Nee ik er letterlijke geen 1. Waarom.zou je spijt hebben?quote:Op woensdag 27 oktober 2021 20:24 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
Nee sorry die heb ik niet.
Ik hoor het van mensen om mij heen irl en reacties van mensen op verschillende fora.
(En nee, niet die 2 die ik uitgelicht heb alleen).
Jij zult toch ook wel tenminste iemand kennen die spijt heeft van zijn prik of sowieso iemand die geen prikabonnement wilt?
Kan je helaas niet aan cijfers helpen.
Zie eerdere post van mij van voorbeelden daarvan.quote:Op woensdag 27 oktober 2021 20:28 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Nee ik er letterlijke geen 1. Waarom.zou je spijt hebben?
Tsja, geen idee, in mijn optiek is vaccinatie uiteindelijk niet de uitweg.quote:Maar het alternatief is? Weer lockdowns? Geplande zorg uitstellen?
over dat wappie doe ik geen uitspraak, maar zoals je aangeeft, ben je inderdaad behoorlijk kortzichtig.quote:Op woensdag 27 oktober 2021 20:38 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
Zie eerdere post van mij van voorbeelden daarvan.
[..]
Tsja, geen idee, in mijn optiek is vaccinatie uiteindelijk niet de uitweg.
En dan kunnen ze me wel wappie of kortzichtig noemen maar ik ben een gezonde jonge man die de prik gewoon niet wilt.
Dat mag jij vinden. Ik zie het anders.quote:Op woensdag 27 oktober 2021 20:43 schreef Shotty het volgende:
[..]
over dat wappie doe ik geen uitspraak, maar zoals je aangeeft, ben je inderdaad behoorlijk kortzichtig.
je geeft in ieder geval de meest kortzichtige reden ooit. dan kan je toch moeilijk ontkennen.quote:Op woensdag 27 oktober 2021 20:44 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
Dat mag jij vinden. Ik zie het anders.
Ik heb mijn redenen om niet te vaccineren al vaker hier uitgelegd (en ja dat is uitgebreider dan ik net verkondigde) en eigenlijk gewoon geen zin meer om te herhalen.quote:Op woensdag 27 oktober 2021 20:46 schreef Shotty het volgende:
[..]
je geeft in ieder geval de meest kortzichtige reden ooit. dan kan je toch moeilijk ontkennen.
Nee, ik ken geen mensen die spijt hebben van hun prik. Waarom zou je ook als je het bij de feiten houdt?quote:Op woensdag 27 oktober 2021 20:24 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
Nee sorry die heb ik niet.
Ik hoor het van mensen om mij heen irl en reacties van mensen op verschillende fora.
(En nee, niet die 2 die ik uitgelicht heb alleen).
Jij zult toch ook wel tenminste iemand kennen die spijt heeft van zijn prik of sowieso iemand die geen prikabonnement wilt?
Kan je helaas niet aan cijfers helpen.
Verfrissend om te lezen!quote:Op woensdag 27 oktober 2021 20:51 schreef capricia het volgende:
Ik heb er nu een tijdje over nagedacht. Maar ik ben eigenlijk steeds meer tegen maatregelen specifiek voor ongevaccineerden.
We nemen ook geen maatregelen voor specifiek mannen. Of maatregelen specifiek voor 55 plussers. Of specifiek om de Obese medemens tegen corona te beschermen.
(Deze groepen zijn allemaal oververtegenwoordigd in de IC's volgens NICE)
Zulke maatregelen doen namelijk meer kwaad dan goed. Het verdeelt. Het is schadelijk voor het beetje sociale cohesie wat er nog is. Het zet mensen tegen elkaar op. Kweekt wantrouwen, onbegrip en wellicht haat en agressie.
Het gaat ook niemand wat aan of je al dan niet gevaccineerd bent.
Ja. Heel kut dat dat heel misschien betekent dat de rest van NL dan maar in lockdown moet. Of dat de horeca moet sluiten. Of wat er ook als mogelijk toekomstige maatregel bedacht kan gaan worden.
En toch gaan we deze last met zijn allen dragen. En niet alleen 1 groep die als zondebok neergezet wordt. Dat kan echt niet.
Bovendien als we in een vorm van lockdown terecht gaan komen voor die paar procent mensen die zich niet wil laten vaccineren, dan vraag ik me af of dat vaccin wel zo goed is.
Begin eerst maar eens met boostershots voor 65+.
My 2cnts.
het probleem is dat je het nooit meer politiek kan verkopen om met zijn allen in lockdown te gaan, terwijl het probleem wel duidelijk is, en niet bij 86% van de mensen ligt.quote:Op woensdag 27 oktober 2021 20:51 schreef capricia het volgende:
Ik heb er nu een tijdje over nagedacht. Maar ik ben eigenlijk steeds meer tegen maatregelen specifiek voor ongevaccineerden.
We nemen ook geen maatregelen voor specifiek mannen. Of maatregelen specifiek voor 55 plussers. Of specifiek om de Obese medemens tegen corona te beschermen.
Zulke maatregelen doen namelijk meer kwaad dan goed. Het verdeelt. Het is schadelijk voor het beetje sociale cohesie wat er nog is. Het zet mensen tegen elkaar op. Kweekt wantrouwen, onbegrip en wellicht haat en agressie.
Ja. Heel kut dat dat heel misschien betekent dat de rest van NL dan maar in lockdown moet. Of dat de horeca moet sluiten. Of wat er ook als mogelijk toekomstige maatregel bedacht kan gaan worden.
En toch gaan we deze last met zijn allen dragen. En niet alleen 1 groep die als zondebok neergezet wordt. Dat kan echt niet.
Bovendien als we in een vorm van lockdown terecht gaan komen voor die paar procent mensen die zich niet wil laten vaccineren, dan vraag ik me af of dat vaccin wel zo goed is.
My 2cnts.
oke.ga ik niet opzoeken.quote:Op woensdag 27 oktober 2021 20:38 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
Zie eerdere post van mij van voorbeelden daarvan.
wat dan wel?quote:[..]
Tsja, geen idee, in mijn optiek is vaccinatie uiteindelijk niet de uitweg.
ik was ook een gezonde man van begin 40 een jaar geleden. Ik hijg nu nog als ik de trap op loop.quote:En dan kunnen ze me wel wappie of kortzichtig noemen maar ik ben een gezonde jonge man die de prik gewoon niet wilt.
We hebben 1 miljoen, of meer kinderen tussen de 13 en 18 jaar. Hier zitten honderduizenden niet gevaccineerde tussen, die de zorg niet overbelasten. Zit bij hen het probleem? Want dat zeg je nu welquote:Op woensdag 27 oktober 2021 20:55 schreef Shotty het volgende:
[..]
het probleem is dat je het nooit meer politiek kan verkopen om met zijn allen in lockdown te gaan, terwijl het probleem wel duidelijk is, en niet bij 86% van de mensen ligt.
En ik denk dat als we met zijn allen in lockdown moeten, de sociale cohesie met de anti vaxxers echt over is.
Ze hoeven niet de zorg te belasten om toch een probleem te zijn. Besmettingen komen vanzelf bij iemand die wel zorg nodig heeft, of eventueel long covid.quote:Op woensdag 27 oktober 2021 20:59 schreef bellamy13 het volgende:
[..]
We hebben 1 miljoen, of meer kinderen tussen de 13 en 18 jaar. Hier zitten honderduizenden niet gevaccineerde tussen, die de zorg niet overbelasten. Zit bij hen het probleem? Want dat zeg je nu wel
Ik ben er ook niet van overtuigd dat we die R onder de 1 krijgen, dus de besmettingen en vooral ziekenhuisopnamen naar beneden, als we ongevaccineerde medemensen uit het openbare sociale leven gaan weren.quote:Op woensdag 27 oktober 2021 20:55 schreef Shotty het volgende:
[..]
het probleem is dat je het nooit meer politiek kan verkopen om met zijn allen in lockdown te gaan, terwijl het probleem wel duidelijk is, en niet bij 86% van de mensen ligt.
En ik denk dat als we met zijn allen in lockdown moeten, de sociale cohesie met de anti vaxxers echt over is.
Ga maar starten met die boosters. We zijn zo laat daarmee.quote:Op woensdag 27 oktober 2021 21:02 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Ze hoeven niet de zorg te belasten om toch een probleem te zijn. Besmettingen komen vanzelf bij iemand die wel zorg nodig heeft, of eventueel long covid.
En dat spijt me oprecht voor jou dat je dat moet doormaken maar ik ken niemand in mijn omgeving die ernstig ziek is geweest of überhaupt op de IC terecht is gekomen.quote:Op woensdag 27 oktober 2021 20:59 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
oke.ga ik niet opzoeken.
Maar ik ken letterlijk niemand, de meeste waten heel blij met de vaccins.
[..]
wat dan wel?
[..]
ik was ook een gezonde man van begin 40 een jaar geleden. Ik hijg nu nog als ik de trap op loop.
En ik werk nig steeds niet mijn normale uren.
Ik ken er helaas meer op mijn werk die nog jonger zijn.
Die besmetting kan ook via een gevaccineerd persoon komen. Ik weet dat gevaccineerden minder lang besmettelijk zijn etc, maar dit kun je niet 100% op het bordje van ongevaccineerden leggen.quote:Op woensdag 27 oktober 2021 21:02 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Ze hoeven niet de zorg te belasten om toch een probleem te zijn. Besmettingen komen vanzelf bij iemand die wel zorg nodig heeft, of eventueel long covid.
Dank je.quote:Op woensdag 27 oktober 2021 21:05 schreef Wouter2006 het volgende:
[..]
En dat spijt me oprecht voor jou dat je dat moet doormaken maar ik ken niemand in mijn omgeving die ernstig ziek is geweest of überhaupt op de IC terecht is gekomen.
En niet dat ik niemand ken maar zo heb ik het ervaren vanaf maart 2020.
Ik heb er heel kort over nagedacht en vind dat de mongooltjes die zich niet laten vaccineren wel het doelwit mogen zijn van nieuwe maatregelen. Waarom moeten de gevaccineerden de dupe zijn van de ongevaccineerde mongolen?quote:Op woensdag 27 oktober 2021 20:51 schreef capricia het volgende:
My 2cnts.
Ik blijf me verbasen... even een voorbeeld:quote:Op woensdag 27 oktober 2021 21:17 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik heb er heel kort over nagedacht en vind dat de mongooltjes die zich niet laten vaccineren wel het doelwit mogen zijn van nieuwe maatregelen. Waarom moeten de gevaccineerden de dupe zijn van de ongevaccineerde mongolen?
Eens.quote:Op woensdag 27 oktober 2021 21:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Die besmetting kan ook via een gevaccineerd persoon komen. Ik weet dat gevaccineerden minder lang besmettelijk zijn etc, maar dit kun je niet 100% op het bordje van ongevaccineerden leggen.
Portugal doet het volgens mij nog heel goed.quote:En het idee dat als we de ongevaccineerden uitsluiten van bepaalde zaken, dat we dan de winter wel doorkomen, gaat niet zo zijn.
Carla staat niet echt bekend als een goede Covid-19 bron. Ze valt in het groep van viruswaanzin en nog wat van dat soort groepjes.quote:Op woensdag 27 oktober 2021 21:25 schreef bellamy13 het volgende:
[..]
Ik blijf me verbasen... even een voorbeeld:
een jongetje van 13 die zich niet wil vaccineren omdat hij het niet weet is een mongool?
Hij loopt bijna 0.0 risico om te overlijden, of in het ziekenhuis te belanden.
Pfizer werkt na 6 maanden nog voor 42%. https://www.hpdetijd.nl/2(...)-de-volksgezondheid/
Stel hij vaccineerd zich. Ondertussen kan hij als hij verkouden is en misschien toch corona heeft opgelopen, naar zijn opa of oma gaan ( want hij is toch gevaccineerd)
Vind je deze jongen oprecht een mongool dat hij het niet weet of hij zich moet inenten?
Verbasen. Vaccineerd.quote:Op woensdag 27 oktober 2021 21:25 schreef bellamy13 het volgende:
[..]
Ik blijf me verbasen... even een voorbeeld:
een jongetje van 13 die zich niet wil vaccineren omdat hij het niet weet is een mongool?
Hij loopt bijna 0.0 risico om te overlijden, of in het ziekenhuis te belanden.
Pfizer werkt na 6 maanden nog voor 42%. https://www.hpdetijd.nl/2(...)-de-volksgezondheid/
Stel hij vaccineerd zich. Ondertussen kan hij als hij verkouden is en misschien toch corona heeft opgelopen, naar zijn opa of oma gaan ( want hij is toch gevaccineerd)
Vind je deze jongen oprecht een mongool dat hij het niet weet of hij zich moet inenten?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |