Lastig he, in het begin als ze nog zo'n korte wakkertijd hebben dan vraag je je echt af wanneer je dit soort dingen moet doen.quote:Op woensdag 17 november 2021 06:24 schreef _Lily_ het volgende:
Wanneer doen jullie trouwens tummy time? Meteen na t voeden? Tussendoor?
Ik vroeg me af of t niet te snel na eten was, of hij er dan van kan spugen. Maar als ik het tussendoor doe slaapt hij
Fijn, zo'n positieve ervaring. Je hoort natuurlijk het liefst dat alles zonder twijfel in orde is, maar ik ben blij dat het extra gecheckt wordt voor de zekerheid. Gelukkig ontwikkelt ze zich verder hartstikke goed en zie ik nooit gekke dingen. We kunnen 2 december al terecht voor een echo en de afspraak bij de kinderarts.quote:Op dinsdag 16 november 2021 23:08 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Ik heb ook al mijn leven lang een ruis aan mijn hart die ze hadden ontdekt toen ik een baby was. Ook een keer een echo van m’n hart gehad, was niks geks
Ik heb nooit problemen gehad en m’n hart kon een zwangerschap en bevalling prima aan haha
Hij spuugt niet, ik heb t aansluitend aan de voeding nog niet geprobeerd haha.quote:Op woensdag 17 november 2021 07:21 schreef Lemijn het volgende:
Niet te moeilijk over doen. Gewoon af en toe omdraaien als het zo uitkomt. Op het aankleedkussen of op het grote bed of tegen je aan hangend.
Als ze elke keer gaat spugen dan is voor jouw kind aansluitend aan het voeden dus niet handig. Maar dan kan rechtop tegen je aan waarschijnlijk wel.
Ik zou het ook niet zo officieel ‘tummy time’ noemen trouwens (waarom überhaupt in het Engels?) maar gewoon je baby bij je houden en altijd spelenderwijs kijken waar hij/zij aan toe is.
Ik ga dit inderdaad proberen en herken exact wat je zegt. J volgt exact dit ritme behalve het spelen. Want valt aan de borst al in slaap hahaquote:Op woensdag 17 november 2021 07:37 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Lastig he, in het begin als ze nog zo'n korte wakkertijd hebben dan vraag je je echt af wanneer je dit soort dingen moet doen.
Bij de eerste las ik overal over het wakker worden - voeden - knuffelen - spelen - slapen ritme. Mijn kind viel de eerste tijd na elke voeding in een melkcoma, wanneer moest ik dan 'spelen'? Of dingen als tummy time.
Maar anders na de voeding even 10 minuten rechtop uitbuiken en dan proberen?
Goed om te lezen. De CB arts kwam ermee en vond dat ik dat elke dag een paar min moest doenquote:Op woensdag 17 november 2021 07:52 schreef Lemijn het volgende:
En voor het geval dat ik te stellig of onaardig klonk: ik legde mijn baby zelden op zijn buik de eerste weken. Ik had helemaal geen tijd voor opdrachten of überhaupt andere dingen dan voeden en staren. En mijn baby sliep altijd.
Het kwam toch goed.
Ohja dit heeft mij ook weleens kopzorgen gegeven. Als je er nu nog niet aan toe komt, prima. Over een week of paar weken merk je waarschijnlijk ineens dat je er wel tijd voor hebt.quote:Op woensdag 17 november 2021 06:24 schreef _Lily_ het volgende:
Wanneer doen jullie trouwens tummy time? Meteen na t voeden? Tussendoor?
Ik vroeg me af of t niet te snel na eten was, of hij er dan van kan spugen. Maar als ik het tussendoor doe slaapt hij
Wordt vanzelf minder en dan verlang je naar de tijd dat je ze zo van de borst slapend in bed kon leggenquote:Op woensdag 17 november 2021 10:36 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Ik ga dit inderdaad proberen en herken exact wat je zegt. J volgt exact dit ritme behalve het spelen. Want valt aan de borst al in slaap haha
Ik ben gewoon heel erg moe en toe aan een beetje me-time (en de hormonen zitten ook nog in de weg) en kan er dan niet zo goed tegen dat ze nu elk uur/anderhalf uur zo onrustig is. Tot gisteren was ze gewoon rustig, tevreden. Maar nu dus even niet. Voel me gelijk een slechte moeder, terwijl ik rationeel ook wel weet dat het niet zo is. Ik mis ook even een beetje steun van mij vriend ofzo. Het is gewoon even zo'n dagquote:
Maar jij hebt je al je baby's gedragen toch, dat telt ook als tummy timequote:Op woensdag 17 november 2021 10:47 schreef SQ het volgende:
Ik heb nooit tummy time gedaan want ik ben sowieso heel slecht met regeltjes(zo krijgen mijn kinderen ook zelden vitaminedruppeltjes en ook in bad gaan is hier redelijk adhoc enzo) en ik heb nooit het idee gehad dat ze er een ontwikkelingsachterstand door opliepen ofzo. Het mooie aan mensenkinderen is dat ze meestal een fantastische intrinsieke motivatie bezitten om zich te ontwikkelen, en daar erg weinig sturing bij nodig is
Oh is dat zo? Vandaar dat ze zo machtig sterk zijn allemaalquote:Op woensdag 17 november 2021 11:38 schreef Aure het volgende:
[..]
Maar jij hebt je al je baby's gedragen toch, dat telt ook als tummy time
@TheGirlNextDoor: Dit inderdaad. Kan vriend even iets overnemen zodat jij kan slapen?quote:Op woensdag 17 november 2021 11:31 schreef Lemijn het volgende:
hopelijk morgen wat beter.
Kan je het uitspellen voor je vriend wat je nodig hebt? Of iemand anders laten invliegen om een uurtje met je baby te knuffelen zodat je zonder verplichten even alleen kan zijn?
En je bent hierdoor natuurlijk GEEN slechte moeder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |