abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202114943
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 11:33 schreef mcmlxiv het volgende:
Hebben de vorige eigenaars wel aangegeven dat dit probleem bestond? Dit zou je anders best een verborgen gebrek kunnen noemen.
die gaan zeggen: oh dat heb ik nooit gemerkt. Dus de lekkage is ontstaan na de verhuizing.

Zo had ik toen ik mijn huis kocht na 2 minuten warm water bij de douche koud water. Het bleek dat de geiser ouder was dan ik en de capaciteit nooit zou kunnen halen.
Ik heb gevraagd aan de vorige bewoners of zij hier last van hadden en ze hadden het nog nooit meegemaakt.
Tijdens wat koudere winters had ik ook geregeld last van bevroren waterleidingen in huis. Ook dit heb ik gemeld en de vorige bewoners hadden dit nog nooit meegemaakt....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202120317
Ik had het zo dat ik in de winter 1x per 2 maanden moest bij vullen, kon het probleem ook niet vinden, uiteindelijk bleek er 1 leiding zijn doorgeroest, toen ik de radiator weghaalde brak het zonder kracht direct af.

Ik zou eerst alles controleren waar je bij kunt. Alle koppelingen die je tegen komt controller en, radiatoren checken etc.
Vind je het daar niet dan de lek detectie laten uitvoeren, grote kans dat er ergens een leiding lekt. Die zal hersteld moeten worden.

De leiding zijn aangelegd na de bouw, dus er zou een mogelijkheid moeten zijn om er bij te kunnen.
  donderdag 11 november 2021 @ 09:29:55 #28
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_202121086
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 11:33 schreef mcmlxiv het volgende:
Hebben de vorige eigenaars wel aangegeven dat dit probleem bestond? Dit zou je anders best een verborgen gebrek kunnen noemen.
Een verborgen gebrek is een gebrek dat wel bekend was bij de vorige eigenaar, maar willens en wetens is verzwegen. Het moet ook een gebrek zijn wat de koper niet gemakkelijk zelf had kunnen ontdekken tijdens een vooronderzoek/bouwkundige keuring.
pi_202121285
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 20:49 schreef JeOma het volgende:

[..]
Hoe bedoel je dat? De CV leidingen zitten op meerdere plekken in de muur ingemetseld (ook onder de granieten vloer bijvoorbeeld). Waar zouden we dan iets moeten zien? Sowieso is het best een groot netwerk van leidingen waarvan wij helaas niet overal weten waar ze lopen. Kan een lek "in de muur" niet gewoon in de spouw de grond indruppelen zeg maar? Het lek (als het advies van Dries4Ever niet tot iets leidt) is waarschijnlijk niet dermate groot dat het eruit spuit door de muur heen zeg maar.
Vroeger deden ze er geen mantelbuis omheen. Heb het een paar jaar terug nog meegemaakt bij een oud huis (rond 1950/1960) leidingen zaten onder een houten vloer, Op een paar plekken ging hij door een gemetselde fundering heen, daar was hij compleet verroest en op sommige plekken lekte het daar.

Ben bang dat je toch de vloer in moet..
  donderdag 11 november 2021 @ 12:02:38 #30
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_202123979
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:29 schreef ueberduitser het volgende:

[..]
Een verborgen gebrek is een gebrek dat wel bekend was bij de vorige eigenaar, maar willens en wetens is verzwegen. Het moet ook een gebrek zijn wat de koper niet gemakkelijk zelf had kunnen ontdekken tijdens een vooronderzoek/bouwkundige keuring.
Nou daar lijkt mij dit een perfect voorbeeld van.
  donderdag 11 november 2021 @ 14:12:49 #31
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_202125849
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 12:02 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Nou daar lijkt mij dit een perfect voorbeeld van.
Probeer maar eens te bewijzen dat de vorige eigenaar af wist van het gebrek!
Ik heb al eens met dit bijltje gehakt en dat valt niet mee.
In het geval van TS is dit misschien redelijk makkelijk te achterhalen aangezien de CV-ketel slechts 3 jaar oud is.
Bel de installateur die de CV heeft geinstalleerd op en vraag of de CV vervangen is omdat hij te oud/kapot was, of dat hij vervangen is om een andere reden (niet gaan zinspelen op een verborgen gebrek!)
pi_202230331
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 14:12 schreef ueberduitser het volgende:
Probeer maar eens te bewijzen dat de vorige eigenaar af wist van het gebrek!
Wist of 'had moeten weten' volgens https://www.juridischloke(...)/verborgen-gebreken/:
quote:
Weet de verkoper niet van het gebrek, maar had hij het wel moeten weten? Of wist hij dat er een risico was, bijvoorbeeld vervuilde grond? En zegt hij niets over dit risico? Ook dan moet hij een schadevergoeding betalen. U moet wel bewijzen dat de verkoper het gebrek had moeten kennen.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  vrijdag 19 november 2021 @ 08:29:10 #33
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_202240549
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 14:07 schreef baskick het volgende:

[..]
Wist of 'had moeten weten' volgens https://www.juridischloke(...)/verborgen-gebreken/:
[..]

Ja en? In veel gevallen is/blijft dat enorm lastig te bewijzen.
pi_202257491
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 november 2021 08:29 schreef ueberduitser het volgende:

[..]
Ja en? In veel gevallen is/blijft dat enorm lastig te bewijzen.
Klopt. Je mist m'n punt. Je stelde dat de verkoper ervan moest weten. Dat is niet zo.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')