De vraag is hoe ik het bovenste, vierkante deel kan demonteren zodat ik er een bluetooth kraan op kan zetten.quote:Op zaterdag 6 november 2021 14:27 schreef halfway het volgende:
Dat is een normale kraan? Die moet je dus vervangen voor een thermostaatkraan.
https://www.comwo.nl/nl/b(...)n-en-radiatorkranen/
Waarschijnlijk heb je een normale kraan dus geen thermostaatkraan, deze heeft altijd een uitstekend asje wat door je thermostaatknop ingedrukt wordt. Bij de foto van de kraan die jij hier neerzet lijkt het een gewoon kraan. Kijk maar eens goed naar de plaatjes op de gelinkte site.quote:Op zondag 7 november 2021 09:26 schreef elsdeniep het volgende:
[..]
De vraag is hoe ik het bovenste, vierkante deel kan demonteren zodat ik er een bluetooth kraan op kan zetten.
Ik wil er niet eerst een thermostaatkraan op zetten en daarna de thermostaat eraf halen.
Wat dus betekent dat volledige kraan vervangen moet worden door een thermostaatkraan in TS zijn geval zonder thermostaat want die heeft die al.quote:Op zondag 7 november 2021 09:32 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk heb je een normale kraan dus geen thermostaatkraan, deze heeft altijd een uitstekend asje wat door je thermostaatknop ingedrukt wordt. Bij de foto van de kraan die jij hier neerzet lijkt het een gewoon kraan. Kijk maar eens goed naar de plaatjes op de gelinkte site.
Ik heb goed gekeken.Uit mijn kraan komt geen puntje/pennetje/asje. Ik had gedacht dat het pennetje onder het vierkante deel zou zitten (zie foto). Jullie denken van niet dus?quote:[..]
Waarschijnlijk heb je een normale kraan dus geen thermostaatkraan, deze heeft altijd een uitstekend asje wat door je thermostaatknop ingedrukt wordt. Bij de foto van de kraan die jij hier neerzet lijkt het een gewoon kraan. Kijk maar eens goed naar de plaatjes op de gelinkte site.
Ik vermoed van niet.quote:Op zondag 7 november 2021 09:54 schreef elsdeniep het volgende:
[..]
Ik heb goed gekeken.Uit mijn kraan komt geen puntje/pennetje/asje. Ik had gedacht dat het pennetje onder het vierkante deel zou zitten (zie foto). Jullie denken van niet dus?
https://prnt.sc/1ymd8js
Deze knop zit erop: https://prnt.sc/1yr8wxkquote:Op zondag 7 november 2021 10:14 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik vermoed van niet.
Wat voor knop zat op deze kraan kun je daar eens een foto van plaatsen?
Dat lijkt me een heel voordelige oplossing. Dank @ueberduitser.quote:Op maandag 8 november 2021 12:38 schreef ueberduitser het volgende:
Het binnenwerk van de knop nu is toch gewoon te verwijderen en te vervangen door het binnenwerk van een thermostaatkraan?
Komt de knop wel verticaal te zitten. Weet niet of dat de werking beïnvloedt.quote:Op maandag 8 november 2021 15:09 schreef elsdeniep het volgende:
@
[..]
Dat lijkt me een heel voordelige oplossing. Dank @:ueberduitser.
@Plankje bedankt voor het meedenken. Verticaal is geen probleem.quote:Op maandag 8 november 2021 15:56 schreef Plankje55 het volgende:
[..]
Komt de knop wel verticaal te zitten. Weet niet of dat de werking beïnvloedt.
De insert vervangen zou kunnen, moet je wel de juiste insert vinden en ook het systeem aftappen (niet vergeten) en dan hopen dat het past.quote:Op maandag 8 november 2021 15:09 schreef elsdeniep het volgende:
@
[..]
Dat lijkt me een heel voordelige oplossing. Dank @:ueberduitser.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |