Toen ik jong was dacht ik ook zo.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 21:37 schreef GemMagic het volgende:
Als ik oud of kwetsbaar wist te zijn, maakte ‘t me weinig uit hoe vaak ik boosters moet krijgen. Beter dan ernstig ziek worden. Gelukkig is het voor gezonde mensen niet aan de orde.
Ik denk dat jij gewoon op de meer classy locaties komtquote:Op vrijdag 29 oktober 2021 21:36 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik zit op 4 uit 5. 1 keer met id bewijs.
Het werkt gewoon niet. Waarom zou de uitbater zijn eigen inkomsten wegsturen? Waarom zou je je personeel in de vuurlinie zetten? Als je weet dat de overheid toch niet (kan) handhaven.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 21:39 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Bizar maar 1x met ID. Doe het gewoon niet als je er zo mee om gaat.
Dat is de regering die al 1,5 jaar uitgaat van een best case scenario en ondertussen niet vooruit wil denken helaas.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 21:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat snap ik.
Maar een jaar geleden was vaccineren "de weg uit de pandemie", er werd gesproken over een vaccinatiegraad van 60%, we kruipen nu richting de 90% en het gezeik blijft. Het lijkt erop dat er twee opties zijn: accepteren dat we tijdelijk overbelaste zorg gaan krijgen en dat natuurlijk immuniteit onvermijdelijk is, of dat we voor altijd zitten aan periodieke maatregelen en lockdowns.
Volgens die beredenering waren die 1e 2 prikjes ook overbodig voor gezonde (jonge) mensen.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 21:37 schreef GemMagic het volgende:
Als ik oud of kwetsbaar wist te zijn, maakte ‘t me weinig uit hoe vaak ik boosters moet krijgen. Beter dan ernstig ziek worden. Gelukkig is het voor gezonde mensen niet aan de orde.
Het probleem is natuurlijk dat het vaccin ook niet zonder bijwerkingen is. Als je bij elke prik een hele kleine kans hebt op heftige bijwerkingen en je krijgt die prik ~140 keer loop je ook een aardig risico.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 21:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik hoop over een jaartje of 80. Dat lijkt me wel een mooie leeftijd.
Als dat het is zie ik het probleem niet.
Straks je betalend lid moeten weigeren bij de sportclubquote:Op vrijdag 29 oktober 2021 21:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het werkt gewoon niet. Waarom zou de uitbater zijn eigen inkomsten wegsturen? Waarom zou je je personeel in de vuurlinie zetten? Als je weet dat de overheid toch niet (kan) handhaven.
Eens, voor nu althans. Ik denk ook dat als iedereen was gevaccineerd dat we nu geen gezeik hadden. Echter denk ik ook dat ook dan langzaam de opnames weer zouden oplopen door uitgewerkte vaccins. Blijkbaar beginnen die na verloopv an tijd de werking te verliezen, dus dan kun je opnieuw (natuurlijke wijze) besmet raken en immuniteit opbouwen. Maar dat moeten we dan ook accepteren.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 21:41 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Probleem is dat er nog steeds een groep is wat niet gevaccineerd is. Als dat niet het geval was geweest had de zorg het wel aangekund.
Heel eerlijk, daar twijfel ik echt aan. Non-respondenten, mensen waar de immuniteit afneemt etc kan ook zomaar voor 200 of 300 IC bedden zorgen als alles losgelaten is.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 21:41 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Probleem is dat er nog steeds een groep is wat niet gevaccineerd is. Als dat niet het geval was geweest had de zorg het wel aangekund.
Verder wel eens dat wij er vooral uit gaan komen als wij het meer gaan accepteren en daarom ook een keer vooruit gaan denken in plaats van steeds reactief handelen.
Mijn ervaring is dat er geen peil op te trekken is.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 21:41 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Ik denk dat jij gewoon op de meer classy locaties komt
Klopt, ik wilde het zelf wel proberen voor het geval het ook verspreiding beperken zou . Daarnaast ben ik zo jong niet meerquote:Op vrijdag 29 oktober 2021 21:42 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Volgens die beredenering waren die 1e 2 prikjes ook overbodig voor gezonde (jonge) mensen.
Dat wordt gewoon aan de laars gelapt.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 21:43 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Straks je betalend lid moeten weigeren bij de sportclubWie dit bedenkt heeft een steekje los hoor.
Het is zeker waar dat de benodigde vaccinatiegraad naar boven is bijgesteld. Maar voor de grip op de realiteit is het misschien goed om te beseffen dat de huidige vaccinatiegraad in Nederland ongeveer 72% is. Dat gaat over de gehele bevolking en kan dus nooit 100% worden, maar dat is wel wat het is.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 21:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Maar een jaar geleden was vaccineren "de weg uit de pandemie", er werd gesproken over een vaccinatiegraad van 60%, we kruipen nu richting de 90% en het gezeik blijft.
Ja, en met de snelheid waarop de regering reageert gaat dit straks ook gewoon meer en meer spelen. Tegen de tijd dat wij uit herfst/winter situatie zijn gaan de vaccins echt uitwerken krijg je dat gezeik weer. De boosters moeten nu gegeven worden, snap niet waarom daar niet meer aandacht naar uit gaat.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 21:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Eens, voor nu althans. Ik denk ook dat als iedereen was gevaccineerd dat we nu geen gezeik hadden. Echter denk ik ook dat ook dan langzaam de opnames weer zouden oplopen door uitgewerkte vaccins. Blijkbaar beginnen die na verloopv an tijd de werking te verliezen, dus dan kun je opnieuw (natuurlijke wijze) besmet raken en immuniteit opbouwen. Maar dat moeten we dan ook accepteren.
Boven de 12 jaar wordt doorgaans mee gerekend voor de vaccinatiegraden dacht ik.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 21:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is zeker waar dat de benodigde vaccinatiegraad naar boven is bijgesteld. Maar voor de grip op de realiteit is het misschien goed om te beseffen dat de huidige vaccinatiegraad in Nederland ongeveer 72% is. Dat gaat over de gehele bevolking en kan dus nooit 100% worden, maar dat is wel wat het is.
Horeca weer dicht ja? Dat zou wel beter zijn ja, die mondlapjes gaan natuurlijk het verschil niet maken.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 21:45 schreef Molo het volgende:
Yooooo bitches, ben ik weer
Iemand nog toffe plannen dit laatste weekend dat het nog kan?
Stout geweest zag ikquote:Op vrijdag 29 oktober 2021 21:45 schreef Molo het volgende:
Boosters voor kwetsbare groepen hé?!?quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 21:46 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja, en met de snelheid waarop de regering reageert gaat dit straks ook gewoon meer en meer spelen. Tegen de tijd dat wij uit herfst/winter situatie zijn gaan de vaccins echt uitwerken krijg je dat gezeik weer. De boosters moeten nu gegeven worden, snap niet waarom daar niet meer aandacht naar uit gaat.
Ook eens met acceptatie hoor. Dit kan je niet jaren volhouden, is voor niemand goed, en onderaan de streep lever je veel meer levensjaren in dan dat men denkt.
Er worden allerlei cijfers genoemd, maar over het algemeen is de vaccinatiegraad van een land het percentage van de burgers dat is ingeënt.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 21:46 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Boven de 12 jaar wordt doorgaans mee gerekend voor de vaccinatiegraden dacht ik.
Je aanpassen, de manier waarop we nu leven gaat niet samen met dit virus, het virus heeft al gewonnen dusquote:Op vrijdag 29 oktober 2021 21:38 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En hoe blijven we volgens jou eruit als we nagenoeg allemaal zijn gevaccineerd zoals nu? De weg eruit was vaccineren, en nu begint de kk zooi weer opnieuw.
De weg eruit is acceptatie.
Nou dat is toch een percentage dat ruimschoots de eerdere gewenste percentages van een jaar geleden.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 21:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er worden allerlei cijfers genoemd, maar over het algemeen is de vaccinatiegraad van een land het percentage van de burgers dat is ingeënt.
Als je kijkt naar 12+ is de vaccinatiegraad overigens ongeveer 82%.
Weet jij toevallig hoe die 18% niet-gevaccineerden verdeeld zijn qua leeftijd?quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 21:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er worden allerlei cijfers genoemd, maar over het algemeen is de vaccinatiegraad van een land het percentage van de burgers dat is ingeënt.
Als je kijkt naar 12+ is de vaccinatiegraad overigens ongeveer 82%.
Twente speelt morgenquote:Op vrijdag 29 oktober 2021 21:45 schreef Molo het volgende:
Ook 1 keer een simpele lunch zaak, starbucks en een fast food tent. Niet perse classy.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 21:41 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Ik denk dat jij gewoon op de meer classy locaties komt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |