abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201940027
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 11:06 schreef Cynicio het volgende:
Aan de ene kant ben ik blij dat er waarschijnlijk geen zware maatregelen komen. Aan de andere kant is dit toch wel echt fucking zwak. Ze doen dus eigenlijk precies niks.
Dit dus en dan over een maand of anderhalf is het ineens vol op de rem en de horeca etc. weer dicht? :N
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_201940035
Is het advies dan al uitgelekt?
  vrijdag 29 oktober 2021 @ 11:08:58 #28
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201940037
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 11:06 schreef Cynicio het volgende:
Aan de ene kant ben ik blij dat er waarschijnlijk geen zware maatregelen komen. Aan de andere kant is dit toch wel echt fucking zwak. Ze doen dus eigenlijk precies niks.
Wat is het alternatief?
pi_201940047
Gevaccineerden net zo besmettelijk als ongevaccineerden'

Mensen die twee keer zijn gevaccineerd, kunnen net zo besmettelijk zijn als ongevaccineerden, blijkt uit een studie gepubliceerd in het wetenschappelijke tijdschrift The Lancet.

In de studie zijn coronabesmettingen in Britse huishoudens bestudeerd. Zelfs als gevaccineerden geen of weinig symptomen hebben, is de kans dat ze het virus overdragen op ongevaccineerden ongeveer 38 procent. Dit daalt tot 25 procent, als huisgenoten volledig zijn ingeënt.

Volgens de experts lopen mensen die twee keer zijn gevaccineerd, in vergelijking met ongevaccineerden, minder risico om besmet te raken. Maar: als ze besmet raken met het virus, zijn ze net zo besmettelijk.

Bron: rtlnieuws
pi_201940054
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 11:07 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dit dus en dan over een maand of anderhalf is het ineens vol op de rem en de horeca etc. weer dicht? :N
Dit zou uitstel van executie kunnen zijn ja. Toch brengt het ook wel een interessant perspectief. Wat gebeurt er nou in Nederland met een hoge (nog stijgende) vaccinatiegraad als je de boel zo goed als op z'n beloop laat.

Ben er trouwens wel voor om die QR code breder in te zetten. Ja, het is voor een groot deel een wassen neus, maar op elke manier de vaccinatiegraad omhoog krijgen vind ik beter dan voor iedereen weer hele sectoren te sluiten.
pi_201940068
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 11:08 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Wat is het alternatief?
Het bedrijfsleven verder naar de klote helpen, gevaccineerden kwaad maken. Er is niet echt een goed alternatief.
  Redactie Games vrijdag 29 oktober 2021 @ 11:11:22 #32
181272 crew  Noppie2000
pi_201940071
quote:

[..]
Neuh.
pi_201940080
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 11:08 schreef Kickinalfa het volgende:
Is het advies dan al uitgelekt?
Nee, maar vanuit het OMT kun je al zowat opmaken dat ze niks "heftigs" gaan ondernemen om die toenemende druk op de ziekenhuizen te verlichten.
pi_201940088
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 11:11 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]
Neuh.
Waarom niet? Ik zie het als een herhaling van zetten..
pi_201940098
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 11:09 schreef Johannes788 het volgende:
Gevaccineerden net zo besmettelijk als ongevaccineerden'

Bron: rtlnieuws
Mis in dit verhaal een beetje het feit dat gevaccineerden een stuk minder kans hebben om in het ziekenhuis terecht te komen. En volgens mij was de overdrachtskans ook zo'n 60-70% minder voor gevaccineerden. Dat lijkt me los te staan van de besmettelijkheid, maar wel een belangrijk gegeven.
  vrijdag 29 oktober 2021 @ 11:13:48 #36
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201940104
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 11:11 schreef Cynicio het volgende:

[..]
Het bedrijfsleven verder naar de klote helpen, gevaccineerden kwaad maken. Er is niet echt een goed alternatief.
Mondkapjes terug in winkels is een doekje (haha) voor het bloeden, daarmee gaan we niet ineens voor een grote ommekeer zorgen de komende weken. 1,5 meter advies gaat niemand zich meer aan houden. Thuiswerkadvies wellicht iets meer, maar ook daar verwacht ik in dit stadium geen wonderen meer van.

Je zou TvT niet meer gratis kunnen maken, of zelfs TvT helemaal uit de QR halen, om nog wat mensen over de vaccinatiestreep te trekken. Maar goed, volgens mij is al duidelijk dat ze dat laatste sowieso niet gaan doen.
pi_201940116
Ik maak hier geen vrienden mee en vat het dus niet persoonlijk op. Puur uit nood mijn maatregelen.

Kerken/moskeeen: Stricte QR code, alleen voor gevaccineerden. Wil je met TVT dan op 50% van de capaciteit.
Sportkantines: Indien QR code niet gechekt kan worden gewoon dichtgooien. (treft mij dus ook). Het is een chaos in de sportkantines op dit moment.
Restaurants: Stricte QR code, wel met TVT toegankelijk.
Kroegen: Stricte QR code, alleen toegankelijk voor gevaccineerden of met TVT indien op 50% capaciteit.
Scholen 15+: QR code inclusief TVT (wellicht een week geldig laten zijn, niet waterdicht natuurlijk)

Het liefst heb ook ik gelijkheid voor iedereen. Maar helaas acht ik dat in deze situatie niet ideaal.

Schiet maar :)
pi_201940129
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 11:11 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Nee, maar vanuit het OMT kun je al zowat opmaken dat ze niks "heftigs" gaan ondernemen om die toenemende druk op de ziekenhuizen te verlichten.
Het hangt ook wel van de vraagstelling af natuurlijk, maar dat lijkt me ook niet meer de taak van het OMT.

Als het model van het OMT uitgaat van X personen piek op de IC is aan de politiek om vervolgens te kijken of dit behapbaar is en/of andere maatregelen (2g, etc) wel opwegen tegen de negatieve effecten van volle ziekenhuizen.
pi_201940131
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 11:13 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Mondkapjes terug in winkels is een doekje (haha) voor het bloeden, daarmee gaan we niet ineens voor een grote ommekeer zorgen de komende weken. 1,5 meter advies gaat niemand zich meer aan houden. Thuiswerkadvies wellicht iets meer, maar ook daar verwacht ik in dit stadium geen wonderen meer van.

Je zou TvT niet meer gratis kunnen maken, of zelfs TvT helemaal uit de QR halen, om nog wat mensen over de vaccinatiestreep te trekken. Maar goed, volgens mij is al duidelijk dat ze dat laatste sowieso niet gaan doen.
En toch zou een 2G-beleid denk ik objectief de minste schade veroorzaken. Ja, het zorgt voor een tweedeling en ja een deel van de bevolking zal gigantisch pissig zijn, maar de horeca en andere sectoren kunnen dan gewoon draaien. Zwak punt is wel de handhaving op de QR code. Als de helft van de tenten nu al niet checkt gaat dat met een nieuw beleid ook niet zo zijn. Sterker nog, er zal misschien nog meer weerstand zijn.

Wat een kutzooi!
pi_201940135
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 11:13 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Mis in dit verhaal een beetje het feit dat gevaccineerden een stuk minder kans hebben om in het ziekenhuis terecht te komen. En volgens mij was de overdrachtskans ook zo'n 60-70% minder voor gevaccineerden. Dat lijkt me los te staan van de besmettelijkheid, maar wel een belangrijk gegeven.
Dit is gewoon tegenvallend voor de vaccinatie campagne. Maar dat zegt zeker niet dat vaccineren niet helpt.
pi_201940168
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 11:10 schreef Cynicio het volgende:

[..]
Dit zou uitstel van executie kunnen zijn ja. Toch brengt het ook wel een interessant perspectief. Wat gebeurt er nou in Nederland met een hoge (nog stijgende) vaccinatiegraad als je de boel zo goed als op z'n beloop laat.

Ben er trouwens wel voor om die QR code breder in te zetten. Ja, het is voor een groot deel een wassen neus, maar op elke manier de vaccinatiegraad omhoog krijgen vind ik beter dan voor iedereen weer hele sectoren te sluiten.
Lekker QR code in de supermarkt _O_
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_201940177
Of misschien is men wel tot de conclusie gekomen dat de situatie zorgelijk is, maar dat dit niet wordt opgelost door 'zware maatregelen' (hetzij generiek, hetzij doelgroepgericht). Misschien is de conclusie wel dat 200 mensen op de ic vervelend is voor zorgpersoneel en mensen van wie de geplande zorg wordt uitgesteld, maar dat er weinig 'zware maatregelen' denkbaar zijn die dat even snel kunnen wegpoetsen, dus dat we het er tot op zekere hoogte toch mee moeten doen.

Misschien denkt men wel dat die druk op een acceptabel niveau kan worden gehouden door wel weer generiek mensen te vragen om afstand te houden en thuis te werken. Of dat gaat werken weet ik niet, het zou op zich logischerwijs voldoende moeten zijn als je 85% van de volwassenen hebt gevaccineerd en meer dan 90% van de oudste en meest kwetsbare groepen. Anders heb je een groter probleem dan 'te slappe maatregelen'. Ook al gaat niet iedereen thuiswerken, de ochtendspits die weer teruggaat richting het niveau van 2019 is natuurlijk wel een dissonant als je roept dat het nog pandemie en crisis is. Als de maatschappij nog niet naar 'het oude normaal' kan is dat zorgelijk, maar dan is het raar als niet-essentieel kantoorwerk wel weer richting 2019-normaal beweegt.

De afwegingen, adviezen en daadwerkelijke maatregelen moeten we nog gaan meemaken, maar het zou wel beter zijn als we niet in een paniekstuip schieten. De negatieve reacties op het mogelijk uitblijven van 'zware maatregelen' (niet specifiek op dit forum, maar overal) tonen vooral aan dat mensen nog steeds ontzettend onzeker zijn over de toekomst, wat ook wel begrijpelijk is. Maar het is wel raar dat iedereen die vorige maand nog vond dat het nu wel afgelopen moest zijn, nu nog net niet terug in lockdown wil, of toch in ieder geval voor bepaalde groepen.

De experts en regering hebben veel steken laten vallen, maar als je het gewone volk coronabeleid zou laten maken, zou je denk ik constant jojo'en tussen lockdown en volledig weer open, en zouden er constant verschillende meerderheden proberen om minderheden (ongevaccineerden, allochtonen, ouderen, jongeren, christenen) op te sluiten. Toch maar beter dat we dat niet doen.
pi_201940179
quote:

[..]
De geschiedenis herhaalt zich weer
pi_201940185
quote:

[..]
Je kan er op wachten ja.
pi_201940196
We zijn echt teveel gebrainwashed dat maatregelen de enige en juiste oplossing is. :Y
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201940200
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 11:15 schreef aartstyle het volgende:
Ik maak hier geen vrienden mee en vat het dus niet persoonlijk op. Puur uit nood mijn maatregelen.

Kerken/moskeeen: Stricte QR code, alleen voor gevaccineerden. Wil je met TVT dan op 50% van de capaciteit.
Sportkantines: Indien QR code niet gechekt kan worden gewoon dichtgooien. (treft mij dus ook). Het is een chaos in de sportkantines op dit moment.
Restaurants: Stricte QR code, wel met TVT toegankelijk.
Kroegen: Stricte QR code, alleen toegankelijk voor gevaccineerden of met TVT indien op 50% capaciteit.
Scholen 15+: QR code inclusief TVT (wellicht een week geldig laten zijn, niet waterdicht natuurlijk)

Het liefst heb ook ik gelijkheid voor iedereen. Maar helaas acht ik dat in deze situatie niet ideaal.

Schiet maar :)
Wel een nieuwe baan die op die manier gecreëerd zal gaan worden.

QR code controleur :+
pi_201940213
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 11:23 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Wel een nieuwe baan die op die manier gecreëerd zal gaan worden.

QR code controleur :+
Jip. Desnoods deels gefinancieerd uit de overheid ofzo. Het is natuurlijk een kut baan. Maar het is niet anders.
pi_201940217
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 11:22 schreef _serial_ het volgende:
We zijn echt teveel gebrainwashed dat maatregelen de enige en juiste oplossing is. :Y
Ik vind dit te makkelijk. We zien al zeker een jaar (vanaf Augustus/September toen de 2e golf begon) dat er qua beleid vaak te zwak en te laat ingegrepen wordt met alle gevolgen van dien. Tot voor kort zeiden we nog: ja, maar de situatie is nu veel anders want vaccinaties en dat is ook zo: Er liggen nu 'slechts' 1000 mensen in de ziekenhuizen tegen 2500 vorig jaar. Desondanks had men dit tot een week geleden niet aan zien komen..

Ik snap het niet meer zo goed denk ik.. :{
  vrijdag 29 oktober 2021 @ 11:25:53 #49
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_201940224
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 10:52 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Met alle respect voor de doden natuurlijk, maar uiteindelijk gaat het om de bezetting van het ziekenhuis. Hoe zit dat daar?

Overigens wel weer genoeg bewijs dat het vaccin top is.
In Nederland misschien, hier nooit echt een punt geweest. Ze smijten een 100-jarige met diabetes, longkanker en hart- en vaatziekten nog op de IC, alhoewel dat ook een stukje cultuur is natuurlijk. . Sommige ziekenhuizen, zeker in de slechtste en armste regio's liggen nu 'vol' maar dan worden de patiënten naar een ander ziekenhuis in de regio verplaatst. Wordt het echt te druk dan zullen mensen die het met thuiszorg ook wel afkunnen simpelweg geweigerd. E.e.a. heeft te maken dat corona voor de ziekenhuizen met dank aan de Europese fondsen best een aardige bron van inkomsten is. Ze hebben het liever vol dan leeg.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_201940227
Overigens doet die paniek qua ongevaccineerden me denken aan iets anders uit het verleden (toen ik al op de wereld stond).

Wel grappig dat we sindsdien daarvan geleerd hebben :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')