abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202213862
Wanneer doen jullie trouwens tummy time? Meteen na t voeden? Tussendoor?

Ik vroeg me af of t niet te snel na eten was, of hij er dan van kan spugen. Maar als ik het tussendoor doe slaapt hij
  woensdag 17 november 2021 @ 07:21:13 #152
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_202214015
Niet te moeilijk over doen. Gewoon af en toe omdraaien als het zo uitkomt. Op het aankleedkussen of op het grote bed of tegen je aan hangend.

Als ze elke keer gaat spugen dan is voor jouw kind aansluitend aan het voeden dus niet handig. Maar dan kan rechtop tegen je aan waarschijnlijk wel.

Ik zou het ook niet zo officieel ‘tummy time’ noemen trouwens (waarom überhaupt in het Engels?) maar gewoon je baby bij je houden en altijd spelenderwijs kijken waar hij/zij aan toe is.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  FOK!fossiel woensdag 17 november 2021 @ 07:37:54 #153
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202214121
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 06:24 schreef _Lily_ het volgende:

Ik vroeg me af of t niet te snel na eten was, of hij er dan van kan spugen. Maar als ik het tussendoor doe slaapt hij
Lastig he, in het begin als ze nog zo'n korte wakkertijd hebben dan vraag je je echt af wanneer je dit soort dingen moet doen.

Bij de eerste las ik overal over het wakker worden - voeden - knuffelen - spelen - slapen ritme. Mijn kind viel de eerste tijd na elke voeding in een melkcoma, wanneer moest ik dan 'spelen'? Of dingen als tummy time.

Maar anders na de voeding even 10 minuten rechtop uitbuiken en dan proberen?
Chick on a mission
  woensdag 17 november 2021 @ 07:52:36 #154
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_202214175
En voor het geval dat ik te stellig of onaardig klonk: ik legde mijn baby zelden op zijn buik de eerste weken. Ik had helemaal geen tijd voor opdrachten of überhaupt andere dingen dan voeden en staren. En mijn baby sliep altijd.

Het kwam toch goed.
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_202214793
Ik leg haar soms op het aankleedkussen even op haar buik, als ze net een schone luier heeft gehad. Verder hangt ze heel veel rechtop tegen mij om de melk te laten zakken en probeert ze ook continu omhoog te komen, dus dat gaat goed. :D
pi_202214827
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 23:08 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Ik heb ook al mijn leven lang een ruis aan mijn hart die ze hadden ontdekt toen ik een baby was. Ook een keer een echo van m’n hart gehad, was niks geks
Ik heb nooit problemen gehad en m’n hart kon een zwangerschap en bevalling prima aan haha
Fijn, zo'n positieve ervaring. Je hoort natuurlijk het liefst dat alles zonder twijfel in orde is, maar ik ben blij dat het extra gecheckt wordt voor de zekerheid. Gelukkig ontwikkelt ze zich verder hartstikke goed en zie ik nooit gekke dingen. We kunnen 2 december al terecht voor een echo en de afspraak bij de kinderarts. :)
pi_202215579
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2021 07:21 schreef Lemijn het volgende:
Niet te moeilijk over doen. Gewoon af en toe omdraaien als het zo uitkomt. Op het aankleedkussen of op het grote bed of tegen je aan hangend.

Als ze elke keer gaat spugen dan is voor jouw kind aansluitend aan het voeden dus niet handig. Maar dan kan rechtop tegen je aan waarschijnlijk wel.

Ik zou het ook niet zo officieel ‘tummy time’ noemen trouwens (waarom überhaupt in het Engels?) maar gewoon je baby bij je houden en altijd spelenderwijs kijken waar hij/zij aan toe is.

Hij spuugt niet, ik heb t aansluitend aan de voeding nog niet geprobeerd haha.

Daarnaast vind ik t erg lastig om uit te vogelen waar mijn baby aan toe is. Behalve eten haha, daar is hij duidelijk in. Voor de rest vindt hij alles wel best.
pi_202215597
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 07:37 schreef Keroppi het volgende:

[..]
Lastig he, in het begin als ze nog zo'n korte wakkertijd hebben dan vraag je je echt af wanneer je dit soort dingen moet doen.

Bij de eerste las ik overal over het wakker worden - voeden - knuffelen - spelen - slapen ritme. Mijn kind viel de eerste tijd na elke voeding in een melkcoma, wanneer moest ik dan 'spelen'? Of dingen als tummy time.

