Interessant. Graag! Hoe kom je daar? Via Helsinki?quote:Op zaterdag 6 november 2021 20:11 schreef Dven het volgende:
Mijn vader runt een resort op de grens van Zweeds Lapland. Sledehondtochten, sneeuwscootersafari's, ijsvissen etc.
Heb zelf ooit voor een outdoorbedrijf nog wat verder naar het noorden gewerkt maar die zijn dit jaar gestopt. Kan eventueel even de naam van mn pa zn camping/bungalowpark dm'en.
Vliegen op Stockholm bijvoorbeeld en dan een pick up vanaf daar. Of trein naar Umea en daar een pick up. Vanaf daaar is het nog een uur of anderhalf met de wagen naar het binnenland.quote:Op zaterdag 6 november 2021 20:13 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Interessant. Graag! Hoe kom je daar? Via Helsinki?
Alles off the beaten track erg interessant.
Een stuk lichter dan je verwacht. De sneeuw reflecteert flink. En natuurlijk het noorderlichtquote:Op zaterdag 6 november 2021 20:19 schreef Schuifpui het volgende:
Lapland is zeker aan te raden, maar of december de juiste periode is..
Het is dan de hele dag donker hè, ik hoop dat je dat realiseert? Ik ben zelf in maart in Zweeds Lapland geweest, toen was het ongeveer 12 uur licht, 12 uur donker, zoals overal ter wereld.
Dat was in maart in Fins lapland ook prima te zien. In 2006 iigquote:Op zaterdag 6 november 2021 20:49 schreef Dven het volgende:
[..]
Een stuk lichter dan je verwacht. De sneeuw reflecteert flink. En natuurlijk het noorderlicht
Tips voor 5-6 dagen na kerst? Scandinavië, outdoor, stad.quote:Op zaterdag 6 november 2021 22:40 schreef Fogel het volgende:
Qua noorderlicht is er deze herfst al vrij veel activiteit geweest, geen idee in hoeverre dat zo blijft.
Maar hoe noordelijker je zit, en hoe minder lichtverontreiniging je hebt, hoe groter je kans om er iets van mee te krijgen.
Wel, stad is meer ‘stad’ in het noorden en de natuur is altijd dichtbij.quote:Op zaterdag 6 november 2021 23:43 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Tips voor 5-6 dagen na kerst? Scandinavië, outdoor, stad.
Nog een beetje zoekende hoe en wat te organiseren....
Ja, dat zijn interessante optiesquote:Op zondag 7 november 2021 11:58 schreef Fogel het volgende:
[..]
Wel, stad is meer ‘stad’ in het noorden en de natuur is altijd dichtbij.
Vanuit Alta en Tromsø kan je alle kanten op, die regio is erg op toerisme ingesteld dus geen probleem om dingen te vinden.
Als naar zuid-Lapland wil kan ik Røros aanbevelen.
De Zweedse en Finse kant, geen idee.
Zou wel een auto huren zodat je een beetje mobiel bent.
Er is inderdaad wel twilight, dus niet echt donker de hele dag. Hoe dat in de praktijk uitpakt weet ik niet. Je kan inderdaad in het donker ook vette dingen doen. Ik ben zelf midden in de nacht wezen sneeuwscooteren op een bevroren meer, in een tipi wat dingen geroosterd en bij -20C naar het noorderlicht gekeken. Dat was in maart. Voordeel van december is dat je dat niet om 02:00 hoeft te doen.quote:Op zaterdag 6 november 2021 20:49 schreef Dven het volgende:
[..]
Een stuk lichter dan je verwacht. De sneeuw reflecteert flink. En natuurlijk het noorderlicht
Ik ben avontuurlijk en het klinkt interessant, maar ik kan niet (zo goed) skieën dus dat is niet zo'n goed idee vrees ikquote:Op dinsdag 9 november 2021 13:10 schreef xpompompomx het volgende:
Ik ga in februari een dikke week tourskieën/kamperen in de nationale parken Sarek en Padjelanta. Maar dat is vast niet wat je zoekt.
We hebben besloten nu niet te gaan. Alles was al vol, heel toeristisch in die week. We doen dit een andere keer en dan buiten het toeristen-seizoenquote:Op zaterdag 20 november 2021 21:45 schreef Aiciu het volgende:
Wij willen in december 22 die kant op.
Zoek je iets georganiseerd of ga je alles zelf regelen?
Zit Björkliden ook vol? (Zo ja: tip voor wanneer jullie alsnog gaan.quote:Op vrijdag 10 december 2021 10:11 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Ik ben avontuurlijk en het klinkt interessant, maar ik kan niet (zo goed) skieën dus dat is niet zo'n goed idee vrees ik
[..]
We hebben besloten nu niet te gaan. Alles was al vol, heel toeristisch in die week. We doen dit een andere keer en dan buiten het toeristen-seizoen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |