abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202305370
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 21:16 schreef NicolasJoy het volgende:
Wat wordt ze toch groot hier ineens. :o

[ afbeelding ]
Yup. Een ware kleuter om te zien! O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_202305479

De komende dagen hebben we eindelijk afspraken met begeleiding voor Mini-ToT. :)
Spelobservatie, een gedragswetenschapper en weet ik allemaal wie nog meer gaan allemaal kijken waarom het manneke op bepaalde terreinen wat moeilijker doorgroeit dan zijn leeftijdsgenootjes.

Zelf merk ik dat hij gewoon continu enorm blij is en speels wil zijn en snel afgeleid is.
Echt oefenen met praten enzo is niks voor hem. Spelen moet op zijn manier, anders raakt hij ook overstuur.
pi_202305692
Aaaah wat een heerlijke pretletter om te zien @ToT *; Succes met de begeleiding!
pi_202305701
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 15:29 schreef minilot het volgende:
Aaaah wat een heerlijke pretletter om te zien @:ToT *; Succes met de begeleiding!
_O- Het is ook echt een super blij stuiterballetje! :D
Op de speelzaal maakten ze zich ook zorgen om zijn ontwikkeling, maar de eindconclusie van de observator daar was dat hij "een blij ei is die in zijn eigen vrolijke bubbel leeft". _O-
pi_202305709
Oh en op deze foto kijkt hij zo blij omdat hij net een scheet gelaten had! _O-

Lachen, dat jong! :')
pi_202305727
Hoe is het intussen met Bas, @douche-eendje? :*
pi_202305737
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 15:30 schreef ToT het volgende:

"een blij ei is die in zijn eigen vrolijke bubbel leeft".
Achgut! O+
pi_202306211
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 15:33 schreef minilot het volgende:
Hoe is het intussen met Bas, @:douche-eendje? :*
3 dagen zonder medicatie en vannacht weer een aanhoudende hoestaanval. Na een half uur non-stop hoesten maar weer salbutamol gegeven -O- . Daar ging onze nachtrust weer... 10 december kunnen we bij de kinderarts terecht.
pi_202306366
Günther O+ Wat vliegt de tijd joh, bijna klaar voor school al!
pi_202306580
quote:
17s.gif Op dinsdag 23 november 2021 16:15 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
3 dagen zonder medicatie en vannacht weer een aanhoudende hoestaanval. Na een half uur non-stop hoesten maar weer salbutamol gegeven -O- . Daar ging onze nachtrust weer... 10 december kunnen we bij de kinderarts terecht.
Hier ook salbutamol voor het hoesten; Mini-ToT heeft enorm grote amandelen en de vraag is of het hoesten daardoor veroorzaakt wordt, of dat ze gezwollen zijn door het hoesten.
De pufjes zorgen er wel voor dat hij 's nachts in ieder geval niet meer hoeft te hoesten.
Meerdere nachten achter elkaar 2 - 3 uurtjes slaap per nacht is niet fijn. :N
pi_202306791
quote:
17s.gif Op dinsdag 23 november 2021 16:15 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Blugh, arm guppie en arme jullie.. Beterschap voor de spruit! :*
pi_202307032
Ow nog ff een toevoeging; het duurde wel meerdere dagen voor die pufjes effect bleken te hebben bij Mini-ToT: de eerste nachten bleef hij nog steeds blaffen als een krolse zeehond. -O-

Vaak (niet altijd) begon het met een droge hoest, waarna er een ENORME hoeveelheid slijm opgehoest werd. Soms dus echt 3 uur lang slijm ophoesten. Ik dacht dat zijn longen zowat helemaal vol zaten, maar het blijkt dat die luchtwegen het gewoon razendsnel aanmaken bij irritatie door grote amandelen. Het droge hoesten is een begin, en daarna komt de productie dus op gang.
pi_202307724
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 17:03 schreef ToT het volgende:
Ow nog ff een toevoeging; het duurde wel meerdere dagen voor die pufjes effect bleken te hebben bij Mini-ToT: de eerste nachten bleef hij nog steeds blaffen als een krolse zeehond. -O-

