Zo langzamerhand ben ik tegen maatregelen, terwijl ik dat helemaal niet was. Ik ben murw geslagen door alle idiote regels. Daardoor krijg ik steeds meer moeite met alle regels. Sta ik morgen weer op een winderig station met mijn kapje op.quote:Op maandag 8 november 2021 17:47 schreef Momo het volgende:
Maar wat willen de meeste mensen hier, helemaal geen maatregelen en ze zoeken het maar uit in het ziekenhuis of geloof je niet dat zorg overspoelt gaat worden? Wil je maatregelen voor iedereen net zoals eerder?
Gaat never nooit gebeuren, komen alleen nog maar meer regels en absurde maatregelen komende winterquote:Op maandag 8 november 2021 17:57 schreef maan_man het volgende:
[..]
Zo langzamerhand ben ik tegen maatregelen, terwijl ik dat helemaal niet was. Ik ben murw geslagen door alle idiote regels. Daardoor krijg ik steeds meer moeite met alle regels. Sta ik morgen weer op een winderig station met mijn kapje op.
Alles wij al iets doen, dan schaffen wij per 15-11-2021 alle maatregelen af. Vanaf dat moment mag de minister nieuwe maatregelen invoeren als voor de werking van de maatregelen voldoende wetenschappelijk bewijs is en het te verwachte resultaat van de maatregel dermate is dat de economische en sociale schade in verhouding staan. Even terug en op 0 beginnen.
en die van ~ 85% van de doelgroepquote:Op maandag 8 november 2021 17:01 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dit lijkt mij vooral jouw beleving (die je mag hebben)
Buiten allergie of andere medische redenen heb ik nog geen enkel steekhoudend argument tegen vaccinatie gehoord. Het is allemaal "ja maar ik...." Nog even afgezien van de complotargumentenquote:en een dergelijke keuze voor anderen totaal anders kan liggen.
Er zijn tijden dat je je "eigenbelang" even opzij zetquote:Dat de één iets geen probleem vindt mag niet maken dat dit voor de ander ook zo is, zelf als het gaat om wat iemand zich aantrekt/aandoet. Daar het niet mee eens zijn is dat recht aan anderen ontzeggen.
Er is niet 1 oplossing, vaccinatie is echter wel een onmisbaar onderdeelquote:Dit nog los dat iedereen categorisch vaccineren helemaal geen oplossing zal bieden.
goh, laat vaccineren dat nou precies doen.quote:Beter zou zijn een aanpak die zich richt op risicolopers, voorkomen en beperken gevolgen,
Begrijp ik goed dat je dus vaccinatie weigeraars die urgente zorg nodig hebben wil laten wachten?quote:inclusief het planbaar doorlaten gaan van andere aandachtsbehoeftigen.
Dat dit voor Covid19 patiënten (LiLo) deels code-zwart zal betekenen is dan een inherent een gevolg van die afweging en beter dan iedereen op te hangen aan uitstel/tragere behandeling ivm corona.
Vergelijk dan even de laatste 3 modellen die-ie heeft getoond. We zitten ver boven wat ze begin oktober nog dachten te gaan halen qua ziekenhuisbezetting.quote:Op maandag 8 november 2021 17:56 schreef Bliksem92 het volgende:
[..]
Dat klopt, die heeft dus een agenda. Ik ga uit van wat van Dissel zegt en laat zien.
Nee, omdat het dus een paar weken achterloopt op vorig jaar. Maar aangezien de groeisnelheid gelijk is en er bovendien geen zicht op daling binnen afzienbare tijd is, duurt het niet heel lang meer voordat er meer mensen op de verpleegafdeling liggen dan vorig jaar op dezelfde datum.quote:Niet in aantallen.
Hij hinkt dus tegen meer maatregelen aan. Anders had hij wel een andere hint gegeven. Geen wonder, want zijn QR plan is volkomen mislukt.quote:
Ben er ook bang voor, maar dat is dus mijn antwoord. Ik ben tegen maatregelen, tenzij wetenschappelijk onderbouwd en de schade niet groter is dan het rendement. En dan zou ik ook graag duidelijk hebben welk doel wij nastreven: minder besmettingen, druk op de zorg, mensen die al met een been in het graf staan beschermen.quote:Op maandag 8 november 2021 17:58 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Gaat never nooit gebeuren, komen alleen nog maar meer regels en absurde maatregelen komende winter
Dat weet je dus nietquote:Op maandag 8 november 2021 17:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Vergelijk dan even de laatste 3 modellen die-ie heeft getoond. We zitten ver boven wat ze begin oktober nog dachten te gaan halen qua ziekenhuisbezetting.
[..]
Nee, omdat het dus een paar weken achterloopt op vorig jaar. Maar aangezien de groeisnelheid gelijk is en er bovendien geen zicht op daling binnen afzienbare tijd is, duurt het niet heel lang meer voordat er meer mensen op de verpleegafdeling liggen dan vorig jaar op dezelfde datum.
Dat is ook net maar wat je iets waard vind. Gewonnen levensjaren, niet een verdere uitstroom uit de zorg, hoeveel is dat waard?quote:Op maandag 8 november 2021 17:57 schreef maan_man het volgende:
[..]
Zo langzamerhand ben ik tegen maatregelen, terwijl ik dat helemaal niet was. Ik ben murw geslagen door alle idiote regels. Daardoor krijg ik steeds meer moeite met alle regels. Sta ik morgen weer op een winderig station met mijn kapje op.
Alles wij al iets doen, dan schaffen wij per 15-11-2021 alle maatregelen af. Vanaf dat moment mag de minister nieuwe maatregelen invoeren als voor de werking van de maatregelen voldoende wetenschappelijk bewijs is en het te verwachte resultaat van de maatregel dermate is dat de economische en sociale schade in verhouding staan. Even terug en op 0 beginnen.
Zo'n sluitende wetenschappelijke onderbouwing kun je toch bijna alleen maar achteraf krijgen (en zelfs dan nog maar van matige kwaliteit omdat er geen controlegroep aanwezig is)?quote:Op maandag 8 november 2021 18:01 schreef maan_man het volgende:
[..]
Ben er ook bang voor, maar dat is dus mijn antwoord. Ik ben tegen maatregelen, tenzij wetenschappelijk onderbouwd en de schade niet groter is dan het rendement. En dan zou ik ook graag duidelijk hebben welk doel wij nastreven: minder besmettingen, druk op de zorg, mensen die al met een been in het graf staan beschermen.
Het gebeurt echt zoquote:Op maandag 8 november 2021 00:37 schreef DonDruiper het volgende:
Media:
"Moet er een lockdown komen?"
"We stevenen af op een lockdown"
"Lockdown enige mogelijkheid om besmettingen omlaag te krijgen"
Kabinet voert lockdown in.
Media:
"Vanavond in OP1. Te gast; sportschoolhouder Brede Henkie en winkeliersvereniging Amsterdam. Gaat de lockdown niet veel te ver?
Wat voor gevolgen heeft dit voor de verschillende sectoren? En wat is de endgame van het kabinet? Is dat er uberhaupt?"
Media..
https://op1npo.nl/2021/11(...)nog-te-vermijden-is/quote:D66-Kamerlid Jan Paternotte over de vraag of een lockdown nog te vermijden is
Het aantal coronabesmettingen is hoger dan ooit en ook in de ziekenhuizen neemt de bezetting toe. Is een lockdown nog te vermijden? Of krijgen we net als in Oostenrijk met zogenoemde 2G-maatregelen te maken? Daar mogen sinds vandaag alleen nog gevaccineerde of mensen met een herstelbewijs naar de horeca, de kapper of het museum. Vanavond bij Op1 bespreken we met D66-Kamerlid Jan Paternotte of er nog een weg uit deze coronagolf mogelijk is.
Gaan we elke dag hetzelfde gesprekje voeren? De ziekenhuisbezetting daalt wanneer de uitstroom groter is dan de instroom. De instroom is gerelateerd aan het aantal positieve tests. Dus zolang het dagelijks aantal positieve tests hoog blijft en zelfs groeit, zal de ziekenhuisbezetting niet zomaar afnemen.quote:
quote:Spreiding coronapatiënten lukt niet meer in Limburg
Het Limburgse Zuyderland Ziekenhuis met vestigingen in Heerlen en Sittard kan geen nieuwe coronapatiënten meer opvangen. Zij worden noodgedwongen naar andere ziekenhuizen buiten Limburg gestuurd.
In de provincie kunnen ze niet meer terecht. Limburgse ziekenhuizen in Maastricht, Weert, Roermond en Venlo hebben geen ruimte meer om patiënten van Zuyderland over te nemen. Dat blijkt uit een rondgang langs de Limburgse ziekenhuizen, meldt 1Limburg.
Een woordvoerder van Zuyderland zegt dat de ziekenhuizen in Heerlen en Sittard ver boven de verdeelnorm zitten. "Onze IC zit op 233 procent van de fair share, de reguliere afdeling op 163 procent", zei hij. "Dit is gewoon niet meer te doen. Het is echt te veel, we kunnen het niet meer aan." Als gevolg hiervan komt volgens hem de reguliere zorg in de knel, waaronder ook belangrijke operaties.
https://nos.nl/liveblog/2(...)black-friday-utrecht
quote:Spoedeisende Hulp van ziekenhuis MST in Enschede is vol: ‘Iedereen wordt behandeld, mogelijk niet voor ieder een bed’
Spoedeisendehulparts Rein IJmker luidde zaterdag de noodklok. De grenzen van wat de SEH in Enschede aan kan, zijn bereikt. Maandagavond lijkt zijn vreemd bewaarheid te worden. Mogelijk moeten vanavond patiënten op de gang liggen.
Even voor 17.00 meldt IJmker via Twitter hoe ernstig de situatie op dat moment is. ‘Alle bedden vol + nu al 5 in wachtkamer en 10 in aankondiging + in 100km omgeving geen plek!’
https://www.gelderlander.(...)er-een-bed~a5c87860/
Aantal positieve tests is een indicatie. Aantal besmettingen is relevanterquote:Op maandag 8 november 2021 18:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Gaan we elke dag hetzelfde gesprekje voeren? De ziekenhuisbezetting daalt wanneer de uitstroom groter is dan de instroom. De instroom is gerelateerd aan het aantal positieve tests. Dus zolang het dagelijks aantal positieve tests hoog blijft en zelfs groeit, zal de ziekenhuisbezetting niet zomaar afnemen.
Zeker. Maar het aantal besmettingen weten we niet en het aantal positieve tests is het beste dat we wel hebben.quote:Op maandag 8 november 2021 18:11 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Aantal positieve tests is een indicatie. Aantal besmettingen is relevanter
Bruls?quote:Op maandag 8 november 2021 18:08 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)e-weer-lockdown-gaan
Stevenen we af op een nieuwe lockdown? "Er komt wat zwaars aan."
Wat er ook gebeurt, dankzij deze man blijven frituurs uitgezonderd van maatregelen, evenals dat vervelende motiveren van een gezond gewicht.quote:
Als er een lockdown komt denk ik dat een groot gedeelte van de gevaccineerden (84% van de volwassen) zich ontzettend genaaid voelt.quote:Op maandag 8 november 2021 18:08 schreef tesssssssss het volgende:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)e-weer-lockdown-gaan
Stevenen we af op een nieuwe lockdown? "Er komt wat zwaars aan."
Zijn er überhaupt al landen in lockdown in Europa, behalve Letland?quote:Op maandag 8 november 2021 18:17 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Als er een lockdown komt denk ik dat een groot gedeelte van de gevaccineerden (84% van de volwassen) zich ontzettend genaaid voelt.
Eerst 2G. Als ze die stap overslaan, dan kunnen ze echt de tering krijgen.quote:Op maandag 8 november 2021 18:17 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Als er een lockdown komt denk ik dat een groot gedeelte van de gevaccineerden (84% van de volwassen) zich ontzettend genaaid voelt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |