abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 november 2021 @ 14:59:23 #51
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_202292684
Overigens:

Black friday sales op heroforge.
En ik zag dat er heel veel dingen zijn toegevoegd sinds de laatste keer dat ik daar op keek.
Zojuist geprobeerd m'n Tiefling Druoid, Circle of the Stars na te bootsen.

L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_202293890
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 14:49 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Ik zal ze zeggen dat ze moeten sparen. Want idd, ze hebben wel wat geld, maar t enige nuttige zijn healthpotions, pijlen en rations :D
[..]
Ja volgens mij hoort ie op den duur weg te vliegen of zo?
Idd, iets wat, voor zover ik weet, niet in de aard van groene draken ligt.
quote:
Maar ik heb anders als speler (ik was de folk hero met Thundertree als background) die dikke draak verslagen hoor :7
Ok ok... toen waren we inmiddels al wel level 7 of zo :')
Mijn spelers waren uit m'n hoofd level 5, misschien 4 :')
pi_202375626
Strixhaven is uit, voor de reviewers. Nerd Immersion heeft een Q&A online staan:
  maandag 29 november 2021 @ 07:32:52 #54
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_202386625
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 10:49 schreef RvLaak het volgende:
Strixhaven is uit, voor de reviewers. Nerd Immersion heeft een Q&A online staan:
Ik sla die boeken die gebaseerd zijn op Magic: The Gathering eigenlijk een beetje over. Ik snap de combi van die 2 spellen niet zo (behalve dan commercieel). Is dat echt leuk? Gewoon multiverse achtig toch?

Zag er ook 1 gebaseerd op griekse mythologie. Super mooi boek, maar ga de setting denk ik nooit gebruiken.
L'Amour menaçant:
  maandag 29 november 2021 @ 07:37:06 #55
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_202386637
Gisteren sessie 4 gehad met groep 1. Ze gaan echt totaal de andere kant op als groep 2, en dat is wel leuk.

Groep 1: Na cragmaw hideout diect door naar Phandalin, waar ze alle NPC's zo ongeveer hebben uitgehoord en 6 sidequets hebben. Daarna door naar Tresendar Manor, waar ze nu zitten.

Groep 2: Na cragmaw hideout direct door naar Cragmaw Castle, waar ze nu zitten.

Die groep 1 is echt zo iemand die in games alle ?'s en sidequests verzamelen van elke NPC. Ze hebben gisteren serieus iets van 15 nieuwe karakters ontmoet en uitgehoord voordat ze eindelijk de actie in gingen. Was dus bijna een pure roleplaying sessie ipv dobbelstenen. Ook wel weer eens leuk.

Enige nadeel was dat ze vonden dat sommige NPC's dezelfde info gaven over de manor en de baas op den duur. Maar dat is ook zo :D Het is geschreven dat je altijd achter die info komt in de stad, ook al bezoek je niet elk huisje. Als je dus serieus ELK huisje bezoekt... ja dan krijg je wel eens dubbele info :D Heb t geprobeerd steeds anders te brengen, maar na 10x houdt dat wel op _O-

Completionists :')
L'Amour menaçant:
pi_202416502
Op de één of andere manier, vind ik dit creepy:
  woensdag 1 december 2021 @ 11:42:15 #57
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_202417171
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 10:39 schreef RvLaak het volgende:
Op de één of andere manier, vind ik dit creepy:
Whaha, want? :D
L'Amour menaçant:
pi_202417212
quote:
0s.gif Op woensdag 1 december 2021 11:42 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Whaha, want? :D
Cartman is een in en in slecht persoon... Die horen niet competent te zijn :P
  woensdag 8 december 2021 @ 07:04:07 #59
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_202520535
Vrijdag weer verder met groep 2. De groep die heel dapper meteen doorging naar Cragmaw Castle. Ben benieuwd of ze dat nog helemaal gaan uitruimen, of eindelijk naar t dorp gaan (of god forbid... meteen wave echo cave willen opzoeken :') )

Scheelt dat ik met groep 1 nu heel Phandalin gedaan heb, dus als groep 1 daar komt (via de omweg) heb ik een soort van voorbereiding klaar :D

Wave echo cave daarentegen.... ik ga alles er aan doen om ze daar vanaf te praten :D
L'Amour menaçant:
pi_202521458
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 07:04 schreef Ang3l het volgende:
Vrijdag weer verder met groep 2. De groep die heel dapper meteen doorging naar Cragmaw Castle. Ben benieuwd of ze dat nog helemaal gaan uitruimen, of eindelijk naar t dorp gaan (of god forbid... meteen wave echo cave willen opzoeken :') )

Scheelt dat ik met groep 1 nu heel Phandalin gedaan heb, dus als groep 1 daar komt (via de omweg) heb ik een soort van voorbereiding klaar :D
:Y, wel het voordeel van dezelfde campagne meerdere keren draaien...
quote:
Wave echo cave daarentegen.... ik ga alles er aan doen om ze daar vanaf te praten :D
Juist niet. Laat ze lekker zelf beslissen. Ik zou ze wel waarschuwen dat het heul gevaarlijk is, maar als zij zo dom zijn om blind door te gaan... Tja... The dice giveth and the dice taketh away. Of, om de disclaimer van PHB te quoten:
quote:
Disclaimer: Wizards of t h e Coast is not responsible for the consequences of splitting u p t h e party, sticking appendages in t h e mouth of a leering green devif face, accepting a dinner invitation from bugbears, storming the feast hall of a hill giant steading, angering a dragon of any variety, or saying yes when the DM asks, "Are you really sure?"
Ik ben van het type 'je acties en beslissingen hebben consequenties'.
  zaterdag 11 december 2021 @ 19:18:20 #61
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_202570890
We gaan helaas weer digitaal spelen.
Even kijken hoe dat ook alweer ging.

Nieuw karakter gemaakt. Voor als eerste een rogue spelen.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  maandag 13 december 2021 @ 11:41:03 #62
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_202596965
Zo, dat was weer een heftige sessie voor groep 2 afgelopen vrijdag :D Van 19:00 tot 01:00 :')

Cragmaw Castle is volledig uitgemoord. Ging soms echt te simpel, die Goblins hebben maar 7 HP dus met bepaalde area spells werden kamers in 1 klap uitgemoord met een goede rol. De enige kamer waar ze echt moeite mee hadden was die met Hobgoblins omdat die een AC van 18 hebben en dus lastig te raken zijn. Zelfs de Grick viel wel mee, al zijn er uiteindelijk wel 2 helden gesneuveld (en gehealed daarna). Dat was wel een beetje mijn doel: mensen een keer laten sterven om te laten zien dat niet alles zomaar komt aanwaaien.

Ze zijn behoorlijk door hun spellslots gegaan in de eerdere kamers, dus dat healen moest vaak met healing potions. Daar zijn ze dus ook behoorljk doorheen en die kun je niet kopen in Phandalin (waar ze nu zijn, want 25Gp dus zou in de stad moeten). Tja.... dan wordt de (in principe lagere level) Tresendar Manor misschien toch wel weer een stuk riskanter voor ze.

Inmiddels zitten ze dus, net als groep 1, in Phandalin. Maar daar waar groep 1 vrienden maakte met alle doprsbewoners, heeft groep 2 al ruzie met een aantal. Ze lijken een beetje op de Redbrands qua team: Wij beschermen je wel, voor dik veel goud! _O-

Grappig om dat verschil te zien.
L'Amour menaçant:
  maandag 13 december 2021 @ 11:42:51 #63
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_202596988
O! Ik had nog een vraagje aan jullie.

In LMOP heeft elke held een eigen personal quest. Voor de wizard is dat t altaar van Oghma in ere herstellen, en dat is gelukt. Alleen... daar staat geen enkele beloning tegenover eigenlijk. Dat vind ik wel een beetje suf, dus ik probeer iets leuks te verzinnen voor de Elf Wizard.

Iemand een suggestie?
Magic Item of zo?

https://www.dandwiki.com/wiki/Chalice_of_Purification_(5e_Equipment)

Ik dacht aan deze, omdat:
1. Hij een kelk heeft meegenomen van dat altaar
2. Ze dus een healing potion tekort hebben en dit dan kunnen gebruiken eventueel
3. De tovenaar het saltara heeft gepurified, en dit dus ook een purification item is.

Maar t is wondrous/legendary, dus da's wel behoorlijk heftig toch? _O-

Misschien is deze kelk beter: https://www.dandwiki.com/wiki/Chalice_of_the_Feast_(5e_Equipment)

[ Bericht 22% gewijzigd door Ang3l op 13-12-2021 12:00:46 ]
L'Amour menaçant:
pi_202601634
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 11:42 schreef Ang3l het volgende:

In LMOP heeft elke held een eigen personal quest. Voor de wizard is dat t altaar van Oghma in ere herstellen, en dat is gelukt. Alleen... daar staat geen enkele beloning tegenover eigenlijk. Dat vind ik wel een beetje suf, dus ik probeer iets leuks te verzinnen voor de Elf Wizard.

Iemand een suggestie?
Magic Item of zo?

2. Ze dus een healing potion tekort hebben en dit dan kunnen gebruiken eventueel
3. De tovenaar het saltara heeft gepurified, en dit dus ook een purification item is.

Misschien is deze kelk beter: https://www.dandwiki.com/wiki/Chalice_of_the_Feast_(5e_Equipment)

Uhm... Wie's daar de DM? :P... Gewoon doen wat je het coolst lijkt & eventueel het item gewoon aanpassen. Ikzelf vind optie 2 erg leuk, maar zou het limiteren tot (bijv.) 1D6 charges Potion of Healing, of 1D4 charges Potion of Superior Healing. Dacht dat die 1 niveau hoger was.
  maandag 13 december 2021 @ 16:42:37 #65
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_202601657
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 11:42 schreef Ang3l het volgende:

Iemand een suggestie?
Magic Item of zo?

Je kunt toch ook zelf een item bedenken?
5e is wel sterk in de wereld low-magic houden. Veel magic items zijn gewoon voor de fluff. Cloak of billowing. Staff of birdcalls etc.
Maak er desnoods 1 ben een kleine echte bonus. Een +1 op een check, of save.
  dinsdag 14 december 2021 @ 08:33:32 #66
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_202610007
quote:
0s.gif Op maandag 13 december 2021 16:41 schreef RvLaak het volgende:

[..]
Uhm... Wie's daar de DM? :P... Gewoon doen wat je het coolst lijkt & eventueel het item gewoon aanpassen. Ikzelf vind optie 2 erg leuk, maar zou het limiteren tot (bijv.) 1D6 charges Potion of Healing, of 1D4 charges Potion of Superior Healing. Dacht dat die 1 niveau hoger was.
Greater healing dan, want superior healing is t item zelf al.
Maar ik ben nogal van de wereld bouwen op bestaande lore (en dit is homebrew, waar ik jeuk van krijg :P ) Ik ga hard op die lore (pantheon, plaatsen, legendes), omdat die al zo goed in elkaar zit en dan verzin in er zelf dingen omheen die er perfect bij aansluiten, maar dus wel "kloppen". Dus bv ook "kloppen" met items die ook echt in die wereld te vinden zijn (legendary zijn best uniek).

Al vind ik die Cleansing wel heel erg bij de huidige Wizard passen dus ik denk toch dat ik m ga gebruiken maar dan zonder superior healing (gewoon normale, flink zat :P ze moeten t niet te makkelijk krijgen wat ze levellen al te hard).
L'Amour menaçant:
pi_202951386
Sowieso D&D. Woodelf Ranger/Rogue :)
pi_203185507
Vanavond weer een sessie HotDQ *O*
  woensdag 19 januari 2022 @ 08:09:11 #69
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_203264966
Ik vrijdag weer een sessie.
Inmiddels zit ik in 4 sessies :o

1x Lost Mine of Phandelver als DM voor de buren
1x Lost Mine of Phandelver als DM voor vrienden
1x Lost Mine of Phandelver (gestart maar inmiddels volledig vrij spel) als speler --> Wood elf druid, Circle of the land (Forest)
1x Rime of the Frostmaiden als speler --> Tiefling druid, Circle of stars

Toevallig nu 2x een druid, maar dat was eerst een human fighter Eldritch Knight en een half-elf bard, School of Whispers.
L'Amour menaçant:
  woensdag 19 januari 2022 @ 17:43:08 #70
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_203272258
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 08:09 schreef Ang3l het volgende:
Ik vrijdag weer een sessie.
Inmiddels zit ik in 4 sessies :o

1x Lost Mine of Phandelver als DM voor de buren
1x Lost Mine of Phandelver als DM voor vrienden
1x Lost Mine of Phandelver (gestart maar inmiddels volledig vrij spel) als speler --> Wood elf druid, Circle of the land (Forest)
1x Rime of the Frostmaiden als speler --> Tiefling druid, Circle of stars

Toevallig nu 2x een druid, maar dat was eerst een human fighter Eldritch Knight en een half-elf bard, School of Whispers.
Verveel je je?
pi_203275526
*O* Printer geüpgrade met Noctua ventilators *O*. Heerlijk stil nu
  donderdag 20 januari 2022 @ 08:04:02 #72
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_203278929
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 17:43 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Verveel je je?
:D enorm!

Al gaan er nu weer langzaam dingen open.
Het is wel lastig sessies plannen. Sommige zijn maar 1x per maand of minder nog.
L'Amour menaçant:
  maandag 24 januari 2022 @ 11:49:06 #73
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_203343193
Lost Mines of Phandelver was een (heerlijke) chaos afgelopen vrijdag :')

Nadat de helden bekomen waren van hun diseased status (moeten ze maar niet allemaal op de lokale barmeid Elsa klimmen) gingen ze t dorp verkennen. Daar waar groep 1 alle sidequests vriendelijk hebben verzameld en echt alle NPC's gesproken hebben, daar gingen deze groep bot te werk en richtten ze zich alleen op de Redbrands. "Ja ja bla bla sidequest, komen straks wel terug. Eerst de Ruffians!!"

Dus binnen no time waren ze aan t knokken in de Sleeping Giant, hielden er 1 in leven en ondervroegen hem en daarna door naar de hideout in Tresendar Manor. In principe is de badguy daar zo beschreven dat hij vlucht (je KAN vechten, maar vaak vlucht hij om nooit meer gezien te worden). Maar nee hoor......

1. De toegevoegde ranger (zit niet in de standaard LMOP) vond de rat familiar van de wizard en deed animal speech. Zo wist de party dat deze rat de badguy wizard ging waardschuwen om te vluchten. Slim.
2. Ze betrapten hem dus net op tijd, gooiden een javelin ... en met een natural 20 pinden ze hem aan de muur vast met z'n mantel. De strength escape van mij als DM was een natural 1, dus ik ging keihard onderuit. :') Vluchtpoging gestopt.
3. Vervolgens komt er natuurlijk een gevecht en slaan ze hem halfdood. Want spreuken van de wizard badguy werkten niet aangezien de Cleric silence had gecast en al mijn spreuken waren gebaseerd op V (verbal). Clever girl...... Dus ze grapplen hem en binden hem vast.
4. Ik doe een misty step als DM om me alsnog uit de voeten te maken, maar misty step neemt items mee dus ben nog steeds vastgebonden. Daarna een cantrip "shocking grasp" want alle somatic (S) spreuken werken niet vastgebonden, maar ik dacht shocking grasp op de touwen kan wel omdat ik die al aanraak. Dan gaan ze vats stuk! Gooi ik gvd een natural 1 op die rol.... Dus ik vertel dat ik dan wel schade op mezelf rol, alsof ik mezelf een schokje gaf. Beetje schade.... Rol ik echt MAX schade en dat was meer dan de overgebleven HP die de wizard nog had :')

Kortom: de wizard werd gevangen, de mond gesnoerd door silence, vastgebonden, kon amper nog casten, dacht te vluchten... en zet zichzelf vervolgens onder stroom tot ie KO gaat aan zijn eigen spreuk :')

5. Omdat ze hem wilden ondervragen heeft de Cleric revivify gecast en toen ze alles uit hem hadden gehaald wilden ze hem aan Sildar overleveren in t dorp (ook dat is echt 1 van de opties in de preset quest)
6. Maar de rogue dacht daar heel anders over en stak hem een mes in de keel zonder toestemming van de rest van de groep... personal goal van wraak op de Redbrands gehaald. Hoppa. Einde van de badguy.

Wat een sessie _O-
We hebben erg gelachen en genoten.
L'Amour menaçant:
pi_203410023
Dus... Dat was (praktisch) een TPK...

De spelers wilde per se, met hun lvl 9, naar Well of Dragons. Tiamat had hun gewaarschuwd om dit niet te doen, of zich bij haar te voegen, of haar draken tegenkomen. Ze kozen, uiteraard, voor het laatste.

Skyreach Castle was lekker onderweg toen ze werden aangevallen door een witte en blauwe volwassen draak. De vampier die ook langs kwam maakte niet heel veel indruk.

Problemen met locaties en pech op de death saves, hebben er uiteindelijk voor gezorgd dat slechts enkel de Wizard het overleefd heeft.

Nu hebben de spelers er voor gekozen om de tijd tussen deze en de volgende sessie te nemen om te beslissen of ze een nieuw karakter willen, of resurrection.
  maandag 31 januari 2022 @ 12:04:21 #75
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_203444462
Het duurde ff voordat ik door had wat TPK is :D Total Party Kill?
Heftaaaaagh!

Ik gisteren mijn Druid Circle of the Stars kunnen uittesten in Ryme of the frostmaiden.
Op zich wel een oke verhaal, met trials en zo. En zo'n star druid heeft best leuke opties.
L'Amour menaçant:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')