abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202000749
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 16:00 schreef Rebubbled het volgende:

[..]
Hahaha heeeeel herkenbaar. Dat je zit te voeden en haar weg ziet zakken en dan het LEF hebben om te kuchen. Hoe dan?! :')
Ik heb zelf op zo’n moment weleens een harde scheet gelaten. Zo bij t bukken om slapend kind in bed te leggen. Een keiharde billenklapper.

Wèeeeeeeehhhh baby wakker
Kwak
  dinsdag 2 november 2021 @ 17:28:52 #27
149959 SQ
snelle trees
pi_202000883
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 17:17 schreef kwakz0r het volgende:

[..]
Ik heb zelf op zo’n moment weleens een harde scheet gelaten. Zo bij t bukken om slapend kind in bed te leggen. Een keiharde billenklapper.

Wèeeeeeeehhhh baby wakker
Of je klapt tijdens het opstaan het babyhoofd tegen de rand van het ledikant!
disclaimer
pi_202000991
;(
Kwak
pi_202001446
Oef beterschap bienelientje!
Hier wil J sinds gister alleen maar op schoot slapen. Hij krijst heel hard als hij in z’n eigen bed ligt. Ik heb geen idee wat er met m is.
Hoe kan je herkennen of hij krampjes heeft?
pi_202001598
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 18:22 schreef _Lily_ het volgende:
Oef beterschap bienelientje!
Hier wil J sinds gister alleen maar op schoot slapen. Hij krijst heel hard als hij in z’n eigen bed ligt. Ik heb geen idee wat er met m is.
Hoe kan je herkennen of hij krampjes heeft?
:% Is wel wat Anna doet. Heel hard krijsgilhuil, overstrekken met de beentjes. Warmte, op ons liggen bied haar duidelijk comfort. Ook kan een badje ontspannend werken. Heb gisteren na de zoveelste krampsessie een kipkep woller besteld. Was er klaar mee.
pi_202001621
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 november 2021 17:28 schreef SQ het volgende:

[..]
Of je klapt tijdens het opstaan het babyhoofd tegen de rand van het ledikant!
Recalcitrante peuterbroer die de speen uit je mond haalt is ook een gegarandeerd succes :')
  dinsdag 2 november 2021 @ 18:43:55 #32
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_202001697
Ik heb trouwens een vraag over de opvang. Hoe zijn de regels over doorbetalen bij ziekte bij jullie? Wij hebben een Gastouder en in de voorwaarden staat dat je minimaal 24 uur van tevoren moet melden; anders betaal je de uren. Zelfs ingeval van ziekte. Vind het een kromme regel met een raar risico dat bij de ouder wordt gelegd (want nu moet ik maar afwegen of ik een ziek kind breng). :?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_202001763
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 18:43 schreef monsterd. het volgende:
Ik heb trouwens een vraag over de opvang. Hoe zijn de regels over doorbetalen bij ziekte bij jullie? Wij hebben een Gastouder en in de voorwaarden staat dat je minimaal 24 uur van tevoren moet melden; anders betaal je de uren. Zelfs ingeval van ziekte. Vind het een kromme regel met een raar risico dat bij de ouder wordt gelegd (want nu moet ik maar afwegen of ik een ziek kind breng). :?
Krijgen een ruildag die na 14 dagen verloopt. En ruilen kan niet, want alle groepen zitten vol. Tenzij er eens een ander kindje ziek is etcetc. Dus we betalen daar voor.
  FOK!fossiel dinsdag 2 november 2021 @ 19:25:55 #34
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202002815
quote:
17s.gif Op dinsdag 2 november 2021 18:48 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Krijgen een ruildag die na 14 dagen verloopt. En ruilen kan niet, want alle groepen zitten vol. Tenzij er eens een ander kindje ziek is etcetc. Dus we betalen daar voor.
Kregen hier net ook een bericht dat het door overbezette groepen erg lastig is om 'ruilpunten' in te zetten.

In principe snap ik wel dat je bij last-minute afmelding door ziekte moet doorbetalen.

Over krampjes, ik denk dat ze er ook last van heeft. In haar slaap ligt ze soms te wurmen en te krampen en nu ook is ze opeens behoorlijk huilerig.

Maar ik vind het lastig om met zekerheid te zeggen. Want als ze honger heeft gaat ze ook in no-time van 0 naar 100. En wordt ze wakker van de krampen of is ze gewoon zo aan het bewegen omdat ze wakker wordt. Of is het toch (over)vermoeidheid?

Ik heb wel die Dunstall baby-taal filmpjes bekeken, maar ik blijf het lastig om de verschillende huiltjes te onderscheiden.

[ Bericht 25% gewijzigd door Keroppi op 02-11-2021 19:49:34 ]
Chick on a mission
  dinsdag 2 november 2021 @ 20:04:57 #35
319308 Tink89
To live is to dance
pi_202004116
quote:
Wij betalen op ons kdv door en krijgen een ruildag die een jaar geldig is, maar we meestal niet kunnen of willen inzetten.

Lijkt me ook prima. Je gastouder heeft haar inkomen ook nodig immers en kan die dag geen ander kindje meer laten komen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_202004141
@Keroppi hier zijn de overbezette volle groepen al sinds onze aanmelding van Bas in 2018 een ding. Anna is nu eindelijk geplaatst, vanaf eind maart op de dinsdag. Vanaf komende zomer komt er een groep bij want ze gaan verhuizen naar een nieuwe locatie. Weg uit onze straat, maar in het gebouw naast m'n schoonouders dus dat is ook prima. Er komt dan ook een groep bij. Kans is groot dat de school waar het kdv nu bij in zit, een eigen kdv gaat starten dus waarschijnlijk stappen wij tzt nog over. Is in de toekomst gewoon praktischer.
  FOK!fossiel dinsdag 2 november 2021 @ 20:34:54 #37
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202004893
quote:
17s.gif Op dinsdag 2 november 2021 20:05 schreef douche-eendje het volgende:
@:Keroppi hier zijn de overbezette volle groepen al sinds onze aanmelding van Bas in 2018 een ding. Anna is nu eindelijk geplaatst, vanaf eind maart op de dinsdag. Vanaf komende zomer komt er een groep bij want ze gaan verhuizen naar een nieuwe locatie. Weg uit onze straat, maar in het gebouw naast m'n schoonouders dus dat is ook prima. Er komt dan ook een groep bij. Kans is groot dat de school waar het kdv nu bij in zit, een eigen kdv gaat starten dus waarschijnlijk stappen wij tzt nog over. Is in de toekomst gewoon praktischer.
Toen wij vanwege de verhuizing van KDV moesten switchen was ik ook wat benauwd of het allemaal goed zou komen. Zeker omdat wij per kind 3 dagen afnemen. En als je dan van die verhalen hoort over kindjes die pas in 2023 geplaatst kunnen worden...

Maar het is goed gekomen. We konden zelfs uit 2 KDV's met plek kiezen :)
Chick on a mission
pi_202005224
@Keroppi dat klinkt wel gewoon als krampjes.
Dunstan filmpjes kon ik trouwens niets mee, dan hoorde ik de klanken niet. Na een dag of drie oefenen hoorde ik wel duidelijk de verschillen.
Ik moet weleens lachen als ik Poffertje een "heh" hoor zeggen na het vallen. Bijna 1 maar nog steeds babytaal. :D

Nou is ze vandaag ook wel veel aan het napraten geweest. Mama, naam van broertje en de naam van de kat heb ik allemaal gehoord. :s)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_202005321
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 20:34 schreef Keroppi het volgende:

[..]
Toen wij vanwege de verhuizing van KDV moesten switchen was ik ook wat benauwd of het allemaal goed zou komen. Zeker omdat wij per kind 3 dagen afnemen. En als je dan van die verhalen hoort over kindjes die pas in 2023 geplaatst kunnen worden...

Maar het is goed gekomen. We konden zelfs uit 2 KDV's met plek kiezen :)
Ja hier is er niet zoveel keuze. Alles valt, op 1 klein kdv na, onder dezelfde organisatie. Dat kleine kdv is heel erg gericht op natuur en buiten en kan met hun programma geen baby's opvangen.
Maar er komt een nieuwe 'speler' bij, wat misschien ook wel goed is. En ik wil Bas op deze plek houden, hij geniet nogal van de paarden van de naastgelegen manege :D . Psz is nog leuker, in buurthuis tussen de weilanden. Tractors spotten als je hem op de fiets er naartoe brengt O+
pi_202005557
quote:
Hier mag je tot 8 of 9u s ochtends afmelden en krijg je een ruildag die je binnen een maand moet inzetten maar nooit kan inzetten want geen plek. Kind mag ook niet komen als het in de 24u vantevoren koorts heeft gehad, dat is nu met Corona denk ik een landelijke regel geworden? Je krijgt over die uren natuurlijk wel gewoon je toeslag. Het risico van een ziek kind bij de opvang neerleggen lijkt me ook niet redelijk, waarom zou dat niet bij de ouders liggen?
  dinsdag 2 november 2021 @ 21:08:00 #41
149959 SQ
snelle trees
pi_202005616
quote:
Is dat een afweging, om een ziek kind te brengen? In mijn ogen niet, en volgens de regels van ons kdv ook niet. Zou je een ziek kind brengen omdat je er voor betaald hebt?
disclaimer
  woensdag 3 november 2021 @ 07:05:10 #42
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_202009113
Zzzzz, Baby J is nu al gedouched! Diarree zijn rug op! :D
pi_202009280
quote:
Dus het risico moet bij de opvang liggen? Beetje gekke gedachte. Een ruildag zou misschien netter zijn. Maar zo gek vind ik dit niet.

En als je overweegt om een ziek kind naar de opvang te brengen, dan ben je niet goed bezig.
pi_202013032
Te laat voor bfd maar wel met speciaal pakje.

pi_202013129
Jaaa Cygne hét pakje O+ Zo mooi dat hij bij jou is nu.
Eigenlijk moeten we daar eens een fotoreeks van maken :D
  woensdag 3 november 2021 @ 12:51:57 #46
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_202013269
Nee ik zou dus geen ziek kind brengen. Hij blijft thuis de komende dagen. Maar had het idee dat deze regel wel die prikkel heeft. Ruildagen is hier geen sprake van. En ziekte als het goed is incidenteel. Voor een volgende keer gaan we sneller afzeggen (heeft de Gastouder ook geen inkomen, dus mijn inziens gaat de vlieger niet op).

Maar interessant wel om jullie reacties te lezen. Niet iedereen kijkt er op dezelfde manier naar, juist goed voor mij om te zien dat het niet gek is dat deze regel er blijkbaar is.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  woensdag 3 november 2021 @ 13:52:46 #47
319308 Tink89
To live is to dance
pi_202014113
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 12:51 schreef monsterd. het volgende:
Nee ik zou dus geen ziek kind brengen. Hij blijft thuis de komende dagen. Maar had het idee dat deze regel wel die prikkel heeft. Ruildagen is hier geen sprake van. En ziekte als het goed is incidenteel. Voor een volgende keer gaan we sneller afzeggen (heeft de Gastouder ook geen inkomen, dus mijn inziens gaat de vlieger niet op).

Maar interessant wel om jullie reacties te lezen. Niet iedereen kijkt er op dezelfde manier naar, juist goed voor mij om te zien dat het niet gek is dat deze regel er blijkbaar is.
Als het een gastouder is met meerdere gezinnen, kan ze die dag misschien nog wel inkomen genereren door een ander kindje te laten komen.

Mijn baby slaapt niet 's nachts. Gewoon niet. Ik loop op m'n laatste benen...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_202014185
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 12:51 schreef monsterd. het volgende:

Bij een ziek kind bellen ze gelijk om deze op te komen halen dus in praktijk ben je op het kdv altijd gebonden aan het betalen van die dagen en het niet kunnen brengen van je kind.

Let er wel op dat wanneer je op tijd afzegt en die uren niet afneemt en dus ook niet hoeft te betalen, je dit ook aanpast in je toeslagen ivm het teveel ontvangen van KOT.
  FOK!fossiel woensdag 3 november 2021 @ 14:06:04 #49
1455 Keroppi
kool kikker
pi_202014266
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 13:52 schreef Tink89 het volgende:

Mijn baby slaapt niet 's nachts. Gewoon niet. Ik loop op m'n laatste benen...
Ohnee wat heftig. Ziek? Iets anders aan de hand?
Chick on a mission
  woensdag 3 november 2021 @ 14:07:39 #50
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_202014282
Blegh, het huis ruikt zuur! Baby J is al hele morgen met diarree bezig! :D Zijn arme billetjes!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')