abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 6 november 2021 @ 14:34:11 #51
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202055708
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 12:21 schreef A6 het volgende:
Het rijke Nederland vergelijken met een 3e wereldland in zuid Europa :')

Ga je schamen
Zoe doen het in elk geval wat vaccinatie aangaat beter dan Nederland,
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 6 november 2021 @ 14:35:15 #52
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202055713
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 november 2021 14:32 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit is natuurlijk de algemene trend. Het is namelijk zo dat er sowieso min of meer geen mensen op de IC liggen zonder onderliggende aandoeningen. Gevaccineerd of niet. De trend op de IC is zoals we weten: ouders, mensen met (ernstig) overgewicht of andere onderliggende aandoeningen.
Nee, dat is de bullshit die de antivax propagandamachine probeert te verspreiden. Jij en ik kunnen net zo goed op die IC terecht komen als er net iets tegen zit. Die kans is niet 0. Dus zorgen vaccins ervoor dat die kans zo dicht mogelijk bij 0 komt te liggen als mogelijk is, en dus zie je dat er in verhouding veeeeel meer idioten op de IC liggen dan gevaccineerden.

Alle feiten die er zijn ontkrachten je fabeltjes, kap nou met onze zorg verder richting de afgrond duwen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_202055735
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 14:29 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:

[..]
oud nieuws. en tevens komt mijn bericht van de bron (een ziekenhuis) en niet van een propagandamachine.
Het wappiegehalte waarbij selectief bronnen worden gebruikt is weer super hoog zie ik.
pi_202055810
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 14:35 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Nee, dat is de bullshit die de antivax propagandamachine probeert te verspreiden. Jij en ik kunnen net zo goed op die IC terecht komen als er net iets tegen zit. Die kans is niet 0. Dus zorgen vaccins ervoor dat die kans zo dicht mogelijk bij 0 komt te liggen als mogelijk is, en dus zie je dat er in verhouding veeeeel meer idioten op de IC liggen dan gevaccineerden.

Alle feiten die er zijn ontkrachten je fabeltjes, kap nou met onze zorg verder richting de afgrond duwen.
Nee, dit klopt niet. Ik ben nog geen 30, behoorlijk fit, heb een zeer gezond BMI en ben voor zover ik weet vrij van onderliggende aandoeningen. Zou ik dan alsnog op de IC kunnen komen? Jazeker, in een hele uitzonderlijke situatie zou dat kunnen. Maar die kans is héél erg klein. En ik stel ook nergens dat die kans nul is, die kans zal namelijk nooit nul zijn. Ook al ben je gevaccineerd is die kans enkel kleiner, maar niet nul.

Daarnaast is de trend, zoals ik al aangaf dat de IC's bijna helemaal gevuld zijn met mensen die ofwel op leeftijd zijn, ofwel (ernstig) overgewicht hebben, ofwel een andere onderliggende aandoening. Dat gaat zowel op voor de gevaccineerden als de ongevaccineerden. Vanuit dat perspectief is het vreemd dat je stelt dat ik fabeltjes vertel, want dat doe ik niet, ik blijf bij de feiten.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_202055840
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 november 2021 14:46 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, dit klopt niet. Ik ben nog geen 30, behoorlijk fit, heb een zeer gezond BMI en ben voor zover ik weet vrij van onderliggende aandoeningen. Zou ik dan alsnog op de IC kunnen komen? Jazeker, in een hele uitzonderlijke situatie zou dat kunnen. Maar die kans is héél erg klein. En ik stel ook nergens dat die kans nul is, die kans zal namelijk nooit nul zijn. Ook al ben je gevaccineerd is die kans enkel kleiner, maar niet nul.

Daarnaast is de trend, zoals ik al aangaf dat de IC's bijna helemaal gevuld zijn met mensen die ofwel op leeftijd zijn, ofwel (ernstig) overgewicht hebben, ofwel een andere onderliggende aandoening. Dat gaat zowel op voor de gevaccineerden als de ongevaccineerden. Vanuit dat perspectief is het vreemd dat je stelt dat ik fabeltjes vertel, want dat doe ik niet, ik blijf bij de feiten.
Heb je een link voor je feiten? :)
pi_202055860
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2021 12:15 schreef mcmlxiv het volgende:
Portugal is terug van pandemie naar endemie. 98% gevaccineerden, zo ongeveer 100% boven de 65 gevaccineerd.

https://www.traveldailyme(...)pandemic-to-endemic/

Kortom het zoveelste bewijs dat anti-vaxxers ons in de shit laten zitten.

Go Portugal!
Tvp in 4/5 weken, nu is het nog lekker warm daar.
  zaterdag 6 november 2021 @ 14:54:34 #57
497858 A6
Randstad _O_
pi_202055876
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 14:34 schreef Megumi het volgende:

[..]
Zoe doen het in elk geval wat vaccinatie aangaat beter dan Nederland,
Zoe :')
pi_202055884
Lang verhaal kort, vaccineren werkt zie Portugal, niet voor 100% maar goed genoeg om de de boel open te houden ,Nederland loopt achter en hier zal het in de zomer van 2022 zover zijn.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 6 november 2021 @ 14:58:38 #59
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202055911
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 november 2021 14:46 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Ik heb geen enkele boodschap aan wat je nu zegt. Ja, het zijn tot een zekere hoogte feiten, maar het is ook totaal niet relevant. Die kleine percentages moet je eens extrapoleren naar een bevolking van enkele miljoenen mensen. Dan wordt het plots wel een probleem als je bedenkt dat er voor al die mensen maar een paar honderd bedden zijn. We moeten gewoon elke mogelijkheid aangrijpen om de pandemie te bestrijden, als jij gewoon het vaccin neemt, is dat weer één potentiële patiënt minder. Als iedereen in de laatste 20% dat gewoon had gedaan, dan hadden we nu geen maatregelen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_202055914
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 november 2021 12:21 schreef Complotwappie het volgende:
Zweden met 71% gevaccineerd:
[..]
[ afbeelding ]

Om op het analyse-niveau van TS te zitten kunnen we vooral concluderen dat maatregelen(-voorstanders) van weleer én nu het probleem zijn.

Zweden doet het helemaal niet zo goed.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 06-11-2021 14:59:15 ]
pi_202055977
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 14:49 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Heb je een link voor je feiten? :)
Sure. Je kunt bijvoorbeeld dit rapport bekijken van Stichting NICE omtrent het beeld de patiënten op de Nederlandse IC's tot begin oktober van dit jaar. Je ziet dan dat A) bijna de helft van de patiënten over de breedte één of meerdere onderliggende aandoeningen heeft, B) dat bijna iedereen (morbide) obesitas heeft en C) dat het overgrote deel van de mensen op leeftijd is.

Ten tweede kun je bijvoorbeeld hier nog kijken naar het risico voor elk individu op ziekenhuisopname (niet eens IC dus). Ik kom zelf uit op een risico van 0.0087% voor ziekenhuisopname.

En nu wil ik hiermee niet zeggen dat Covid slechts 'een griepje' is. Sterker nog, ik neem het zeer serieus en draag bijvoorbeeld alweer een week een mondkapje als ik in de supermarkt ben. Ook wil ik niet zeggen dat ik compleet immuun ben voor ernstig ziek worden en noch wil ik zeggen dat vaccineren niet helpt. Dit om even daar even duidelijk in te zijn, want helaas dit zijn van die stropoppen die hier herhaaldelijk bij anderen in de mond worden gelegd als je niet eens bent met een heel specifiek narratief omtrent het vaccineren.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 6 november 2021 @ 15:20:37 #62
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_202056154
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 november 2021 15:05 schreef HowardRoark het volgende:
Dit om even daar even duidelijk in te zijn, want helaas dit zijn van die stropoppen die hier herhaaldelijk bij anderen in de mond worden gelegd als je niet eens bent met een heel specifiek narratief omtrent het vaccineren.
Er zijn twee narratieven: 1. HeT wErKt NiEt, 2. Als die groep -mensen- zich gewoon laat vaccineren, zou dat al een hoop schelen.

Jij bent 1 aan het benoemen hier op een manier waarmee je twijfelaars kan overhalen om niet te vaccineren. Wat raar dat je dan ook in dat hokje gegooid wordt.

[ Bericht 0% gewijzigd door miss_sly op 06-11-2021 16:27:32 ]
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_202056237
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 15:20 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Er zijn twee narratieven: 1. HeT wErKt NiEt, 2. Als die groep mongolen zich gewoon laat vaccineren, zou dat al een hoop schelen.

Jij bent 1 aan het benoemen hier op een manier waarmee je twijfelaars kan overhalen om niet te vaccineren. Wat raar dat je dan ook in dat hokje gegooid wordt.
Nee, dit is niet waar en tevens begin je weer met het gebruik van scheldwoorden. Jammer dat je het niet zonder lijkt te kunnen.

Ik benoem de feiten zoals ze zijn. Ik geef daar ook de bronnen voor en dat jij het hier niet mee eens bent omdat jij wellicht vind dat iedereen moet worden overgehaald tot zich te laten vaccineren, prima. Ik denk daar anders over en geloof niet in one-size-fits-all oplossing en vind dat ieder voor zich moet beslissen of hij of zij zich laat vaccineren. En dit maakt mij geen 'anti-vaxxer' noch een 'wappie'. Het probleem ligt juist bij het kamp dat anderen maar in deze hokjes blijft stopen zodra er ook maar één puntje van kritiek komt.
pi_202056463
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2021 14:59 schreef Gehrman het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Zweden doet het helemaal niet zo goed.
Ze hebben een Zweedse Hugo de Jonge nodig.
Plaats hier uw advertentie
pi_202065578
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 12:25 schreef Mytho het volgende:
in Tanzania is 1% gevaccineerd, daar vallen ze niet bij bosjes neer door covid.

https://ourworldindata.or(...)ZAF~KEN~OWID_WRL~NLD

in nederland is de virus meer dan 6500% dodelijker per 100000 inwoners dan Tanzania
https://coronavirus.jhu.edu/data/mortality
Daar wonen dan ook weinig zwaarlijvige bejaarden.
pi_202065866
Ik betwijfel ook in hoeverre in dat soort landen er een goed registratiesysteem is van alle Covid cases. Daarnaast ligt in Afrikaanse landen de gemiddelde leeftijd vaak een stuk lager (in Tanzania is dat schijnbaar 18 jaar) en is obesitas niet echt een issue. Hoe gek het misschien ook klinkt zou je kunnen stellen dat mensen daar misschien wat gezonder zijn dan de gemiddelde mens in de westerse wereld.
pi_202078922
Haha, kiezen ze Portugal om te zoeken naar bevestiging van hun mantra.AD kijkt echt niet diep.Zo kan ik het ook.

p.s Bolsonaro heeft een twee keer lagere incidentie dan wonderland Portugal. Die gast moet dus wel geniaal zijn _O_ toch ?

Spanje is 2 keer zo goed, en die hebben duidelijk lagere vax graad dan Portugal en nooit landelijk een coronapas gehad.

https://www.corona-in-zahlen.de/weltweit/
  zondag 7 november 2021 @ 22:30:49 #68
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_202079654
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 21:53 schreef DeOlifantvis het volgende:
p.s Bolsonaro heeft een twee keer lagere incidentie dan wonderland Portugal. Die gast moet dus wel geniaal zijn _O_ toch ?

Een twee keer lagere incidentie en dat zonder fatsoenlijk te registreren.

Als het beleid van Bolsonaro als voorbeeld noemt ben je echt af.
Tot nooit .......
pi_202079684
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 22:30 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Een twee keer lagere incidentie en dat zonder fatsoenlijk te registreren.

Als het beleid van Bolsonaro als voorbeeld noemt ben je echt af.
Haha, ik maak slechts die journalist belachelijk.

Ik ben wel voorstander van het Zweedse beleid. Als daar een vitamine D recommendatie bij had gezeten was dit nog veel beter geweest (met wellicht betere uitkomsten)
pi_202079731
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 november 2021 12:21 schreef Complotwappie het volgende:
Zweden met 71% gevaccineerd:
[..]
[ afbeelding ]

Om op het analyse-niveau van TS te zitten kunnen we vooral concluderen dat maatregelen(-voorstanders) van weleer én nu het probleem zijn.
Er is niets tegen groepsimmuniteit an sich. We hebben meer problemen met de manier hoe jij dat schijnbaar wil bereiken, in NL hebben ze namelijk steeds de grenzen van wat de zorg aankan al overschreden met reeele gezondheidsproblematiek daarbij. Dat zou veel erger zijn bij ontbreken van maatregelen... iets wat jij even negeert.
I'm right and you know it
pi_202080303
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 13:54 schreef Newsworld het volgende:
Dus niet het wonder van Urk maar het wonder van Portugal , Anti vaxxers gaan dit niet leuk vinden.

Het is algemeen bekend dat hoe meer mensen hogere studies hebben gedaan, hoe meer anti vaxxers er zijn. Mensen die dénken dat ze het beter weten, noem ik dat. ‘Wij luisteren niet naar experts, wij vormen wel onze eigen mening’ - dat idee.”
https://www.tubantia.nl/b(...)n-portugal~a030ac1e/

Tevens een geweldig stukje van Saskia Noort
Weet je hoeveel rotzooi ze in je lichaam pompen als je met corona in het ziekenhuis belandt?
https://www.ad.nl/gezond/(...)is-belandt~adbae3a2/
Dus de Bulgaren en Roemenen zijn het best opgeleid in Europa.

Maar ziekenhuizen zijn plekken waar je ook om die reden inderdaad liever niet te vaak wil komen
pi_202087190
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 22:33 schreef DeOlifantvis het volgende:

[..]
Haha, ik maak slechts die journalist belachelijk.

Ik ben wel voorstander van het Zweedse beleid. Als daar een vitamine D recommendatie bij had gezeten was dit nog veel beter geweest (met wellicht betere uitkomsten)
In Zweden stoppen ze al extra vitamine D in de melk (en andere producten) en is de vitamine D aanbeveling deel van de standaard volksgezondheidsadviezen. Daar hoef je je niet te druk om te maken.

Ik vrees dat Zweden nu ook weer de lift in gaat wat aantal besmettingen betreft. Het is sinds het begin van de zomer niet echt uit de hand gelopen en eigenlijk vrij stabiel geweest maar nu zit er toch weer wat steiging in. Er zijn hier wel al veel jongeren en kinderen besmet geweest (mogelijk tot 40% van alle kinderen en 60% van de kinderen in Stockholm dat scheelt wel). Zeker onder 40 plussers is de vaccinatiegraad in Zweden vergelijkbaar met die in Nederland (Zweden iets hoger), maar niet zo hoog als in Portugal.

Verder is in Europa Denemarken waarschijnlijk de gouden standaard. Vergelijk vooral met dat land qua besmettingen en beleid.
pi_202093656
Ik zit nu in de Dominicaanse republiek.
Hier kom het winkelcentrum niet binnen zonder gevaccineerd te zijn.
Ook een bezoek aan een bank, school, sportclub kan je vergeten.
Op drukke plekken op straat mondkap op.
Mensen die in hotels werken moeten 3 keer gevaccineerd zijn.
Zoniet dat sta je gelijk op straat zonder uitkering.
Meeste scholen laten alleen gevaccineerde kinderen toe.
Hier daalt het aantal besmettingen hard, in Nederland schiet het aantal omhoog.
Op een sportschool in Nederland 1 keer goed controleren in de computer en klaar.
Als er geen personeel is om te controleren, desnoods het leger inschakelen om dat te doen, voetbalclub, niet gevaccineerd, geen toegang tot kleedkamer of kantine.
Naar winkelcentrum geen toegang zonder qr code.
Keihard aanpakken.
Werken in de zorg geen vaccinatie, elke dag testen en zelf betalen die test.
Niet willen, salaris stop.
Leger weer inschakelen in de zorg.
Tenzij je kan aantonen dat je van vaccinatie erg ziek wordt altijd, zoniet, keihard aanpakken die antivaxxers met die grote bekken.
In de Filippijnen ga je achter de tralies. In China waarschijnlijk ook.
Gewoon schandalig dat de niet gevaccineerde de zorg gijzelen, en andere mensen die andere ziektes hebben niet de zorg kunnen krijgen.
Misschien beter alles gewoon open te gooien, en als je als niet gevaccineerde bij het ziekenhuis aanklopt, met een doos pillen naar huis sturen, en zeggen ga maar thuis uitzieken of misschien dood.
pi_202094244
Hoe is het klimaat nu in portugal? Begint hun griepsseizoen ook rond deze tijd?
ヽ༼ ຈل͜ຈ༼ ▀̿̿Ĺ̯̿̿▀̿ ̿༽Ɵ͆ل͜Ɵ͆ ༽ノ
pi_202094470
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 23:42 schreef Martinb1961 het volgende:
Ik zit nu in de Dominicaanse republiek.
Hier kom het winkelcentrum niet binnen zonder gevaccineerd te zijn.
Ook een bezoek aan een bank, school, sportclub kan je vergeten.
Op drukke plekken op straat mondkap op.
Mensen die in hotels werken moeten 3 keer gevaccineerd zijn.
Zoniet dat sta je gelijk op straat zonder uitkering.
Meeste scholen laten alleen gevaccineerde kinderen toe.
Hier daalt het aantal besmettingen hard, in Nederland schiet het aantal omhoog.
Op een sportschool in Nederland 1 keer goed controleren in de computer en klaar.
Als er geen personeel is om te controleren, desnoods het leger inschakelen om dat te doen, voetbalclub, niet gevaccineerd, geen toegang tot kleedkamer of kantine.
Naar winkelcentrum geen toegang zonder qr code.
Keihard aanpakken.
Werken in de zorg geen vaccinatie, elke dag testen en zelf betalen die test.
Niet willen, salaris stop.
Leger weer inschakelen in de zorg.
Tenzij je kan aantonen dat je van vaccinatie erg ziek wordt altijd, zoniet, keihard aanpakken die antivaxxers met die grote bekken.
In de Filippijnen ga je achter de tralies. In China waarschijnlijk ook.
Gewoon schandalig dat de niet gevaccineerde de zorg gijzelen, en andere mensen die andere ziektes hebben niet de zorg kunnen krijgen.
Misschien beter alles gewoon open te gooien, en als je als niet gevaccineerde bij het ziekenhuis aanklopt, met een doos pillen naar huis sturen, en zeggen ga maar thuis uitzieken of misschien dood.
Dan kan je vaccinatie net zo goed verplichten, veel makkelijker.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')