abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202006199
Zeeuwse snackbar zit Amerikaanse fastfoodketen Wendy's al jaren dwars en wint opnieuw rechtszaak

Snackbar Wendy’s in het Zeeuwse Goes hoeft niet van naam te veranderen en mag haar merknaam behouden. Een van de grootste fastfoodrestaurants ter wereld, ook Wendy’s geheten, stelde dat het merk door de Zeeuwse snackbar niet normaal gebruikt werd en daarom vervallen moest worden verklaard. Het gerechtshof in Den Bosch ging daar niet in mee en stelde de Zeeuwse snackbar vandaag in het gelijk.

De Amerikaanse fastfoodketen Wendy’s wil graag het merk ook in Nederland introduceren en probeert via rechtszaken het merkrecht als sinds 2000 in handen te krijgen. Al 21 jaar lang is er een keiharde juridische strijd om de merknaam Wendy’s gaande. Wendy’s zou graag oversteken naar Europa. Net als Dunkin’ Donuts, Pizzahut, Taco Bell, Five Guys en TGI Friday. Maar tot hun grote frustratie mogen ze in de Benelux geen één winkel openen. Want er is al een Wendy’s. En die werd in 1988 opgericht in Goes. De snackbar staat niet toe dat de Amerikanen zaken met dezelfde naam openen.

6650 vestigingen
Wendy’s is een Amerikaanse keten van hamburgerrestaurants en heeft na McDonald’s en vóór Burger King de grootste omzet in die branche. Over de hele wereld heeft het bedrijf 6650 vestigingen, maar niet in de Benelux. Daarvoor steekt het Goese Wendy’s een stokje. Zij hadden de merknaam immers veel eerder vastgelegd en weigeren daar afstand van te doen.

De Zeeuwse snackbar heeft sinds 1995 in de hele Benelux de rechten over het merk Wendy’s.
https://www.ad.nl/binnenl(...)rechtszaak~a3968e58/
_O_ w/ _O-
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Spellchecker dinsdag 2 november 2021 @ 21:33:59 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  dinsdag 2 november 2021 @ 21:36:55 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_202006283
Hahaha!! Heerlijk :D
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 2 november 2021 @ 21:39:01 #4
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_202006315
De tekst klopt niet helemaal. Die Amerikanen mogen best restaurants openen, ze mogen ze alleen geen Wendy's noemen.

Verder wel een mooie actie. Al ben ik benieuwd waar hij nu echt op uit was, het behoud van zijn naam of een gruwelijke zak met geld van het Amerikaanse bedrijf om de rechten over te nemen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_202006333
Als ik die Wendy's in zeeland was had ik ze gewoon het merkrecht verkocht voor ~10M ofzo, en voor mijzelf een andere naam verzonnen.

Is dat door Wendy's USA ooit aangeboden, of zijn ze gelijk met rechtszaken begonnen?
pi_202006375
_O_
pi_202006432
Mooi dit _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_202006441
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 21:40 schreef Shotty het volgende:
Als ik die Wendy's in zeeland was had ik ze gewoon het merkrecht verkocht voor ~10M ofzo, en voor mijzelf een andere naam verzonnen.

Is dat door Wendy's USA ooit aangeboden, of zijn ze gelijk met rechtszaken begonnen?
Het lijkt er op dat Albert van der Hoek het simpelweg weigert. Zijn jongste dochter heet Wendy en die naam wil hij houden:
https://www.bndestem.nl/z(...)en-de-deur~ac4318a5/
  dinsdag 2 november 2021 @ 21:48:53 #9
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_202006472
Mooi van die frietboer. Met succes tegen zo'n enorm bedrijf opboksen.

En kinderachtig gedoe van die Amerikaanse keten.
Je zou voor de Benelux ook gewoon een andere naam kunnen verzinnen die er op lijkt.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_202006475
Zeeuwse koppigheid :7
pi_202006495
Klasse. En al zou ie het verkopen: in NL hebben wij geen enkel associatie bij de naam "Wendy" of "Wendy's". Dat de Amerikaanse tak pure rotzooi verkoopt weet je dan weer wel.

Net als Dunkin' Donuts, Pizzahut, Taco Bell, Five Guys en TGI Friday.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  dinsdag 2 november 2021 @ 21:51:00 #12
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_202006518
quote:

Zal vast.
Maar als die snackbar al sinds eind jaren 80 goed loopt, zal die kerel wel een centje hebben.
Waarschijnlijk geen tientallen miljoenen, maar sommige dingen zijn belangrijker dan geld.
pi_202006568
quote:
Ze zullen 1 scheet en 3 knikkers hebben geboden. En een leven lang 1 keer gratis onbeperkt troepvoer bestellen per week.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_202006580
Waarom geven ze hem geen zak geld?

Maar goed ze zullen vrij weinig een neuk geven, al die franchises lopen voor geen meter en zijn gewoon een cashgrab voor naieve ondernemers die een paar tienduizenden euro's betalen voor de franchise exclusief huur.
pi_202006599
Waarom stopt Wendy's niet hun geld in het opkopen van 'hun' naam? Iedereen heeft een prijs.
pi_202006631
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 21:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Het lijkt er op dat Albert van der Hoek het simpelweg weigert. Zijn jongste dochter heet Wendy en die naam wil hij houden:
https://www.bndestem.nl/z(...)en-de-deur~ac4318a5/
Tja de fish van dochter Wendy loopt inmiddels richting de houdbaarheidsdatum. Goede reden om wel voor een zak geld te gaan.
  dinsdag 2 november 2021 @ 21:58:17 #17
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_202006647
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 21:53 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Ze zullen 1 scheet en 3 knikkers hebben geboden. En een leven lang 1 keer gratis onbeperkt troepvoer bestellen per week.
Lijkt me toch wel sterk.
Aangezien ze nu al jaren potentiele inkomsten in de Benelux mislopen.
  dinsdag 2 november 2021 @ 21:59:28 #18
75556 erkel
back from Dagestan
pi_202006672
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 21:55 schreef Nober het volgende:
Waarom stopt Wendy's niet hun geld in het opkopen van 'hun' naam? Iedereen heeft een prijs.
Precies. Iedereen is te koop. Maak die gast miljonair en hij veranderd de naam van zijn Snackbar zelfs in 'Stinkende frieten van Piet'
Weisst
pi_202006738
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 21:51 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Zal vast.
Maar als die snackbar al sinds eind jaren 80 goed loopt, zal die kerel wel een centje hebben.
Waarschijnlijk geen tientallen miljoenen, maar sommige dingen zijn belangrijker dan geld.
Als je 10 miljoen aangeboden krijgt pak je dat gewoon. Je gaat toch niet tot je 70e elke dag naar frituurvet ruiken.

Gewoon miljoenen cashen, hoeren neuken en nooit meer werken.
pi_202006787
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 22:02 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Als je 10 miljoen aangeboden krijgt pak je dat gewoon. Je gaat toch niet tot je 70e elke dag naar frituurvet ruiken.

Principes, Albert van der Hoek heeft die.
Je kan aan het plaatje in de OP zien dat hij er blij mee is.
pi_202006833
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 22:02 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]

Deze man weet
PWBF
pi_202007031
Alsof we iets missen aan de Amerikaanse Wendy's :')
Oprotten met die dikzakkenwinkels. Wij willen Quinoa en Fresh Fruit winkels.
U MAD?
pi_202007219
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 21:51 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Zal vast.
Die lui zetten 27 miljard om dan geef je 27 miljoen voor dat merkenrecht en dat merken ze niet eens.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_202007247
quote:

Zodat er in Nederland nog meer van die Amerikaanse baggerrestaurants komen.
ROBODEMONS..................|:(
  dinsdag 2 november 2021 @ 22:32:16 #25
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_202007293
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 22:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Principes, Albert van der Hoek heeft die.
Je kan aan het plaatje in de OP zien dat hij er blij mee is.
Albert is niet de eigenaar van de rechten op de naam Wendy's. Raymond Warrens bezit de naam en die heeft ook nog andere horecazaken en coffeeshops in bezit. Het is makkelijk om principes te hebben als je al miljonair bent.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')