Wow, dat betekend dat ze ècht de winkel uitrennen.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 09:27 schreef Alcatranz. het volgende:
MacBook besteld! Half december pas binnen
De levertijden fluctueren ook. Gisterenavond een model besteld dat begin december binnen zou komen. Nu datzelfde model kiezen geeft een levertijd van half november aan. Ben benieuwd wanneer de mijne komtquote:Op dinsdag 19 oktober 2021 09:47 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Wow, dat betekend dat ze ècht de winkel uitrennen.
Kreeg net zowaar een update dat de bezorgdatum naar half november is aangepast.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 10:13 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
De levertijden fluctueren ook. Gisterenavond een model besteld dat begin december binnen zou komen. Nu datzelfde model kiezen geeft een levertijd van half november aan. Ben benieuwd wanneer de mijne komt
Dit is sinds Big Sur in te stellen.quote:Op dinsdag 19 oktober 2021 18:25 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ook weer terug van weggeweest in de MacBook Pro:
Als ik een MacPro samenstel met de 12 Core Xeon, de AMD Radeon Pro W5700XT, 32GB geheugen, 1TB SSD en een afterburner kaart kom ik op 11.099 Euroquote:Op dinsdag 19 oktober 2021 14:26 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Okay
Apple zegt dat het dubbele aantal CPU cores 70% meer performance bied, dan komt de Geekbench multicore performance ongeveer op 13.000
Dat is sneller dan een Mac Pro (Late 2019) Intel Xeon W-3235 @ 3.3 GHz (12 cores) en iets langzamer dan een iMac Pro (Late 2017) Intel Xeon W-2191B @ 2.3 GHz (18 cores).
Indrukwekkend.
Over de GPU zegt men, dubbel cores, 2 keer de performance
GPU
14 Core - Metal score wordt dan 37.800, ongeveer een AMD Radeon Pro WX 7100
16 Core - Metal score wordt dan 43.200 ongeveer een AMD Radeon RX 480
32 Core - Metal score wordt dan 86.400, dat is tussen een AMD Radeon Pro W5700XT en een AMD Radeon Pro VII
Daarbij komt bv hardware matige Prores encoding en decoding, en een veel grotere geheugenbandbreedte.
Real World gaat dit erg snel zijn bij video editing. Alleen om Prores decoding snel te krijg kocht je een Afterburnerkaart van een slordige 2000 Euro.
Geruchten gaan over tot 40 CPU cores en 128 GPU cores.quote:Op woensdag 20 oktober 2021 11:51 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik ben heel erg benieuwd wat er volgend jaar in de MacPro komt te zitten. 4*M2Max?
Importeren in iMovie en exporteren in een ander format?quote:Op woensdag 20 oktober 2021 20:00 schreef Jungle_Jim het volgende:
Ik heb een aantal 1080p videos op mn oude imac die schokkerig afspelen in imovie, in VLC doen ze t wel. Iemand enig idee hoe ik dat op kan lossen? Heb al een gratis video converter geprobeerd maar dat hielp helaas niet.
in imovie spelen ze schokkerig af en als ik ze exporteer nog steedsquote:Op woensdag 20 oktober 2021 20:18 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Importeren in iMovie en exporteren in een ander format?
Iets van de Actionquote:Op donderdag 21 oktober 2021 20:43 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Hoe moet ik nu mijn MacBook schoonmaken?
Amazon, met mijn Amazon Creditcard krijg ik veel punten, en Amazon heeft uitstekende klantvriendelijkheid.quote:Op woensdag 20 oktober 2021 22:15 schreef KingRoland het volgende:
Waar hebben jullie je iphones besteld? is er een reden waarom je bijvoorbeeld coolblue kiest boven apple?
En ik zit af te vragen of ik voor de 128gb ga of de 256gb iphone 13 pro (of de max)
Vertel, waar krijg ik een snellere, stillere laptop voor minder geld met zoveel accuduur die ook snel blijft als ie niet aan stroom hangt, met een beter beeldscherm?quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 06:02 schreef de_jager30 het volgende:
Apple denkt alleen aan geld verdienen, alles enorm duur, geheugen is extreem duur om bij te plaatsen, ondersteuning weglaten scheelt een hoop geld en ontwikkeltijd, dat de poorten terugkwamen zegt iets over de ergernis bij gebruikers, maar waarom blijf je bij Apple als je veel meer voor veel minder kan krijgen van andere merken?
Niets tegen Apple, maar ik trap gewoon niet in die belachelijke bedragen en het vastzetten van hun gebruikers aan het merk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |