Idd, iets wat, voor zover ik weet, niet in de aard van groene draken ligt.quote:Op maandag 22 november 2021 14:49 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik zal ze zeggen dat ze moeten sparen. Want idd, ze hebben wel wat geld, maar t enige nuttige zijn healthpotions, pijlen en rations
[..]
Ja volgens mij hoort ie op den duur weg te vliegen of zo?
Mijn spelers waren uit m'n hoofd level 5, misschien 4quote:Maar ik heb anders als speler (ik was de folk hero met Thundertree als background) die dikke draak verslagen hoor![]()
Ok ok... toen waren we inmiddels al wel level 7 of zo
Ik sla die boeken die gebaseerd zijn op Magic: The Gathering eigenlijk een beetje over. Ik snap de combi van die 2 spellen niet zo (behalve dan commercieel). Is dat echt leuk? Gewoon multiverse achtig toch?quote:Op zondag 28 november 2021 10:49 schreef RvLaak het volgende:
Strixhaven is uit, voor de reviewers. Nerd Immersion heeft een Q&A online staan:
Whaha, want?quote:Op woensdag 1 december 2021 10:39 schreef RvLaak het volgende:
Op de één of andere manier, vind ik dit creepy:
quote:Op woensdag 8 december 2021 07:04 schreef Ang3l het volgende:
Vrijdag weer verder met groep 2. De groep die heel dapper meteen doorging naar Cragmaw Castle. Ben benieuwd of ze dat nog helemaal gaan uitruimen, of eindelijk naar t dorp gaan (of god forbid... meteen wave echo cave willen opzoeken)
Scheelt dat ik met groep 1 nu heel Phandalin gedaan heb, dus als groep 1 daar komt (via de omweg) heb ik een soort van voorbereiding klaar
Juist niet. Laat ze lekker zelf beslissen. Ik zou ze wel waarschuwen dat het heul gevaarlijk is, maar als zij zo dom zijn om blind door te gaan... Tja... The dice giveth and the dice taketh away. Of, om de disclaimer van PHB te quoten:quote:Wave echo cave daarentegen.... ik ga alles er aan doen om ze daar vanaf te praten
Ik ben van het type 'je acties en beslissingen hebben consequenties'.quote:Disclaimer: Wizards of t h e Coast is not responsible for the consequences of splitting u p t h e party, sticking appendages in t h e mouth of a leering green devif face, accepting a dinner invitation from bugbears, storming the feast hall of a hill giant steading, angering a dragon of any variety, or saying yes when the DM asks, "Are you really sure?"
Uhm... Wie's daar de DM?quote:Op maandag 13 december 2021 11:42 schreef Ang3l het volgende:
O! Ik had nog een vraagje aan jullie.
In LMOP heeft elke held een eigen personal quest. Voor de wizard is dat t altaar van Oghma in ere herstellen, en dat is gelukt. Alleen... daar staat geen enkele beloning tegenover eigenlijk. Dat vind ik wel een beetje suf, dus ik probeer iets leuks te verzinnen voor de Elf Wizard.
Iemand een suggestie?
Magic Item of zo?
https://www.dandwiki.com/wiki/Chalice_of_Purification_(5e_Equipment)
Ik dacht aan deze, omdat:
1. Hij een kelk heeft meegenomen van dat altaar
2. Ze dus een healing potion tekort hebben en dit dan kunnen gebruiken eventueel
3. De tovenaar het saltara heeft gepurified, en dit dus ook een purification item is.
Maar t is wondrous/legendary, dus da's wel behoorlijk heftig toch?![]()
Misschien is deze kelk beter: https://www.dandwiki.com/wiki/Chalice_of_the_Feast_(5e_Equipment)
Je kunt toch ook zelf een item bedenken?quote:Op maandag 13 december 2021 11:42 schreef Ang3l het volgende:
O! Ik had nog een vraagje aan jullie.
In LMOP heeft elke held een eigen personal quest. Voor de wizard is dat t altaar van Oghma in ere herstellen, en dat is gelukt. Alleen... daar staat geen enkele beloning tegenover eigenlijk. Dat vind ik wel een beetje suf, dus ik probeer iets leuks te verzinnen voor de Elf Wizard.
Iemand een suggestie?
Magic Item of zo?
https://www.dandwiki.com/wiki/Chalice_of_Purification_(5e_Equipment)
Ik dacht aan deze, omdat:
1. Hij een kelk heeft meegenomen van dat altaar
2. Ze dus een healing potion tekort hebben en dit dan kunnen gebruiken eventueel
3. De tovenaar het saltara heeft gepurified, en dit dus ook een purification item is.
Maar t is wondrous/legendary, dus da's wel behoorlijk heftig toch?![]()
Misschien is deze kelk beter: https://www.dandwiki.com/wiki/Chalice_of_the_Feast_(5e_Equipment)
Greater healing dan, want superior healing is t item zelf al.quote:Op maandag 13 december 2021 16:41 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Uhm... Wie's daar de DM?... Gewoon doen wat je het coolst lijkt & eventueel het item gewoon aanpassen. Ikzelf vind optie 2 erg leuk, maar zou het limiteren tot (bijv.) 1D6 charges Potion of Healing, of 1D4 charges Potion of Superior Healing. Dacht dat die 1 niveau hoger was.
Verveel je je?quote:Op woensdag 19 januari 2022 08:09 schreef Ang3l het volgende:
Ik vrijdag weer een sessie.
Inmiddels zit ik in 4 sessies
1x Lost Mine of Phandelver als DM voor de buren
1x Lost Mine of Phandelver als DM voor vrienden
1x Lost Mine of Phandelver (gestart maar inmiddels volledig vrij spel) als speler --> Wood elf druid, Circle of the land (Forest)
1x Rime of the Frostmaiden als speler --> Tiefling druid, Circle of stars
Toevallig nu 2x een druid, maar dat was eerst een human fighter Eldritch Knight en een half-elf bard, School of Whispers.
quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |