abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202153615
Ik heb twee peuters met allebei een blauwe wang _O- ze waren tijdens het spelen op de opvang tegen elkaar aan gebotst.

Verder zijn ze momenteel groot fan van de speeltuin voor ons huis, ze hebben ineens in de gaten dat het speeltoestel een brandweerauto is haha!

FOK!fotograaf zondag 14 november 2021 @ 09:52:35 #152
148247 taxibabe
pi_202169771
Wat sneu!
Grappig dat ze dat ineens door hebben! Net alsof er een update heeft gedraaid
pi_202172318
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 21:32 schreef twist02 het volgende:

[..]
Oh wat fijn! O+
Zat er net aan te denken dat ze ook ergens deze week ging starten ja!

Pitbull mag morgen voor het eerst, ben zķ benieuwd! :D Vooral omdat-ie er ook echt zo aan toe is.

Ben al bezig aan z'n traktatie voor over 2 weken. Voorverpakt, dus dan kun je op tijd beginnen :7

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ziet er leuk uit! :D
Hoe was z'n wendag?
quote:
3s.gif Op vrijdag 12 november 2021 14:27 schreef PKM het volgende:
Peuter was vijf minuten thuis van peuterspeelzaal toen hij in mijn billen beet. Auw.
Tien minuten thuis toen hij Poffertje in haar arm beet.
Blijkbaar was hij gebeten en wou weten hoe dat is om te doen. }:|
Altijd fijn die fase...
pi_202172367
Hier afgelopen week zowel maandag als vrijdag de peuter op mogen halen van de opvang..
Maandag 38 graden koorts en vrijdag 38,2. Beide keren thuis weinig aan te merken. Daar was ze hangerig, gaf aan dat ze moe was, beetje rode wangen en dus verhoging. Thuis alle energie van de wereld.

Lastig is dat. Heb haar liever bij me als ze zich zo-zo voelt, maar 1-2 per week moeten ophalen (en qua werk iets moeten regelen) is niet echt ideaal.

Geen idee ook of het met de algehele situatie hier thuis te maken kan hebben. Ik zie haar nu natuurlijk een stuk minder doordat we veel op ziekenbezoek zijn en dan krijg ik nu meermaals per week al een 'Ik heb je gemist papa' met een hele lange knuffel. Breekt je hart stiekem een beetje..
pi_202172543
Ik meld me hier met een verse peuter!
Hij heeft genoten van zijn verjaardag ook al kon er weinig (vriend was deze week positief getest). Hopelijk kunnen we het snel met de oma's en opa's vieren. Helaas dus ook niet naar de Sinterklaas intocht in het dorp. Gelukkig beseft hij het zelf nog niet.
Hij is helemaal dol op zijn nieuwe step. Hij was nog maar net uit de doos of hij reed al door de woonkamer O+
Hij kan alleen nog maar rechtdoor maar we gaan nog wel oefenen als we weer naar buiten mogen.
Voor de rest is het een kerel met een flinke eigen wil en heeft hij besloten stipt op tijd aan de 2 jaar slaapregressie te beginnen. De laatste dagen slaapt hij pas rond 22u helaas.
pi_202172746
Gefeliciteerd bottoms! En wat tof dat hij zo snel wegstept!
Fijn he, die slaapregressie. Wij zijn nu met bijna 2,5 het middagslaapje aan het inkorten. Korter of rustmomentje, want anders zijn wij ook tot 22 uur bezig. En dat is met regelbaby aan de borst ook niet praktisch :P

Wij hadden gisteren voor het eerst een schoentje gezet. Weken geleden schoot mij al te binnen wat ik voor Bas moest halen. Een discolamp :D . Want hij is gek op lampen, dingen aan/uit zetten, draaiende voorwerpen, kleuren, lampen buiten kijken in het donker (sint Maarten was echt een hit :D ) . Na het uitpakken en aanzetten was het al gelijk waaauw waaauw waaaaaauw!
pi_202180604
Wat tof een discolamp! Die gaat hier erbij op het lijstje!

Ik heb vanmorgen het huis nog even op zn kop gezet toen ik thuis kwam uit mn nachtdienst. Was een groot succes hoorde ik van vriend.
De jongens kregen allebei een puzzeltje van de lidl, en oudste een omkeerbaar knuffeltje. En alle 3 een aftel kalender naar 5 december.
Verder vinden ze het vooral allemaal heel gezellig! Hoor de hele dag door sinterklaaskapoentje, want dat is het enige liedje wat ze een beetje fatsoenlijk kunnen zingen en lopen ze beide de hele dag met hun mijter op hun hoofd. Ik heb een mega schattige foto, allen vincent wilde niet stilstaan..

pi_202183905
Gefeliciteerd met verse peuter Bottoms! En leuk, dat enthousiasme over de step.

Douche-eendje, gave foto! Hier hebben ze ook twee discoballen, is hier ook een dikke hit.

Aapie, wat een leuke Sintjes! Heeft J. geen bril meer?
pi_202184064
De medewerkster houdt vooralsnog woord, ik kreeg dinsdag de formulieren binnen, dezelfde dag teruggestuurd, en vanochtend een bevestiging dat Welpje in aanmerking komt voor hulp en we zsm een intakegesprek krijgen. *O*

Ondertussen gaat hij ook met logopedie met sprongen vooruit, hij doet ineens pogingen ons na te praten! Naast ma/ba/poe (mama/papa/poes, de belangrijkste woorden blijkbaar ;) ) zegt hij nu ook haai, uil, paa (paard), ba (bal), boe (boek) en oo (oog). O+
pi_202186110
Wat fijn Luna!
Gefelicteerd Bottoms *O*

Juul is helemaal into Sinterklaas. Ze speelt ook delen uit het Sinterklaas journaal na. Zo wordt alles gemaakt in de huis met speelgoed gereedschap. Want 'Staat allemaal op mijn lijstje.' En als ik mijn schoenen aan doe, zit er 9 van de 10 keer een nepcadeautje in. Ze heeft een kleine Pietenzak met nepcadeaus erin. Daar heeft ze het dus ook druk mee. 'Mama, jij moet zingen, dan krijg je misschien iets in je schoen.'
Heerlijke tijd O+
pi_202186736
Fijn, luna dat er vooruitgang in zit.

We hebben de intocht van sinterklaas pas zondag gekeken, en de kinderen hebben dus gister de schoen ook gezet. O. van 3.5 werd vanmorgen wat grumpy wakker, en was helemaal in tranen toen de wortel uit de schoen was. Arm jochie.
pi_202200114
Luna wat fijn dat er doorgepakt wordt nu! En fijn ook dat de logopedie aan het aanslaan is.

@Malteser ja hij moet zn bril nog wel op maar die ligt in twee stukken in de kast. Volgende week mag hij weer oop controle bij de oogarts. Ik verwacht dat hij andere glazen moet want de laatste tijd leverde de bril heel veel weerstand op met als gevolg dat hij hem dus door midden heeft gebroken..
pi_202227138
Pfff, begin deze week kreeg ik een bericht van de opvang dat er hand, voet en mondziekte heerst. Ik maakte me al zorgen en nu krijg ik een bericht dat er bultjes zijn ontdekt bij Mayra (was me vanochtend ook al opgevallen) en dat ze snel aan het verspreiden zijn over haar gezicht. Soms vind ik opvang zo kut. De kinderen nemen allerlei gekke ziektes mee..

Iemand hier ervaring mee?
pi_202227211
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 09:47 schreef CaVaBien het volgende:
Pfff, begin deze week kreeg ik een bericht van de opvang dat er hand, voet en mondziekte heerst. Ik maakte me al zorgen en nu krijg ik een bericht dat er bultjes zijn ontdekt bij Mayra (was me vanochtend ook al opgevallen) en dat ze snel aan het verspreiden zijn over haar gezicht. Soms vind ik opvang zo kut. De kinderen nemen allerlei gekke ziektes mee..

Iemand hier ervaring mee?
Hand voet mondziekte heeft Simon ook gehad, 2 jaar geleden denk ik. Hij zat helemaal onder en het was geen pretje met 2 nachten zo goed als geen slaap vanwege de pijn.
Ik hoop dat het meevalt, sterkte :*
pi_202227269
@CaVaBien mijn baby heeft het laatst gehad. Weinig bultjes in het gezicht maar wel op handjes en voetjes. Met een week was het al niet meer zo erg en ze was er maar een beetje ziek van.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_202228059
Bedankt, hopelijk valt het allemaal mee. Ze hoeft nog niet opgehaald te worden, dus volgens mij is ze verder nog wel energiek/ fit.

Maar goed, we gaan het zien..
  FOK!fotograaf donderdag 18 november 2021 @ 12:16:08 #167
148247 taxibabe
pi_202228624
Hopelijk valt het mee CaVaBien! Wat dat soort dingen betreft ben ik wel blij dat Thomas niet naar de opvang gaat. Al zal dat straks op de psz wel veranderen.

Van de week kwam ik erachter dat zijn regenlaarsjes te klein waren, dus vanmorgen nieuwe laarsjes gehaald. Nou .. meneer is er zo blij mee dat ze NIET meer uit mogen, dan wordt hij BOOS.. }:| :') Pff wat een eigen willetje in een kind van net 2 _O- })
pi_202230292
@taxibabe bij ons is het sinds peuter naar de peuterspeelzaal ging een en al snot. Hand, voet en mondziekte liep onze kleinste op in de Efteling.

Hij heeft de laatste tijd een beetje door hoe de Playstation werkt en kiest dan zelf wat hij wil kijken op Youtube. Mooi vindt hij dat. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_202231658
Hier heersen de waterpokken... en jawel, het is raak. :s)
Ze krijgt steeds meer plekjes/blaasjes, maar lijkt nog geen jeuk te hebben. Of komt dat later pas?

Alleen wel zuur dat we nu zolang ze dit heeft we niet naar het ziekenhuis kunnen op bezoek.
  donderdag 18 november 2021 @ 18:20:34 #170
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_202233550

Eten jullie peuters hun brood ook zo? Ik ben geen stukjessnijder (niet nodig) maar ik heb wel geprobeerd uit te leggen dat vanaf de zijkant wellicht handiger is maar dat advies wordt terzijde geschoven :9
pi_202233708
Soms wel ja. En dan het liefs helemaal door het broodje heen eten zodat je met je oog door het gat kan kijken (en ondertussen brood+beleg in je haren smeert)
  FOK!fotograaf donderdag 18 november 2021 @ 18:42:04 #172
148247 taxibabe
pi_202233771
Ik doe altijd 2 boterhammen op elkaar en dan 1 keer in de lengte en 1 x in de breedte snijden, dus 4 stukken.
Thomas gaat dan rond, hap uit stuk 1, hap uit stuk 2, hap uit stuk 3, hap uit stuk 4 en dan weer opnieuw. :')
pi_202233772
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 18:20 schreef Ceviche het volgende:
[ afbeelding ]
Eten jullie peuters hun brood ook zo? Ik ben geen stukjessnijder (niet nodig) maar ik heb wel geprobeerd uit te leggen dat vanaf de zijkant wellicht handiger is maar dat advies wordt terzijde geschoven :9
Pfff ja. En dan de wangen onder het beleg. Zo irritant... Maar ja, ze luistert niet. :9
  donderdag 18 november 2021 @ 19:00:39 #174
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_202233988
Goed om te weten :D
Hier ook steeds het rondje af, de verschillende soorten beleg moeten ook altijd op dezelfde plaats liggen. Als ik eens chocoladepasta links leg, legt Koert het altijd meteen op de juiste plaats. Anders eet het ook niet lekker natuurlijk :+

Hij doet het uiteraard ook met wraps.
  donderdag 18 november 2021 @ 20:31:16 #175
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_202235792
Mijn kleuter eet nog steeds de korsten als laatste. Blijkbaar zijn korsten een andere voedselgroep dan brood en moet je het strikt scheiden.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')