bron:https://joop.bnnvara.nl/n(...)gen-vaccinweigeraarsquote:Geen uitkering voor ontslagen vaccinweigeraars
In een deel van Frankrijk krijgen mensen geen uitkering als ze zijn ontslagen of geschorst omdat ze weigeren zich te laten inenten. In een brief aan premier Jean Castex melden in totaal 15 Franse departementen dat ze er niets voor voelen om op te draaien voor de kosten, meldt de Franse Huffington Post.
Frankrijk stelt het vaccin verplicht in sommige sectoren, zoals de gezondheidszorg en de brandweer. Werknemers die de inenting weigeren, worden geschorst en komen zonder salaris thuis te zitten. De Franse staat vindt dat zij aanspraak moeten kunnen maken op de RSA (een uitkering).
De departementen die die regeling uitvoeren, zijn daar onaangenaam door verrast. Zij hekelen het gebrek aan overleg. Volgens hen “verandert de RSA zo in een verkapte werkloosheidsuitkering en daarvoor is die regeling niet bedoeld”.
Ik kan mij werkelijk niet voorstellen dat zoiets in Nederland ooit kan gebeuren. Als je deze gedachte even doortrekt dan krijg je dus een giga toename van daklozen in de maatschappelijke opvang, een toename bedelaars, een toename van kinderen die in pleeggezinnen terecht komen met alle gevolgen van dien, een toename van criminaliteit, een tekort aan werknemers en ga zo maar door.quote:Op maandag 1 november 2021 14:32 schreef thedeedster het volgende:
Vanaf een paar dagen ook in Nederland? Na dat gelamenteer van Bruls, verwacht ik een verdere afschaling van onze rechtsstaat.
De meeste van die mensen kunnen helemaal geen crimineel zijn. Daar hebben ze de guts niet voor.quote:Op maandag 1 november 2021 14:31 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Dan zou ik een carrière in de criminaliteit beginnen. Met een pakkans < 0,1% is dat een prima optie in Nederland.
Jij hebt niet het idee dat het gros van de wappies de tokkies van de samenleving zijn?quote:Op maandag 1 november 2021 14:44 schreef GeneralRadek het volgende:
[..]
De meeste van die mensen kunnen helemaal geen crimineel zijn. Daar hebben ze de guts niet voor.
Het is heel wat moeilijker om je beroepsmatig als crimineel staande te houden.quote:Op maandag 1 november 2021 14:45 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Jij hebt niet het idee dat het gros van de wappies de tokkies van de samenleving zijn?
Maar heel wat makkelijker als je geen inkomen meer hebt.quote:Op maandag 1 november 2021 14:46 schreef GeneralRadek het volgende:
[..]
Het is heel wat moeilijker om je beroepsmatig als crimineel staande te houden.
Aldus de user die zichzelf heeft vernoemt naar een personage van Jersey Shore.quote:Op maandag 1 november 2021 14:45 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Jij hebt niet het idee dat het gros van de wappies de tokkies van de samenleving zijn?
Yes, de oppertokkie himself.quote:Op maandag 1 november 2021 14:49 schreef Derrazi het volgende:
[..]
Aldus de user die zichzelf heeft vernoemt naar een personage van Jersey Shore.
Nee.quote:Op maandag 1 november 2021 14:48 schreef sirdanilot het volgende:
Dit is toch gewoon letterlijk dwingen met geweld. Of je neemt die prik, óf ik pak je inkomen en daarmee je vreten/drinken/medicijnen/woonruimte af. Het dreigen met het afnemen van basale levensbehoeften is geweld. Net zoals wanneer ik TS in een cel zou zetten zonder water en brood en dat die dan verhongert, dat is hetzelfde principe maar dit is hetzelfde maar dan met honderdduizenden mensen
Die geruchten gaan al sinds er corona is rond.quote:Op maandag 1 november 2021 14:52 schreef Derrazi het volgende:
[..]
Nee.
Al zouden kampen voor ongevaccineerden het volgende kunnen zijn. In Australie gaat dat gerucht rond.
quote:Op maandag 1 november 2021 14:57 schreef Chivaz het volgende:
En zo dendert de covidfascisme trein lekker door uiteraard onder luid applaus van de covidfascisten zelf.
Er zijn maar weinig principiële mensen over op de wereld en al helemaal niet op plaatsen waar principes belangrijk zijn.
Als je je tweede prikje haalt mag je er na 10 dagen weer uit hoor.quote:Op maandag 1 november 2021 14:53 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Die geruchten gaan al sinds er corona is rond.
Coronakampen zijn er wel maar dat is vooralsnog enkel voor quarantaine ik heb nog niemand gezien die mensen permanent in kampen wil stoppen.
Zou jij dat aandurven dan, als razziaaanvoerder met een spuit achter wappies aanrennen?quote:Op maandag 1 november 2021 14:55 schreef GeneralRadek het volgende:
Veel beter voeren ze gewoon een soort razzia's in waarbij mensen onder dwang geprikt worden. Dan kunnen ze daarna gewoon verder met hun leven.
Dat is niet wat ik heb gezegd, ik zeg dat er nauwelijks nog mensen met principes over zijn. Je vaccinatiestatus is totaal niet relevant.quote:Op maandag 1 november 2021 14:59 schreef probeer het volgende:
[..]
Oprecht denken dat alleen de wappies principes hebben. Lol.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |