abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 december 2021 @ 19:02:33 #226
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_202603624
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 01:03 schreef James1988 het volgende:
De "pechvogel van de dag"-award gaat naar ICE 254, die zondagmiddag om 15:13 uit Basel is vertrokken en die om 22:29 in Amsterdam had moeten aankomen. Die trein heeft zo'n 4 uur stilgestaan op de HSL Frankfurt - Keulen, omdat een andere trein met stukken stond.

Die trein is nog altijd onderweg en gaat via Venlo, Eindhoven, Rotterdam, Den Haag en Haarlem naar Amsterdam. Verwachte aankomsttijd: 04:40.
De omweg in Nederland kwam door het ontbreken van een treindienstleider op de post Utrecht
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 13 december 2021 @ 20:33:01 #227
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_202605457
quote:
14s.gif Op maandag 13 december 2021 19:02 schreef Peterselieman het volgende:

[..]
De omweg in Nederland kwam door het ontbreken van een treindienstleider op de post Utrecht
Via de Betuweroute was korter geweest, of lag heel Arnhem eruit? Die hebben toch een eigen post?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 13 december 2021 @ 20:36:14 #228
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_202605527
quote:
14s.gif Op maandag 13 december 2021 19:02 schreef Peterselieman het volgende:

[..]
De omweg in Nederland kwam door het ontbreken van een treindienstleider op de post Utrecht
Of klantenservice. Er waren tussenstops in Eindhoven, Breda, Rotterdam, Den Haag, Leiden en Haarlem. Rond 2:50 zag ik hier een handvol reizigers met rolkoffers uit het station komen. Laten omrijden was waarschijnlijk een stuk klantvriendelijker dan iedereen in 's-Hertogenbosch of Eindhoven laten uitstappen en in het holst van de nacht met taxis of bussen naar hun eindbestemming vervoeren.

quote:
3s.gif Op maandag 13 december 2021 20:33 schreef Duvel het volgende:

[..]
Via de Betuweroute was korter geweest, of lag heel Arnhem eruit? Die hebben toch een eigen post?
Had niet uitgemaakt want ICE rijdt ivm werkzaamheden sowieso al via Venlo.
  maandag 13 december 2021 @ 20:36:53 #229
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_202605539
Oh ja, het zal ook eens niet.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_202606787
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 20:36 schreef James1988 het volgende:

[..]
Had niet uitgemaakt want ICE rijdt ivm werkzaamheden sowieso al via Venlo.
dan is PSM ook een jokkebrok
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 december 2021 @ 22:14:50 #231
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_202607422
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 21:42 schreef Salatrel het volgende:

[..]
dan is PSM ook een jokkebrok
neuh, want het gedeelte tussen Utrecht en Oud-Zaltbommel lag er vanwege de ontbrekende treindienstleider ook uit
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_202610426
De volgende sorryshow wordt opgestart:

quote:
Treinen in Nederland hebben op grote
delen van het spoor last van de slappe
bodem.NS zet steeds meer en zwaardere
treinen in,waardoor de kans toeneemt
dat er zich verzakkingen voordoen.

Spoorbeheerder ProRail begint nu een
onderzoek.Het lijkt nu niet haalbaar om
treinen veel sneller te laten rijden
tussen Amsterdam en Utrecht.Ook moeten
treinen her en der langzamer rijden of
kunnen er geen treinen bij op sommige
trajecten.

De problemen doen zich met name voor in
het westen.Een mogelijke oplossing is
de inzet van lichtere treinen,zoals
tussen Leiden en Utrecht gebeurt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 14 december 2021 @ 10:10:23 #233
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_202610845
ProRail is inderdaad bezig met een groot onderzoek naar baanstabiliteit. Zo ongeveer alle grote ingenieursbureaus van Nederland hebben wel een deel van het netwerk gekregen om te onderzoeken.
pi_202610983
maar dat is toch niet nieuw? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 14 december 2021 @ 11:50:34 #235
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_202612133
Op Somda wordt gemeld dat er bij een SNG scheurtjes bij de bevestiging van een gierdemper zijn ontdekt, en dat er ook bij andere SNGs schade is geconstateerd die kan wijzen op problemen met de bakken.

Dat zou verwant kunnen zijn aan de problemen met de Britse Civity's waar ik eerder dit jaar over schreef.
pi_202612278
Ja, alweer een behoorlijk aantal maanden vinden daarom extra inspecties plaats aan de bevestiging van de rotatiedempers, te herkennen aan de mooie schone vlakken.
Om die reden was de constructie van de tweede serie ook al aangepast, maar blijkbaar is men inmiddels toch ook voor alle zekerheid begonnen met het inspecteren van de tweede serie, want daar zie ik de laatste paar weken ook steeds vaker de mooie schone vlakken opduiken. Schijnbaar vertrouwen ze het toch niet helemaal :D
  Moderator dinsdag 14 december 2021 @ 17:55:57 #237
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_202617370
https://www.treinreiziger(...)uwe-treinen-dreigen/

Zware transformatoren zijn door nieuwe hoogfrequente elektronica niet meer nodig, er zijn amper bakken met vier wielen / twee volwaardige draaistellen maar het nieuwe spul is alsnog te zwaar? :?

Waar zit die toename in?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_202620451
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2021 17:55 schreef derLudolf het volgende:
https://www.treinreiziger(...)uwe-treinen-dreigen/

Zware transformatoren zijn door nieuwe hoogfrequente elektronica niet meer nodig, er zijn amper bakken met vier wielen / twee volwaardige draaistellen maar het nieuwe spul is alsnog te zwaar? :?

Waar zit die toename in?
Zwaardere passagiers?
pi_202621343
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2021 17:55 schreef derLudolf het volgende:
https://www.treinreiziger(...)uwe-treinen-dreigen/

Zware transformatoren zijn door nieuwe hoogfrequente elektronica niet meer nodig, er zijn amper bakken met vier wielen / twee volwaardige draaistellen maar het nieuwe spul is alsnog te zwaar? :?

Waar zit die toename in?
Minder assen is denk ik juist het issue omdat je vergelijkbare hoeveelheid massa over minder assen kwijt kan
  woensdag 15 december 2021 @ 09:51:20 #240
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_202627121
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2021 17:55 schreef derLudolf het volgende:
https://www.treinreiziger(...)uwe-treinen-dreigen/

Zware transformatoren zijn door nieuwe hoogfrequente elektronica niet meer nodig, er zijn amper bakken met vier wielen / twee volwaardige draaistellen maar het nieuwe spul is alsnog te zwaar? :?

Waar zit die toename in?
De combinatie van extra apparatuur voor een mulitcourante loc in combinatie met de strengere crashnormen nu in vergelijking met eerder hakt fors in de massa van loc's. Je ziet dat een multicourante vectron die in Nederland is toegelaten zo'n 90 ton weegt. Een 1700 houdt bij 86 ton al op. Een minimaal verschil maar als je feitelijk onvoldoende kennis hebt om de stabiliteit van de baan te kunnen beoordelen is iedere toename een risico. Op het grootste deel van het traject is er niet zoveel aan de hand maar er zijn wel meerdere punten waar de bodem minder stevig is en zich na veel regenval zich als een soort waterbed kan gedragen.
  woensdag 15 december 2021 @ 11:07:38 #241
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_202628089
Het gaat niet alleen om de Vectron, van een 84 ton zware Traxx is ook al een probleem gemaakt. Zelfs als ze op een traject rijden waar zwaardere 1700'en wel gewoon baanvaksnelheid mogen rijden. Zie de overbelastverklaring van ProRail:
quote:
Voor het traject Bentheim – Amsterdam zijn onderstaande verruimingen toegestaan.
Op de volgende baanvakken kunnen we met de TRAXX 130 km/u toestaan in beide richtingen:
• Naarden-Bussum – Baarn
• Amersfoort – Twello
• Holten – Rijssen
• Wierden – Oldenzaal
Weesp – Amsterdam: alleen 130 km/u toegestaan in de richting Amsterdam

Op de overige deeltrajecten is de trein van European Sleeper verdeeld met 100 km/u.
pi_202630937
Nou de realisatie van de lelylijn staat expliciet in het regeerakkoord, het wordt nog wat.
pi_202631650
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 11:07 schreef ReisT het volgende:
Het gaat niet alleen om de Vectron, van een 84 ton zware Traxx is ook al een probleem gemaakt. Zelfs als ze op een traject rijden waar zwaardere 1700'en wel gewoon baanvaksnelheid mogen rijden. Zie de overbelastverklaring van ProRail:
[..]

Nou dan is het gewicht dus het probleem niet :N Wat wèl? :? En waarom wordt er ons nou weer een rad voor ogen gedraaid? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator woensdag 15 december 2021 @ 15:41:58 #244
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_202632108
quote:
5s.gif Op woensdag 15 december 2021 15:10 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Nou dan is het gewicht dus het probleem niet :N Wat wèl? :? En waarom wordt er ons nou weer een rad voor ogen gedraaid? :?
Samenzwering van de luchtvaartindustrie, ze willen ons niet in de trein :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 15 december 2021 @ 16:02:55 #245
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_202632394
quote:
5s.gif Op woensdag 15 december 2021 15:10 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Nou dan is het gewicht dus het probleem niet :N Wat wèl? :? En waarom wordt er ons nou weer een rad voor ogen gedraaid? :?
Omdat niet alleen aslast maar ook treinpassages een rol spelen, en die zijn wel degelijk toegenomen. Daarnaast is er nu meer kennis over baanstabiliteit dan vroeger. Een 1700 is ook toegelaten in een heel andere tijd... Misschien wordt je wel geen rad voor ogen gedraaid, aan de andere kant: misschien zijn we ook wel te voorzichtig. Het gaat al jaren goed, verwachten we nu een omslagpunt of is het indekken voor mogelijke incidenten?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_202632477
quote:
2s.gif Op woensdag 15 december 2021 16:02 schreef Duvel het volgende:
Omdat niet alleen aslast maar ook treinpassages een rol spelen, en die zijn wel degelijk toegenomen.
Sorry hoor Duvel maar dit vind ik echt totale onzin. Treinen zitten altijd al vol. 100 reizigers van nu zijn misschien 12 ton bij elkaar, terwijl 100 reizigers 25 jaar geleden minstens 10 ton wogen. Een gemiddelde VIRM-bak weegt leeg 60 ton. Wat er ook aan de passagiers veranderd is, als DAT niet binnen de veiligheidsmarges valt koop ik morgen een auto :{w
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_202632546
Oh passages :o Ik dacht dat er passagiers stond :D Ja passages zijn wel verdubbeld globaal de afgelopen 20 jaar denk ik?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_202632953
quote:
2s.gif Op woensdag 15 december 2021 16:02 schreef Duvel het volgende:

[..]
Omdat niet alleen aslast maar ook treinpassages een rol spelen, en die zijn wel degelijk toegenomen. Daarnaast is er nu meer kennis over baanstabiliteit dan vroeger. Een 1700 is ook toegelaten in een heel andere tijd... Misschien wordt je wel geen rad voor ogen gedraaid, aan de andere kant: misschien zijn we ook wel te voorzichtig. Het gaat al jaren goed, verwachten we nu een omslagpunt of is het indekken voor mogelijke incidenten?
Met de huidige veiligheidscultuur en risico-aversie riekt het naar het laatste.
  woensdag 15 december 2021 @ 16:51:39 #249
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_202632988
quote:
11s.gif Op woensdag 15 december 2021 16:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh passages :o Ik dacht dat er passagiers stond :D Ja passages zijn wel verdubbeld globaal de afgelopen 20 jaar denk ik?
Ja en als ze niet verdubbeld zijn dan is het aantal verdiepingen van de trein wel verdubbeld.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 15 december 2021 @ 16:52:02 #250
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_202632997
quote:
0s.gif Op woensdag 15 december 2021 16:49 schreef b2py het volgende:

[..]
Met de huidige veiligheidscultuur en risico-aversie riekt het naar het laatste.
Geen idee, mijn neus zit echt onwijs verstopt maar het zou kunnen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')