Ik las laatst dat er veel vraag is naar
bioscooptips.
Met mijn ongebreidelde kennis geef ik graag invulling aan die informatiebehoefte.
![JquQTlX.jpg]()
• Zorg voor een gunstige locatie. Zichtbaarheid is daarbij van wezenlijk belang, net als bereikbaarheid. Een geschikte ligging is niet al te ver van de binnenstad. Belangrijk is ook dat er voldoende betaalbare parkeergelegenheid is.
• Zorg voor sfeervolle zalen. Warme kleuren doen het vaak goed, bijvoorbeeld donkerrood. Vermijd kille kleuren als grijs en blauw. Voldoende beenruimte is essentieel. Comfortabele stoelen verdienen ook aandacht. Kies het liefst voor leuningen waar twee armen naast elkaar op passen.
• Gebruik alleen high-end apparatuur als het aankomt op schermen, geluid en eventuele effecten. De filmbeleving mag niet worden verstoord door haperingen of door ondermaatse beeldkwaliteit.
• Zorg voor een gevarieerde catering. Naast klassiekers als popcorn, chocoladerepen en chips verdienen ook gezonde snacks aanbeveling. Overweeg bijvoorbeeld eens komkommer of wortels. Voor dranken geldt uiteraard hetzelfde. Zorg voor een goede zichtbaarheid van de verkooppunten, hanteer pauzes die lang genoeg zijn om omzet te genereren en overweeg ook de inzet van geuren.
• Waarborg te allen tijde en divers filmaanbod. Zorg voor variatie in de programmering: niet alleen actiefilms of romantische komedies, maar ook drama, science-fiction en arthouse-movies. De bioscoop moet voor ieder wat wils bieden.
Tot zover mijn bioscooptips. Succes ermee.