Ik heb zelf op zo’n moment weleens een harde scheet gelaten. Zo bij t bukken om slapend kind in bed te leggen. Een keiharde billenklapper.quote:Op dinsdag 2 november 2021 16:00 schreef Rebubbled het volgende:
[..]
Hahaha heeeeel herkenbaar. Dat je zit te voeden en haar weg ziet zakken en dan het LEF hebben om te kuchen. Hoe dan?!
Of je klapt tijdens het opstaan het babyhoofd tegen de rand van het ledikant!quote:Op dinsdag 2 november 2021 17:17 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ik heb zelf op zo’n moment weleens een harde scheet gelaten. Zo bij t bukken om slapend kind in bed te leggen. Een keiharde billenklapper.
Wèeeeeeeehhhh baby wakker
quote:Op dinsdag 2 november 2021 18:22 schreef _Lily_ het volgende:
Oef beterschap bienelientje!
Hier wil J sinds gister alleen maar op schoot slapen. Hij krijst heel hard als hij in z’n eigen bed ligt. Ik heb geen idee wat er met m is.
Hoe kan je herkennen of hij krampjes heeft?
Recalcitrante peuterbroer die de speen uit je mond haalt is ook een gegarandeerd succesquote:Op dinsdag 2 november 2021 17:28 schreef SQ het volgende:
[..]
Of je klapt tijdens het opstaan het babyhoofd tegen de rand van het ledikant!
Krijgen een ruildag die na 14 dagen verloopt. En ruilen kan niet, want alle groepen zitten vol. Tenzij er eens een ander kindje ziek is etcetc. Dus we betalen daar voor.quote:Op dinsdag 2 november 2021 18:43 schreef monsterd. het volgende:
Ik heb trouwens een vraag over de opvang. Hoe zijn de regels over doorbetalen bij ziekte bij jullie? Wij hebben een Gastouder en in de voorwaarden staat dat je minimaal 24 uur van tevoren moet melden; anders betaal je de uren. Zelfs ingeval van ziekte. Vind het een kromme regel met een raar risico dat bij de ouder wordt gelegd (want nu moet ik maar afwegen of ik een ziek kind breng).
Kregen hier net ook een bericht dat het door overbezette groepen erg lastig is om 'ruilpunten' in te zetten.quote:Op dinsdag 2 november 2021 18:48 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Krijgen een ruildag die na 14 dagen verloopt. En ruilen kan niet, want alle groepen zitten vol. Tenzij er eens een ander kindje ziek is etcetc. Dus we betalen daar voor.
Wij betalen op ons kdv door en krijgen een ruildag die een jaar geldig is, maar we meestal niet kunnen of willen inzetten.quote:Op dinsdag 2 november 2021 18:43 schreef monsterd. het volgende:
Ik heb trouwens een vraag over de opvang. Hoe zijn de regels over doorbetalen bij ziekte bij jullie? Wij hebben een Gastouder en in de voorwaarden staat dat je minimaal 24 uur van tevoren moet melden; anders betaal je de uren. Zelfs ingeval van ziekte. Vind het een kromme regel met een raar risico dat bij de ouder wordt gelegd (want nu moet ik maar afwegen of ik een ziek kind breng).
Toen wij vanwege de verhuizing van KDV moesten switchen was ik ook wat benauwd of het allemaal goed zou komen. Zeker omdat wij per kind 3 dagen afnemen. En als je dan van die verhalen hoort over kindjes die pas in 2023 geplaatst kunnen worden...quote:Op dinsdag 2 november 2021 20:05 schreef douche-eendje het volgende:
@:Keroppi hier zijn de overbezette volle groepen al sinds onze aanmelding van Bas in 2018 een ding. Anna is nu eindelijk geplaatst, vanaf eind maart op de dinsdag. Vanaf komende zomer komt er een groep bij want ze gaan verhuizen naar een nieuwe locatie. Weg uit onze straat, maar in het gebouw naast m'n schoonouders dus dat is ook prima. Er komt dan ook een groep bij. Kans is groot dat de school waar het kdv nu bij in zit, een eigen kdv gaat starten dus waarschijnlijk stappen wij tzt nog over. Is in de toekomst gewoon praktischer.
Ja hier is er niet zoveel keuze. Alles valt, op 1 klein kdv na, onder dezelfde organisatie. Dat kleine kdv is heel erg gericht op natuur en buiten en kan met hun programma geen baby's opvangen.quote:Op dinsdag 2 november 2021 20:34 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Toen wij vanwege de verhuizing van KDV moesten switchen was ik ook wat benauwd of het allemaal goed zou komen. Zeker omdat wij per kind 3 dagen afnemen. En als je dan van die verhalen hoort over kindjes die pas in 2023 geplaatst kunnen worden...
Maar het is goed gekomen. We konden zelfs uit 2 KDV's met plek kiezen
Hier mag je tot 8 of 9u s ochtends afmelden en krijg je een ruildag die je binnen een maand moet inzetten maar nooit kan inzetten want geen plek. Kind mag ook niet komen als het in de 24u vantevoren koorts heeft gehad, dat is nu met Corona denk ik een landelijke regel geworden? Je krijgt over die uren natuurlijk wel gewoon je toeslag. Het risico van een ziek kind bij de opvang neerleggen lijkt me ook niet redelijk, waarom zou dat niet bij de ouders liggen?quote:Op dinsdag 2 november 2021 18:43 schreef monsterd. het volgende:
Is dat een afweging, om een ziek kind te brengen? In mijn ogen niet, en volgens de regels van ons kdv ook niet. Zou je een ziek kind brengen omdat je er voor betaald hebt?quote:Op dinsdag 2 november 2021 18:43 schreef monsterd. het volgende:
Dus het risico moet bij de opvang liggen? Beetje gekke gedachte. Een ruildag zou misschien netter zijn. Maar zo gek vind ik dit niet.quote:Op dinsdag 2 november 2021 18:43 schreef monsterd. het volgende:
Als het een gastouder is met meerdere gezinnen, kan ze die dag misschien nog wel inkomen genereren door een ander kindje te laten komen.quote:Op woensdag 3 november 2021 12:51 schreef monsterd. het volgende:
Nee ik zou dus geen ziek kind brengen. Hij blijft thuis de komende dagen. Maar had het idee dat deze regel wel die prikkel heeft. Ruildagen is hier geen sprake van. En ziekte als het goed is incidenteel. Voor een volgende keer gaan we sneller afzeggen (heeft de Gastouder ook geen inkomen, dus mijn inziens gaat de vlieger niet op).
Maar interessant wel om jullie reacties te lezen. Niet iedereen kijkt er op dezelfde manier naar, juist goed voor mij om te zien dat het niet gek is dat deze regel er blijkbaar is.
Bij een ziek kind bellen ze gelijk om deze op te komen halen dus in praktijk ben je op het kdv altijd gebonden aan het betalen van die dagen en het niet kunnen brengen van je kind.quote:Op woensdag 3 november 2021 12:51 schreef monsterd. het volgende:
Nee ik zou dus geen ziek kind brengen. Hij blijft thuis de komende dagen. Maar had het idee dat deze regel wel die prikkel heeft. Ruildagen is hier geen sprake van. En ziekte als het goed is incidenteel. Voor een volgende keer gaan we sneller afzeggen (heeft de Gastouder ook geen inkomen, dus mijn inziens gaat de vlieger niet op).
Maar interessant wel om jullie reacties te lezen. Niet iedereen kijkt er op dezelfde manier naar, juist goed voor mij om te zien dat het niet gek is dat deze regel er blijkbaar is.
Ohnee wat heftig. Ziek? Iets anders aan de hand?quote:Op woensdag 3 november 2021 13:52 schreef Tink89 het volgende:
Mijn baby slaapt niet 's nachts. Gewoon niet. Ik loop op m'n laatste benen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |