abonnement Unibet Coolblue
pi_201858657
Dag allemaal,

Ik heb een vraagje, misschien zie ik iets over het hoofd. Ik heb een Iphone SE uit 2017, die ik intensief gebruik voor mijn werk. Eigenlijk al een oudje dus. Dus zo verbaasd ben ik niet dat een accu snel leegloopt. Maar...
Normaal laad ik de telefoon elke avond op tot 100%. 's Nachts gebruik ik hem niet en de telefoon staat 's ochtends op 60% batterijcapaciteit. Dus doe ik hem maar 's nachts uit. Als ik hem 's morgens aanzet begint hij met 100% en loopt hij direct in een paar minuten 40% leeg, naar 60% dus. Ik heb dan helemaal niets openstaan (kun je zien met regelmatig drukken op de vingertoets), daarna gaat het snel in het volgende uur naar 40%.

Een paar weken terug lag Vodafone eruit. Toen ik hem aandeed, lag Vodafone er al uit. Kon niet meer bellen, niet meer whatsappen, niets. Heerlijk rustige dag gehad. Wat schetst mijn verbazing? Aan het einde van de dag, toen Vodafone nog steeds plat lag, stond de telefoon nog steeds op 100%!

Dus, het ligt helemaal niet aan de ouderdom van de telefoon. Die accu is prima!
Wat kan ik nou doen dat ik weer normaal met de telefoon op stap kan, zonder dat hij zo extreem leeg loopt? Ik weet het niet meer.

(ps. Mensen die mij uitlachen gelieve niet te reageren).
pi_201858706
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 11:40 schreef -Sigaartje het volgende:
Dag allemaal,

Ik heb een vraagje, misschien zie ik iets over het hoofd. Ik heb een Iphone SE uit 2017, die ik intensief gebruik voor mijn werk. Eigenlijk al een oudje dus. Dus zo verbaasd ben ik niet dat een accu snel leegloopt. Maar...
Normaal laad ik de telefoon elke avond op tot 100%. 's Nachts gebruik ik hem niet en de telefoon staat 's ochtends op 60% batterijcapaciteit. Dus doe ik hem maar 's nachts uit. Als ik hem 's morgens aanzet begint hij met 100% en loopt hij direct in een paar minuten 40% leeg, naar 60% dus. Ik heb dan helemaal niets openstaan (kun je zien met regelmatig drukken op de vingertoets), daarna gaat het snel in het volgende uur naar 40%.

Een paar weken terug lag Vodafone eruit. Toen ik hem aandeed, lag Vodafone er al uit. Kon niet meer bellen, niet meer whatsappen, niets. Heerlijk rustige dag gehad. Wat schetst mijn verbazing? Aan het einde van de dag, toen Vodafone nog steeds plat lag, stond de telefoon nog steeds op 100%!

Dus, het ligt helemaal niet aan de ouderdom van de telefoon. Die accu is prima!
Wat kan ik nou doen dat ik weer normaal met de telefoon op stap kan, zonder dat hij zo extreem leeg loopt? Ik weet het niet meer.

(ps. Mensen die mij uitlachen gelieve niet te reageren).
Ik weet wel dat een mobiele telefoon zonder sim-kaart (of mobiele verbinding) soms dagen langer blijft werken, de mobiele communicatie kost nogal wat energie.

Dus zou niet te snel de conclusie trekken dat de accu "prima" is.

Wat geeft de telefoon aan bij "Instellingen -> Batterij -> Batterijconditie"?
pi_201858743
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 11:44 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik weet wel dat een mobiele telefoon zonder sim-kaart (of mobiele verbinding) soms dagen langer blijft werken, de mobiele communicatie kost nogal wat energie.

Dus zou niet te snel de conclusie trekken dat de accu "prima" is.

Wat geeft de telefoon aan bij "Instellingen -> Batterij -> Batterijconditie"?
Maximimumcapaciteit 90% ^O^
Niet slecht voor een 6 jaar oude Iphone lijkt me.
Geoptimaliseerd opladen staat aan.
pi_201858871
nieuwe batterij er in laten zetten. Kost je 4 tientjes ofzo.
U MAD?
pi_201858876
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 11:40 schreef -Sigaartje het volgende:
Dag allemaal,

Ik heb een vraagje, misschien zie ik iets over het hoofd. Ik heb een Iphone SE uit 2017, die ik intensief gebruik voor mijn werk. Eigenlijk al een oudje dus. Dus zo verbaasd ben ik niet dat een accu snel leegloopt. Maar...
Normaal laad ik de telefoon elke avond op tot 100%. 's Nachts gebruik ik hem niet en de telefoon staat 's ochtends op 60% batterijcapaciteit. Dus doe ik hem maar 's nachts uit. Als ik hem 's morgens aanzet begint hij met 100% en loopt hij direct in een paar minuten 40% leeg, naar 60% dus. Ik heb dan helemaal niets openstaan (kun je zien met regelmatig drukken op de vingertoets), daarna gaat het snel in het volgende uur naar 40%.

Een paar weken terug lag Vodafone eruit. Toen ik hem aandeed, lag Vodafone er al uit. Kon niet meer bellen, niet meer whatsappen, niets. Heerlijk rustige dag gehad. Wat schetst mijn verbazing? Aan het einde van de dag, toen Vodafone nog steeds plat lag, stond de telefoon nog steeds op 100%!

Dus, het ligt helemaal niet aan de ouderdom van de telefoon. Die accu is prima!
Wat kan ik nou doen dat ik weer normaal met de telefoon op stap kan, zonder dat hij zo extreem leeg loopt? Ik weet het niet meer.

(ps. Mensen die mij uitlachen gelieve niet te reageren).
Hahahaha!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 22 oktober 2021 @ 12:29:31 #6
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_201859157
Heb je dingen als locatieservices, bluetooth altijd aanstaan?
en apps op de achtergrond draaien die voor info moeten checken zonder geopend te zijn?

https://www.iphone.nl/batterij-iphone-snel-leeg
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_201859380
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 12:29 schreef Ynske het volgende:
Heb je dingen als locatieservices, bluetooth altijd aanstaan?
en apps op de achtergrond draaien die voor info moeten checken zonder geopend te zijn?

https://www.iphone.nl/batterij-iphone-snel-leeg
Zou dat het zijn??
Ik heb bluetooth nodig voor de app van mijn gehoortoestellen. Inderdaad nu je het zegt. Sinds ik die heb, heb ik de problemen. Dat is het dus!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')