abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202100303
quote:
17s.gif Op dinsdag 9 november 2021 13:52 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Ik kom hier even om de hoek spieken met mijn baby van 2 dagen oud nu O+
Gefeliciteerd *O*
pi_202100318
Ik denk dat ik ongesteld ben geworden. Nog geen 6 weken na de bevalling en ik geef borstvoeding (overdag en 's nachts kolf ik). Ik dacht dat het nog lang zou duren.
pi_202100904
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 16:08 schreef Mahra het volgende:
Ik denk dat ik ongesteld ben geworden. Nog geen 6 weken na de bevalling en ik geef borstvoeding (overdag en 's nachts kolf ik). Ik dacht dat het nog lang zou duren.
Oh dat is snel! Heb je al nagedacht over anticonceptie? Of mag die 2e wel komen ;)

Ik moet dat zelf nog doen, wil echt niet meteen weer zwanger worden….

Hier heeft J een moeilijke dag. Wil alleen maar op schoot slapen met speen en anders huilt hij.
pi_202102282
Woohoo. De peuter had afgelopen dagen snotogen. Ik kreeg ze vanmiddag en mijn man heeft nu ook brandende ogen.

3x raden wie zondag een newbornshoot hebben. Zombiestijl dan maar *O* :')
  dinsdag 9 november 2021 @ 19:40:26 #105
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_202102442
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 16:07 schreef Mahra het volgende:

[..]
Gefeliciteerd *O*
Dankjewel O+
When ego leads, failure follows.
|| justdiggit.org ||
  FOK!fossiel dinsdag 9 november 2021 @ 21:48:54 #106
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202104305
quote:
17s.gif Op dinsdag 9 november 2021 19:27 schreef douche-eendje het volgende:
Woohoo. De peuter had afgelopen dagen snotogen. Ik kreeg ze vanmiddag en mijn man heeft nu ook brandende ogen.

3x raden wie zondag een newbornshoot hebben. Zombiestijl dan maar *O* :')
Het schijnt dat ze toch een hoop kunnen redden met photoshop. Alhoewel ik het resultaat van onze shoot met een baby die echt full-on babyacne had nog moet terugkrijgen ;)
Chick on a mission
  woensdag 10 november 2021 @ 06:36:41 #107
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_202106328
Mijn katten hebben moeite met de baby. Iemand ervaring met hoe hiermee om te gaan of is het een kwestie van geduld voordat de katten eraan gewend zijn?

Eentje verstopt zich bij elk geluidje van de baby onder de bank, heeft daardoor al bijna drie dagen amper gegeten. De ander laat zich inmiddels weer zien maar begon gisteravond te blazen naar de baby ;( Ik weet niet zo goed hoe ik dit het beste kan aanpakken. Ik probeer ze zo veel mogelijk aandacht te geven op de momenten dat dat kan, maar dat is lastig met de kat die zich onder de bank verstopt.
|| justdiggit.org ||
  FOK!fossiel woensdag 10 november 2021 @ 08:02:28 #108
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202106690
quote:
17s.gif Op woensdag 10 november 2021 06:36 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Mijn katten hebben moeite met de baby. Iemand ervaring met hoe hiermee om te gaan of is het een kwestie van geduld voordat de katten eraan gewend zijn?

Eentje verstopt zich bij elk geluidje van de baby onder de bank, heeft daardoor al bijna drie dagen amper gegeten. De ander laat zich inmiddels weer zien maar begon gisteravond te blazen naar de baby ;( Ik weet niet zo goed hoe ik dit het beste kan aanpakken. Ik probeer ze zo veel mogelijk aandacht te geven op de momenten dat dat kan, maar dat is lastig met de kat die zich onder de bank verstopt.
Klinkt alsof ze flink stress hebben van hun nieuwe huisgenootje. Niet gek, katten zijn meestal niet dol op veranderingen.

Verwacht geen wonderen, maar scherpe randjes kun je eraf halen met:

* Feliway
* Zylkene (er is er nog een waarvan ik niet op de naam kom)
* Probeer een safe-space voor ze te creëren

Mocht dit niet helpen (of het leidt zelfs tot in huis plassen oid) overleg met je dierenarts over evt zwaarder geschut en misschien kunnen ze je in contact brengen met een gedragstherapeut (geen beschermde titel, helaas ook zelfbenoemde prutsers actief).
Chick on a mission
pi_202108020
@TheGirlNextDoor niet leuk voor de katten.
Bij ons werd het na een paar dagen wel beter. Je hebt waarschijnlijk ook ineens extra mensen in huis , misschien als dat minder wordt dat ze ook weer wat rust vinden. :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_202108399
quote:
17s.gif Op woensdag 10 november 2021 06:36 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

Hier ging het na 1 tot 1,5 week vanzelf beter.
Blazen hebben onze katten nooit gedaan. Het was vooral negeren en op afstand blijven.
Inderdaad hier aandacht gegeven als het kan en wat extra verwent met natvoer.
Inmiddels ligt kat 1 op schoot naast de baby. En als er niet gehuild wordt is het prima.
  woensdag 10 november 2021 @ 14:53:58 #111
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_202111920
Dank voor de tips. Ik ga er even mee aan de slag en zal inderdaad ook even bij de dierenarts informeren :Y Verder vooral met de tijd even bekijken hoe het gaat. Dat er nu elke dag kraamzorg is vinden ze inderdaad ook spannend. Maak me vooral zorgen om de kat die nu al een paar dagen amper gegeten heeft, die is al zo slank van zichzelf, je ziet het direct wanneer hij te weinig eet ;(
|| justdiggit.org ||
  woensdag 10 november 2021 @ 15:35:35 #112
319308 Tink89
To live is to dance
pi_202112557
Geen ervaring met katten en baby's, wel met de eerste hulp een keer of drie in één week. Spruitje heeft de derde oorontsteking te pakken en werd er echt akelig ziek van. Donderdag bij huisarts, kno en uiteindelijk spoedeisende hulp geweest en zondag nog eens seh en maandag weer. Hij had continu meer dan 40 graden koorts en reageerde op een gegeven moment amper nog. Volgens mij heeft hij nu het ergste gehad, maar ik blijf hem zo niet zichzelf vinden. Hij slaapt veel, wordt niet uit zichzelf wakker en drinkt en eet niet bijster. Z'n koorts is heel goed gezakt en hij is wel weer af en toe alert en vrolijk, maar de schrik zit er goed in. Ik ben in een keer terug bij de eerste periode met de klok in de gaten houden voor z'n voedingen, het eng vinden als hij uit m'n zicht is en niet kunnen slapen van de zorgen. Bah bah...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_202113264
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 17:08 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Oh dat is snel! Heb je al nagedacht over anticonceptie? Of mag die 2e wel komen ;)

Ik moet dat zelf nog doen, wil echt niet meteen weer zwanger worden….

Hier heeft J een moeilijke dag. Wil alleen maar op schoot slapen met speen en anders huilt hij.
Ja, ik vind het ook heel erg snel en jammer. Dit heb ik dus zo niet gemist. We hebben nooit aan anticonceptie gedaan omdat ik geen troep in mijn lichaam wens. Als het aan mij ligt gauw een 2e, maar meneer wilt toch nog even een jaartje wachten. We zien het wel.
pi_202113399
He getsie, Tink. :'( Hopelijk knapt je baby snel op. Kunnen ze op deze leeftijd eigenlijk al trommelvliesbuisjes plaatsen?

Wij hebben geen huisdieren, dus geen ervaring met hoe zij reageren op een baby. Ik denk wel dat ons fictieve huisdier flink bang was geweest van al het gekrijs. :D

Ik ben vorige week weer begonnen met de minipil. Een spiraaltje zag ik niet zitten, ik ben een beetje panisch voor voorwerpen die m'n lichaam in moeten. :D Iets dat eruit moet, is 100x beter dan iets dat erin moet.
Wij gaan over een tijd bedenken of we nog een tweede zouden willen. In ieder geval niet snel, er mag van mij wel minimaal twee jaar tussen zitten als we een tweede zouden willen.
pi_202114419
@Tink89 wat een zorgen. :*

[ Bericht 54% gewijzigd door Cygne op 12-11-2021 12:38:02 ]
  vrijdag 12 november 2021 @ 18:32:34 #116
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_202145439
Pff, hallo kraamtranen ;( Ik wist dat het ging komen maar als het er dan eenmaal is, bleh ;(

Met de katten en de baby gaat het nu beter, trouwens. De katten kwamen langzaam uit hun schulpje de afgelopen dagen en snuffelden wat aan de baby als ze lag te slapen. Het lijkt erop dat ze het nu beter kunnen handelen en het niet meer eng vinden. Gelukkig maar O+
|| justdiggit.org ||
  FOK!fossiel vrijdag 12 november 2021 @ 19:57:46 #117
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202148065
Ik vind mezelf af en toe wel dubbel. Van de ene kant vind ik het niet leuk dat mijn vriend meer doet met de oudste en ik dus vooral met de baby bezig ben. Aan de andere kant doe ik ook wel aan 'maternal gatekeeping' door zelf de hele tijd te zeggen "Oh ik doe het wel" of "Laat mij maar" als het om de jongste gaat.

En ik ben juist zo'n voorstanders van de zorg eerlijk verdelen...

[ Bericht 16% gewijzigd door Keroppi op 12-11-2021 20:39:04 ]
Chick on a mission
pi_202169648
@Keroppi vlak je hormonen ook niet uit hoor. Wat je zegt klopt als een bus en je hebt nog àlle tijd om dat in de praktijk te brengen. Maar eerst je lijf weer op orde. :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_202170723
Rustig hier! Hopelijk gaat het goed met alle baby's en zijn de kwaaltjes weer een beetje voorbij.

Mijn baby had gisteren een gigantische regeldag, wilde ieder uur wel drinken. 14 voedingsmomenten gisteren, normaal heeft ze er 7. :D
Vandaag lijkt het ook nog wel een beetje aan de gang. Dutjes worden zeer moeizaam gedaan en als het al lukt, is het een half uur/maximaal drie kwartier. Gelukkig was de nacht redelijk oké, maar dit is wel weer even vermoeiend na een aantal weken een fijn ritme. :D
  zondag 14 november 2021 @ 11:33:43 #120
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_202170824
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 11:24 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Rustig hier! Hopelijk gaat het goed met alle baby's en zijn de kwaaltjes weer een beetje voorbij.

Mijn baby had gisteren een gigantische regeldag, wilde ieder uur wel drinken. 14 voedingsmomenten gisteren, normaal heeft ze er 7. :D
Vandaag lijkt het ook nog wel een beetje aan de gang. Dutjes worden zeer moeizaam gedaan en als het al lukt, is het een half uur/maximaal drie kwartier. Gelukkig was de nacht redelijk oké, maar dit is wel weer even vermoeiend na een aantal weken een fijn ritme. :D
Wow :D Hopelijk gauw weer een fijn ritme te pakken :Y

Hier is baby vandaag alweer een week oud O+ Afgelopen week is veel te snel gegaan. Sinds drie nachten slaat ze al een voeding over, dus we kunnen even een soort van bijslapen 's nachts. Vandaag eerste dag zonder kraamzorg. Vind het wel spannend maar heb er ook vertrouwen in dat we dit kunnen :Y
|| justdiggit.org ||
pi_202170901
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 11:24 schreef Komkommerschijfje het volgende:

Oh lol heftig haha
Hopelijk niets gepland?
pi_202170915
quote:
17s.gif Op zondag 14 november 2021 11:33 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]

Hier is baby vandaag alweer een week oud O+ Afgelopen week is veel te snel gegaan. Sinds drie nachten slaat ze al een voeding over, dus we kunnen even een soort van bijslapen 's nachts. Vandaag eerste dag zonder kraamzorg. Vind het wel spannend maar heb er ook vertrouwen in dat we dit kunnen :Y
Ik weet ook zeker dat je dit kan! It comes naturally… en fijn dat je niet al te moe bent
pi_202170963
quote:
17s.gif Op vrijdag 12 november 2021 18:32 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Pff, hallo kraamtranen ;( Ik wist dat het ging komen maar als het er dan eenmaal is, bleh ;(

Met de katten en de baby gaat het nu beter, trouwens. De katten kwamen langzaam uit hun schulpje de afgelopen dagen en snuffelden wat aan de baby als ze lag te slapen. Het lijkt erop dat ze het nu beter kunnen handelen en het niet meer eng vinden. Gelukkig maar O+
Haha die kraamtranen. Ja dat is wat
Ik herkende mezelf niet terug en vriend heeft zelfs een uitgebreid gesprek met de kraamzorg en verloskundige gehad zonder mij erbij dat dit echt normaal was.
Hij dacht dat er echt iets mis was want ik huil normaal nooit. En al helemaal niet om de dingen waar ik nu om huilde haha

Baby heeft me veranderd…..
In het begin had ik J zo gevoed (toen de borstvoeding eindelijk wat minder drama werd) en binnen een half uur lag hij gladgestreken weer in bed. Maar hij is gelukkiger als ik met m klets, speel en kroel

Dus nu doe ik alles voorzichtiger en rustiger en ik klets babytaal met hem en knuffel best lang met m na het voeden. En ik merk echt een verschil. En het lijkt alsof ik in m’n hoofd ook “softer” ben geworden ofzo. Ik werd heel gelukkig van mooie versieringen die man had opgehangen in het huis voor J terwijl ik voor mijn zwangerschap niets om zulke dingen gaf
pi_202171446
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 11:44 schreef _Lily_ het volgende:

[..]
Oh lol heftig haha
Hopelijk niets gepland?
Mijn man is een dag vissen met al z'n vrienden, dus moet het alleen doen. Maar geeft niets, komt vanzelf wel. Op dit soort dagen is het goed als je baby tevreden is en ik ook aangekleed ben en gegeten/gedronken heb. :D
We gaan straks bij mijn schoonmoeder eten. Ze kan daar ook prima ieder uur drinken als het moet, dus no stress gelukkig.
pi_202171475
quote:
17s.gif Op zondag 14 november 2021 11:33 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]

Oh, fijn joh! Je kunt het zeker te weten ook zonder de kraamzorg. :D Ik maakte me druk, maar het is ook wel weer fijn om niet iedere dag iemand om 8:00 uur op de stoep te hebben. Ik vond het vooral prettig dat we echt ons eigen ritme konden gaan vinden, voor zover baby's een ritme hebben op die leeftijd. Als je tot 11:00 uur samen op bed wil liggen, kan dat ook gewoon weer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')