Maar anders na de voeding even 10 minuten rechtop uitbuiken en dan proberen?
Ik ga dit inderdaad proberen en herken exact wat je zegt. J volgt exact dit ritme behalve het spelen. Want valt aan de borst al in slaap haha
pi_202215625
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 07:52 schreef Lemijn het volgende:
En voor het geval dat ik te stellig of onaardig klonk: ik legde mijn baby zelden op zijn buik de eerste weken. Ik had helemaal geen tijd voor opdrachten of überhaupt andere dingen dan voeden en staren. En mijn baby sliep altijd.

Het kwam toch goed.
Goed om te lezen. De CB arts kwam ermee en vond dat ik dat elke dag een paar min moest doen
En ik had dezelfde reactie als jij dat ik geen tijd/zin heb om opdrachten uit te voeren en daarnaast slaapt J ook altijd
pi_202215691
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 06:24 schreef _Lily_ het volgende:

Ohja dit heeft mij ook weleens kopzorgen gegeven. Als je er nu nog niet aan toe komt, prima. Over een week of paar weken merk je waarschijnlijk ineens dat je er wel tijd voor hebt. :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  woensdag 17 november 2021 @ 10:46:13 #161
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_202215718
Bij mij had kraamzorg aangegeven dat als je gaat liggen op de bank en de baby wakker is (wat mijn baby toch wel zo'n 4/5 uur per dag is), om dan buik op buik te doen, dan doet ze dat oefenen vanzelf. Nu lig ik ook buik op buik en probeert zij ondertussen haar hoofdje af en toe op te tillen. Maar het is niet dat ik ga liggen zo van 'nu moet je oefenen'. Het is meer een ritme wat we hebben samen :Y
When ego leads, failure follows.
|| justdiggit.org ||
  woensdag 17 november 2021 @ 10:47:16 #162
149959 SQ
snelle trees
pi_202215730
Ik heb nooit tummy time gedaan want ik ben sowieso heel slecht met regeltjes :') (zo krijgen mijn kinderen ook zelden vitaminedruppeltjes en ook in bad gaan is hier redelijk adhoc enzo) en ik heb nooit het idee gehad dat ze er een ontwikkelingsachterstand door opliepen ofzo. Het mooie aan mensenkinderen is dat ze meestal een fantastische intrinsieke motivatie bezitten om zich te ontwikkelen, en daar erg weinig sturing bij nodig is :P
disclaimer
  FOK!fossiel woensdag 17 november 2021 @ 10:59:19 #163
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202215857
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 10:36 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Ik ga dit inderdaad proberen en herken exact wat je zegt. J volgt exact dit ritme behalve het spelen. Want valt aan de borst al in slaap haha
Wordt vanzelf minder en dan verlang je naar de tijd dat je ze zo van de borst slapend in bed kon leggen ;)
Chick on a mission
  woensdag 17 november 2021 @ 11:06:43 #164
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_202215922
Mijn baby is ook een enorme slaapkop. En als hij wakker is vermaak ik hem zelden met geluid en beweging. Volgens mij komt daar zo’n advies vandaan: dat je je baby de kans moet geven op ontwikkeling en niet altijd in een wipper met een muziekje en iets bewegends moet zetten (tv, zelfschommelende stoel, zelf draaiende boxkleden et cetera). Maar (ook, juist) plat op de rug met een enkel speeltje. Dan gaan ze vanzelf.

Maar makkelijker dan dat uitleggen en al die afleiding begrenzen is waarschijnlijk die richtlijnen over buiklig meegeven.
  woensdag 17 november 2021 @ 11:09:20 #165
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_202215948
Op het moment word ik een beetje gek van mijn baby :@ Ze drinkt sinds gisteren steeds maar halve flesjes (of nog niet eens) en wordt dan na een uur/anderhalf uur alweer onrustig omdat ze honger heeft. Is dit normaal?

Ik kan er niet zo goed tegen op het moment (hallo hormonen :') :'( )
|| justdiggit.org ||
  woensdag 17 november 2021 @ 11:21:04 #166
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_202216066
Regeldagen!

Waar heb je moeite mee?
  woensdag 17 november 2021 @ 11:26:49 #167
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_202216128
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 11:21 schreef Lemijn het volgende:
Regeldagen!

