke spagaat dus. Of de zorg een decennia kapot, waar ook de maatschappij last van gaat hebben, of wat jij zegtquote:Op dinsdag 9 november 2021 16:01 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het alternatief is een maatschappelijke code zwart, aangezien je dan structuren sloopt die decennia kosten om weer op te bouwen.
Oh Ferd.. word altijd een beetje misselijk als ik dat hoofd zie.quote:Op dinsdag 9 november 2021 16:04 schreef Oriente het volgende:
[..]
Vergeet die kale knikker van een Ferd niet
Het is zeker geen wedstrijd, nee. De analogie met "winnen" of "verliezen" slaat daarom ook nergens op. Het is een kwestie van de situatie bekijken en actie nemen om het kant op te sturen. Daar is niks arrogants aan. Het is geen illusie dat we dat kunnen als mensheid, want de hele beschaving is gebaseerd op dat principe.quote:Op dinsdag 9 november 2021 16:03 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is geen wedstrijd. Dat de mens denkt de natuur en de planeet te kunnen beheersen is een totale illusie en geeft de arrogantie van de mens perfect weer.
Het probleem is een beetje dat je hebt wat nodig is en dat je perceptie hebt.quote:Op dinsdag 9 november 2021 16:04 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dan ga je zeker dalen, zou een beetje overkill zijn. Vergeet niet dat het R0 niet extreem hoog is op dit moment met vrij beperkte maatregelen.
Wat wil je erover weten? Ongeveer 1/4 stroomt door naar de IC. Dit zijn vrijwel allemaal patienten onder de 75 aangezien de 75+ers meestal een IC- beleid hebben.quote:Op dinsdag 9 november 2021 16:05 schreef Freek_nu het volgende:
[..]
Kun jij iets zeggen over het deel dat doorstroomt naar de IC? Hoe zijn de verhoudingen op de IC in jouw ziekenhuis?
En denk jij dat boosters opnames zullen voorkomen?
Aan de andere kant moet je je dan ook realiseren dat er ook zoiets als overmacht bestaat, en je niet op alle situaties invloed hebt. Het leven is niet 100% maakbaar en niet alle tegenslag is de consequentie van iemands eigen handelen.quote:Op dinsdag 9 november 2021 16:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is zeker geen wedstrijd, nee. De analogie met "winnen" of "verliezen" slaat daarom ook nergens op. Het is een kwestie van de situatie bekijken en actie nemen om het kant op te sturen. Daar is niks arrogants aan. Het is geen illusie dat we dat kunnen als mensheid, want de hele beschaving is gebaseerd op dat principe.
Ik moet als sporter 3x scannen: 1x aan de deur, 1x als ik de kantine binnenloop (om naar de kleedkamer te gaan die er achter zit) en 1x als ik de dojo binnenloop.quote:Op dinsdag 9 november 2021 16:05 schreef Caland het volgende:
Uurtje gesport @:ggmm @:onlogisch @:yvonne @:madame_paon
Ze hebben bij mijn gym een ingenieus idee bedacht dat je je QR maar 1 keer hoef te laten zien, registratieformuliertje invullen en dan mag je vanaf dan gewoon weer naar binnen met je pasje zonder iets te laten zienHUGOD
Ja, we zitten een een soort Jigsaw-boobytrap. Of de sleutel achter je oog vandaan halen, of we gaan sowieso met z’n allen naar de klote.quote:Op dinsdag 9 november 2021 16:06 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Een onmogelijke spagaat dus. Of de zorg een decennia kapot, waar ook de maatschappij last van gaat hebben, of eat jij zegt
Is ook zo. Maar dat betekent niet dat we alleen maar op onze handen kunnen zitten.quote:Op dinsdag 9 november 2021 16:09 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Aan de andere kant moet je je dan ook realiseren dat er ook zoiets als overmacht bestaat, en je niet op alle situaties invloed hebt. Het leven is niet 100% maakbaar en niet alle tegenslag is de consequentie van iemands eigen handelen.
Of, zoals ik het al eerder beschreef: Een patint met vergevorderde necrosis in zijn linkerarm, die je dus zal moeten amputeren om de rest van die patint te redden.quote:Op dinsdag 9 november 2021 16:10 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ja, we zitten een een soort Jigsaw-boobytrap. Of de sleutel achter je oog vandaan halen, of we gaan sowieso met z’n allen naar de klote.
Beetje theatraal voorbeeld maar het is wel zo, er is geen pijnloze escape.
Fred? Is die nog vrijgezel?quote:Op dinsdag 9 november 2021 16:06 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Oh Ferd.. word altijd een beetje misselijk als ik dat hoofd zie.
Dank! Ik ben altijd benieuwd naar de meningen van mensen aan het front.quote:Op dinsdag 9 november 2021 16:08 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Wat wil je erover weten? Ongeveer 1/4 stroomt door naar de IC. Dit zijn vrijwel allemaal patienten onder de 75 aangezien de 75+ers meestal een IC- beleid hebben.
Op de IC zie ik vrijwel alleen maar ongevaccineerden. Of het heeft heel duidelijk een andere oorzaak waardoor het vaccin niet genoeg werkt of waardoor ze alsnog op de IC terechtkomen.
Met de arrogantie bedoel ik het uitgangspunt dat we de natuur denken te kunnen beheersen. Zoals Macron vorig jaar tekeer ging, “we zijn in oorlog met het virus”, allemaal kansloos gelul.quote:Op dinsdag 9 november 2021 16:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is zeker geen wedstrijd, nee. De analogie met "winnen" of "verliezen" slaat daarom ook nergens op. Het is een kwestie van de situatie bekijken en actie nemen om het kant op te sturen. Daar is niks arrogants aan. Het is geen illusie dat we dat kunnen als mensheid, want de hele beschaving is gebaseerd op dat principe.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |