abonnement Unibet Coolblue
pi_202608319
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2021 23:03 schreef DKUp het volgende:

[..]
Maar geen HomePod officieel te koop in Nederland?
Denk dat ze dus snel te koop zijn :P
Bol.com heeft ze te koop. Weliswaar import.

Bekijk Apple HomePod Mini - Spacegrijs op:
https://www.bol.com/nl/p/(...)lshare_pdp_iphoneapp

Bekijk Apple HomePod Mini - White - Wit - Smart op:
https://www.bol.com/nl/p/(...)lshare_pdp_iphoneapp

Ik heb nu bijna 1 jaar een  HomePod Mini. Bevalt me wel.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_202833906
Ik had een leuke eindejaarsuitkering + extra ¤ 200,-
dus was het een mooie gelegenheid om mijzelf eens goed te verwennen!
En dat ik doe ik met de  AirPods Max.
Vanavond wordt ‘ie bezorgd en ik ben heel erg benieuwd!

Zijn er nog Fok!kers die hem ook hebben?
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  maandag 27 december 2021 @ 10:33:24 #78
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_202834362
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2021 10:00 schreef CoExist het volgende:
Ik had een leuke eindejaarsuitkering + extra ¤ 200,-
dus was het een mooie gelegenheid om mijzelf eens goed te verwennen!
En dat ik doe ik met de  AirPods Max.
Vanavond wordt ‘ie bezorgd en ik ben heel erg benieuwd!

Zijn er nog Fok!kers die hem ook hebben?
Ja, heb airpods Pro, op zich prima geluid en ANC, maar de dopje willen nogal eens uit mijn oor vallen, heb daarom de siliconen vervangen door memoryfoam.
pi_202835465
quote:
0s.gif Op maandag 27 december 2021 10:33 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ja, heb airpods Pro, op zich prima geluid en ANC, maar de dopje willen nogal eens uit mijn oor vallen, heb daarom de siliconen vervangen door memoryfoam.
Ja de  AirPods Pro heb ik ook. Tot mijn ergernis zijn ze al tweemaal (kosteloos) vervangen. Maar verder bevallen ze goed.
Maar bij langdurig gebruik gaat mijn rechter oor irriteren. Wordt warm en gaat jeuken.

Daarom nu gekozen voor de  AirPods Max. Dat is dus een koptelefoon.
https://www.apple.com/nl/airpods-max/
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_202856360
Kep nu dan eindelijk de Pro Max. Maar ik kan de "handmatig updaten" van de apps niet meer vinden op de plek waar ik gewend was hem te vinden (app store, mijn afbeelding, en dan daar zou een lijstje moeten staan?)

Iemand die het weet, voor nu ga ik slapen en zoek ik morgen verder.
pi_203013197
Heb een Apple M1 Pro met 10‑core CPU, 14‑core GPU en 16‑core Neural Engine besteld (16GB RAM en 1TB SSD). Ik twijfel nu of ik voor 32GB RAM moet gaan en 500GB SSD.

Ik gebruik het voornamelijk voor vormgeving en beetje videobewerking (AE en Premiere). Heb altijd Photoshop, Illustrator en Indesign open staan. Iemand hier tips? Toch voor meer RAM gaan?
pi_203015209
quote:
0s.gif Op maandag 3 januari 2022 19:40 schreef AssyriskaFF het volgende:
Heb een Apple M1 Pro met 10-core CPU, 14-core GPU en 16-core Neural Engine besteld (16GB RAM en 1TB SSD). Ik twijfel nu of ik voor 32GB RAM moet gaan en 500GB SSD.

Ik gebruik het voornamelijk voor vormgeving en beetje videobewerking (AE en Premiere). Heb altijd Photoshop, Illustrator en Indesign open staan. Iemand hier tips? Toch voor meer RAM gaan?
Ik kan je geen direct antwoord geven, omdat ik niet weet hoeveel opslagcapaciteit je op dit moment nodig hebt, en hoeveel RAM nodig is om datgene wat je dagelijks doet lekker te laten lopen. Waar je rekening mee moet houden is dat het intern geheugen niet uitbreidbaar is en je opslagcapaciteit wel. Het is misschien niet ideaal, maar je kunt altijd een externe harde schijf aansluiten. Aan de hoeveelheid RAM zit je echter voor de rest van de levensduur van je Mac vast.
pi_203020219
quote:
3s.gif Op maandag 3 januari 2022 20:53 schreef chibibo het volgende:

[..]
Ik kan je geen direct antwoord geven, omdat ik niet weet hoeveel opslagcapaciteit je op dit moment nodig hebt, en hoeveel RAM nodig is om datgene wat je dagelijks doet lekker te laten lopen. Waar je rekening mee moet houden is dat het intern geheugen niet uitbreidbaar is en je opslagcapaciteit wel. Het is misschien niet ideaal, maar je kunt altijd een externe harde schijf aansluiten. Aan de hoeveelheid RAM zit je echter voor de rest van de levensduur van je Mac vast.
Ohja goeie. Wil sowieso nog een NAS installeren. Toch maar een aanpassing doen aan de bestelling :D. Thnx.
pi_203020400
Die levertijden van apple zijn wel een dingetje he. ;(
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_203025252
Ik heb mijn eindejaarsuitkering binnen en ben aan het denken om dit model te kopen.

Ik vraag mij alleen af in hoeverre ik kan verwachten mijn standaard applicaties zoals Adobe CC en andere apps gewoon daarop kunnen werken.

[ Bericht 2% gewijzigd door Erasmus op 04-01-2022 10:53:42 ]
pi_203025999
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 10:53 schreef Erasmus het volgende:
Ik heb mijn eindejaarsuitkering binnen en ben aan het denken om dit model te kopen.

Ik vraag mij alleen af in hoeverre ik kan verwachten mijn standaard applicaties zoals Adobe CC en andere apps gewoon daarop kunnen werken.
Hoe bedoel je die vraag? Qua OS of qua performance of...?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_203026258
quote:
16s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 11:31 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Hoe bedoel je die vraag? Qua OS of qua performance of...?
Ah, sorry. Of ik gewoon iedere .dmg kan installeren/uitpakken met de M1-chip :P Gezien ik bijvoorbeeld ook een Magic Keyboard zie die speciaal voor de M1-chip is ontworpen.

Ik weet nog toen het OS van 32-bits naar 64-bits ging dat heel veel 32-bits apps niet meer werkten tot ze een update kregen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Erasmus op 04-01-2022 11:47:56 ]
pi_203026335
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 11:47 schreef Erasmus het volgende:

[..]
Ah, sorry. Of ik gewoon iedere .dmg kan installeren/uitpakken met de M1-chip :P Gezien ik bijvoorbeeld ook een Magic Keyboard zie die speciaal voor de M1-chip is ontworpen.

Ik weet nog toen het OS van 32-bits naar 64-bits ging dat heel veel 32-bits apps niet meer werkten tot ze een update kregen.
Ik dacht dat dmv Rosetta je in principe al die apps draaien alleen zijn sommige misschien nog niet geoptimaliseerd voor de m1 architectuur. Maar misschien kan een apple boy dat bevestigen of weerspreken hier, zelf werk ik nog op Ubuntu momenteel; weet wel dat de software die ik gebruik bijna allemaal goed werkt op m1 arch. alleen sommige docker dingetjes schijnen wat issues te geven.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  dinsdag 4 januari 2022 @ 11:52:09 #89
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203026349
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 11:47 schreef Erasmus het volgende:

[..]
Ah, sorry. Of ik gewoon iedere .dmg kan installeren/uitpakken met de M1-chip :P Gezien ik bijvoorbeeld ook een Magic Keyboard zie die speciaal voor de M1-chip is ontworpen.

Ik weet nog toen het OS van 32-bits naar 64-bits ging dat heel veel 32-bits apps niet meer werkten tot ze een update kregen.
Ik denk dat je daar gewoon moet goegelen naar de applicaties cq hardware die je gebruikt, generiek kan niemand daar een antwoord op geven. Er zijn vier mogelijkheden
- Volledig Native Apple Silicon
- Werkt onder Rosetta
- Werkt Native maar niet geoptimaliseerd
- Werkt niet
pi_203026394
quote:
16s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 11:51 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Ik dacht dat dmv Rosetta je in principe al die apps draaien alleen zijn sommige misschien nog niet geoptimaliseerd voor de m1 architectuur. Maar misschien kan een apple boy dat bevestigen of weerspreken hier, zelf werk ik nog op Ubuntu momenteel; weet wel dat de software die ik gebruik bijna allemaal goed werkt op m1 arch. alleen sommige docker dingetjes schijnen wat issues te geven.
Cool, als de integratie van de M1-arch al aardig onderweg is neemt dat al een hoop zorgen van mij weg.

Heeft iemand hier al geprobeerd of Bootcamp met dual-boot Windows nog gaat met de M1-arch? Of moet ik een VM gebruiken?
pi_203027578
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 11:53 schreef Erasmus het volgende:

[..]
Cool, als de integratie van de M1-arch al aardig onderweg is neemt dat al een hoop zorgen van mij weg.

Heeft iemand hier al geprobeerd of Bootcamp met dual-boot Windows nog gaat met de M1-arch? Of moet ik een VM gebruiken?
Van wat ik zie is dit wel het geval, maar ik kijk voornamelijk naar IDE's en zulks om software te ontwikkelen; ik weet dat deze gozer https://www.youtube.com/c/AlexanderZiskind/videos eens over dualboot heeft gesproken maar ik weet helaas niet meer welke video dit was.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  dinsdag 4 januari 2022 @ 12:53:35 #92
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_203027631
Bootcamp cq dual boot met windows gaat op Apple Silicon niet meer.
pi_203029371
quote:
16s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 12:51 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Van wat ik zie is dit wel het geval, maar ik kijk voornamelijk naar IDE's en zulks om software te ontwikkelen; ik weet dat deze gozer https://www.youtube.com/c/AlexanderZiskind/videos eens over dualboot heeft gesproken maar ik weet helaas niet meer welke video dit was.
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 12:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Bootcamp cq dual boot met windows gaat op Apple Silicon niet meer.
Thanks vrienden, ik weet genoeg :) Eerst even onderzoeken of al mijn belangrijke apps gewoon werken op M1, dan pas ga ik langs de Apple Store.

[ Bericht 0% gewijzigd door Erasmus op 04-01-2022 14:30:57 ]
pi_203032267
quote:
16s.gif Op maandag 3 januari 2022 23:27 schreef FlippingCoin het volgende:
Die levertijden van apple zijn wel een dingetje he. ;(
Ja man. Een maand.
pi_203132624
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 januari 2022 17:07 schreef AssyriskaFF het volgende:

[..]
Ja man. Een maand.
Vandaag binnen. *O*

Wat mij wel direct opviel, wat een zwaar apparaat vergeleken met de thinkpad x1 carbon; maar wel een mooi ding. Eea even installed, had wat issues met nvm/npm versie 14 installeren maar dat lukte daarna met rosetta prima verder werkt alles wat ik geprobeerd heb nog. En ik merk nu al dat die heerlijk snel is; vscode met toch flink wat extensions (waaronder sonarlint) boot in twee seconden of zo, testsuitje draaien met een paar honderd unit tests ook geen probleem. :7
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_203379734
Vanavond release van:

 iOS 15.3
 iPadOS 15.3
 TVOS 15.3
 MacOS Monterey 12.2
 WatchOS 8.4
 HomePodOS 15.3
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_203379973
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2022 21:10 schreef CoExist het volgende:
Vanavond release van:

 iOS 15.3
 iPadOS 15.3
 TVOS 15.3
 MacOS Monterey 12.2
 WatchOS 8.4
 HomePodOS 15.3
Ook Big Sur en Catalina security updates.

https://support.apple.com/en-us/HT201222
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_203380225
quote:
7s.gif Op woensdag 26 januari 2022 21:24 schreef Aether het volgende:

[..]
Ook Big Sur en Catalina security updates.

https://support.apple.com/en-us/HT201222
Had een deja vu!
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 26 januari 2022 @ 21:37:19 #99
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_203380251
Beats Fit Pro eindelijk leverbaar in NL *O*
pi_203382632
quote:
16s.gif Op maandag 10 januari 2022 22:27 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Vandaag binnen. *O*

Wat mij wel direct opviel, wat een zwaar apparaat vergeleken met de thinkpad x1 carbon; maar wel een mooi ding. Eea even installed, had wat issues met nvm/npm versie 14 installeren maar dat lukte daarna met rosetta prima verder werkt alles wat ik geprobeerd heb nog. En ik merk nu al dat die heerlijk snel is; vscode met toch flink wat extensions (waaronder sonarlint) boot in twee seconden of zo, testsuitje draaien met een paar honderd unit tests ook geen probleem. :7
Krijg hem morgen binnen. Nog tips voor must-have accessoires? Is mijn eerste MacBook Pro ooit namelijk. Altijd desktop Windows PC gehad.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')