abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 14 november 2021 @ 17:08:35 #126
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_202174329
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 11:50 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Haha die kraamtranen. Ja dat is wat
Ik herkende mezelf niet terug en vriend heeft zelfs een uitgebreid gesprek met de kraamzorg en verloskundige gehad zonder mij erbij dat dit echt normaal was.
Hij dacht dat er echt iets mis was want ik huil normaal nooit. En al helemaal niet om de dingen waar ik nu om huilde haha

Baby heeft me veranderd…..
In het begin had ik J zo gevoed (toen de borstvoeding eindelijk wat minder drama werd) en binnen een half uur lag hij gladgestreken weer in bed. Maar hij is gelukkiger als ik met m klets, speel en kroel

Dus nu doe ik alles voorzichtiger en rustiger en ik klets babytaal met hem en knuffel best lang met m na het voeden. En ik merk echt een verschil. En het lijkt alsof ik in m’n hoofd ook “softer” ben geworden ofzo. Ik werd heel gelukkig van mooie versieringen die man had opgehangen in het huis voor J terwijl ik voor mijn zwangerschap niets om zulke dingen gaf
Kroelen na het voeden is zo fijn O+
Wel leuk dat baby je 'softer' heeft gemaakt :D

Mijn vriend weet dat ik normaal ook snel emotioneel kan zijn, maar nu zat ik huilend te eten, omdat ik gewoon ineens overvallen werd door mijn emoties nav de bevalling. Hij pakte me heel lief vast, ik nog meer janken want lief en ook beetje lachen want idiote hormonen. Wat een rollercoaster is dit _O-
When ego leads, failure follows.
|| justdiggit.org ||
  zondag 14 november 2021 @ 17:12:26 #127
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_202174398
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2021 12:41 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]
Oh, fijn joh! Je kunt het zeker te weten ook zonder de kraamzorg. :D Ik maakte me druk, maar het is ook wel weer fijn om niet iedere dag iemand om 8:00 uur op de stoep te hebben. Ik vond het vooral prettig dat we echt ons eigen ritme konden gaan vinden, voor zover baby's een ritme hebben op die leeftijd. Als je tot 11:00 uur samen op bed wil liggen, kan dat ook gewoon weer.
Ja, dat is zeker ook lekker inderdaad :Y

Hier is baby wel gelijk een ander ritme gaan volgen vandaag dan we de afgelopen week met kraamzorg hebben gehad, dus ben benieuwd hoe dat vannacht gaat :D

Vandaag voor het eerst samen naar buiten geweest (als je ritje van ziekenhuis naar huis niet meetelt). Lekker in de wandelwagen naar de brievenbus gelopen om geboortekaartjes op de post te doen, daarna nog een blokje om en weer terug naar huis. Merk wel dat ik nog te moe ben om verder dan dat te gaan, maar wat was het heerlijk om weer even buiten te zijn O+ En baby was gelijk KO :D
|| justdiggit.org ||
  maandag 15 november 2021 @ 11:22:12 #128
319308 Tink89
To live is to dance
pi_202185256
Wat leuk om hier over de hele kleintjes te lezen weer O+

Magische slaaptips; kom maar door! Mijn baby heeft de hele nacht gehuild, alweer... Echt de hele nacht. Boze huil, geen paniek ofzo. Even laten huilen hielp niet, bij mij leggen niet, laten drinken niet, rondjes lopen niet en in de wandelwagen niet en ik weet het echt even niet meer.

Wel 8 december naar de kno-arts in het academisch ziekenhuis in de hoop dat ze daar iets aan de oorontstekingen kunnen doen. Hopelijk gaat dat verschil maken en kunnen we weer opnieuw beginnen met slaapoefenen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  FOK!fossiel maandag 15 november 2021 @ 12:12:21 #129
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202185910
Nou we zijn weer goedgekeurd op het consultatiebureau :)

Nou ben ik echt niet van het CB-bashen, integendeel, maar ik ben over onze nieuwe locatie na de verhuizing toch iets minder enthousiast.

Vooral deze afspraak was erg rommelig, allerlei misverstanden over (voorkeurs)locaties en de datum dat de volgende afspraak zou zijn, maar geloof dat het nu allemaal goed ingesteld staat :D

Dat ze goed (hard!) groeit, zagen we zelf ook wel, maar op de grafiek leek ze opeens boven alle lijntjes uit te stijgen. Daar kwam een verhaal over dat het had te maken met dat er bij de gehoorscreening ook gewogen was? Kon ik niet echt de logica van in zien, maar positief was dat ze gewoon naar mijn baby keken en op basis daarvan zeiden: Joh gaat supergoed! In plaats van zich op grafieken blind te staren :)

Maar we kunnen hier denk ik de maat 62 al uit de kast gaan halen! :D
Chick on a mission
  FOK!fossiel maandag 15 november 2021 @ 12:14:34 #130
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202185949
quote:
0s.gif [b]Op maandag 15 november 2021 11:22 schreef Tink89

Magische slaaptips; kom maar door! Mijn baby heeft de hele nacht gehuild, alweer... Echt de hele nacht. Boze huil, geen paniek ofzo. Even laten huilen hielp niet, bij mij leggen niet, laten drinken niet, rondjes lopen niet en in de wandelwagen niet en ik weet het echt even niet meer.
He balen zo'n nacht! Hoop dat aankomende nacht beter verloopt. Geen magische slaaptips helaas -O-
Chick on a mission
  maandag 15 november 2021 @ 12:42:32 #131
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_202186295
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 11:22 schreef Tink89 het volgende:

Wel 8 december naar de kno-arts in het academisch ziekenhuis in de hoop dat ze daar iets aan de oorontstekingen kunnen doen. Hopelijk gaat dat verschil maken en kunnen we weer opnieuw beginnen met slaapoefenen.
Zuur, zo'n nacht ;( Ik ben nog maar een week moeder, dus helaas nog geen magische slaaptips. Maar klinkt alsof je kindje ergens last van heeft. Konden ze het maar vertellen ;(
|| justdiggit.org ||
pi_202186943
Tink, zouden die prutnachten niet voortkomen uit die oorpijn en ontstekingen? In ieder geval fijn dat jullie over een paar weken naar een goede arts kunnen!

Wauw Keroppi, wat een reus heb je. :D Mijn baby is vandaag 13 weken en sinds afgelopen vrijdag draagt ze wat spulletjes in maat 62. Noppies en Hema past al vrij goed, Zeeman is nog veeeeel te groot. Maar ze past ook nog prima in 56 van een aantal merken.
Ze volgt precies het -1-lijntje op de WHO-curve, dus ik heb niet echt een reus ook. Morgen hebben wij weer een CB-afspraak. Dan krijgt ze ook haar eerste prikjes. ;( Ik heb al zetpilletjes in huis. Nog meer tips? Ik weet dat ze hangerig en huilerig kunnen worden.
  FOK!fossiel maandag 15 november 2021 @ 14:34:07 #133
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202187806
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 13:29 schreef Komkommerschijfje het volgende:

Wauw Keroppi, wat een reus heb je. :D Mijn baby is vandaag 13 weken en sinds afgelopen vrijdag draagt ze wat spulletjes in maat 62. Noppies en Hema past al vrij goed, Zeeman is nog veeeeel te groot. Maar ze past ook nog prima in 56 van een aantal merken.
Ze volgt precies het -1-lijntje op de WHO-curve, dus ik heb niet echt een reus ook. Morgen hebben wij weer een CB-afspraak. Dan krijgt ze ook haar eerste prikjes. ;( Ik heb al zetpilletjes in huis. Nog meer tips? Ik weet dat ze hangerig en huilerig kunnen worden.
Ja hier rond de +2 lijn, heel anders dan haar grote zus. Maar wij zijn beide ook langer dan gemiddeld dus kan prima kloppen :)

(Misschien weten jullie nog dat ik een paar dagen voor de geboorte vond dat ik meer maat 50 nodig had. Whehehe nou dat kan mooi weer op Vinted *) )

Qua vaccinaties heb ik er bij de eerste nooit echt wat van gemerkt. Zelfs niet de BMR. Maar ieder kind is anders, wie weet nu bij ons ook.

Ze zeiden dan "Ja ze kunnen misschien ook wat meer/langer van slapen". Nou daar merkten we dus óók niets van ;)
Chick on a mission
pi_202190070
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2021 14:34 schreef Keroppi het volgende:

[..]
Ja hier rond de +2 lijn, heel anders dan haar grote zus. Maar wij zijn beide ook langer dan gemiddeld dus kan prima kloppen :)

(Misschien weten jullie nog dat ik een paar dagen voor de geboorte vond dat ik meer maat 50 nodig had. Whehehe nou dat kan mooi weer op Vinted *) )

Qua vaccinaties heb ik er bij de eerste nooit echt wat van gemerkt. Zelfs niet de BMR. Maar ieder kind is anders, wie weet nu bij ons ook.

Ze zeiden dan "Ja ze kunnen misschien ook wat meer/langer van slapen". Nou daar merkten we dus óók niets van ;)
Nu ben ik heel nieuwsgierig hoeveel jouw baby weegt. :D Of iig, hoeveel ze de vorige keer was op het CB bij welke termijn.
  FOK!fossiel maandag 15 november 2021 @ 19:13:21 #135
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202191516
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 17:15 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]
Nu ben ik heel nieuwsgierig hoeveel jouw baby weegt. :D Of iig, hoeveel ze de vorige keer was op het CB bij welke termijn.
Geboorte: 3800
Na vier weken: 4800
Na acht weken 5800

Ze is nu zo'n 60 cm al
Chick on a mission
pi_202191652
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 11:22 schreef Tink89 het volgende:

Ach Tink :* Ik hoop voor je dat de kno doorpakt straks, want dat zou echt wel eens de oorzaak kunnen zijn.

Ik heb een peuter met RSvirus in huis |:( |:( |:( . Anna lijkt er tot nu toe nog geen symptomen van te vertonen. Ze is belachelijk sterk en groeit echt als kool. Bepaalde maat 50 pakjes zitten al goed gevuld :'(
pi_202191773
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 19:13 schreef Keroppi het volgende:

[..]
Geboorte: 3800
Na vier weken: 4800
Na acht weken 5800

Ze is nu zo'n 60 cm al
Nee joh. :D De mijne zal nu zo'n 5,4 kilo wegen, haha. Ze is nu ook ongeveer 59/60 cm.
  maandag 15 november 2021 @ 20:13:39 #138
319308 Tink89
To live is to dance
pi_202192781
Mijn achtmaander weegt nu zo'n 6650 gram :P
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_202193427
Mijn 5.5 weker zit op 3.6. Maar gecorrigeerd is ze 1.5 week :P . Geboren met 2835 dus het slagroomt hier ook goed door. Op who zit ze op -0.2 :)
pi_202193936
Die van mij is ook 5,5 week en weegt 4285 gram
Gecorrigeerd 3,5 week

Lachen doet hij nog niet…. Jullie baby’s?
pi_202194320
Ja, veel en vaak. Volgt ook met haar ogen en is echt mega sterk. Niet even hoofd omhoog houden, nee dan ook gewoon om je heen kijken. M'n zoon was dan toch wel wat uhm, lui _O-
pi_202194472
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 21:17 schreef _Lily_ het volgende:
Gecorrigeerd 3,5 week

Begon bij ons vanaf vijf weken! Ik lees overal dat de eerste glimlach tussen de vier en zes weken komt. Nog even geduld! :)
pi_202194916
Leuk om de verschillen te zien. Wat groeien sommige babies hard zeg! Ik ben heel benieuwd hoe dat hier gaat.

Geboorte (41+4) 3405 gr 48cm

4 weken 3790 gr 51 cm

Met 4,5 week nog geen bewust lachje gezien hier.

Geen slaaptips voor tink helaas. Wel een dikke knuffel en een doosje lucifers.

DE beterschap voor je zoontje. En hopelijk blijft het je dochter bespaard.

TGND gefeliciteerd en welkom!

Hier gaat alles best goed eigenlijk. Na 3 slechte nachten het weekend nu weer 2 goede gehad. Het is elke dag genieten maar vind nu al dat de tijd hard gaat. Ze is vandaag al een maand.
  FOK!fossiel dinsdag 16 november 2021 @ 00:30:17 #144
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202196630
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 21:17 schreef _Lily_ het volgende:
Gecorrigeerd 3,5 week

Duurde hier zeker tot in de 6e week hoor :)
Chick on a mission
pi_202197041
Ja, dus geen paniek dat het er nog niet is. Zo is het er niet en zo zie je het tien keer op een dag. Blijft magisch.

Mijn baby schaterlacht af en toe sinds vorige week maandag en dat is ook zo grappig. 🥰
Ook heb ik haar vorige week al twee keer op haar zij aangetroffen in de box 's nachts (ik voed in de keuken 's nachts, wij slapen ook beneden) nadat ik moest plassen. En maar maaien met die beentjes in die slaapzak. :D
pi_202200473
Op het CB geweest. Groei perfect volgens de -1-lijn van WHO nog steeds. Het was even brullen bij de prikjes, maar nadien was het al gauw weer goed. Verder heeft ze zich lekker uitgesloofd bij het onderzoek, de verpleegkundige (deze was wel leuk!) kreeg ook een schaterlach en ik heb haar hoofd nog nooit zo hoog gezien bij tummy time. :D

Wel hoorde ze een ruisje bij het hartje, dus we hebben een verwijzing voor de kinderarts meegekregen. Ze zei er wel bij dat het bijna altijd onschuldig is, maar dat het wel even gecheckt moet worden. Dat lees ik ook op de site van de Hartstichting. Stelt al wat meer gerust. Hopelijk kunnen we daar ook voor de kerstvakantie nog terecht.
pi_202206858
Wat leuk om al die verschillende cijfers te lezen.

Wij hebben vanochtend L. gewogen. Ze weegt nu 4800 gram en is 6 weekjes oud. Ze lacht sinds een week heel bewust.
pi_202206956
F. was 5365 gram bij 13+1. Echt bizar, die verschillen. :D
  Moderator dinsdag 16 november 2021 @ 21:15:08 #149
382129 crew  Donna
pi_202209045
Oudejaarsavond hier. Morgen wordt A-tje 1!
pi_202212521
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 12:41 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Op het CB geweest. Groei perfect volgens de -1-lijn van WHO nog steeds. Het was even brullen bij de prikjes, maar nadien was het al gauw weer goed. Verder heeft ze zich lekker uitgesloofd bij het onderzoek, de verpleegkundige (deze was wel leuk!) kreeg ook een schaterlach en ik heb haar hoofd nog nooit zo hoog gezien bij tummy time. :D

Wel hoorde ze een ruisje bij het hartje, dus we hebben een verwijzing voor de kinderarts meegekregen. Ze zei er wel bij dat het bijna altijd onschuldig is, maar dat het wel even gecheckt moet worden. Dat lees ik ook op de site van de Hartstichting. Stelt al wat meer gerust. Hopelijk kunnen we daar ook voor de kerstvakantie nog terecht.
Ik heb ook al mijn leven lang een ruis aan mijn hart die ze hadden ontdekt toen ik een baby was. Ook een keer een echo van m’n hart gehad, was niks geks
Ik heb nooit problemen gehad en m’n hart kon een zwangerschap en bevalling prima aan haha
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')