abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 18:06:07 #1
348749 dikkedaniel
a.k.a. Big Dick Daniel (BDD)
pi_201863339
Hallo
Ik ging een paar dagen terug solliciteren voor een bijbaantje in de supermarkt hier in de buurt. Vervolgens werd ik uitgenodigd voor een gesprek. De beste man opende het gesprekje, hierna kwam het gezeik.
Hij vroeg wat ik afwist van de desbetreffende supermarkt en of ik de historie kende van de supermarkt. Ik zei dat ik die niet kende. De man keek me verbaasd aan en zei:"hmm, dat is niet zo handig dat als je ergens gaat solliciteren de geschiedenis van het bedrijf niet kent, dit is een tip voor de volgende keer wanneer je ergens solliciteert!"
De sfeer zat er voor mij dus al weer lekker in.
Vervolgens begon hij uit te leggen dat de supermarkt ooit gestart was als familiebedrijf door broer Jan en broer Piet. Langzamerhand opende ze overal vestigingen in het land. Ze hadden een eigen veeboerderij maar al snel werd dit te klein en gingen ze hun vlees importeren. Onderhand had de supermarkt keten zoveel duizend vestigingen voornamelijk in Noord-Holland, met het oog op heel Nederland binnen enkelen jaren.
Maar dit is toch vreemd? Ik snap dat wanneer je als werkzoekende een sollicitatie hebt voor een 'echte' baan waar je een opleiding voor nodig hebt je je van tevoren moet inlezen. Je gaat wanneer je aangenomen word waarschijnlijk jarenlang werken voor dit bedrijf en ze willen weten dat ze te maken hebben met iemand die van aanpakken weet en dingen serieus neemt. Hiervoor begrijp ik dus dat ze iemand willen die zich perfect heeft voorbereid op het gesprek. Maar dit doe je toch niet bij iets als vakkenvullen voor een paar uur in de week? Ik vraag me af of meer mensen iets dergelijks hebben meegemaakt.
Een dag later heb ik een beter vakantiebaantje gevonden als archiefmedewerker in het ziekenhuis waar ze me helemaal geen dergelijke dingen vroegen. Waarschijnlijk hangt het gewoon van de persoon af waar ik bij de supermarkt mee sprak maar ik vind het toch stom, ook omdat je bij zo'n supermarkt maar een paar euro verdient en ik niet vind dat ze dan dit soort dingen van je mogen verwachten.

:o :o :'( :'( :'( :D :D :D :D :D :9 :P :P :P
"Zou Je Haar Geven?? :P"
pi_201863401
Ze vonden je bij de supermarkt waarschijnlijk gewoon een kneus en om jou subtiel af te kunnen wijzen, ipv keihard, stellen ze je dan gewoon wat vragen waarvan ze weten dat jij het antwoord toch niet weet.

Dus al met al win-win. Jij hebt een leukere werkgever en zij waarschijnlijk een leukere werknemer.
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 18:13:44 #3
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_201863430
Ik sta er eerder van te kijken dat mensen schijnbaar zo weinig interesse hebben dat ze dit soort basisdingen niet eens weten.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_201863604
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 18:13 schreef Id_do_her het volgende:
Ik sta er eerder van te kijken dat mensen schijnbaar zo weinig interesse hebben dat ze dit soort basisdingen niet eens weten.
Gozer,

Het is een supermarkt.

Die pik moest waarschijnlijk artikelen in een vak stoppen.

Zo boeiend is dat niet.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_201863753
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 18:28 schreef spierbal het volgende:

[..]
Gozer,

Het is een supermarkt.

Zo boeiend is dat niet.
Het is wel de start van een carrière en een goede indruk achterlaten komt later altijd van pas.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 18:39:57 #6
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_201863758
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 18:28 schreef spierbal het volgende:

[..]
Gozer,

Het is een supermarkt.

Zo boeiend is dat niet.
Nee, maar als zo'n freddy fanatico dat verlangt is het wel handig om te weten en was deze klacht niet nodig geweest.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 18:45:04 #7
348749 dikkedaniel
pi_201863830
je gaat toch niet inlezen voor stom bijbaantje bij de lokale supermarkt :')
pi_201863915
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 18:39 schreef halfway het volgende:

[..]
Het is wel de start van een carrière
Ok
pi_201863920
quote:

[..]
Het is wel de start van een carrière en een goede indruk achterlaten komt later altijd van pas.
Het is een bijbaantje. Mijn bijbaantjes staan niet eens op mijn cv.
pi_201863933
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 18:49 schreef bamibij het volgende:

[..]
Ok
Diegene is nu waarschijnlijk filiaalmanager van de lokale Appie, ooit begonnen als vakkenvuller.

Vies veel respect.
pi_201863945
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 18:45 schreef dikkedaniel het volgende:
je gaat toch niet inlezen voor stom bijbaantje bij de lokale supermarkt :')
En het jaarverslag heb je zeker ook niet doorgenomen? Luiwammes _O-
pi_201864117
Je hebt deze fake Harry Piekema wel even verteld dat die geschiedenis je geen reet boeit en enkel wilt weten hoeveel centjes die kerel per uur betaald?
hardcoholic
pi_201864159
Ik heb ook ooit gesolliciteerd bij een supermarkt. Toen vonden ze blijkbaar ook belangrijk dat ik enige voorkennis over de winkel.
Bij andere bijbanen als tiener is daar nooit om gevraagd. Misschien komt dat toch doordat je het gezicht van de winkel bent.
KLB en DRT is een topcombinatie
pi_201864269
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 18:50 schreef spierbal het volgende:

[..]
Diegene is nu waarschijnlijk filiaalmanager van de lokale Appie, ooit begonnen als vakkenvuller.

Vies veel respect.
Ik? Nee. Ik ben wel manager maar niet van een supermarkt :7
pi_201864449
quote:

[..]
:')
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
pi_201864458
Puur een lulvraag en een lulrespons van een lulsollicitateur.

Omhooggevallen supermarkt 'managers' :')
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_201864464
Ik heb nog een goede tip voor als je gaat solliciteren. Gebruik je enter op je toetsenbord zodat je sollicitatie beetje normaal te lezen is :')
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 19:36:36 #18
348749 dikkedaniel
pi_201864619
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 19:26 schreef over_hedge het volgende:
Ik heb nog een goede tip voor als je gaat solliciteren. Gebruik je enter op je toetsenbord zodat je sollicitatie beetje normaal te lezen is :')
boeit niemandt bij een bijbaantje.
pi_201864729
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 19:36 schreef dikkedaniel het volgende:

[..]
Natuurlijk wel. Ook die mensen willen het normaal kunnen lezen. Maar nee je baan zal er niet vanaf hangen.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_201864740
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 19:36 schreef dikkedaniel het volgende:

[..]
Niemandt? :')
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 19:56:56 #21
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_201864942
Wees blij dat je niet bij de bibliotheek solliciteerde.
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 19:59:49 #22
348749 dikkedaniel
pi_201864994
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 19:42 schreef halfway het volgende:

[..]
Niemandt? :')
helemaal niemandt inderdaad
pi_201865591
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 18:06 schreef dikkedaniel het volgende:
Hallo
Ik ging een paar dagen terug solliciteren voor een bijbaantje in de supermarkt
Hier gestopt met lezen.
Ik ga niet zo'n lap tekst lezen voor zoiets onbenulligs als een supermarktbaantje.
pi_201865881
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 18:06 schreef dikkedaniel het volgende:
Hij vroeg wat ik afwist van de desbetreffende supermarkt en of ik de historie kende van de supermarkt. Ik zei dat ik die niet kende. De man keek me verbaasd aan en zei:"hmm, dat is niet zo handig dat als je ergens gaat solliciteren de geschiedenis van het bedrijf niet kent, dit is een tip voor de volgende keer wanneer je ergens solliciteert!"
De sfeer zat er voor mij dus al weer lekker in.
:9 :P :P :P
Had gezegd
"Nee, maar de geschiedenis van je vrouw ken ik wel en die ken jij weer niet anders was je er niets mee begonnen."

En dan opstaan en glimlachend weg lopen.
pi_201865884
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 20:35 schreef Werkman het volgende:

[..]
Hier gestopt met lezen.
Ik ga niet zo'n lap tekst lezen voor zoiets onbenulligs als een supermarktbaantje.
Hoe ben jij begonnen? 'ik ben werkman en ik zoek grof zwaar werk'?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')