Waar heb je moeite mee?
Ik ben gewoon heel erg moe en toe aan een beetje me-time (en de hormonen zitten ook nog in de weg) en kan er dan niet zo goed tegen dat ze nu elk uur/anderhalf uur zo onrustig is. Tot gisteren was ze gewoon rustig, tevreden. Maar nu dus even niet. Voel me gelijk een slechte moeder, terwijl ik rationeel ook wel weet dat het niet zo is. Ik mis ook even een beetje steun van mij vriend ofzo. Het is gewoon even zo'n dag -O-
|| justdiggit.org ||
  woensdag 17 november 2021 @ 11:31:43 #168
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_202216160
:* hopelijk morgen wat beter.

Kan je het uitspellen voor je vriend wat je nodig hebt? Of iemand anders laten invliegen om een uurtje met je baby te knuffelen zodat je zonder verplichten even alleen kan zijn?

En je bent hierdoor natuurlijk GEEN slechte moeder }:| .
pi_202216223
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2021 10:47 schreef SQ het volgende:
Ik heb nooit tummy time gedaan want ik ben sowieso heel slecht met regeltjes :') (zo krijgen mijn kinderen ook zelden vitaminedruppeltjes en ook in bad gaan is hier redelijk adhoc enzo) en ik heb nooit het idee gehad dat ze er een ontwikkelingsachterstand door opliepen ofzo. Het mooie aan mensenkinderen is dat ze meestal een fantastische intrinsieke motivatie bezitten om zich te ontwikkelen, en daar erg weinig sturing bij nodig is :P
Maar jij hebt je al je baby's gedragen toch, dat telt ook als tummy time *)
pi_202216257
Maar wat Lemijn zegt klopt ook trouwens, dat het ook gaat om die ontwikkeling. Dat hebbie dan weer niet in de draagdoek, dan gaat het puur om spieren trainen :P
  woensdag 17 november 2021 @ 11:45:40 #171
149959 SQ
snelle trees
pi_202216297
quote:
1s.gif Op woensdag 17 november 2021 11:38 schreef Aure het volgende:

[..]
Maar jij hebt je al je baby's gedragen toch, dat telt ook als tummy time *)
Oh is dat zo? Vandaar dat ze zo machtig sterk zijn allemaal 8-)
disclaimer
  woensdag 17 november 2021 @ 11:46:03 #172
149959 SQ
snelle trees
pi_202216300
Compenseert weer voor het vitamine d gebrek :')
disclaimer
pi_202216313
Ja, wij dragen onze baby ook veel. Alleen daar valt ze nog in slaap overdag. Ze is vaak nog minimaal een kwartier wakker als ik haar in de draagzak of -doek heb gedaan en dan zet ze zich soms ook flink af of draait ze haar hoofd alle kanten op. :D

Wij hebben juist een zeer alerte, energieke baby. Wil overal bij betrokken zijn en er moet altijd wat te zien zijn/gebeuren. Ze houdt er niet van om in de box te liggen, dan heeft ze geen overzicht. Als ze gedragen wordt of op onze eetmomenten in de newborn set van de Tripp Trapp zit, is het gelijk goed en geniet ze van alles wat er gebeurt. Gisteravond was het pak Crystal Clear en de fles mayo al een zeer interessant voorwerp om een kwartier oprecht geïnteresseerd te bekijken. En maar lachen als we vertelden over wat er op te zien was. :D
pi_202216337
We nemen haar trouwens ook iedere dag mee naar boven (al onze leefruimtes zijn eigenlijk beneden, m.u.v. woonkamer) om op de speelmat of onder de babygym te spelen. Dan is ze inderdaad goed gemutst en aan het ontdekken.
pi_202216341
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 11:31 schreef Lemijn het volgende:
:* hopelijk morgen wat beter.

Kan je het uitspellen voor je vriend wat je nodig hebt? Of iemand anders laten invliegen om een uurtje met je baby te knuffelen zodat je zonder verplichten even alleen kan zijn?

En je bent hierdoor natuurlijk GEEN slechte moeder }:| .
@TheGirlNextDoor: Dit inderdaad. Kan vriend even iets overnemen zodat jij kan slapen?
En inderdaad….. jij een slechte moeder…dat dacht ik niet.
Als jij een slechte moeder bent dan ben ik het zeker. Ik ga alweer naar allerlei uitjes. J heeft z’n eerste verjaardagsfeestje al gehad en is op de dansschool geweest

Ikzelf ga komende week al voor de 3e keer sinds de bevalling lunchen met een vriendin
Dus ik heb m’n baby al een paar keer achtergelaten. In mijn hoofd doe ik hem niet tekort als ik hem achterlaat in de liefdevolle armen van z’n papa…
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')