Vaak (niet altijd) begon het met een droge hoest, waarna er een ENORME hoeveelheid slijm opgehoest werd. Soms dus echt 3 uur lang slijm ophoesten. Ik dacht dat zijn longen zowat helemaal vol zaten, maar het blijkt dat die luchtwegen het gewoon razendsnel aanmaken bij irritatie door grote amandelen. Het droge hoesten is een begin, en daarna komt de productie dus op gang.
Hier is ons echt op het hart gedrukt door de huisarts dat wij binnen een uur wel verlichting moeten merken, verandering of afname in hoesten. Zo niet dan moeten we bellen. Vandaar dat we vorige week ook naar de HAP moesten, we merkten toen alleen maar verslechtering. Bas gebruikt het op en af al vanaf dat hij 9 maanden is, maar het is nu wel heel extreem aan het worden.
Hij wordt er alleen hyperactief van als het goed werkt, na een uur. Dus 3x raden wie er vannacht een stuiterballende peuter en een hongerige baby slapend mochten krijgen c_/
pi_202307934
quote:
17s.gif Op dinsdag 23 november 2021 18:20 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Hier is ons echt op het hart gedrukt door de huisarts dat wij binnen een uur wel verlichting moeten merken, verandering of afname in hoesten. Zo niet dan moeten we bellen. Vandaar dat we vorige week ook naar de HAP moesten, we merkten toen alleen maar verslechtering. Bas gebruikt het op en af al vanaf dat hij 9 maanden is, maar het is nu wel heel extreem aan het worden.
Hij wordt er alleen hyperactief van als het goed werkt, na een uur. Dus 3x raden wie er vannacht een stuiterballende peuter en een hongerige baby slapend mochten krijgen c_/
Aiiii klote zeg!

_O- Ja meneertje hier is ook regelmatig een hyperactief stuiterballetje 's nachts, maar kan dit ook echt door het medicijn komen, of is het gewoon puur omdat hij niet meer hoeft te hoesten dat-ie ineens blij en energiek wordt?

Bij ons werd trouwens gezegd dat het hoesten in 2 fucking weken tijd zou moeten afnemen.
pi_202307949
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 18:37 schreef ToT het volgende:

[..]
Aiiii klote zeg!

_O- Ja meneertje hier is ook regelmatig een hyperactief stuiterballetje 's nachts, maar kan dit ook echt door het medicijn komen, of is het gewoon puur omdat hij niet meer hoeft te hoesten dat-ie ineens blij en energiek wordt?
Salbutamol kan hartkloppingen veroorzaken waardoor ze onrustig/hyperactief kunnen worden :) . Vandaar dat ik ook naar de kinderarts wil, want dat gedrag is namelijk niet iets wat bij Bas hoort. Die is namelijk nogal rustig van nature.
pi_202307959
quote:
17s.gif Op dinsdag 23 november 2021 18:39 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Salbutamol kan hartkloppingen veroorzaken waardoor ze onrustig/hyperactief kunnen worden :) .
Ah joy! _O- Ja Mini-ToT is 's nachts sowieso best wel eens actief, maar de laatste paar dagen is het wel erger, ja! :')
Maar dit is veel beter dan die uren durende hoestbuien.
  FOK!fotograaf woensdag 24 november 2021 @ 15:25:31 #217
148247 taxibabe
pi_202319678
Thomas heeft weer een update gedraaid geloof ik. Hij begint steeds meer 'zelf' zijn kleren aan en uit te trekken.
Hij kan nu ineens zelf zijn jas aantrekken, we hebben dat een paar keer voor gein voor gedaan met onze eigen jassen. :o
pi_202320199
B en ik hebben beide zo'n puffer voor bij benauwdheid, je longblaasjes gaan openstaan waardoor je hart sneller gaat kloppen. Je wordt er dus inderdaad actief van. Als je vaker dan 1 x puft, wordt je gewoonweg hyper. Ik kan niet na 18 uur puffen.
B heeft voor zijn astma test 4x moeten puffen, dat was echt afzien......
pi_202323169
3x raden welke peuter van de bank af stuiterde head first, begon te kotsen en nu ouders voorzien heeft van een tripje HAP en een wekadvies ^O^
pi_202323462
Oef, beterschap!
Protège moi de mes désirs.
pi_202323490
Hier ook heel veel slijm en hoesten. Eergister heeft hij door alle slijm de badkamer ondergespuugd. Gelukkig gaat het nu wat beter.
Protège moi de mes désirs.
pi_202323688
Oei, beterschap d-e! :X
Edit: en arvensis (en anderen!)

Hier wel 2 puffers voor de oudste (waaronder ook salbutamol), maar eigenlijk nog last gehad van hyperactiviteit daardoor :?

Pitbull had vorige week wel buikgriep (gelukkig bleef het ons bespaard), maar is weer helemaal de oude. Vandaag de 3j9m afspraak op het cb (een week voor z'n 4e verjaardag :+ ) en met vlag en wimpel geslaagd ;)
Prik was iets minder tof, maar na 2 minuten weer volop praatjes O+
1.08m en 18,3 kg *)

Morgen voor de laatste keer naar de peuters, mét traktatie, en dan volgende week echt starten op school O+
Alleen wel een paar keer gaan wennen/oefenen ("mama, ik hoef niet meer te oefenen hoor, ik kan het al! :{w ") en hij doet nu al super goed mee zei de juf vandaag O+

Dit weekend was het plan z'n verjaardag te vieren (netjes verspreid in kleine groepjes), maar dat valt nu al half in het water door corona besmettingen in de familie -O- dus maar even kijken hoe dat uitpakt. Feest wordt het toch wel, al is het maar met z'n viertjes *G*
pi_202328642
Gefeliciteerd twist! En wat heftig d_e , hopelijk knapt hij snel op.

Ik kom me hier melden met een verse peuter :W En om dat de vieren is hij geloof ik meteen aan zijn 2-jarige slaapregressie begonnen. Waar is mijn goede uitslaper gebleven :O
Shine bright like a diamond.
pi_202330276
quote:
1s.gif Op woensdag 24 november 2021 19:50 schreef twist02 het volgende:
Oei, beterschap d-e! :X
Edit: en arvensis (en anderen!)

Hier wel 2 puffers voor de oudste (waaronder ook salbutamol), maar eigenlijk nog last gehad van hyperactiviteit daardoor :?

Pitbull had vorige week wel buikgriep (gelukkig bleef het ons bespaard), maar is weer helemaal de oude. Vandaag de 3j9m afspraak op het cb (een week voor z'n 4e verjaardag :+ ) en met vlag en wimpel geslaagd ;)
Prik was iets minder tof, maar na 2 minuten weer volop praatjes O+
1.08m en 18,3 kg *)

Morgen voor de laatste keer naar de peuters, mét traktatie, en dan volgende week echt starten op school O+
Alleen wel een paar keer gaan wennen/oefenen ("mama, ik hoef niet meer te oefenen hoor, ik kan het al! :{w ") en hij doet nu al super goed mee zei de juf vandaag O+

Dit weekend was het plan z'n verjaardag te vieren (netjes verspreid in kleine groepjes), maar dat valt nu al half in het water door corona besmettingen in de familie -O- dus maar even kijken hoe dat uitpakt. Feest wordt het toch wel, al is het maar met z'n viertjes *G*
Met 1 x puffen mat lage dosering valt het misschien wat mee. Ik puf zelf 250 en meestal 2 keer dus 500. Dan voel je je aardig opgejaagd kan ik je vertellen.
B reageert op 1 puf iets wat actiever, na 2 keer puffen (2 x 125) stuitert ie rond.
pi_202331450
Beterschap voor alle hoestende, benauwde en ziekige kindjes!

En wat een schrik Douche-eendje, hoe gaat het nu met hem? :O

Welkom June en gefeliciteerd! Succes met de slaapregressiefase, dat is zo geen pretje ;(

Mijn peuter zit in de ik-wil-bijna-geen-avondeten-en-ook-geen-toetjes-meer-fase. Vooral dat ze geen toetjes meer wil vind ik behoorlijk opmerkelijk. En ze is 3,5, hoezo gaat ze nu opeens moeilijk doen over eten :')
Oh ja en de spidermanfase O+ Ze liep tegen een Spiderman pop in de winkel een maand geleden en die moest en zou ze hebben. Dat hoorde Sinterklaas gelukkig want ze kreeg hem in haar schoen. En nu mocht ze een badjas uitzoeken, en koos ze Spiderman. Want SPIDERMAN MAMA!! IK HOU VAN SPIDERMAN! O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')