chatlog # 1
chatlog #2 (inschakelen politie etc)
overlijdensbericht
memorial page
[Dit bericht is gewijzigd door err op 31-01-2003 16:15]
Wel sick als het waar is .
en dat alleen omdat ie stoer wou doen
quote:en zn vrienden zaten m nog op te stoken...ik denk dat die zich best schuldig voelen.
Op vrijdag 31 januari 2003 11:45 schreef masterzipper het volgende:
Ik heb het gelezen en ben er gewoon stil van....en dat alleen omdat ie stoer wou doen
quote:nee wie wel...
Op vrijdag 31 januari 2003 11:44 schreef yvonne het volgende:
Ik lig er niet meer wakker van........
het is zijn eigen domme fout, maar dan nog... toch triest hoe je zo iemand dan zichzelf van het leven ziet beroven.
zelfde als iemand die onder de trein springt... stel je ziet dat en denkt gadverdamme zo triest... toch zullen veel mensen er mee zitten als ze zoiets zien ook al doet diegene het zelf.
[Dit bericht is gewijzigd door dJ-Zcore op 31-01-2003 11:47]
quote:Ach, het schijnt te wennen.
Op vrijdag 31 januari 2003 11:43 schreef DJKoster het volgende:
Knap stom
Lijkt me klote om zo mee te maken op een irc channel..
quote:Postuum is 'ie best stoer. Ook leuk voor z'n familie, hij 's stoer, jammer dat ' ie dood is.
Op vrijdag 31 januari 2003 11:45 schreef masterzipper het volgende:
Ik heb het gelezen en ben er gewoon stil van....en dat alleen omdat ie stoer wou doen
quote:Klopt
Op vrijdag 31 januari 2003 11:47 schreef Luigi het volgende:[..]
Ach, het schijnt te wennen.
in dit geval drugz, maar denk eens aan groepsvorming en lastig vallen van mensen...
triest dat er zoiets als "stoer doen" bestaat..
[Dit bericht is gewijzigd door RAiDEN op 31-01-2003 11:55]
quote:Deze is tenminste echt weg.
Op vrijdag 31 januari 2003 11:55 schreef Gellarboy het volgende:
Onder het motto: "Wat heb je nu onder je CTRL+V"1 t/m 10, wie weg is is gezien...
quote:
Op vrijdag 31 januari 2003 11:56 schreef Smike het volgende:[..]
Deze is tenminste echt weg.
quote:
[04:02] <grphish> show us ripper
quote:
[quote]04:12] <Smoke2k> eat more
[04:12] <Smoke2k> thats not much
quote:hij doet het toch zelf?????
Op vrijdag 31 januari 2003 11:56 schreef flaxe het volgende:
Vreselijk zeg.. jeetje..
Net even stukjes gelezen, je ziet wel dat ze hem over aan het halen waren door te gaan .
Bâh.
quote:Opjutten en aanmoedigen vind ik in dit geval net zo ziek als het zelf doen.
Op vrijdag 31 januari 2003 11:58 schreef DarkElf het volgende:[..]
hij doet het toch zelf?????
quote:stoerdoenerij, hij is nog steeds zelf verantwoordelijk.
Op vrijdag 31 januari 2003 11:59 schreef mvt het volgende:[..]
Opjutten en aanmoedigen vind ik in dit geval net zo ziek als het zelf doen.
mekaar aanmoedigen in de kroeg om meer te drinken is precies hetzelfde verhaal, je doet het zelf.
quote:Helemaal mee eens
Op vrijdag 31 januari 2003 12:01 schreef DarkElf het volgende:[..]
stoerdoenerij, hij is nog steeds zelf verantwoordelijk.
mekaar aanmoedigen in de kroeg om meer te drinken is precies hetzelfde verhaal, je doet het zelf.
quote:Tuurlijk, maar bij mensen die op het randje zitten (geen idee hoe het met hem was) en die dus zo'n poging wagen moet je ze niet aanmoedigen om nog meer te slikken.
Op vrijdag 31 januari 2003 12:01 schreef DarkElf het volgende:[..]
stoerdoenerij, hij is nog steeds zelf verantwoordelijk.
quote:Yep, das ook behoorlijk ziek
Op vrijdag 31 januari 2003 11:56 schreef flaxe het volgende:
je ziet wel dat ze hem over aan het halen waren door te gaan .
quote:
[05:17] <Smoke2k> well man I am fucking tired
[05:17] <Oea> he's not responding
[05:17] <Smoke2k> its been fun watching this stunt
quote:zullen we dat maar op JOUW grafsteen zetten later? tuurlijk is het zijn eigen schuld, maar we maken allemaal stomme fouten, alleen hebbenw ij ze toevallig overleefd tot nu toe...
Op vrijdag 31 januari 2003 11:38 schreef Gellarboy het volgende:
Deze is tenminste dood. Doet in ieder geval nog iets goed.
en om nou, zoals jij impliceert, blij te zijn met de dood van iemand die je helemaal niet kent, vindt ik wel erg zielig.
Dont do drugs, het is echt niet stoer en ik vind alcohol en koffie wel genoeg drugs....
Ziek van die gozer, Ziek van al die gasten die hem maar zaten aan te moedigen....Echt enorm DOM van al die mensen daaro inclusief die ripper...Ongelooflijk lullig voor zijn familie....zou je maar gebeuren...moe er nie aan denken....
[Dit bericht is gewijzigd door Semisane op 31-01-2003 12:24]
quote:Aanrader XTC-gebruikers
Op vrijdag 31 januari 2003 12:21 schreef Semisane het volgende:
, Ziek van al die gasten die hem maar zaten aan te moedigen....Echt enorm DOM van al die mensen daaro inclusief die ripper...
je kan precies volgen wat er gebeurt aan de hand van de tijdlijn... scary shit...
quote:Heb de 2 topics niet doorgelezen, maar ga er even vanuit dat er in die topics ongeveer het zelfde wordt gedaan? Ook DOM!!! dus.
Op vrijdag 31 januari 2003 12:25 schreef Loedertje het volgende:[..]
Aanrader XTC-gebruikers
Wat je allemaal meemaakt als je van de kaart bent
Hou niet zo van stoerdoenerij, heb al 2 vrienden/kennisen daardoor de vernieling in zien gaan.
Semisane
(Even voor de goede orde, in tegenstelling tot wat mijn signature mischien doet vermoeden, ik slik geen pillen en ben dat ook niet van plan en moedig het zeer zeker ook niet aan. *streng kijk* )
quote:Alsof er niet al genoeg MB's dataverkeer zijn verspild moet je ook nog eens hier dataverkeer aan deze domme jongen verspillen?
Op vrijdag 31 januari 2003 11:33 schreef err het volgende:
Ziek verhaal: Terwijl ie in z'n irc channel opschept over de massa's drugs die hij aan het innemen is, sterft ie uiteindelijk aan een overdosis terwijl zn chatvrienden toekijken op de webcam.chatlog # 1
overlijdensbericht
memorial page
[Dit bericht is gewijzigd door Sjaakman op 31-01-2003 12:40]
quote:
Op vrijdag 31 januari 2003 12:39 schreef Lithion het volgende:
GE-WEL-DIG.Heeft er iemand een filmpje van de webcam?
quote:Niet moeilijk, gewoon die foto van hem voor je nemen en met je kop trillen en dan na een tijdje naar boven kijken
quote:Ik vind het maar een dooie lul.
Op vrijdag 31 januari 2003 12:48 schreef SaturN het volgende:
Wat een ziek figuur
dan ben je echt triest als je zoiets doet, maja, hij moet het zelf weten, het was zijn leven
quote:mwoah, ik twijfel er niet echt aan. Het overlijdensbericht is authentiek denk ik.
Op vrijdag 31 januari 2003 13:39 schreef BdR het volgende:
hm, als (ALS!) dit echt waar is is het vrij triest, maar ik geloof dr eigenlijk geen zak van..
quote:stukje van z'n broer, food for thought...
So yes there were factors that played into his death (I mean WTF was a doctor
doing prescribing the various meds he was on). I just hope you that are treating
this as some clinical study or worried about being discovered can come to grips
with the fact that Brandon was a real person, with real family and friends that are
hurting. Thank you to those that have realized this and posted kind words. To those
that would say he was a worthless piece of shit or good riddance, simply never knew
him or the potential he had. Drugs can be a slippery slope, especially when there is
no accountability or support system.
[05:30] <Oea> heh
[05:30] <Oea> RIP ripper
[05:42] <hast> hey ripper
[05:42] <hast> what's the url to your cam
[05:42] <hast> lol
[05:44] <Oea> he stopped responding
[05:45] <grphish> i went to eat and now im back
[05:48] <grphish> those who trully get high, never come back
Supergaafff gewoon
quote:risico van het vak.
Op vrijdag 31 januari 2003 11:33 schreef err het volgende:
Ziek verhaal: Terwijl ie in z'n irc channel opschept over de massa's drugs die hij aan het innemen is, sterft ie uiteindelijk aan een overdosis terwijl zn chatvrienden toekijken op de webcam.chatlog # 1
overlijdensbericht
memorial page
oh ripper is zo stoer oh ripper is een gangster (in die log) uh-oh ripper is dood.
next.
quote:die herhaaldelijke uitspraak was dan weer niet positief bedoeld naar Rip.
Op vrijdag 31 januari 2003 14:05 schreef Travolta het volgende:[..]
risico van het vak.
oh ripper is zo stoer oh ripper is een gangster (in die log) uh-oh ripper is dood.
next.
Ik heb nog niet helemaal de eerste pagina gelezen maar dit is echt sick :\
quote:hoe weet jij dat nou?
Op vrijdag 31 januari 2003 14:07 schreef extreme het volgende:[..]
die herhaaldelijke uitspraak was dan weer niet positief bedoeld naar Rip.
quote:Psies, volgens mij was het juist wel positief bedoeld. Het past althans prima binnen de (zieke) sfeer in dat kanaal.
Op vrijdag 31 januari 2003 14:47 schreef Travolta het volgende:
hoe weet jij dat nou?
quote:heeft nou niemand door dat die "Ripper is a gangster" (en andere) gegenereerd wordt door een bot?
Op vrijdag 31 januari 2003 14:05 schreef Travolta het volgende:[..]
oh ripper is zo stoer oh ripper is een gangster (in die log) uh-oh ripper is dood.next.
quote:Nee, wat bedoel je met gegenereerd en een bot...
Op vrijdag 31 januari 2003 15:02 schreef realist_ik het volgende:[..]
heeft nou niemand door dat die "Ripper is a gangster" (en andere) gegenereerd wordt door een bot?
quote:een bot die automatisch zinnetje genereerd
Op vrijdag 31 januari 2003 15:04 schreef ilona-scuderia het volgende:[..]
Nee, wat bedoel je met gegenereerd en een bot...
quote:Wat is dit in het Nederlands?
[04:18] <grphish> <ripper> 80mg methadone
[04:18] <grphish> <ripper> 8mg klonopin
[04:18] <grphish> <ripper> 120mg resotril
[04:18] <grphish> <ripper> 1.5 grams KB
[04:18] <grphish> <ripper> 4 grams mersh
[Dit bericht is gewijzigd door Koen op 31-01-2003 15:07]
quote:want?
heeft nou niemand door dat die "Ripper is a gangster" (en andere) gegenereerd wordt door een bot?
quote:idd ja, die bot is vrij morbide, blijft als een domme sidekick grapjes maken terwijl rip dood ligt te gaan :/
quote:ehm.. jij zegt het.. maar wat is dan het nut van zo'n bot?
Op vrijdag 31 januari 2003 15:02 schreef realist_ik het volgende:
quote:een bot kan o.a automatisch text op hoesten die vooraf is ingegeven..bij het woord ripper antwoordt de bot |: ripper is a gangster
Op vrijdag 31 januari 2003 15:07 schreef BdR het volgende:[..]
ehm.. jij zegt het.. maar wat is nou precies het nut van zo'n bot?
quote:Dus? Het was niet echt?
Op vrijdag 31 januari 2003 15:08 schreef err het volgende:[..]
een bot kan o.a automatisch text op hoesten die vooraf is ingegeven..bij het woord ripper antwoordt de bot |: ripper is a gangster
en bij "webcam" komt automatisch de URL.
quote:alles was echt, behalve de automatische uitspraken van de bot.
Op vrijdag 31 januari 2003 15:09 schreef DuchessX het volgende:[..]
Dus? Het was niet echt?
hier is dat duidelijker te zien
quote:die iedere keer zij: ripper is a gangster en iedere keer de url naar zijn webcam gaf als iemand webvcam intikte niet nee
Op vrijdag 31 januari 2003 15:09 schreef DuchessX het volgende:[..]
Dus? Het was niet echt?
Triest voor kijkers... nog triester dat ze het aan het kijken zijn hoe iemand zich moedwillig verneukt en niet even zeggen van kap ermee mafkees..
quote:Waarschijnlij had dat niet geholpen. Hij was al zover en in het begin dachten ze denk ik dat het een grap was of zo, wel een hele trietse grap
Op vrijdag 31 januari 2003 15:21 schreef Willaaam het volgende:
Ja een heel typerend verhaal van eigen schuld... hij begint er zelf aan, stomme mongool dat het is... heel erg zonde enzo, maar hij doet het zelfTriest voor kijkers... nog triester dat ze het aan het kijken zijn hoe iemand zich moedwillig verneukt en niet even zeggen van kap ermee mafkees..
quote:Een steengoeie grap! Levensecht!
Op vrijdag 31 januari 2003 15:24 schreef Nuongirl het volgende:
Waarschijnlij had dat niet geholpen. Hij was al zover en in het begin dachten ze denk ik dat het een grap was of zo, wel een hele trietse grap
quote:Dat zijn jouw woorden, niet de mijne.
Op vrijdag 31 januari 2003 15:24 schreef Lithion het volgende:[..]
Een steengoeie grap! Levensecht!
quote:Ja dat is ook triest en dat zijn moeder gewoon in de kamer ernaast zat .
Op vrijdag 31 januari 2003 15:26 schreef ilona-scuderia het volgende:
Nog triester is het voor de familie en vrienden, die realiseren zich ook dat de hele wereld heeft gezien/gehoord dat hun familielid en vriend op internet voor het oog van de wereld is doodgegaan en ook nog eens wordt nabesproken, is ook geen pretje...
Maarja hij heeft het zelf gedaan.. sukkel
quote:Wat lul je nou? Die konden prachtig meegenieten via de webcam.
Op vrijdag 31 januari 2003 15:40 schreef Bigs het volgende:
OMG man.. gewoon om stoer te doen tegenover zijn IRC vrienden. Echt ergMoet ook kut zijn voor die mensen op IRC, aangezien ze gewoon niks konden doen enzo
quote:Ja.
Op vrijdag 31 januari 2003 15:02 schreef realist_ik het volgende:
Overigens lijkt het me een gruwelijke ervaring. Je ziet duidelijk hoe de overige chatters steeds meer in paniek raken. Maar niemand kan iets doen, want ze weten niet waar ie woont en zijn telefoon neemt hij niet meer op. En dan die mededeling van 911 dat ze machteloos staan zonder adresgegevens...
Tuurlijk is het z'n eigen stomme schuld, maar ik krijg wel kouwe rillingen van die chatlogs.
quote:Kan het zelf niet beter verwoorden.... in eerste instantie zien ze het als een grapje.. en als het dan blijkt echt te zijn raken ze in paniek maar kunnen ze niets meer doen..
Op vrijdag 31 januari 2003 15:41 schreef Frollo het volgende:[..]
Ja.
Zie mijn post van 14.55.Overigens lijkt het me een gruwelijke ervaring. Je ziet duidelijk hoe de overige chatters steeds meer in paniek raken. Maar niemand kan iets doen, want ze weten niet waar ie woont en zijn telefoon neemt hij niet meer op. En dan die mededeling van 911 dat ze machteloos staan zonder adresgegevens...
Tuurlijk is het z'n eigen stomme schuld, maar ik krijg wel kouwe rillingen van die chatlogs.
quote:Lees de post van Frollo hier vlak boven, dat bedoel ik
Op vrijdag 31 januari 2003 15:41 schreef Lithion het volgende:[..]
Wat lul je nou? Die konden prachtig meegenieten via de webcam.
quote:
Op vrijdag 31 januari 2003 15:41 schreef Lithion het volgende:[..]
Wat lul je nou? Die konden prachtig meegenieten via de webcam.
quote:idd.
Op vrijdag 31 januari 2003 15:41 schreef Frollo het volgende:Je ziet duidelijk hoe de overige chatters steeds meer in paniek raken.
[Dit bericht is gewijzigd door Loedertje op 31-01-2003 15:46]
quote:Ja, nou pak je ook gelijk het lompste citaat.
Op vrijdag 31 januari 2003 15:45 schreef Loedertje het volgende:
De rest begon 'm toch echt wel te knijpen hoor. Ik heb nu geen zin om te zoeken, maar ik denk b.v. aan die gast die alleen nog maar NO NO NO NO NO uit zijn keyboard kon krijgen.
quote:Dikke boeie. Wie A zegt moet ook B zeggen.
Op vrijdag 31 januari 2003 15:49 schreef Frollo het volgende:
De rest begon 'm toch echt wel te knijpen hoor. Ik heb nu geen zin om te zoeken, maar ik denk b.v. aan die gast die alleen nog maar NO NO NO NO NO uit zijn keyboard kon krijgen.
quote:Er waren meerdere van dit soort stupide opmerkingen hoor.
Op vrijdag 31 januari 2003 15:49 schreef Frollo het volgende:[..]
Ja, nou pak je ook gelijk het lompste citaat.
En daarbij, op dit tijdstip was hij waarschijnlijk al dood.
quote:Dat klopt. Maar die waren vrijwel allemaal van dezelfde Smoke2k.
Op vrijdag 31 januari 2003 15:51 schreef Loedertje het volgende:
Er waren meerdere van dit soort stupide opmerkingen hoor.
De meeste andere toeschouwers kregen wel degelijk spijt toen ze zich realiseerden dat er echt iemand lag te sterven.
quote:Precies, lekker dom. Eerst zoveel mogelijk aanmoedigen en dan achteraf huilie huilie gaan doen.
Op vrijdag 31 januari 2003 15:55 schreef Frollo het volgende:
De meeste andere toeschouwers kregen wel degelijk spijt toen ze zich realiseerden dat er echt iemand lag te sterven.
Heb ik echt geen medelijden mee of überhaupt sympathie voor.
quote:Ja daar heb je deels wel gelijk in ja.... hij was in het begin van die log al een heel eind op weg als je het zo leest... zonde...
Op vrijdag 31 januari 2003 15:24 schreef Nuongirl het volgende:[..]
Waarschijnlij had dat niet geholpen. Hij was al zover en in het begin dachten ze denk ik dat het een grap was of zo, wel een hele trietse grap
Voor de rest.. lig er niet wakker van .. eigen schuld .. het was gewoon een stomme sukkel
quote:idd helemaal mee eens.
Op vrijdag 31 januari 2003 15:57 schreef Lithion het volgende:[..]
Precies, lekker dom. Eerst zoveel mogelijk aanmoedigen en dan achteraf huilie huilie gaan doen.
Heb ik echt geen medelijden mee of überhaupt sympathie voor.
quote:Ik heb ook geen sympathie voor ze, wel 'n beetje medelijden.
Op vrijdag 31 januari 2003 15:57 schreef Lithion het volgende:
Precies, lekker dom. Eerst zoveel mogelijk aanmoedigen en dan achteraf huilie huilie gaan doen.Heb ik echt geen medelijden mee of überhaupt sympathie voor.
Ik vind namelijk dat iedereen het recht heeft om ergens spijt van te hebben, mits oprecht én op voorwaarde dat men probeert de schade te herstellen. Nou, die gasten op de chat hebben dat ook geprobeerd, maar zonder resultaat, dus in dat opzicht vind ik het kut voor ze.
quote:http://www.shroomery.org
Op vrijdag 31 januari 2003 14:44 schreef Vloeibare_Makkae het volgende:
hey waar is dat irc kanaal?
quote:
Op vrijdag 31 januari 2003 16:00 schreef Lord Dreamer het volgende:
Goh .. doet me ergens aan denken , een tijdje geleden hier .. nahja .. ergens in de policy staat wel wat over..eigen schuld .. het was gewoon een stomme sukkel
helemal mee eens
Brandon Carl Vedas
This most recent example of an online cry for help that ended in tragedy happened earlier this month, January 2003. Brandon was 21 years old and an avid IRC user. His IRC friends most commonly knew him as Ripper. After reading the chat transcripts, it's not clear whether or not he's simply experimenting with drugs or attempting to take his own life. Regardless, the consumption of the amount of methadone, klonopin, and other drugs he took is clearly an overdose. The fact that he did it all in front of a web cam and while chatting on IRC demonstrates that on some level, this was a cry for help. It was a cry that went unanswered, as Brandon overdosed and died that night while onlookers watched and even encouraged him until it was too late.
[Dit bericht is gewijzigd door DuchessX op 31-01-2003 16:17]
quote:Volgens mij krijg je in de vs dan iig de rekening gepresenteerd van het ziekenhuis...en die zijn best stevig daar...daarnaast dacht ik dat het ziekenhuis in dit soort gevallen verplicht is om aan de autoriteiten te melden wat er gebeurd is, soort meldingsplicht dus.
Op vrijdag 31 januari 2003 15:46 schreef Bigs het volgende:
Het valt me trouwens wel op dat die mensen eigenlijk 911 niet durven te bellen omdat ze bang zijn dat er dan vragen gesteld gaan worden over hun eigen drugsgebruik ofzo of dat die ripper wordt gearresteerd. Is dat in Amerika zo erg ja? Volgens mij word je hier in Nederland bij een stevige OD gewoon geholpen en zullen ze je niet arresteren wegens drugsbezit.
quote:Kijk das nou een vette actie
Op vrijdag 31 januari 2003 16:20 schreef DuchessX het volgende:
Stacy Pershall, atomcam.com (no longer online)
In July of 2001, Stacy Pershall was in a lot of pain. It wasn't physical pain that plagued her; Stacy had recently been broken up with and decided it was time to end it all. Or, perhaps a more accurate assessment is that she decided it was time for a lot of people to prove to her that she was loved and cherished and would be missed if she actually died. In a desperate attempt to win back her boyfriend, she posted her plans on her livejournal. She then thought to set her web cams up in her bathroom and, while sobbing profusely, began to take enough Advil and prescription medication to kill an adult female. Her audience watched in shock and horror and immediately began to discuss in various chat rooms, instant messages and emails what action should be taken to prevent this senseless death. Finally, an online friend was able to find Stacy's telephone number and with only that information, called 911 to alert the paramedics. This call probably saved Stacy's life.
quote:het verschil is alleen dat Rip niet van plan was zelfmoord te plegen:
In July of 2001, Stacy Pershall was in a lot of pain. It wasn't physical pain that plagued her; Stacy had recently been broken up with and decided it was time to end it all. Or, perhaps a more accurate assessment is that she decided it was time for a lot of people to prove to her that she was loved and cherished and would be missed if she actually died. In a desperate attempt to win back her boyfriend, she posted her plans on her livejournal. She then thought to set her web cams up in her bathroom and, while sobbing profusely, began to take enough Advil and prescription medication to kill an adult female. Her audience watched in shock and horror and immediately began to discuss in various chat rooms, instant messages and emails what action should be taken to prevent this senseless death. Finally, an online friend was able to find Stacy's telephone number and with only that information, called 911 to alert the paramedics. This call probably saved Stacy's life.
quote:
[ 02:24:46 ] [ Oea ] do you want to die or what?
[ 02:24:50 ] [ Oea ] !!!!
[ 02:24:53 ] [ ripper ] nah
[ 02:24:55 ] [ ripper ] its safe
[ 02:24:58 ] [ ripper ] I know what I'm doing
quote:We zullen dat nooit weten, hij kan het zelf niet meer vertellen. Op i-net suggereeert men dit:
Op vrijdag 31 januari 2003 16:25 schreef err het volgende:[..]
het verschil is alleen dat Rip niet van plan was zelfmoord te plegen:
[..]
Brandon Carl Vedas
This most recent example of an online cry for help that ended in tragedy happened earlier this month, January 2003. Brandon was 21 years old and an avid IRC user. His IRC friends most commonly knew him as Ripper. After reading the chat transcripts, it's not clear whether or not he's simply experimenting with drugs or attempting to take his own life. Regardless, the consumption of the amount of methadone, klonopin, and other drugs he took is clearly an overdose. The fact that he did it all in front of a web cam and while chatting on IRC demonstrates that on some level, this was a cry for help. It was a cry that went unanswered, as Brandon overdosed and died that night while onlookers watched and even encouraged him until it was too late.
[Dit bericht is gewijzigd door DuchessX op 31-01-2003 16:41]
quote:wat is dit?
Op vrijdag 31 januari 2003 16:35 schreef DuchessX het volgende:
http://www.daign.com/girls/stacy/bio.html
quote:Even lezen leert je dat het om een meisje gaat dat voor d'r webcam zelfmoord tracht te plegen omdat d'r vriendje het uitgemaakt heeft.
Op vrijdag 31 januari 2003 16:54 schreef err het volgende:[..]
wat is dit?
quote:even samenvatten is minder moeite
Op vrijdag 31 januari 2003 16:58 schreef DuchessX het volgende:[..]
Even lezen
quote:dat NO NO NO was gegenereerd door een bot.
Op vrijdag 31 januari 2003 15:49 schreef Frollo het volgende:[..]
Ja, nou pak je ook gelijk het lompste citaat.
quote:Jesus ... dat is nog zieker dan die drugs gast. En het ook nog eens aankondigen op haar weblog
Op vrijdag 31 januari 2003 16:58 schreef DuchessX het volgende:[..]
Even lezen leert je dat het om een meisje gaat dat voor d'r webcam zelfmoord tracht te plegen omdat d'r vriendje het uitgemaakt heeft.
quote:Lamer
Op vrijdag 31 januari 2003 17:33 schreef err het volgende:[..]
even samenvatten is minder moeite
opgeruimd staat netjes
Ik vind het een vreselijk triest verhaal..
quote:nope.. hier wordt het alleen op het forum aangekondigd
Op vrijdag 31 januari 2003 11:38 schreef Luigi het volgende:
Gelukkig zou zoiets hier nooit gebeuren.
quote:"troep"
Op vrijdag 31 januari 2003 15:06 schreef Koen het volgende:
Wat is dit in het Nederlands?
quote:Wat ik me nog afvroeg... hoe kom je in godsnaam aan methadon? En in die hoeveelheden? Hier wordt dat volgens mij behoorlijk streng gecontroleerd ( ja ik weet dat je in principe overal aan kunt komen, hier ook
Op vrijdag 31 januari 2003 20:57 schreef BdR het volgende:[..]
"troep"
serieus; het zijn allerlei medicijn-merknamen, volgens mij.. behalve die methadon dus
quote:Eens....
Op vrijdag 31 januari 2003 21:19 schreef Swetsenegger het volgende:
eigenlijk het allertrieste vind ik nog de onverschillige reacties hier
quote:het is afgrijselijk maar wat kan je ermee?
het enige wat je mag hopen is dat je het nooit tegenkomt maar áls je het tegenkomt je niet iemand gaat aanmoedigen maar probeert te helpen.
quote:Mag ik dat voortaan ook bij jou gehuil en gezeur zeggen?
Op vrijdag 31 januari 2003 11:42 schreef DarkElf het volgende:
zijn probleem
quote:wat had je dan verwacht Swets?
quote:Ik had gehoopt op nog enige beschaving, en dat de stoere "gellukig is hij dood" opmerkingen achterwegen bleven.
Op vrijdag 31 januari 2003 21:30 schreef just me het volgende:[..]
wat had je dan verwacht Swets?
Opmerkingen van dat kaliber zijn immers de dood geworden van het lijdend voorwerp.
Maar goed, ik zal wel te idealistisch worden op mijn ouwe dag
quote:of andere dingen aan je hoofd hebben..
Op vrijdag 31 januari 2003 21:31 schreef Swetsenegger het volgende:
quote:Nee, ik deel je mening in deze helemaal.
Op vrijdag 31 januari 2003 21:31 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
Ik had gehoopt op nog enige beschaving, en dat de stoere "gellukig is hij dood" opmerkingen achterwegen bleven.
Opmerkingen van dat kaliber zijn immers de dood geworden van het lijdend voorwerp.
(27 jaar is toch niet oud? )
quote:
Op vrijdag 31 januari 2003 21:35 schreef just me het volgende:[..]
of andere dingen aan je hoofd hebben..
quote:Het scheelt toch bijna 6 jaar. En in die 6 jaar zijn er wel verschrikkelijk veel dingen gebeurt welke de scherpe kantjes er misschien NET vanaf halen
Op vrijdag 31 januari 2003 21:35 schreef Bastard het volgende:[..]
Nee, ik deel je mening in deze helemaal.
(27 jaar is toch niet oud?
)
quote:ik heb boven jouw post genunaceerder gereageerd dus zeur niet
Op vrijdag 31 januari 2003 21:30 schreef Slarioux het volgende:[..]
Mag ik dat voortaan ook bij jou gehuil en gezeur zeggen?
en je hoeft niets te lezen schat niemand dwingt je ertoe
quote:Dus? Waarom reageer je dan niet gelijk normaal
Op vrijdag 31 januari 2003 21:38 schreef DarkElf het volgende:[..]
ik heb boven jouw post genunaceerder gereageerd dus zeur niet
en je hoeft niets te lezen schat niemand dwingt je ertoe
Probeer het zelf eens, ik heb het al aardig onder de knie
quote:ik zal mijn leven proberen te beteren, ik reageer altijd te impulsief sorry
Op vrijdag 31 januari 2003 22:01 schreef Slarioux het volgende:[..]
Dus? Waarom reageer je dan niet gelijk normaal
Probeer het zelf eens, ik heb het al aardig onder de knie
Het gaat over een jongen, bij wie weet ik veel wat in z'n hoofd speelde.
Wilde ergens bij horen en koos de verkeerde methode.
Wilde stoer doen, zich bewijzen.
Je kunt aan zijn teksten lezen dat ie totaal niet wist waar ie mee bezig was. Natuurlijk nam ie risico's. Risico's die zijn chat-vriendjes moesten overtuigen van zijn stoerheid.
Maar gelukkig hebben al die users die in dit topic met sarcastische teksten de dood van deze jongen hebben becommentariëerd nooit domme dingen gedaan.
Die waren allemaal vroeg volwassen en eerbare eerbare burgers.
M.a.w. de bot was al vernoemd naar iemand die zichzelf daar van kant heeft gemaakt.. Dan moeten ze toch wel voortaan beter weten.
Heel triest verhaal
Dat z'n geweten hem de rest van z'n leven parten mag spelen.
quote:Mooi beschreven, en waar...
Op vrijdag 31 januari 2003 22:03 schreef tong80 het volgende:
Ik lees dit topic nu pas.Het gaat over een jongen, bij wie weet ik veel wat in z'n hoofd speelde.
Je kunt aan zijn teksten lezen dat ie totaal niet wist waar ie mee bezig was. Natuurlijk nam ie risico's. Risico's die zijn chat-vriendjes moesten overtuigen van zijn stoerheid.
Maar gelukkig hebben al die users die in dit topic met sarcastische teksten de dood van deze jongen hebben becommentariëerd nooit domme dingen gedaan.
quote:Niets aan toe te voegen.
Op vrijdag 31 januari 2003 22:03 schreef tong80 het volgende:
Ik lees dit topic nu pas.Het gaat over een jongen, bij wie weet ik veel wat in z'n hoofd speelde.
quote:[04:18] <grphish> <ripper> 80mg methadone
Op vrijdag 31 januari 2003 15:06 schreef Koen het volgende:[..]
Wat is dit in het Nederlands?
De eerste zal wel methadon zijn.
Klonopin is ook bekend als Clonazepam, een anti-depressiva dus.
Toch meer een middel tegen epilepsie en angsten. Een soort spierverslappers, lees ik ergens anders.
Resotril is een slaapmiddel.
KB : geen idee. Heb het idee dat het heroine of cocaine is.
Mersh schijnt een soort wietsoort te zijn.
Met dank aan Google.
Wat ik van het verhaal vind: ik vind het ziek dat mensen iemand zover kunnen krijgen. Ik geloof dat deze jongen niet sterk genoeg was om ermee te stoppen en zich dacht te moeten bewijzen met drugs. Als-ie sterker in z'n schoenen had gestaan, was-ie er nooit aan begonnen
[Dit bericht is gewijzigd door SEMTEX op 31-01-2003 22:23]
En die Smoke2 moet nu toch, als die menselijk is, ook wel een kutgevoel hebben....
En wat die keirl betreft, z'n stommiteiten worden gewoon keihard afgestraft...
Kut voor hem, maar goed, ik vind gewoon dat het zn eigen schuld is...
quote:
Op vrijdag 31 januari 2003 22:11 schreef tong80 het volgende:
Dat z'n geweten hem de rest van z'n leven parten mag spelen.
quote:Me too.
Ik vind dit duidelijk een zelfmoord, hij gaf aan dat hij wist waar hij mee bezig was.
Al diegene die dit veroordelen (sukkel, stoerdoenerij) jullie hebben helemaal geen spreekrecht.
Pas als je je eens zo beroerd hebt gevoeld dat je dood wilde mag je hier over oordelen.
Jammer dat zijn chatm8s niet eerder in gegrepen hebben
quote:of hoe gestoord om het in een chat te doen
Op vrijdag 31 januari 2003 22:27 schreef SEMTEX het volgende:[..]
Me too.
Ik denk dat de meeste mensen niet beseffen hoe klote je moet voelen om tot zoiets in staat te zijn.
quote:KB werd kick buds genoemd, waarbij buds een ander woord was voor marijuana / wiet dus.
Op vrijdag 31 januari 2003 22:20 schreef SEMTEX het volgende:[..]
quote:Het was rond 4 uur 's nachts.
Op vrijdag 31 januari 2003 22:33 schreef SEMTEX het volgende:
Note: waar was die moeder eigenlijk toen haar zoon lag te sterven? Heeft ze echt totaal niet gekeken wat haar zoon aan het doen was? Volgens mij is een gezin met weinig gezag, controle en aandacht ook een voedingsbodem voor dit soort gebeurtenissen. Als je geen aandacht van je ouders krijgt, zoek het dan maar bij anderen...
quote:Ik denk dat hij z'n heil online zocht, redelijk geisoleerd was van de buitenwereld. Dan worden online mensen al gauw je vrienden, omdat je geen andere hebt. En dan wordt het voor zo iemand redelijk normaal om alles te delen met online mensen. En ja, zelfs overdoses nemen dus.
Op vrijdag 31 januari 2003 22:32 schreef just me het volgende:[..]
of hoe gestoord om het in een chat te doen
quote:Z'n moeder zat kruiswoordpuzzels te doen, zei-ie ergens. Maar ok.
Op vrijdag 31 januari 2003 22:34 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
Het was rond 4 uur 's nachts.
.
quote:Ok, 2 soorten wiet dus.
Op vrijdag 31 januari 2003 22:33 schreef Brram het volgende:[..]
KB werd kick buds genoemd, waarbij buds een ander woord was voor marijuana / wiet dus.
quote:Het stemt me droevig in ieder geval.
quote:
Op vrijdag 31 januari 2003 22:35 schreef SEMTEX het volgende:[..]
Z'n moeder zat kruiswoordpuzzels te doen, zei-ie ergens. Maar ok.
quote:Wat doen ?
Op vrijdag 31 januari 2003 22:32 schreef just me het volgende:[..]
of hoe gestoord om het in een chat te doen
Ik heb niet de indruk dat ie zelfmoord wilde plegen.
quote:Voor wie precies zou ik dan sympathie moeten voelen?
quote:Voor die mensen die in dat kanaal waren.
Op vrijdag 31 januari 2003 22:38 schreef Lithion het volgende:[..]
Voor wie precies zou ik dan sympathie moeten voelen?
quote:Als hij dat wilde is hij erin geslaagd.
Op vrijdag 31 januari 2003 22:31 schreef lawsuit het volgende:
Pas als je je eens zo beroerd hebt gevoeld dat je dood wilde mag je hier over oordelen.
quote:Hij zei dat ie wist waar hij mee bezig was, lijkt mij dus een duidelijke zelfmoord...
Op vrijdag 31 januari 2003 22:37 schreef tong80 het volgende:[..]
Wat doen ?
quote:KB werd kick buds genoemd, waarbij buds een ander woord was voor marijuana / wiet dus.
Op vrijdag 31 januari 2003 22:20 schreef SEMTEX het volgende:[..]
quote:Ik denk eigenlijk dat de meeste mensen dat wel eens gevoeld hebben. Maar die doen het niet, en zijn dus mentaal een stuk stabieler. Survival of the fittest - en daar hoorde hij dus duidelijk niet bij. Heel erg voor z'n familie, en voor die chatmates van em. Die voelen zich nu dus echt wel schuldig.
Op vrijdag 31 januari 2003 22:31 schreef lawsuit het volgende:
quote:Lees de log. De methadon maakt em aardig rustig. Hij kon ook amper meer praten. Die gast had 360 mg methadon op, flink wat 151 (wat volgens mij Bacardi is, die verkocht wordt in een vuurvrije fles (speciale dop etc)).
Op vrijdag 31 januari 2003 22:33 schreef SEMTEX het volgende:
Note: waar was die moeder eigenlijk toen haar zoon lag te sterven? Heeft ze echt totaal niet gekeken wat haar zoon aan het doen was? Volgens mij is een gezin met weinig gezag, controle en aandacht ook een voedingsbodem voor dit soort gebeurtenissen. Als je geen aandacht van je ouders krijgt, zoek het dan maar bij anderen...
quote:Sympathie voelen en onverschilligheid zijn verschillende dingen.
quote:Nou, ik heb anders de indruk dat hij nu juist dood is omdat hij zelfmoord heeft geplegd, correct me if I'm wrong.
Op vrijdag 31 januari 2003 22:37 schreef tong80 het volgende:
quote:360 mg Methadon overleef je niet, laat staan als je er zoveel andere dingen bij neemt.. Ik weet zeker dat ie dat wel wist hoor.
Op vrijdag 31 januari 2003 22:37 schreef tong80 het volgende:[..]
Wat doen ?
quote:Die hem stuk voor stuk aanmoedigden?
Op vrijdag 31 januari 2003 22:38 schreef Dr.Daggla het volgende:
Voor die mensen die in dat kanaal waren..
Ik dacht het dus niet.
Imho heeft hij zichzelf dus gewoon halfbewust van kant gemaakt, alhoewel ik betwijfel of dat in eerste instantie zijn uitgangspunt was.
quote:Nee, hij zei dat ie wist waar ie mee bezig was om te laten overkomen dat ie heus wel wist wat ie tot zich nam.
Op vrijdag 31 januari 2003 22:39 schreef lawsuit het volgende:[..]
Hij zei dat ie wist waar hij mee bezig was, lijkt mij dus een duidelijke zelfmoord...
Maar uit alles blijkt dat ie dat juist niet wist.
Maar dat is hoe ik het interpreteer
quote:O?
Op vrijdag 31 januari 2003 22:40 schreef tong80 het volgende:
Sympathie voelen en onverschilligheid zijn verschillende dingen.
Oké, wat zou ik dan moeten voelen volgens jou?
quote:Dat waren er "maar" 2 geloof ik....
Op vrijdag 31 januari 2003 22:42 schreef Lithion het volgende:[..]
Die hem stuk voor stuk aanmoedigden?
Ik dacht het dus niet.
quote:Zoals ik het las, nam hij zoveel methadon nadat ie flink wat troep had genomen. De helft van die troep was nog niet opgenomen, en toen had ie de volgende 2 flesjes al achter z'n kiezen. En als dan ineens 160 mg methadon je bloed in komt, gaat het wel aardig snel achteruit ja.
Op vrijdag 31 januari 2003 22:42 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
360 mg Methadon overleef je niet, laat staan als je er zoveel andere dingen bij neemt.. Ik weet zeker dat ie dat wel wist hoor.
.
Aan de andere kant, hij wilde zich ook bewijzen omdat ze hem niet geloofde las ik.. Dan zou het wel HEEL dom zijn..
quote:Oh.. het is normaal om iemand te pushen om maar meer drugs te nemen? Ik denk niet dat ze dat nu nog een keer zullen zeggen...
Op vrijdag 31 januari 2003 22:42 schreef Lithion het volgende:[..]
Die hem stuk voor stuk aanmoedigden?
Ik dacht het dus niet.
quote:Jij hoeft van mij niks te voelen.
Op vrijdag 31 januari 2003 22:44 schreef Lithion het volgende:[..]
O?
Oké, wat zou ik dan moeten voelen volgens jou?
Ik voel ook geen sympathie.
Maar onverschillig laat dit me niet.
quote:Nee, ik zeg juist dat ik geen enkele sympathie voor die mensen heb.
Op vrijdag 31 januari 2003 22:46 schreef Bastard het volgende:
Oh.. het is normaal om iemand te pushen om maar meer drugs te nemen?
quote:Ik kan hier geen greintje sympathie voor opbrengen, die jongen heeft m.i. zichzelf bewust van kant gemaakt, zijn keus dus
Op vrijdag 31 januari 2003 22:40 schreef tong80 het volgende:[..]
Sympathie voelen en onverschilligheid zijn verschillende dingen.
quote:Goed, wat doet dit dan met je?
Op vrijdag 31 januari 2003 22:46 schreef tong80 het volgende:
Maar onverschillig laat dit me niet.
quote:
Op vrijdag 31 januari 2003 22:27 schreef ilona-scuderia het volgende:
Topicstarter (err) , hoe ben jij eigenlijk achter dit tragische nieuws gekomen en zijn er nog meer van dit soort gevallen bekend ?
quote:
Op vrijdag 31 januari 2003 16:13 schreef DuchessX het volgende:
http://usernotfound.com/Brandon Carl Vedas
quote:
quote:* DuchessX is nog steeds onder de indruk van hetgeen ze gelezen heeft over Brandon en op usernotfound.com
Op vrijdag 31 januari 2003 16:35 schreef DuchessX het volgende:
http://www.daign.com/girls/stacy/bio.html
quote:Die jongen heeft er nooit voor gekozen dat z'n ouders uit elkaar gingen en dat hij in de situatie zat zoals die was. Hij is niet ZOMAAR overgegaan tot deze daad....
Op vrijdag 31 januari 2003 22:48 schreef just me het volgende:[..]
Ik kan hier geen greintje sympathie voor opbrengen, die jongen heeft m.i. zichzelf bewust van kant gemaakt, zijn keus dus
quote:Zoals ik het las was hij al onder invloed van het 1 of ander toen hij besloot zijn weekendvoorraad in 1 keer in te nemen.
Op vrijdag 31 januari 2003 22:39 schreef lawsuit het volgende:[..]
Hij zei dat ie wist waar hij mee bezig was, lijkt mij dus een duidelijke zelfmoord...
Die jongen is een domme lul dat hij dit heeft gedaan,
maar de dood verdient ie niet, da's wel erg makkelijk lullen.
quote:Me too... heb ook de hele middag doorgesurft naar alle info die ik maar kon vinden.
Op vrijdag 31 januari 2003 22:49 schreef DuchessX het volgende:
* DuchessX is nog steeds onder de indruk van hetgeen ze gelezen heeft over Brandon en op usernotfound.com
quote:Voordat ik het las wist ik dat het tot z'n dood zou leiden.
Op vrijdag 31 januari 2003 22:48 schreef Lithion het volgende:[..]
Goed, wat doet dit dan met je?
De aanmoedigingen van de andere chatters, die precies wisten wat het in zou houden mocht ie hun advies opvolgen maakten me ziek.
Figuurlijk dan, mocht je vragen hoe ziek.
quote:Als je dat eerste chatverslag leest merkte iemand al op dat hij daar zeker dood aan zou gaan.
Op vrijdag 31 januari 2003 22:43 schreef tong80 het volgende:[..]
Nee, hij zei dat ie wist waar ie mee bezig was om te laten overkomen dat ie heus wel wist wat ie tot zich nam.
Maar uit alles blijkt dat ie dat juist niet wist.
Maar dat is hoe ik het interpreteer
Zijn opmerking dat hij wist wat hij deed kwam daarna, het is dus duidelijk dat hij dood wilde, in een forum post na zijn dood zei zijn broer al dat hij een erg moeilijk leven had, tesamen lijkt me dit voldoende bewijs voor zelfmoord.
Het enige dat jammer is dat hij duidelijk hulp zocht, maar niemand onderkende dat, het enige wat ze zeiden is neem meer (terwijl sommiggen al posten dat zijn dosis dodelijk was).
quote:Mensen beheersen voor een groot deel hun eigen situatie.
Op vrijdag 31 januari 2003 22:52 schreef SEMTEX het volgende:
Die jongen heeft er nooit voor gekozen dat z'n ouders uit elkaar gingen en dat hij in de situatie zat zoals die was.
quote:misschien voor de nabestaanden op zijn minst.
quote:Als hem nooit geleerd is te praten over z'n problemen en alles maar weg te stoppen, ben ik niet verbaasd dat-ie z'n heil zocht in drugs. Het is zoooo makkelijk die jongen te veroordelen en hem een eikel te noemen, maar je weet niet in wat voor situatie hij zat en als je uberhaupt aan methadon kunt komen, ben je toch al aardig ver heen.
Op vrijdag 31 januari 2003 22:58 schreef Lithion het volgende:[..]
Mensen beheersen voor een groot deel hun eigen situatie.
quote:idd, goed boek.
Op vrijdag 31 januari 2003 22:59 schreef Summertime het volgende:[..]
misschien voor de nabestaanden op zijn minst.
Wellicht heb je ooit het boek van Yvonne Keuls gelezen, of het Verrotte leven ven Floortje Bloem, dan kun je je inleven in de lijdensweg van de mensen er omheen. Het zal uiteindelijk een enorme bevrijding zijn van een loden last, maar het blijft rot om op die manier iemand te verliezen.
Met mensen als Lithion is daar echter weinig kans op.
quote:Precies, ik vind dat er wel heel hard geoordeeld wordt.
Op vrijdag 31 januari 2003 23:00 schreef SEMTEX het volgende:[..]
Als hem nooit geleerd is te praten over z'n problemen en alles maar weg te stoppen, ben ik niet verbaasd dat-ie z'n heil zocht in drugs. Het is zoooo makkelijk die jongen te veroordelen en hem een eikel te noemen, maar je weet niet in wat voor situatie hij zat en als je uberhaupt aan methadon kunt komen, ben je toch al aardig ver heen.
quote:Voor een puber kan het leven behoorlijk fucked-up zijn,
Op vrijdag 31 januari 2003 22:58 schreef Lithion het volgende:[..]
Mensen beheersen voor een groot deel hun eigen situatie.
quote:Waar haal je nou weer vandaan dat ik niet zou proberen je tegen te houden?
Op vrijdag 31 januari 2003 23:02 schreef Cynix ® het volgende:
Met mensen als Lithion is daar echter weinig kans op.
Houd die insinuaties voor je aub, je kent me niet eens.
quote:dit is opgepikt van de forums van SomethingAwful.com
Op vrijdag 31 januari 2003 22:27 schreef ilona-scuderia het volgende:
Topicstarter (err) , hoe ben jij eigenlijk achter dit tragische nieuws gekomen en zijn er nog meer van dit soort gevallen bekend ?
quote:Dat hoor je mij ook niet zeggen; ik zeg alleen dat IK er geen sympathie voor kan opbrengen, waarschijnlijk omdat ik in mijn omgeving al (te)veel zelfmoorden heb meegemaakt.
Op vrijdag 31 januari 2003 22:52 schreef SEMTEX het volgende:[..]
Die jongen heeft er nooit voor gekozen dat z'n ouders uit elkaar gingen en dat hij in de situatie zat zoals die was. Hij is niet ZOMAAR overgegaan tot deze daad....
quote:
Op vrijdag 31 januari 2003 23:04 schreef shmoopy het volgende:[..]
Voor een puber kan het leven behoorlijk fucked-up zijn,
en zeker als de huiselijke omstandigheden verre van ideaal zijn.
Als je 21 bent, wat beheers je dan helemaal?
We zijn niet allemaal hetzelfde, sommigen hebben het zwaarder dan anderen, sommigen kunnen zich beter staande houden dan anderen.
quote:Lees je eigen replies in dit topic nog eens door anders.
Op vrijdag 31 januari 2003 23:04 schreef Lithion het volgende:
Houd die insinuaties voor je aub, je kent me niet eens.
quote:Dat hoef je mij niet te vertellen.
Op vrijdag 31 januari 2003 23:04 schreef shmoopy het volgende:
Voor een puber kan het leven behoorlijk fucked-up zijn,
quote:Dat ligt er maar aan hoe je ingesteld bent. Als je niet bereid bent iets te dóen om je situatie te verbeteren, maar in plaats daarvan liever je heil zoekt in drugs of maar blijft malen... ja, dan gaat het mis op den duur. Maar daar ben je nog altijd wel zélf bij.
en zeker als de huiselijke omstandigheden verre van ideaal zijn.
Als je 21 bent, wat beheers je dan helemaal?
quote:Uiteraard blijft hij zelf verantwoordelijk voor zijn daden.
Op vrijdag 31 januari 2003 23:08 schreef Lithion het volgende:
Maar daar ben je nog altijd wel zélf bij.
quote:Toe wees es lief en edit effe die laatste zin wil je.
Op vrijdag 31 januari 2003 23:02 schreef Cynix ® het volgende:
Mocht ik zelf ooit in een depressieve bui dreigen "onverstandige dingen" te gaan doen, dan hoop ik dat iemand me er van af houdt.Met mensen als Lithion is daar echter weinig kans op.
quote:Velen hebben dit moeten ondervinden justme.
Op vrijdag 31 januari 2003 23:06 schreef just me het volgende:[..]
Dat hoor je mij ook niet zeggen; ik zeg alleen dat IK er geen sympathie voor kan opbrengen, waarschijnlijk omdat ik in mijn omgeving al (te)veel zelfmoorden heb meegemaakt.
Ik heb in een eerdere post ook aangegeven dat ik geen sympathie voel.
Maar dat is wat anders dan onverschilligheid.
het is oh zo makkelijk in dit soort situaties de sarcasticus uit te gaan hangen.
quote:Kun je even quoten waar ik zeg: "Als ik zo iemand zelfmoord zou zien plegen zou ik niet ingrijpen" of iets van die strekking?
Op vrijdag 31 januari 2003 23:07 schreef Cynix ® het volgende:
Lees je eigen replies in dit topic nog eens door anders.
quote:Dat heb je niet letterlijk gezegd, maar de strekking van je verhaal is wel dat iedereen het zelf maar uit moet zoeken.
Op vrijdag 31 januari 2003 23:12 schreef Lithion het volgende:[..]
Kun je even quoten waar ik zeg: "Als ik zo iemand zelfmoord zou zien plegen zou ik niet ingrijpen" of iets van die strekking?
quote:Dat is helemaal niet de strekking. Ik zeg alleen dat als iemand zelfmoord pleegt en de pijp uit gaat ik geen sympathie daarvoor voel en al helemaal niet voor mensen die hem aangemoedigd hebben.
Op vrijdag 31 januari 2003 23:15 schreef shmoopy het volgende:
Dat heb je niet letterlijk gezegd, maar de strekking van je verhaal is wel dat iedereen het zelf maar uit moet zoeken.
Domme, achterlijke insinuatie van Cynix dus.
quote:Ik ook.
Op vrijdag 31 januari 2003 22:54 schreef josja het volgende:[..]
Me too... heb ook de hele middag doorgesurft naar alle info die ik maar kon vinden.
Ik vind het shockerend en het houdt me bezig. Ik vind het dan ook erg moeilijk om een mening te vormen hierover - ik ken geen achtergronden dus vind ik ook dat ik niet zonder meer mag oordelen.
quote:mee eens... HEEL anders... maar het zou nog steeds dom zijn, ondanks de reden
Op vrijdag 31 januari 2003 23:16 schreef SEMTEX het volgende:
Iedereen reageert ws zo omdat het te ver van ze afstaat. Was het een fokker geweest, dan hadden ze totaal anders gereageerd.
quote:
Op vrijdag 31 januari 2003 23:18 schreef Lithion het volgende:
quote:Stoer.
quote:Dat maakt jouw insinuatie nog niet minder achterlijk.
Op vrijdag 31 januari 2003 23:19 schreef Cynix ® het volgende:
Stoer.
quote:kun je ook uitleggen waarom je er zo bezig mee bent?
Op vrijdag 31 januari 2003 23:18 schreef DuchessX het volgende:[..]
Ik ook.
Ik vind het shockerend en het houdt me bezig.
quote:Okee, dat even in het midden latend:
Op vrijdag 31 januari 2003 23:18 schreef Lithion het volgende:[..]
Dat is helemaal niet de strekking. Ik zeg alleen dat als iemand zelfmoord pleegt en de pijp uit gaat ik geen sympathie daarvoor voel en al helemaal niet voor mensen die hem aangemoedigd hebben.
Stel jij zat op een chatkanaal waar dit aan de hand was geweest,
wat was dan jouw positie geweest?
Deze vraag is overigens niet specifiek aan jou gericht,
maar ik ben wel benieuwd naar het gedrag van mensen in dergelijke situaties.
We hebben het tenslotte wel over wijsheid achteraf.
quote:Ja, vooral de mensen die sympathie kunnen opbrengen. Die waren dan meteen schreeuwend en gillend naar Feedback gerend om een ban te eisen.
Op vrijdag 31 januari 2003 23:16 schreef SEMTEX het volgende:
Iedereen reageert ws zo omdat het te ver van ze afstaat. Was het een fokker geweest, dan hadden ze totaal anders gereageerd.
quote:Mensen, kap met flamen tegen lithion, het is wel duidelijk hoor... wat ie zei was niet sociaal verantwoord enzo, blabla..
Op vrijdag 31 januari 2003 23:21 schreef Lithion het volgende:[..]
Dat maakt jouw insinuatie nog niet minder achterlijk.
en lithion houd ook op, vind dit wel een leuk topic en wil het niet graag compleet verneukt zien, vannacht even doorlezen...
quote:Je bent nu net zo generaliserend als jij vindt dat Cynix is.
Op vrijdag 31 januari 2003 23:22 schreef Lithion het volgende:[..]
Ja, vooral de mensen die sympathie kunnen opbrengen. Die waren dan meteen schreeuwend en gillend naar Feedback gerend om een ban te eisen.
quote:Geen idee, ik kom niet in chatkanalen.
Op vrijdag 31 januari 2003 23:22 schreef shmoopy het volgende:
quote:Het gedrag van Brandon, de reacties van de zgn online vrienden, dat het echt gebeurd is.
Op vrijdag 31 januari 2003 23:21 schreef just me het volgende:[..]
kun je ook uitleggen waarom je er zo bezig mee bent?
Mss ben ik wel heel erg naief, maar ik schrik altijd heel erg van dergelijke dingen.
quote:Tja, wat zou je dan doen? Natuurlijk wil je wat doen, maar wat? De politie bellen? Andere mensen inschakelen? Ik zou echt geen idee hebben.
Op vrijdag 31 januari 2003 23:22 schreef shmoopy het volgende:
Deze vraag is overigens niet specifiek aan jou gericht,
maar ik ben wel benieuwd naar het gedrag van mensen in dergelijke situaties.
We hebben het tenslotte wel over wijsheid achteraf.
quote:Dat vind ik flauw, het gaat me niet persé om de chat, maar om elke andere omstandigheid waarin een groepje iets dergelijks ziet gebeuren.
Op vrijdag 31 januari 2003 23:24 schreef Lithion het volgende:[..]
Geen idee, ik kom niet in chatkanalen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |