abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 27 oktober 2021 @ 10:49:58 #101
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201917322
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 10:48 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Als het resultaat gelijk blijft wel ja :P
Precies. Uiteindelijk gaat het erom dat er iets wordt gevonden dat werkt. En omdat de hele wereld met deze problematiek zit, is de druk enorm hoog om daarin te slagen.
pi_201917338
quote:
2s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 10:47 schreef Tijn het volgende:

[..]
Met elke booster neemt het vertrouwen dat dit de oplossing is wel af, lijkt me.
En wanneer wordt die druk dan onhoudbaar? Na de 5de prik of na de 10de?

Feit is dat de fabrikanten voorlopig, zeg de komende 3 jaar minstens, gebakken zitten en er geen druk is.

Sterker nog, als ze over 2 jaar iets hebben wat gewoon met 1 dosis alle problemen oplost, dan geef ik je alvast op een briefje dat ze eerst nog een jaar de boosters van nu verkopen.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_201917355
quote:
2s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 10:49 schreef Tijn het volgende:

[..]
Precies. Uiteindelijk gaat het erom dat er iets wordt gevonden dat werkt. En omdat de hele wereld met deze problematiek zit, is de druk enorm hoog om daarin te slagen.
En ieder bedrijf weet dat als zij hét middel vinden dat ze gebeiteld zitten. Al zullen er vast users zijn die denken dat het dan tegengehouden zal worden.

/edit zie boven.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  woensdag 27 oktober 2021 @ 10:53:18 #104
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201917372
quote:
7s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 10:50 schreef vosss het volgende:

[..]

En wanneer wordt die druk dan onhoudbaar? Na de 5de prik of na de 10de?

Feit is dat de fabrikanten voorlopig, zeg de komende 3 jaar minstens, gebakken zitten en er geen druk is.

Sterker nog, als ze over 2 jaar iets hebben wat gewoon met 1 dosis alle problemen oplost, dan geef ik je alvast op een briefje dat ze eerst nog een jaar de boosters van nu verkopen.
Ware het niet dat er ook nog concurrentie is. Het is niet een enkel bedrijf dat de dienst uitmaakt en de agenda kan bepalen. Als Pfizer op de oplossing blijft zitten, worden ze afgetroefd door Moderna etc.
pi_201917391
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 10:52 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
En ieder bedrijf weet dat als zij hét middel vinden dat ze gebeiteld zitten. Al zullen er vast users zijn die denken dat het dan tegengehouden zal worden.

/edit zie boven.
Gebeiteld zitten door hun product 1x aan de gehele wereldbevolking te verkopen in plaats van ieder jaar aan een groot deel van de wereldbevolking hun product verkopen?

Ik weet niet.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Moderator woensdag 27 oktober 2021 @ 10:55:31 #106
5428 crew  miss_sly
pi_201917392
quote:
7s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 10:42 schreef vosss het volgende:

[..]
Mij lijkt het geleverde product niet goed genoeg als er sprake is van 3de, 4de en zelfs 5de prikken die nodig zouden zijn. Elk jaar heel de wereldbevolking prikken. Hoe hoog is die druk dan? Een groter klantenbestand en afzetmarkt kun je welhaast niet hebben.

Ik denk dat er helemaal geen sprake is van druk op betere middelen.
Bijna alle vaccinaties die in het Rijksvaccinatieprogramma zitten betreffen 2 of 3 vaccinaties. Op zichzelf is dat helemaal niet raar.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201917397
quote:
7s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 10:55 schreef vosss het volgende:

[..]
Gebeiteld zitten door hun product 1x aan de gehele wereldbevolking te verkopen in plaats van ieder jaar aan een groot deel van de wereldbevolking hun product verkopen?

Ik weet niet.
Ik weet wel.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_201917398
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 10:12 schreef Gia het volgende:
De ziekenhuiscapaciteit is natuurlijk wel beperkt op Urk.
Wat doen we met mensen die IC nodig hebben?
Natuurlijke selectie? Alleen de sterksten overleven en komen met immuniteit terug in de echte wereld?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:!
pi_201917405
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 10:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Bijna alle vaccinaties die in het Rijksvaccinatieprogramma zitten betreffen 2 of 3 vaccinaties. Op zichzelf is dat helemaal niet raar.
En dit.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_201917419
We zitten trouwens in de 4e Golf.


Mooie auto! :Y
  woensdag 27 oktober 2021 @ 11:01:14 #111
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201917444
Dit is de 3e golf en iedereen die anders beweert liegt |:)
pi_201917456
Overigens wel opvallend dat in België alsnog een coronapas komt, en dat terwijl voor menigeen het daar "toch prima ging zonder pas, dus waarom hier niet?". En dan ook nog eens die vermaledijde mondkapjes terug daar.

Het is mij een raadsel waarom zoveel landen maatregelen blijven invoeren die zogezegd niets uithalen. :(
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  woensdag 27 oktober 2021 @ 11:03:23 #113
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201917459
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 10:45 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Uitstekend argument weer :).
Zat aanwijzingen te vinden in dagelijks leven dat Nederlanders mondmaskers vinden helpen idd
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201917462
Mijn glazen bol zegt vandaag waarschijnlijk redelijk gelijkblijvende IC.
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 11:02 schreef DireStraits7 het volgende:
Overigens wel opvallend dat in België alsnog een coronapas komt, en dat terwijl voor menigeen het daar "toch prima ging zonder pas, dus waarom hier niet?". En dan ook nog eens die vermaledijde mondkapjes terug daar.

Het is mij een raadsel waarom zoveel landen maatregelen blijven invoeren die zogezegd niets uithalen. :(
Die hadden ze al, maar ze breiden hem iets verder uit.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201917468
quote:
8s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 11:01 schreef Tijn het volgende:
Dit is de 3e golf en iedereen die anders beweert liegt |:)
Nee hoor, 4e Golf.... OMT-lid Marc Bonten zei het in '1 op 1'...
pi_201917472
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 10:15 schreef Johannes788 het volgende:
Ab laat weer eens zijn haat zien tegen ongevaccineerden.
Knettergek

Alle ongevaccineerden op één eiland is ideale oplossing’

https://twitter.com/telegraaf/status/1453253083451039754?s=21
Typisch Telegraaf om hier een nieuwsbericht van te maken. :')
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  woensdag 27 oktober 2021 @ 11:04:50 #117
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_201917477
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 11:02 schreef DireStraits7 het volgende:
Overigens wel opvallend dat in België alsnog een coronapas komt, en dat terwijl voor menigeen het daar "toch prima ging zonder pas, dus waarom hier niet?". En dan ook nog eens die vermaledijde mondkapjes terug daar.

Het is mij een raadsel waarom zoveel landen maatregelen blijven invoeren die zogezegd niets uithalen. :(
Maatregelen werken wel als je ze goed uitvoert.
Alleen goedgekeurde mondkapjes zoals Duitsland ze heeft.
En alleen toegang als je Vaccin hebt gehad zoals Duitsland.
  woensdag 27 oktober 2021 @ 11:06:09 #118
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201917494
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 10:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Bijna alle vaccinaties die in het Rijksvaccinatieprogramma zitten betreffen 2 of 3 vaccinaties. Op zichzelf is dat helemaal niet raar.
Je kunt deze beter met de griep/pneumokokken vaccinaties vergelijken

Die krijg je ook cyclisch, het is nu eenmaal niet anders met dat type ellende
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 27 oktober 2021 @ 11:06:23 #119
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_201917495
Ik ben voor Duitse aanpak Corona.
pi_201917510
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 11:02 schreef DireStraits7 het volgende:
Overigens wel opvallend dat in België alsnog een coronapas komt, en dat terwijl voor menigeen het daar "toch prima ging zonder pas, dus waarom hier niet?". En dan ook nog eens die vermaledijde mondkapjes terug daar.

Het is mij een raadsel waarom zoveel landen maatregelen blijven invoeren die zogezegd niets uithalen. :(
In België waren de mondkapjes pas 3 weken afgeschaft. Als je versoepelingen terugdraait, logisch dat je met het laatste begint lijkt me.
pi_201917517
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 11:07 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
In België waren de mondkapjes pas 3 weken afgeschaft.
En nu weer ingevoerd, wat zullen die mensen blij zijn.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  woensdag 27 oktober 2021 @ 11:09:00 #122
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201917528
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 11:08 schreef _serial_ het volgende:

[..]
En nu weer ingevoerd, wat zullen die mensen blij zijn.
Prima standvastig beleid daar.
pi_201917532
quote:
14s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 10:35 schreef Tijn het volgende:

[..]
Ik weet dat Nederlanders er niet in geloven, maar het dragen van mondkapjes is wel een van de weinige maatregelen die helpen het virus minder rond te laten gaan zonder gelijk het openbare leven lam te leggen of ondernemers in de problemen te brengen.
Laten we ook beginnen met het normaal dragen van die dingen. Zelfs in het OV zie ik al zoveel mensen die niet eens meer de moeite nemen zo'n ding op te zetten. Voorheen droegen de meeste deze nog in ieder geval half, maar zelfs dat doen velen al niet meer.

