abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201885866
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 16:26 schreef Noek het volgende:
Gemiddelde BMI van 30.6 was het, toch. Dat is geen overgewicht. Dat is ernstig overgewicht. Dat is wel een verschil.
Als er een paar morbide obesen (bmi >40) tussen zitten, dan trek je zo'n gemiddelde wel enorm omhoog natuurlijk. Ik keek het even na en dat is zelfs 13% van de Nederlanders. Like wtf :o
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201885874
quote:
2s.gif Op zondag 24 oktober 2021 16:34 schreef Tijn het volgende:

[..]
Dat gaat in alle gevallen wel om veel kleinere aantallen dan we nu zien, toch?
In het geval van Sint Antonius ging het over 70 bedden op een totaal van (momenteel) 575 bedden. Ze hebben het erover dat 1 op de 15 bedden voor een grieppatiënt is.

Momenteel is corona (op de verpleegafdeling) iets minder dan 3% van het totaal. Dat ontloopt elkaar dus niet zoveel.

Even verder gezocht. Er lagen op het hoogtepunt blijkbaar 350 patiënten op de IC met griep:
quote:
Het verschil blijkt uit de cijfers van de stichting Nationale Intensive Care Evaluatie: tijdens de epidemie in 2018 lagen er op het hoogtepunt 350 patiënten met ademhalingsproblemen op de Nederlandse ic’s.
pi_201885876
Ik weet nog wel als 25 jaar geleden of zo Amerikaanse collega's op het werk kwamen we allemaal riepen van ohhhh wat zijn die mensen dik! En nu zijn we hier ook zo ver gekomen.
Ik word er eigenlijk steeds blijer van zo! (50 + en BMI 22), ik ga een stukje taart pakken en daarna een glas wijn! Yolo!
pi_201885877
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 16:37 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Als er een paar morbide obesen (bmi >40) tussen zitten, dan trek je zo'n gemiddelde wel enorm omhoog natuurlijk. Ik keek het even na en dat is zelfs 13% van de Nederlanders. Like wtf :o
Het is een nieuwe pandemie aan het worden.
Gisteren liep ik in ons prachtige dorp en wow. Echt wow wow!
Go hard or go home
pi_201885882
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 16:35 schreef Noek het volgende:

In het begin van de pandemie kwam uit het UMCG dat rapport over overgewicht en het receptoren-verhaal.
Toen zat ik in de auto bij de Appie op de parkeerplaats en zag zoveel overgewicht en ik dacht:"ooooh zielig! Y'all gonna die!" maar dat viel gelukkig reuze mee maar als je goed oplet dan is overgewicht het nieuwe normaal.
Ik heb overgewicht (ook niet goed, wel vooral kont/benen te dik, taille normaal), maar op een terras mensen kijken geeft me meestal wel een opluchtend gevoel :X Zo-veel mensen die te zwaar zijn.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_201885888
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 16:35 schreef Noek het volgende:

[..]
In het begin van de pandemie kwam uit het UMCG dat rapport over overgewicht en het receptoren-verhaal.
Toen zat ik in de auto bij de Appie op de parkeerplaats en zag zoveel overgewicht en ik dacht:"ooooh zielig! Y'all gonna die!" maar dat viel gelukkig reuze mee maar als je goed oplet dan is overgewicht het nieuwe normaal.
Een vriend van me is kledingmaker, die noemt het altijd 'welstand'. Iemand heeft veel of weinig last van welstand.
  Moderator zondag 24 oktober 2021 @ 16:39:05 #132
446930 crew  ESF1Gamer
pi_201885892
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 16:34 schreef Isabeau het volgende:
De griepvaccinaties zijn ook best laat dit jaar, vind ik. Afgelopen jaren in oktober, nu in november. En ik ken al heel veel mensen die al flink ziek zijn geweest van de griep :')
Ik kreeg uitnodiging voor volgende week (oktober) voor de griepprik. Meestal kan de grieprik pas de 1e week of 2e week van november ophalen (wat vrij laat is)
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_201885895
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 16:38 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik heb overgewicht (ook niet goed, wel vooral kont/benen te dik, taille normaal), maar op een terras mensen kijken geeft me meestal wel een opluchtend gevoel :X Zo-veel mensen die te zwaar zijn.
:9~ :9~ :9~
  zondag 24 oktober 2021 @ 16:40:02 #134
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201885906
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2021 16:34 schreef capricia het volgende:

[..]

Morgen beginnen de scholen weer in het midden. :+
Dat is hier aan het zwembad goed te merken trouwens. Die zijn gisteren allemaal weer vertrokken gelukkig B-)
pi_201885910
quote:

[..]
Maar als je dan kijkt op basisscholen of middelbare scholen dan weet je dat we straks een ander zorgprobleem hebben. Kinderen zijn echt doomed en dat is echt ruk.
Go hard or go home
pi_201885922
quote:

[..]
Dat is tegenwoordig toch een modebeeld? Ik zie in de stad wel 's vrouwen voorbij lopen waarvan je denkt dat ze een corset dragen om hun middel, maar een aanwezig achterwerk hebben
pi_201885923
Als je viesdik bent kom je wel lastiger je huis uit, zo houden we het besmettingsrisico binnen de perken. We groeien #samen.
pi_201885931
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 16:38 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik weet nog wel als 25 jaar geleden of zo Amerikaanse collega's op het werk kwamen we allemaal riepen van ohhhh wat zijn die mensen dik! En nu zijn we hier ook zo ver gekomen.
Ik word er eigenlijk steeds blijer van zo! (50 + en BMI 22), ik ga een stukje taart pakken en daarna een glas wijn! Yolo!
Ik moet echt moeite doen om mijn BMI zo rond de 20 te houden en niet daaronder.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_201885939
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 16:40 schreef Noek het volgende:

[..]
Maar als je dan kijkt op basisscholen of middelbare scholen dan weet je dat we straks een ander zorgprobleem hebben. Kinderen zijn echt doomed en dat is echt ruk.
Ja dat is echt zeker waar. Ik denk ook als je als kind al dik bent, dat het nooit meer goed komt. Een vriendin van mij maakte zich laatst zorgen dat haar zoontje (11 jaar) zo mager was. Ik keek en vind het heel normaal, zoals wij vroeger allemaal waren, zeker als je in de groei bent.

Huisdieren zijn trouwens tegenwoordig ook vaak veel te dik. Dikke honden, dikke katten, dikke cavia's, dikke alpaca's.
pi_201885942
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 16:41 schreef Monolith het volgende:

[..]
Je mag wel beetje van mij lenen hoor. Zit gelukkig wel goed ;)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201885960
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 16:41 schreef Monolith het volgende:

[..]
Kan ik je lintworm een weekje lenen? Ik moet echt mn best doen om niet boven de ~23 te komen.
  zondag 24 oktober 2021 @ 16:43:50 #142
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201885963
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 16:07 schreef _serial_ het volgende:
Er staan zoals gebruikelijk sinds 15:45 nieuwe grafieken op :
https://rivm.wegmetdetestwet.nl/rivm.html

Ik post deze niet meer standaard op het forum, maar ze worden wel automatisch bijgewerkt.

Duiding :
- DPL slechts 100 hoger dan gisteren
- Datavertraging 5-10 dagen is met 200 toegenomen, van de vandaag gemelde meldingen zijn er bijna 1100 ouder dan 5 dagen (idealiter is 200 een mooi aantal)
- Datavertraging ouder dan 10 dagen is ook opgelopen tot bijna 200 meldingen
- Piekdag ligt net als gisteren op 18-10
- Gek genoeg wordt er op vrijdag altijd minder getest dan overige door de weekse dagen, over 2 dagen weten we de weekend testcijfers, percentage positief was vrijdag 16.89%
- De groep 20-29 gevolgd door de groep 30-39 en daarna 10-19 zijn deze week voor het grootste gedeelte verantwoordelijk voor de meldingen, niet geheel toevallig zijn dit ook de groepen die niet erg goed gevaccineerd zijn.
Blijf hier alsjeblieft mee doorgaan. Goed om de context van cijfers te (blijven) begrijpen _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201885969
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 16:40 schreef Noek het volgende:

Ja -O- Ik keek in de VS mijn ogen uit want dat was blijkbaar een vooroordeel wat echt was. Zoveel waggelende mensen. Mensen in scootmobiels. Maar we gaan hier ook helaas hard die kant op. En het is zo ongezond voor je. Je vernielt je knieën en dan kan je nog minder bewegen = vicieuze cirkel. En nu heb je ook nog eens het risico veel erger ziek te worden van het coronavirus.
pi_201885976
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 16:42 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Ja dat is echt zeker waar. Ik denk ook als je als kind al dik bent, dat het nooit meer goed komt. Een vriendin van mij maakte zich laatst zorgen dat haar zoontje (11 jaar) zo mager was. Ik keek en vind het heel normaal, zoals wij vroeger allemaal waren, zeker als je in de groei bent.

Huisdieren zijn trouwens tegenwoordig ook vaak veel te dik. Dikke honden, dikke katten, dikke cavia's, dikke alpaca's.
Ja precies, leer ze vooral niet te overeten want dat is het begin van alle ellende.
En kwaliteit van eten.
Iets wat eigenlijk een hele andere discussie is, is de grondslag van deze crisis.
Go hard or go home
pi_201885992
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 16:44 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ja -O- Ik keek in de VS mijn ogen uit want dat was blijkbaar een vooroordeel wat echt was. Zoveel waggelende mensen. Mensen in scootmobiels. Maar we gaan hier ook helaas hard die kant op. En het is zo ongezond voor je. Je vernielt je knieën en dan kan je nog minder bewegen = vicieuze cirkel. En nu heb je ook nog eens het risico veel erger ziek te worden van het coronavirus.
Dit zijn wij over 10 jaar:
pi_201885996
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 16:45 schreef chratnox het volgende:

[ afbeelding ]
Dat was wel een super mooie film O+
pi_201886003
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 16:44 schreef Noek het volgende:

[..]

En kwaliteit van eten.
Kook uw vleermuis stuk!
  Moderator zondag 24 oktober 2021 @ 16:46:23 #148
446930 crew  ESF1Gamer
pi_201886005
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 16:45 schreef chratnox het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Welke film was dat ook al weer?
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_201886011
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 16:46 schreef ESF1Gamer het volgende:

Wall-E
pi_201886013
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 16:46 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Wall-E O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')