De omweg in Nederland kwam door het ontbreken van een treindienstleider op de post Utrechtquote:Op maandag 13 december 2021 01:03 schreef James1988 het volgende:
De "pechvogel van de dag"-award gaat naar ICE 254, die zondagmiddag om 15:13 uit Basel is vertrokken en die om 22:29 in Amsterdam had moeten aankomen. Die trein heeft zo'n 4 uur stilgestaan op de HSL Frankfurt - Keulen, omdat een andere trein met stukken stond.
Die trein is nog altijd onderweg en gaat via Venlo, Eindhoven, Rotterdam, Den Haag en Haarlem naar Amsterdam. Verwachte aankomsttijd: 04:40.
Via de Betuweroute was korter geweest, of lag heel Arnhem eruit? Die hebben toch een eigen post?quote:Op maandag 13 december 2021 19:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De omweg in Nederland kwam door het ontbreken van een treindienstleider op de post Utrecht
Of klantenservice. Er waren tussenstops in Eindhoven, Breda, Rotterdam, Den Haag, Leiden en Haarlem. Rond 2:50 zag ik hier een handvol reizigers met rolkoffers uit het station komen. Laten omrijden was waarschijnlijk een stuk klantvriendelijker dan iedereen in 's-Hertogenbosch of Eindhoven laten uitstappen en in het holst van de nacht met taxis of bussen naar hun eindbestemming vervoeren.quote:Op maandag 13 december 2021 19:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De omweg in Nederland kwam door het ontbreken van een treindienstleider op de post Utrecht
Had niet uitgemaakt want ICE rijdt ivm werkzaamheden sowieso al via Venlo.quote:Op maandag 13 december 2021 20:33 schreef Duvel het volgende:
[..]
Via de Betuweroute was korter geweest, of lag heel Arnhem eruit? Die hebben toch een eigen post?
dan is PSM ook een jokkebrokquote:Op maandag 13 december 2021 20:36 schreef James1988 het volgende:
[..]
Had niet uitgemaakt want ICE rijdt ivm werkzaamheden sowieso al via Venlo.
neuh, want het gedeelte tussen Utrecht en Oud-Zaltbommel lag er vanwege de ontbrekende treindienstleider ook uitquote:
quote:Treinen in Nederland hebben op grote
delen van het spoor last van de slappe
bodem.NS zet steeds meer en zwaardere
treinen in,waardoor de kans toeneemt
dat er zich verzakkingen voordoen.
Spoorbeheerder ProRail begint nu een
onderzoek.Het lijkt nu niet haalbaar om
treinen veel sneller te laten rijden
tussen Amsterdam en Utrecht.Ook moeten
treinen her en der langzamer rijden of
kunnen er geen treinen bij op sommige
trajecten.
De problemen doen zich met name voor in
het westen.Een mogelijke oplossing is
de inzet van lichtere treinen,zoals
tussen Leiden en Utrecht gebeurt.
Zwaardere passagiers?quote:Op dinsdag 14 december 2021 17:55 schreef derLudolf het volgende:
https://www.treinreiziger(...)uwe-treinen-dreigen/
Zware transformatoren zijn door nieuwe hoogfrequente elektronica niet meer nodig, er zijn amper bakken met vier wielen / twee volwaardige draaistellen maar het nieuwe spul is alsnog te zwaar?
Waar zit die toename in?
Minder assen is denk ik juist het issue omdat je vergelijkbare hoeveelheid massa over minder assen kwijt kanquote:Op dinsdag 14 december 2021 17:55 schreef derLudolf het volgende:
https://www.treinreiziger(...)uwe-treinen-dreigen/
Zware transformatoren zijn door nieuwe hoogfrequente elektronica niet meer nodig, er zijn amper bakken met vier wielen / twee volwaardige draaistellen maar het nieuwe spul is alsnog te zwaar?
Waar zit die toename in?