En hoe sommigen het presteren om na anderhalf jaar nog steeds geen mondkapje te hebben die normaal sluitend op hun hoofd past is mij ook een raadsel. Zoveel mensen met een veel te groot (of te klein) mondkapje.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201917535
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 11:02 schreef DireStraits7 het volgende:
Overigens wel opvallend dat in België alsnog een coronapas komt, en dat terwijl voor menigeen het daar "toch prima ging zonder pas, dus waarom hier niet?". En dan ook nog eens die vermaledijde mondkapjes terug daar.

Het is mij een raadsel waarom zoveel landen maatregelen blijven invoeren die zogezegd niets uithalen. :(
Nou inderdaad zeg. In Denemarken zijn de cijfers ook geexplodeerd na het afschaffen van die coronapas. Die werkte zo goed!

Oh, wacht...
  woensdag 27 oktober 2021 @ 11:10:17 #125
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201917543
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 11:09 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Laten we ook beginnen met het normaal dragen van die dingen. Zelfs in het OV zie ik al zoveel mensen die niet eens meer de moeite nemen zo'n ding op te zetten. Voorheen droegen de meeste deze nog in ieder geval half, maar zelfs dat doen velen al niet meer.

En hoe sommigen het presteren om na anderhalf jaar nog steeds geen mondkapje te hebben die normaal sluitend op hun hoofd past is mij ook een raadsel. Zoveel mensen met een veel te groot (of te klein) mondkapje.
Daaraan kun je idd ook goed zien hoe groot dat draagvlak voor en geloof in mondmaskers wel niet is
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201917545
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 11:08 schreef _serial_ het volgende:

[..]
En nu weer ingevoerd, wat zullen die mensen blij zijn.
Ik vraag me af of die mondkapjes-smekers zich realiseren dat als het mondkapje weer verplicht wordt, de verplichting vrijwel zeker niet voor volgend jaar mei/juni komt te vervallen.

Maar ja, “het is een klein offer”, toch.
  woensdag 27 oktober 2021 @ 11:10:43 #127
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_201917548
De gemelde doden van gisteren hier in BG zijn weer bekend. In totaal zijn het er 124. De gemiddelde leeftijd was 73,5 jaar. Dit is anderhalf jaar onder de gemiddelde levensverwachting.

De jongste zijn een 42-jarige man zonder bekende comorbiditeit en een 45-jarige vrouw met een chronische longziekte.

Bij de 76-jarige man met diabetes en chronische neurologische, lever-, long- en hartproblemen vraag ik me nog meer af dan bij de meeste anderen of het nu echt wel corona was dat het laatste zetje gegeven heeft. Zelfde als bij de 91-jarige vrouw met kanker, hart- en longproblemen.

Nu vraag ik me af: Hoe verhouden de cijfers zich wanneer NL dezelfde methodiek zou gebruiken en vice versa?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_201917553
quote:
11s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 11:09 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Nou inderdaad zeg. In Denemarken zijn de cijfers ook geexplodeerd na het afschaffen van die coronapas. Die werkte zo goed!

Oh, wacht...
In afgelopen weken zijn de cijfers daar verdubbeld, dat klopt.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  woensdag 27 oktober 2021 @ 11:11:13 #129
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201917554
quote:
11s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 11:09 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Nou inderdaad zeg. In Denemarken zijn de cijfers ook geexplodeerd na het afschaffen van die coronapas. Die werkte zo goed!

Oh, wacht...
Die hebben m ingevoerd voor iedereen gevaccineerd kon zijn en daarna afgeschaft. Dat is echt een andere situatie dan in bijvoorbeeld Nederland
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201917561
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 11:09 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Laten we ook beginnen met het normaal dragen van die dingen. Zelfs in het OV zie ik al zoveel mensen die niet eens meer de moeite nemen zo'n ding op te zetten. Voorheen droegen de meeste deze nog in ieder geval half, maar zelfs dat doen velen al niet meer.

En hoe sommigen het presteren om na anderhalf jaar nog steeds geen mondkapje te hebben die normaal sluitend op hun hoofd past is mij ook een raadsel. Zoveel mensen met een veel te groot (of te klein) mondkapje.
Zou het kunnen zijn dat het veel mensen gewoon niet boeit dan?
  woensdag 27 oktober 2021 @ 11:11:51 #131
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_201917564
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 11:10 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik vraag me af of die mondkapjes-smekers zich realiseren dat als het mondkapje weer verplicht wordt, de verplichting vrijwel zeker niet voor volgend jaar mei/juni komt te vervallen.

Maar ja, “het is een klein offer”, toch.
Nou, tsjemig. Anderzijds is het natuurlijk wel duidelijk wanneer je mensen aanduidt met 'mondkapjes-smekers'.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 27 oktober 2021 @ 11:12:31 #132
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_201917569
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 11:11 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Zou het kunnen zijn dat het veel mensen gewoon niet boeit dan?
En dit is een argument tegen/voor wat precies? :?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_201917573
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 11:11 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Zou het kunnen zijn dat het veel mensen gewoon niet boeit dan?
Waarmee je wilt zeggen?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  woensdag 27 oktober 2021 @ 11:13:42 #134
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201917584
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 11:10 schreef Dven het volgende:
De gemelde doden van gisteren hier in BG zijn weer bekend. In totaal zijn het er 124. De gemiddelde leeftijd was 73,5 jaar. Dit is anderhalf jaar onder de gemiddelde levensverwachting.

De jongste zijn een 42-jarige man zonder bekende comorbiditeit en een 45-jarige vrouw met een chronische longziekte.

Bij de 76-jarige man met diabetes en chronische neurologische, lever-, long- en hartproblemen vraag ik me nog meer af dan bij de meeste anderen of het nu echt wel corona was dat het laatste zetje gegeven heeft. Zelfde als bij de 91-jarige vrouw met kanker, hart- en longproblemen.

Nu vraag ik me af: Hoe verhouden de cijfers zich wanneer NL dezelfde methodiek zou gebruiken en vice versa?
Kun je dezelfde twijfels bij hebben

Vader van mijn collega was met tig soorten ziektes opgenomen in verpleeghuis. Daar besmet geraakt (was reeds langere tijdgevaccineerd), en uiteindelijk overleden.

Komt in de boeken als overleden aan Covid. Zelfs zijn zoon vond dat een wat bijzondere manier van duiden van de oorzaak

Voor hen persoonlijk boeit het verder niet, maar als je daar beleid op gaat baseren is het een vrij vreemde basis
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201917586
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 11:02 schreef DireStraits7 het volgende:
Overigens wel opvallend dat in België alsnog een coronapas komt, en dat terwijl voor menigeen het daar "toch prima ging zonder pas, dus waarom hier niet?". En dan ook nog eens die vermaledijde mondkapjes terug daar.

Het is mij een raadsel waarom zoveel landen maatregelen blijven invoeren die zogezegd niets uithalen. :(
https://palnws.be/2021/10(...)te-laten-vaccineren/

Vraag me af wat het gaat uithalen met vaccinatiegraad van 92% van de 18-plussers en 95% onder de 65-plussers. Welke vaccinatiegraad is dan wel genoeg?
pi_201917590
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 11:11 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
In afgelopen weken zijn de cijfers daar verdubbeld, dat klopt.
Dat is natuurlijk niet waar, maar ik verwacht ook niet van je dat je dat weet :). Geeft niet hoor.
pi_201917591
quote:
10s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 11:10 schreef Molo het volgende:

[..]
Daaraan kun je idd ook goed zien hoe groot dat draagvlak voor en geloof in mondmaskers wel niet is
Natuurlijk volledig veroorzaakt door de eigen regering en haar adviseurs.

Maar goed, we kunnen bij iedere maatregel wel roepen dat deze 'niet werkt'. En bij de maatregelen waarvan men het wel eens is dat ze werken (zoals sluiten van retail, schoolsluiting etc.) is het bezwaar weer dat de maatregel te zwaar is.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201917596
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 11:12 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Waarmee je wilt zeggen?
Dat het toch wat tegenvalt met het draagvlak.

Dan blijft over: harde handhaving. Zal de conducteur blij mee zijn. Een grote bek of een mes in je buik. Maar dat is weer een ander probleem.
pi_201917601
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 11:14 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Natuurlijk volledig veroorzaakt door de eigen regering en haar adviseurs.

Maar goed, we kunnen bij iedere maatregel wel roepen dat deze 'niet werkt'. En bij de maatregelen waarvan men het wel eens is dat ze werken (zoals sluiten van retail, schoolsluiting etc.) is het bezwaar weer dat de maatregel te zwaar is.
Waarom zou je bij een maatregel die niet werkt dat niet kunnen roepen? Waarom zou je een maatregel invoeren die toch niet werkt?
pi_201917612
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 11:13 schreef Vasilevski het volgende:

[..]
https://palnws.be/2021/10(...)te-laten-vaccineren/

Vraag me af wat het gaat uithalen met vaccinatiegraad van 92% van de 18-plussers en 95% onder de 65-plussers. Welke vaccinatiegraad is dan wel genoeg?
Die Van Ranst is in ieder geval wel eerlijk en recht voor zijn raap.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  woensdag 27 oktober 2021 @ 11:17:02 #141
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201917618
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 11:14 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Natuurlijk volledig veroorzaakt door de eigen regering en haar adviseurs.

Maar goed, we kunnen bij iedere maatregel wel roepen dat deze 'niet werkt'. En bij de maatregelen waarvan men het wel eens is dat ze werken (zoals sluiten van retail, schoolsluiting etc.) is het bezwaar weer dat de maatregel te zwaar is.
Maatregelen instellen is alleen nuttig als ze effectief zijn voor je probleem/problemen, passend zijn en als ze gehandhaafd kunnen worden
En daarnaast nog, niet onbelangrijk, als er enige mate van draagvlak voor is, anders creëer je alleen maar weer nieuwe problemen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 27 oktober 2021 @ 11:18:13 #142
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201917630
quote:
11s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 11:15 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Waarom zou je bij een maatregel die niet werkt dat niet kunnen roepen? Waarom zou je een maatregel invoeren die toch niet werkt?
Omdat niets doen niet als een optie gezien wordt, met name uit politieke en publicitaire overwegingen. Dus dan kun je beter maatregelen nemen waarvan je van tevoren wel ongeveer weet dat ze nauwelijks effect hebben. Ook als voorbereiding om op een later moment toch weer scholen te gaan sluiten of avondklokken in te voeren: ja, we hebben de lichte maatregelen al geprobeerd, maar die hielpen niet genoeg en jullie hielden je er natuurlijk ook niet goed genoeg aan.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201917637
quote:
11s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 11:14 schreef Bliksem92 het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk niet waar, maar ik verwacht ook niet van je dat je dat weet :). Geeft niet hoor.
18 oktober: 752 besmettingen
25 oktober: 1411 besmettingen
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  woensdag 27 oktober 2021 @ 11:19:40 #144
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_201917650
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 11:13 schreef Molo het volgende:

[..]
Kun je dezelfde twijfels bij hebben

Vader van mijn collega was met tig soorten ziektes opgenomen in verpleeghuis. Daar besmet geraakt (was reeds langere tijdgevaccineerd), en uiteindelijk overleden.

Komt in de boeken als overleden aan Covid. Zelfs zijn zoon vond dat een wat bijzondere manier van duiden van de oorzaak

Voor hen persoonlijk boeit het verder niet, maar als je daar beleid op gaat baseren is het een vrij vreemde basis
Hier noemen ze het ook niet 'overleden aan corona' maar 'het dodenaantal waarbij ook corona bevestigd is'.

Nu, astma is strict genomen natuurlijk ook een chronische longziekte en daar kan je best lang mee door. Maar het lijstje met comorbiditeiten dat ik dagelijks zie is groot. Heel erg groot. Als het dodenaantal hier dan zogenaamd 10/20 keer zo hoog is als in zo ongeveer de rest van de hele wereld, dan snap ik wel dat mensen op een gegeven moment 'het zal allemaal wel' denken.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  woensdag 27 oktober 2021 @ 11:20:42 #145
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201917665
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 11:19 schreef Dven het volgende:

[..]
Hier noemen ze het ook niet 'overleden aan corona' maar 'het dodenaantal waarbij ook corona bevestigd is'.

Nu, astma is strict genomen natuurlijk ook een chronische longziekte en daar kan je best lang mee door. Maar het lijstje met comorbiditeiten dat ik dagelijks zie is groot. Heel erg groot. Als het dodenaantal hier dan zogenaamd 10/20 keer zo hoog is als in zo ongeveer de rest van de hele wereld, dan snap ik wel dat mensen op een gegeven moment 'het zal allemaal wel' denken.
Hoe is de gemoedstoestand bij de gemiddelde Bulgaar in de straat? Zijn ze erg met corona bezig of geloven ze het wel.
pi_201917666
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 11:17 schreef Molo het volgende:

[..]
Maatregelen instellen is alleen nuttig als ze effectief zijn voor je probleem/problemen, passend zijn en als ze gehandhaafd kunnen worden
En daarnaast nog, niet onbelangrijk, als er enige mate van draagvlak voor is, anders creëer je alleen maar weer nieuwe problemen
Daar kun je het moeilijk mee oneens zijn. Alleen dat was mijn punt helemaal niet.

Mijn punt was dat bij alle lichtere maatregelen geroepen wordt dat ze 'toch niet werken' (met mondkapjes als beste voorbeeld, waarbij ik overigens zelden zo iemand betrap op het werkelijk onderbouwen van deze stelling, maar soit). En dat bij de effectievere maatregelen geroepen wordt dat ze te zwaar zijn.

Tja, wat wil je dan?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_201917671
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 11:14 schreef DireStraits7 het volgende:
Natuurlijk volledig veroorzaakt door de eigen regering en haar adviseurs.
Welnee. Mensen hebben dat ding niet op omdat het nut ze zelf totaal ontgaat en ze het risico als verwaarloosbaar beschouwen, niet omdat Van Dissel een jaar geleden iets geroepen heeft.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_201917674
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 11:19 schreef Dven het volgende:

[..]
Hier noemen ze het ook niet 'overleden aan corona' maar 'het dodenaantal waarbij ook corona bevestigd is'.

Nu, astma is strict genomen natuurlijk ook een chronische longziekte en daar kan je best lang mee door. Maar het lijstje met comorbiditeiten dat ik dagelijks zie is groot. Heel erg groot. Als het dodenaantal hier dan zogenaamd 10/20 keer zo hoog is als in zo ongeveer de rest van de hele wereld, dan snap ik wel dat mensen op een gegeven moment 'het zal allemaal wel' denken.
In Nederland is dat niet anders hoor.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  woensdag 27 oktober 2021 @ 11:22:12 #149
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201917684
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 11:19 schreef Dven het volgende:

[..]
Hier noemen ze het ook niet 'overleden aan corona' maar 'het dodenaantal waarbij ook corona bevestigd is'.

Nu, astma is strict genomen natuurlijk ook een chronische longziekte en daar kan je best lang mee door. Maar het lijstje met comorbiditeiten dat ik dagelijks zie is groot. Heel erg groot. Als het dodenaantal hier dan zogenaamd 10/20 keer zo hoog is als in zo ongeveer de rest van de hele wereld, dan snap ik wel dat mensen op een gegeven moment 'het zal allemaal wel' denken.
Yep, mee eens

En zeker na zoveel maanden, de samenleving gaat weer door. De problemen en onderwerpen van alle dagen gaan weer spelen en de overhand nemen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201917690
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 11:10 schreef Dven het volgende:
De gemelde doden van gisteren hier in BG zijn weer bekend. In totaal zijn het er 124. De gemiddelde leeftijd was 73,5 jaar. Dit is anderhalf jaar onder de gemiddelde levensverwachting.

De jongste zijn een 42-jarige man zonder bekende comorbiditeit en een 45-jarige vrouw met een chronische longziekte.

Bij de 76-jarige man met diabetes en chronische neurologische, lever-, long- en hartproblemen vraag ik me nog meer af dan bij de meeste anderen of het nu echt wel corona was dat het laatste zetje gegeven heeft. Zelfde als bij de 91-jarige vrouw met kanker, hart- en longproblemen.

Nu vraag ik me af: Hoe verhouden de cijfers zich wanneer NL dezelfde methodiek zou gebruiken en vice versa?
Dit is in Nederland ook zo, hoor. Veel mensen met corona op de IC's hebben ook onderliggende problematiek.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')