abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202089569
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 15:56 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Bankafschrift nodig? Gok dat je de hypotheek niet bij de eigen bank hebt dan? Daar een speciale reden voor? Bij ons scheelde dat zegmaar 0.03% tot 0.06% als we dat niet hadden gedaan.
Dan de neem je de andere bank als nieuwe hoofdrekening.

[ Bericht 0% gewijzigd door potjecreme op 09-11-2021 08:24:48 ]
pi_202094295
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 15:56 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Bankafschrift nodig? Gok dat je de hypotheek niet bij de eigen bank hebt dan? Daar een speciale reden voor? Bij ons scheelde dat zegmaar 0.03% tot 0.06% als we dat niet hadden gedaan.
De hypotheekverstrekker had deze nodig. We hebben een adviseur welke niet bij een van onze banken zit ( zij ing, ik regio) dus we zitten bij de sns. Die heeft voor ons uitgezocht welke beste bij ons past, dat is dan weer lloyds geworden. Dat was het goedkoopst en hij zei ook dat hij ook voor de goedkoopste zou kiezen ipv de sns zelf

Maar nu weer wachten op die inlog gegevens :')
pi_202094909
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 15:43 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Offerte te lang duurde?

De onze is 6 mnd geldig ... hoe de fuck ga je dat te lang laten duren lol

Druk bezig met verhuizen naar ... een tijdelijke huurwoning. De onze wordt gerenoveerd ... Achteraf gezien is 2x verhuizen in 1 maand tijd misschien geen goed idee :D Jezus wat een werk :)
Dat het lang kan duren voordat je de offerte ontvangt bedoel ik natuurlijk..
  dinsdag 9 november 2021 @ 08:45:11 #154
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_202094944
quote:
14s.gif Op woensdag 13 oktober 2021 14:54 schreef Vlaggenroof het volgende: [..] Dat je zonder financieringsvoorbehoud een huis kan kopen
Nou vlaggenroof, lijkt erop dat ze in Den Haag toch naar je luisteren :D

quote:
Het kabinet wil het bieden op koophuizen eerlijker en transparanter maken. Kopers moeten inzicht kunnen krijgen in wanneer en hoeveel er door anderen wordt geboden. Voorbehoud van financiering en een bouwkundig rapport komen waarschijnlijk verplicht in ieder koopcontract.
https://www.ad.nl/wonen/k(...)aar-worden~a264cbf1/
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_202095034
Ze worden wakker in Den Haag
pi_202095118
Wat voegt dat toe?

Dus je wordt overboden. Nu zie je ineens hoeveel je overboden bent. Dus wat dan? Ga je de volgende keer net zo hard overbieden als de koper van het andere huis?

[ Bericht 82% gewijzigd door #ANONIEM op 09-11-2021 09:13:22 ]
pi_202095223
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 09:08 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Wat voegt dat toe?

Dus je wordt overboden. Nu zie je ineens hoeveel je overboden bent. Dus wat dan? Ga je de volgende keer net zo hard overbieden als de koper van het andere huis?

Het maakt dat iedereen meer kans heeft op een woning.

Al was het nu in ons geval geen probleem, want ze hadden hogere biedingen gekregen, maar vanwege de slijmkots brief toch voor ons gekozen
pi_202095251
Via het kadaster is het al te zien voor hoeveel een woning is verkocht.
Er zit weliswaar wat vertraging in (week of 6) maar je kunt dus wel zien hoeveel er geboden is.

En het voorbehoud van financiering verplicht stellen vind ik vreemd. Stel dat je veel gespaard hebt ten opzichte van een ander die dat niet heeft. Dan kun je als koper bijvoorbeeld iets minder bieden omdat je die voorwaarde niet hebt. Maar straks mag dat dus niet meer.
Misschien moeten ze in Den Haag eens naar de oorzaak kijken en niet proberen de gevolgen ‘aan te pakken’.

Het klinkt alsof er in Den Haag maar een minuut of 2 over na is gedacht zonder echt verder te redeneren.
  dinsdag 9 november 2021 @ 09:27:13 #159
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_202095282
Inzicht in biedproces is om vriendjespolitiek en louche praktijken bij makelaars tegen te gaan.

Verplichte voorbehouden maken het speelveld gelijker en beschermd kopers tegen ongeoorloofde risico’s.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_202095356
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 november 2021 09:20 schreef Vlaggenroof het volgende:

[..]
Het maakt dat iedereen meer kans heeft op een woning.

Al was het nu in ons geval geen probleem, want ze hadden hogere biedingen gekregen, maar vanwege de slijmkots brief toch voor ons gekozen
Hoezo heb je meer kans? Ik snap het niet.
pi_202095385
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 09:27 schreef Drekkoning het volgende:
Inzicht in biedproces is om vriendjespolitiek en louche praktijken bij makelaars tegen te gaan.

Verplichte voorbehouden maken het speelveld gelijker en beschermd kopers tegen ongeoorloofde risico’s.
Verplicht voorbehoud kan niet want sommige mensen kunnen hier helemaal geen aanspraak op maken. Als je bijvoorbeeld twee ton overwaarde hebt en je hebt een baan, dan kan je die voorwaarde wel bij je bod van vier ton doen, maar de hypotheekadviseur gaat geen vijf banken vinden die jou geen hypotheek gaan geven.

Dat mensen het risico nemen om een bod te doen zonder dat ze zeker weten dat ze het kunnen financieren, is toch gewoon hun probleem? Lukt het niet staat de woning een paar maanden later weer te koop

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 09-11-2021 09:40:02 ]
  dinsdag 9 november 2021 @ 09:40:58 #162
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202095436
Verplicht voorbehoud is een leuk idee maar je krijgt wellicht nog hogere biedingen omdat mensen dan met een "niet geschoten is altijd mis" houding gaan bieden.

En omdat mensen dan makkelijker een bod kunnen doen waar ze toch onderuit kunnen.
Binnen een jaar na invoering wordt het waarschijnlijk vervloekt omdat makelaars en kopers dan ook nog inzage in je inkomen en vermogen willen hebben voor ze je bod accepteren.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 9 november 2021 @ 09:41:20 #163
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_202095440
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 09:36 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Verplicht voorbehoud kan niet want sommige mensen kunnen hier helemaal geen aanspraak op maken. Als je bijvoorbeeld twee ton overwaarde hebt en je hebt een baan, dan kan je die voorwaarde wel bij je bod van vier ton doen, maar de hypotheekadviseur gaat geen vijf banken vinden die jou geen hypotheek gaan geven.

Dat mensen het risico nemen om een bod te doen zonder dat ze zeker weten dat ze het kunnen financieren, is toch gewoon hun probleem? Lukt het niet staat de woning een paar maanden later weer te koop
Dat je er geen gebruik van kan maken betekent niet dat het niet in een overeenkomst opgenomen kan worden.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_202095473
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 09:41 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Dat je er geen gebruik van kan maken betekent niet dat het niet in een overeenkomst opgenomen kan worden.
Als iedereen het moet opnemen. Heeft het geen enkele waarde meer
  dinsdag 9 november 2021 @ 09:48:12 #165
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_202095509
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 09:44 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Als iedereen het moet opnemen. Heeft het geen enkele waarde meer
Dat is het idee dan ook.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_202095537
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 15:43 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Offerte te lang duurde?

De onze is 6 mnd geldig ... hoe de fuck ga je dat te lang laten duren lol

Druk bezig met verhuizen naar ... een tijdelijke huurwoning. De onze wordt gerenoveerd ... Achteraf gezien is 2x verhuizen in 1 maand tijd misschien geen goed idee :D Jezus wat een werk :)
Wat een horror die twee verhuizingen
  dinsdag 9 november 2021 @ 09:51:05 #167
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202095543
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 09:48 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Dat is het idee dan ook.
En wat is de winst dan? Maar vooral: wat is het gevolg? Hoe gaat men dan een keuze uit de biedingen maken waarmee je als verkoper het minste risico loopt?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_202095642
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 09:48 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Dat is het idee dan ook.
Dus krijg je wat Leandra aangeeft. De verkoper wil een keuze maken en die keuze is meer dan alleen de geboden prijs.

Wat is überhaupt het probleem van (ontbreken) "voorbehoud van financiering"?

Vervelend voor Jan dat hij met voorbehoud wil bieden en het daaron aflegt tegen Miriam die dezelfde prijs biedt maar geen voorwaarden stelt.

De een heeft een dikkere portemonnee dan de ander en kan dus meer bieden voor het hetzelfde product. Dat hoort er toch bij, dat is toch ook als je een auto of tv koopt?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 09-11-2021 10:01:21 ]
pi_202095674
Je loopt als verkoper al relatief weinig risico door de 10 procent waarborgsom die je (onder bepaalde voorwaarden) op mag eisen als de verkoop niet door gaat.
Miata is always the answer
  dinsdag 9 november 2021 @ 10:11:09 #170
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202095793
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 09:58 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Dus krijg je wat Leandra aangeeft. De verkoper wil een keuze maken en die keuze is meer dan alleen de geboden prijs.

Wat is überhaupt het probleem van (ontbreken) "voorbehoud van financiering"?

Vervelend voor Jan dat hij met voorbehoud wil bieden en het daaron aflegt tegen Miriam die dezelfde prijs biedt maar geen voorwaarden stelt.

De een heeft een dikkere portemonnee dan de ander en kan dus meer bieden voor het hetzelfde product. Dat hoort er toch bij?
Dan krijg ik als verkoper dus de keuze tussen Jan die 455.000 biedt en Miriam die 450.000 biedt en beiden verplicht onder dezelfde voorwaarden.

Dan heb ik dus gegevens van Jan en Miriam nodig om een keuze te kunnen maken.

Jan en zijn vrouw verdienen ieder modaal, en hebben ¤ 50.000 spaargeld.
Miriam verdient anderhalf keer modaal en heeft ¤ 200.000 vermogen.

Dan verkoop ik liever aan Miriam, maar ik heb die gegevens wel nodig om die keuze te kunnen maken...
Dat wordt dus de ellende die hierna komt, dat je bij een bod je financiële situatie moet delen met de makelaar en verkoper.
En de volgende keer dat je op een huis biedt weer...
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 9 november 2021 @ 10:12:40 #171
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202095815
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 10:01 schreef j669 het volgende:
Je loopt als verkoper al relatief weinig risico door de 10 procent waarborgsom die je (onder bepaalde voorwaarden) op mag eisen als de verkoop niet door gaat.
Dat recht heb je niet als er onder voorbehoud van financiering geboden is.

Daarom is het een voorbehoud, dat het zonder kleerscheuren ontbonden wordt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 9 november 2021 @ 11:09:59 #172
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_202096558
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 09:51 schreef Leandra het volgende:

[..]
En wat is de winst dan? Maar vooral: wat is het gevolg? Hoe gaat men dan een keuze uit de biedingen maken waarmee je als verkoper het minste risico loopt?
Dit voorstel is er dan ook om (startende) kopers te helpen en tegen zichzelf te beschermen. Het is er niet om de verkopers te helpen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  dinsdag 9 november 2021 @ 11:11:01 #173
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_202096573
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 10:11 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dan krijg ik als verkoper dus de keuze tussen Jan die 455.000 biedt en Miriam die 450.000 biedt en beiden verplicht onder dezelfde voorwaarden.

Dan heb ik dus gegevens van Jan en Miriam nodig om een keuze te kunnen maken.

Jan en zijn vrouw verdienen ieder modaal, en hebben ¤ 50.000 spaargeld.
Miriam verdient anderhalf keer modaal en heeft ¤ 200.000 vermogen.

Dan verkoop ik liever aan Miriam, maar ik heb die gegevens wel nodig om die keuze te kunnen maken...
Dat wordt dus de ellende die hierna komt, dat je bij een bod je financiële situatie moet delen met de makelaar en verkoper.
En de volgende keer dat je op een huis biedt weer...
Ben benieuwd of dat mag, en of daar iets aan te doen is wettelijk gezien :) Denk aan anoniem bieden, als je toch aan de slag gaat met zo een landelijk transparantie systeem.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  dinsdag 9 november 2021 @ 11:12:02 #174
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202096591
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 11:09 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Dit voorstel is er dan ook om (startende) kopers te helpen en tegen zichzelf te beschermen. Het is er niet om de verkopers te helpen.
Help je mensen werkelijk als het tot gevolg heeft dat ze hun hele financiële hebben en houwen moeten delen met wildvreemden die zich ook nog eens niet aan een AVG hoeven te houden?
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 9 november 2021 @ 11:20:33 #175
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_202096715
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 11:12 schreef Leandra het volgende:

[..]
Help je mensen werkelijk als het tot gevolg heeft dat ze hun hele financiële hebben en houwen moeten delen met wildvreemden die zich ook nog eens niet aan een AVG hoeven te houden?
Áls dat het gevolg is en áls daar niks aan te doen is dan is het geen goed idee. Ik wacht de voorstellen wel even af :)

Er worden nu toch ook boden met voorbehoud geaccepteerd zonder dat complete doopcelen gelicht worden?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  dinsdag 9 november 2021 @ 11:31:10 #176
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_202096885
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 10:12 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat recht heb je niet als er onder voorbehoud van financiering geboden is.

Daarom is het een voorbehoud, dat het zonder kleerscheuren ontbonden wordt.
Dan moet je wel aan kunnen tonen dat je de financiering echt niet rond krijgt.

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 11:12 schreef Leandra het volgende:

[..]
Makelaars hebben zich gewoon aan de AVG te houden op straffe van flinke boetes.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 9 november 2021 @ 11:41:20 #177
433535 Cinemaniak
FF serieus nou
pi_202097063
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 09:36 schreef OnwetendeNerd het volgende:
maar de hypotheekadviseur gaat geen vijf banken vinden die jou geen hypotheek gaan geven.
Sinds wanneer zijn banken in dit topic de hypotheekgevers? :')
Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that
  dinsdag 9 november 2021 @ 11:51:19 #178
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_202097189
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 11:41 schreef Cinemaniak het volgende:

[..]
Sinds dit semantische spelletje al 100x gespeeld is. Je weet best wat er bedoeld wordt.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_202097306
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 11:41 schreef Cinemaniak het volgende:

[..]
Bedankt voor deze toevoeging

Voor de enkeling die deze :') opmerking niet meteen begrijpt. De koper is de hypotheekgever en de bank/verzekeraar/fonds/ikvergeeteenpartijexcusesaancinemaniak hypotheeknemer.

Ik had dus denk ik moeten zeggen:
maar de hypotheekadviseur gaat geen vijf banken vinden die van jou geen hypotheek willen nemen

Of wellicht iets anders. Geen idee. Cinemaniak zal het vast wel weten alleen hij wil alleen een denigrerende smiley plaatsen om een onderwerp te verkloten

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 09-11-2021 12:00:09 ]
  Moderator dinsdag 9 november 2021 @ 12:02:06 #180
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_202097361
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 11:58 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Bedankt voor deze toevoeging

Voor de enkeling die deze :') opmerking niet meteen begrijpt. De koper is de hypotheekgever en de bank/verzekeraar/fonds/ikvergeeteenpartijexcusesaancinemaniak hypotheeknemer.

Ik had dus denk ik moeten zeggen:
maar de hypotheekadviseur gaat geen vijf banken vinden die van jou geen hypotheek willen nemen

Of wellicht iets anders. Geen idee. Cinemaniak zal het vast wel weten alleen hij wil alleen een denigrerende smiley plaatsen om een onderwerp te verkloten
Ja dat laatste gaat alleen niet lukken. Daarbij weet iedereen wat je bedoelde met wat je zei.
Breitling - Instruments for Professionals
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')