De combinatie van extra apparatuur voor een mulitcourante loc in combinatie met de strengere crashnormen nu in vergelijking met eerder hakt fors in de massa van loc's. Je ziet dat een multicourante vectron die in Nederland is toegelaten zo'n 90 ton weegt. Een 1700 houdt bij 86 ton al op. Een minimaal verschil maar als je feitelijk onvoldoende kennis hebt om de stabiliteit van de baan te kunnen beoordelen is iedere toename een risico. Op het grootste deel van het traject is er niet zoveel aan de hand maar er zijn wel meerdere punten waar de bodem minder stevig is en zich na veel regenval zich als een soort waterbed kan gedragen.quote:Op dinsdag 14 december 2021 17:55 schreef derLudolf het volgende:
https://www.treinreiziger(...)uwe-treinen-dreigen/
Zware transformatoren zijn door nieuwe hoogfrequente elektronica niet meer nodig, er zijn amper bakken met vier wielen / twee volwaardige draaistellen maar het nieuwe spul is alsnog te zwaar?
Waar zit die toename in?
quote:Voor het traject Bentheim – Amsterdam zijn onderstaande verruimingen toegestaan.
Op de volgende baanvakken kunnen we met de TRAXX 130 km/u toestaan in beide richtingen:
• Naarden-Bussum – Baarn
• Amersfoort – Twello
• Holten – Rijssen
• Wierden – Oldenzaal
Weesp – Amsterdam: alleen 130 km/u toegestaan in de richting Amsterdam
Op de overige deeltrajecten is de trein van European Sleeper verdeeld met 100 km/u.
Nou dan is het gewicht dus het probleem nietquote:Op woensdag 15 december 2021 11:07 schreef ReisT het volgende:
Het gaat niet alleen om de Vectron, van een 84 ton zware Traxx is ook al een probleem gemaakt. Zelfs als ze op een traject rijden waar zwaardere 1700'en wel gewoon baanvaksnelheid mogen rijden. Zie de overbelastverklaring van ProRail:
[..]
Samenzwering van de luchtvaartindustrie, ze willen ons niet in de treinquote:Op woensdag 15 december 2021 15:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou dan is het gewicht dus het probleem nietWat wèl?
En waarom wordt er ons nou weer een rad voor ogen gedraaid?
Omdat niet alleen aslast maar ook treinpassages een rol spelen, en die zijn wel degelijk toegenomen. Daarnaast is er nu meer kennis over baanstabiliteit dan vroeger. Een 1700 is ook toegelaten in een heel andere tijd... Misschien wordt je wel geen rad voor ogen gedraaid, aan de andere kant: misschien zijn we ook wel te voorzichtig. Het gaat al jaren goed, verwachten we nu een omslagpunt of is het indekken voor mogelijke incidenten?quote:Op woensdag 15 december 2021 15:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou dan is het gewicht dus het probleem nietWat wèl?
En waarom wordt er ons nou weer een rad voor ogen gedraaid?
Sorry hoor Duvel maar dit vind ik echt totale onzin. Treinen zitten altijd al vol. 100 reizigers van nu zijn misschien 12 ton bij elkaar, terwijl 100 reizigers 25 jaar geleden minstens 10 ton wogen. Een gemiddelde VIRM-bak weegt leeg 60 ton. Wat er ook aan de passagiers veranderd is, als DAT niet binnen de veiligheidsmarges valt koop ik morgen een autoquote:Op woensdag 15 december 2021 16:02 schreef Duvel het volgende:
Omdat niet alleen aslast maar ook treinpassages een rol spelen, en die zijn wel degelijk toegenomen.
Met de huidige veiligheidscultuur en risico-aversie riekt het naar het laatste.quote:Op woensdag 15 december 2021 16:02 schreef Duvel het volgende:
[..]
Omdat niet alleen aslast maar ook treinpassages een rol spelen, en die zijn wel degelijk toegenomen. Daarnaast is er nu meer kennis over baanstabiliteit dan vroeger. Een 1700 is ook toegelaten in een heel andere tijd... Misschien wordt je wel geen rad voor ogen gedraaid, aan de andere kant: misschien zijn we ook wel te voorzichtig. Het gaat al jaren goed, verwachten we nu een omslagpunt of is het indekken voor mogelijke incidenten?
Ja en als ze niet verdubbeld zijn dan is het aantal verdiepingen van de trein wel verdubbeld.quote:Op woensdag 15 december 2021 16:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh passagesIk dacht dat er passagiers stond
Ja passages zijn wel verdubbeld globaal de afgelopen 20 jaar denk ik?
Geen idee, mijn neus zit echt onwijs verstopt maar het zou kunnen.quote:Op woensdag 15 december 2021 16:49 schreef b2py het volgende:
[..]
Met de huidige veiligheidscultuur en risico-aversie riekt het naar het laatste.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |