Omdat je dan als consument achteraan in de rij staat. Maar dat is alleen zo als jij als consument nog geld tegoed hebt van Welkom Energie, niet als het andersom is. Dat laatste wil ik graag zo houden.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 09:14 schreef Megumi het volgende:
Als Welkom Energie daarwerkelijk failliet gaat? Dan heb je als consument vaak pech gehad.
In dit geval had ik het ook gedaan. Ze sturen maar een eindafrekening voor het werkelijke verbruik.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 09:27 schreef PS. het volgende:
Storneren klinkt echt als een goed idee ja. Gewoon omdat je denkt recht op geld te hebben
Voor welke schade dan? Dat een andere partij duurder is?quote:Op donderdag 28 oktober 2021 09:08 schreef Agronoom2 het volgende:
Kan ik Welkom Energie aansprakelijk stellen voor contractbreuk?
Dat. Een jaarcontract sluit je af om je te wapenen tegen korte termijn fluctuaties in de energieprijs. En daarnaast is er nu gedwongen winkelnering bij Eneco. Dat staat allemaal niet in dat contract.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 09:45 schreef baskick het volgende:
[..]
Voor welke schade dan? Dat een andere partij duurder is?
Precies, waarom zou ik vooruitbetalen voor de koude wintermaanden als ik weet dat Welkom Energie toch niet gaat leveren en als ik als consument bij een faillissement achteraan sta?quote:Op donderdag 28 oktober 2021 09:44 schreef baskick het volgende:
[..]
In dit geval had ik het ook gedaan. Ze sturen maar een eindafrekening voor het werkelijke verbruik.
Het punt is dat er door storneren al geld bij mij staat dat ik niet naar de curator wil sturen omdat ik door contractbreuk ook schade heb geleden.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 09:59 schreef Fe2O3 het volgende:
Geloof me, je wilt niet dat je bij een energieboer zit die falliet gaat. Dat is nog veeeeeel vervelender. Dan ben je je voorschotten ook kwijt.
Ze doen dit juist om een fallisement te voorkomen, netjes eind afrekenen en opheffen.
Nu handelen ze het netjes af, en ga je naar eneco. Wil je naar een andere dan kan dat ook vast. Feit is dat welkom energie niet meer bestaat over 3 dagen en je er geen cent uit gaan krijgen, juridisch gezien.
Er komt gewoon een eindafrekeningquote:Op donderdag 28 oktober 2021 09:59 schreef Fe2O3 het volgende:
Je betalingen aan hun storneren is echt oliedom. En gaan je een hoop kosten opleveren, en niet betalende klanten willen ze bij eneco ook niet.
Niet als jij de boel hebt gestorneerd ...quote:
Graag die curator. Het geld staat op mijn rekening en ik heb een vordering op Welkom Energie die groter is dan het beetje energie dat ik in de zomermaanden heb gebruikt. Als het argument van die contractbreuk geldt, tenminste.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 10:04 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Niet als jij de boel hebt gestorneerd ...
Consumenten die zelf maar zaken gaan regelen zijn echt pis irritant voor bedrijven, je gaat gewoon het incasso traject in nu. Gaan ze falliet dan mag je met de curator gaan praten. Dat wilde je juist niet toch.
Ik hoop voor je dat je je eindafrekening gaat krijgen voor X euros, en jij die vrolijk gaat betalen en door naar eneco.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 10:08 schreef Agronoom2 het volgende:
[..]
Graag die curator. Het geld staat op mijn rekening en ik heb een vordering op Welkom Energie die groter is dan het beetje energie dat ik in de zomermaanden heb gebruikt. Als het argument van die contractbreuk geldt, tenminste.
Pisirritant is in dit geval geheel wederzijds.
Ze mogen pas incasso's sturen nadat ze een factuur hebben opgesteld. Als ze diensten erop zetten waarvan nu bekend is dat ze die niet gaan leveren, dan plegen ze fraude.
Het is wel een betalende klant, hij neemt alleen een voorschot op de eindafrekening die over een paar weken komt. Hij storneerd nu alvast 1 of twee maanden en hij wacht braaf op de curator voor de rest van de terugbetaling. (waarvan jij ook dondersgoed weet dat die niet meer komt)quote:Op donderdag 28 oktober 2021 09:59 schreef Fe2O3 het volgende:
Nu handelen ze het netjes af, en ga je naar eneco. Wil je naar een andere dan kan dat ook vast. Feit is dat welkom energie niet meer bestaat over 3 dagen en je er geen cent uit gaan krijgen, juridisch gezien.
Je betalingen aan hun storneren is echt oliedom. En gaan je een hoop kosten opleveren, en niet betalende klanten willen ze bij eneco ook niet.
Dat dacht ik ook.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 10:22 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
..
Niet storneren is pas oliedom, de kans is groot dat je dan ook het niet gestorneerde geld kwijt bent.
Als dit bedrijf overeind blijft dan kunnen ze gaan chanteren met deurwaarderskosten en dan weegt het juridisch gedoe inderdaad niet op tegen de baten.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 10:24 schreef HMS het volgende:
Ik zit niet bij welkom, dus ik ken ook de kleine lettertjes niet. Maar ik denk dat je jezelf mogelijk te rijk rekent met je gedachtes.
Waar je denk ik op mag rekenen - Stel, je hebt een contract voor x aan lage prijs per KWh stroom en per M3 gas. Welkom zal aansturen op een eindafrekening en dan betaal jij die prijs per verbruik die in je afspraak staat. Daar hebben zij recht op, en dat gaan ze ook innen. Eventuele welkomstbonus etc zou zomaar pas gelden aan het eind van x periode. Dat Welkom dat niet gaat halen door hun eigen keuzes, daar ga jij niet direct een claim op die bonus aan overhouden. Dat kan jij wel vinden, maar dit soort lokkertjes, daar heb je in dit soort situaties vaak geen recht meer op. Als het als "bonus" is vertelt, dan zal dat snel worden gezien als "extra" en vervallen rechten mogelijk Zoals gezegd, ik ken de kleine lettertjes niet, en een jurist kan daar anders tegenaan kijken......Maar ik denk dat in een situatie als deze (bedrijf is in liquidatie) dat dit soort claims achteraan staan. En de geleverde diensten eerst zullen moeten worden betaald, en dan als ......
Dus eventuele aansprakelijkheid voor contractbreuk......ik denk dat je jezelf rijk rekent. Je zal ws gewoon moeten betalen voor je verbruik, en de rest zal worden doorgeschoven naar later. En dan kan jij echt wel een rechtszaak beginnen over contractbreuk en gevolgschade......tegen een kale kip. Ik denk niet dat een rechter of deurwaarder met jou mee al gaan dat jij dit even vooraf mag afrekenen.
Als je het idee hebt dat je voorschot te hoog was kan het gunstig zijn er 1 of 2 te storneren. Zo zorg je ervoor dat je eindafrekening van verbruik er 1 is die je moet betalen. Want als je terug krijgt dan, dan kan het mogelijk even wachten zijn.
Wel nu gelijk even de meterstanden opschrijven.
Deurwaarderskosten terwijl je nog geen faktuur hebt ontvangen? Dat gaat niet gebeuren.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 10:28 schreef Agronoom2 het volgende:
[..]
Als dit bedrijf overeind blijft dan kunnen ze gaan chanteren met deurwaarderskosten en dan weegt het juridisch gedoe inderdaad niet op tegen de baten.
Ik wilde me gewoon als schuldeiser melden bij de curator. Nog nooit gedaan, vandaar
Dat kan je altijd doen, als je dat wilt. Alleen het ontslaat je ws niet van je verplichting om de verbruikte energie te moeten betalen. Dus dat zal als 2 losse zaken worden gezien, anders wordt het echt een zooitje. Ik denk alleen dat je claim mogelijk wel terecht kan zijn, maar dat je niets kan halen. Dus tja, hoeveel tijd en moeite ga je in zoiets steken.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 10:28 schreef Agronoom2 het volgende:
[..]
Als dit bedrijf overeind blijft dan kunnen ze gaan chanteren met deurwaarderskosten en dan weegt het juridisch gedoe inderdaad niet op tegen de baten.
Ik wilde me gewoon als schuldeiser melden bij de curator. Nog nooit gedaan, vandaar
Ik wil ook wel betalen, maar na verrekening :-)quote:Op donderdag 28 oktober 2021 10:32 schreef HMS het volgende:
[..]
Dat kan je altijd doen, als je dat wilt. Alleen het ontslaat je ws niet van je verplichting om de verbruikte energie te moeten betalen.
...
Schuldeiser voor welk schuld? Je hebt immers je eigen geld teruggehaald. Wat wil je nog meer?quote:Op donderdag 28 oktober 2021 10:28 schreef Agronoom2 het volgende:
Ik wilde me gewoon als schuldeiser melden bij de curator. Nog nooit gedaan, vandaar
Door het ontbinden van het contract ben ik aangewezen op een duurdere leverancier en duurdere prijzen. Ik had me met dat contract tegen dat risico gewapend.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 10:39 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Schuldeiser voor welk schuld? Je hebt immers je eigen geld teruggehaald. Wat wil je nog meer?
Nergens in je contract staat dat zij jou ook moeten gaan compenseren wanneer zij failliet gaan en jij onverhoopt extra kosten moet gaan maken.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 11:11 schreef Agronoom2 het volgende:
[..]
Door het ontbinden van het contract ben ik aangewezen op een duurdere leverancier en duurdere prijzen. Ik had me met dat contract tegen dat risico gewapend.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |