quote:Door het zonnige weer zoeken mensen massaal de recreatiegebieden op. "In de meeste natuurgebieden is het gezellig druk", zegt een woordvoerder van Staatsbosbeheer.
In natuurgebied Lage Vuursche in Utrecht was het vanmiddag zelfs te druk: de toegangswegen naar het gebied werden tijdelijk afgesloten omdat de parkeerplaats te vol was, meldt RTV Utrecht. De gemeente Baarn raadde mensen aan om op de fiets naar het gebied te komen of ergens anders van de najaarszon te genieten.
Was Koopmans niet vooral boos, verbaasd en verdrietig om te zien dat mensen het in hun hoofd haalden om op vakantie te gaan tijdens een pandemie? Iets van een week geleden?quote:Op zondag 24 oktober 2021 17:55 schreef Haags het volgende:
[..]
Hugo heeft familytime met zijn gezin in Madrid, volgens Instagram.
Was het niet twee dagen geleden ofzo?quote:Op zondag 24 oktober 2021 18:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
Was Koopmans niet vooral boos, verbaasd en verdrietig om te zien dat mensen het in hun hoofd haalden om op vakantie te gaan tijdens een pandemie? Iets van een week geleden?
Ik gun hem echt wel zijn vrije tijd, maar laat hem dan niet volgende week ineens weer roepen dat het echt crisis is en dat we maatregelen moeten nemen.quote:Op zondag 24 oktober 2021 18:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
Was Koopmans niet vooral boos, verbaasd en verdrietig om te zien dat mensen het in hun hoofd haalden om op vakantie te gaan tijdens een pandemie? Iets van een week geleden?
De laatste keer dat hij een interview gaf (ergens afgelopen week) vond ik 'm er eerlijk gezegd best slecht uit zien. Heel onvast op zijn benen, meer dan normaal. Tuurlijk hoort hij ook rust te krijgen, daarom lijkt het me ook het meest zinvol dat hij hulp krijgt en niet minister van VWS, coronaminister, minister van medische zorg, vice-premier etc tegelijk is.quote:Op zondag 24 oktober 2021 18:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik gun hem echt wel zijn vrije tijd, maar laat hem dan niet volgende week ineens weer roepen dat het echt crisis is en dat we maatregelen moeten nemen.
Was wat langer geleden op twitter dan, want toen ik vroeg waarom haar collega Ab die werkt en woont in Duitsland wel mag reizen om bij op1 de theoloog uit te hangen werd ik geblokt.quote:
Jij weet ook wel vrienden te maken hè. Misschien omdat je 'm theoloog noemt, maar een ideequote:Op zondag 24 oktober 2021 18:29 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Was wat langer geleden op twitter dan, want toen ik vroeg waarom haar collega Ab die werkt en woont in Duitsland wel mag reizen om bij op1 de theoloog uit te hangen werd ik geblokt.
Ik wordt gewoon moe van al die reisbeperkingen de hele tijd. Ik heb al 2 jaar een gedeelte van me familie niet gezien omdat je met testen of wat dan ook zit. Uit eindelijk heeft het allemaal geen reet geholpen (wat genoeg mensen van te voren al zeiden). Het maakt echt geen reet uit of ik nu in Nederland of Engeland besmet wordt.quote:Op zondag 24 oktober 2021 18:30 schreef chratnox het volgende:
[..]
Jij weet ook wel vrienden te maken hè. Misschien omdat je 'm theoloog noemt, maar een idee
Hij was vandaag nog de 10 km in Rotterdam aan het lopen.quote:Op zondag 24 oktober 2021 18:29 schreef chratnox het volgende:
[..]
De laatste keer dat hij een interview gaf (ergens afgelopen week) vond ik 'm er eerlijk gezegd best slecht uit zien. Heel onvast op zijn benen, meer dan normaal.
Drukke plekken moeten toch vermeden worden?quote:Op zondag 24 oktober 2021 18:39 schreef OProg het volgende:
[..]
Hij was vandaag nog de 10 km in Rotterdam aan het lopen.
Hij rende heel hard weg voor het virus.quote:Op zondag 24 oktober 2021 18:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Drukke plekken moeten toch vermeden worden?
Oh ja je hebt gelijk, verkeerd onthouden. Maar goed, dan zit je dus met 78% t.o.v. 80%. Vergelijkbare verhoudingen dus, maar jij kiest toch die ene risicofactor eruit. Waarom? En waarom met die termen?quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 18:32 schreef tja77 het volgende:
[..]
Bron?
Want ik zie juist dat 78% overgewicht had aan het begin van het jaar, en dat het gemiddelde bmi op de ic’s alleen maar is gestegen.
https://www.hartstichting(...)vergewicht-en-corona
[..]
https://www.trouw.nl/binn(...)s-belanden~bcc194ee/
Dus hoe kom jij aan die 50%?
Heeft zoals eerder hier besproken niks met corona te maken. Maar gezien de verstoring van de natuur in zulke gebieden vind ik het eigenlijk helemaal niet zo'n slechte zaak.quote:Op zondag 24 oktober 2021 18:24 schreef Janneke141 het volgende:
Zullen we anders gewoon weer natuurgebieden gaan afsluiten omdat het 'te druk' wordt?
[..]
Ik denk dat dat precies is wat hij zal doen:quote:Op zondag 24 oktober 2021 18:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik gun hem echt wel zijn vrije tijd, maar laat hem dan niet volgende week ineens weer roepen dat het echt crisis is en dat we maatregelen moeten nemen.
quote:De PvdA vindt dat het OMT sneller bijeen moet komen om advies te geven over het stijgend aantal besmettingen met het coronavirus. Volgens PvdA'er Attje Kuiken loopt het aantal besmettingen en ziekenhuisopnames 'pijlsnel' op. Ze vindt het onverantwoord als het demissionaire kabinet blijft afwachten.
Het Outbreak Management Team (OMT) is de belangrijkste adviseur van het kabinet bij de bestrijding van het coronavirus. Vrijdag komt het OMT bijeen voor een nieuw advies aan het kabinet. Precies een week later staat een nieuwe coronapersconferentie met premier Mark Rutte en minister Hugo de Jonge van Volksgezondheid gepland.
Kuiken vindt nog twee weken wachten voordat het kabinet met nieuwe stappen komt te lang duren met de oplopende cijfers. Zij mist urgentie bij het kabinet. Ziekenhuisbestuurders riepen zaterdag in dagblad Trouw het kabinet al op om maatregelen te nemen.
https://www.ad.nl/binnenl(...)bijeenkomt~a97b48b5/
Het is inderdaad zo vermoeiend allemaal.quote:Op zondag 24 oktober 2021 19:32 schreef Janneke141 het volgende:
Gras is groen, water is nat, Attje Kuiken wil meer maatregelen. Bas Paternotte er nog even overheen en het circus is weer compleet.
MINDER MINDER MINDER.quote:Op zondag 24 oktober 2021 19:01 schreef groenen het volgende:
Asielzoekers opvangcentrum Goes is ook een brandhaard. Al 50 besmettingen geteld.
Jan*quote:Op zondag 24 oktober 2021 19:32 schreef Janneke141 het volgende:
Gras is groen, water is nat, Attje Kuiken wil meer maatregelen. Bas Paternotte er nog even overheen en het circus is weer compleet.
Ik vraag me echt af wat ze nu precies willen.quote:Op zondag 24 oktober 2021 19:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Jan*
Maar inderdaad, vermoeiend. Wedden dat ze het RedTeam als experts aan zullen dragen?
Daar heeft het alle schijn van, tenzij ze toch echt weer overgaan tot het sluiten van kroegen, scholen etc.quote:Op zondag 24 oktober 2021 19:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik vraag me echt af wat ze nu precies willen.
Stel je gaat weer wat prutsen met mondkapjes. Hoe ga je dat rijmen met bijvoorbeeld volle voetbalstadions? Gaan we op dat soort plekken weer werken met minder capaciteit? Krijgen we weer een 'niet juichen' protocol en meer van die onzin.
Vorig jaar had je natuurlijk een compleet pakket inclusief sluiting van horeca, geen amateursport, winkelen op afspraak etc. Maar dat ga je er nu natuurlijk nooit meer doorheen krijgen. Beetje cherry picken in de maatregelenkist dan maar om maar een signaal af te geven?
Mag je straks alleen een frietje halen als je een mondmasker draagt en een QR-code hebt. Op je gezondheid!quote:Op zondag 24 oktober 2021 19:46 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Daar heeft het alle schijn van, tenzij ze toch echt weer overgaan tot het sluiten van kroegen, scholen etc.
Ik denk dat er flink wat partijen te porren zijn voor (flinke) verzwaringen, met D66 en PvdA voorop. Paternotte heeft al vaker gezegd dat hij voorstander is van een 2G systeem.quote:Op zondag 24 oktober 2021 19:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik vraag me echt af wat ze nu precies willen.
Stel je gaat weer wat prutsen met mondkapjes. Hoe ga je dat rijmen met bijvoorbeeld volle voetbalstadions? Gaan we op dat soort plekken weer werken met minder capaciteit? Krijgen we weer een 'niet juichen' protocol en meer van die onzin.
Vorig jaar had je natuurlijk een compleet pakket inclusief sluiting van horeca, geen amateursport, winkelen op afspraak etc. Maar dat ga je er nu natuurlijk nooit meer doorheen krijgen. Beetje cherry picken in de maatregelenkist dan maar om maar een signaal af te geven?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |