abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201803904
Kunnen schuursponsjes in de wasmachine? Doen jullie dit? Volgens mij vallen ze dan toch wel een beetje uit elkaar.
Hoe gaan jullie om met gebruikte schuursponsjes? Gerucht gaat dat ze beter in de vaatwasser kunnen dan in de wasmachine.

Schuursponsjes
pi_201803935
Weggooien
pi_201804000
Weggooien. Echt smerige bacteriën zitten daar op :P
pi_201804099
Het kan, maar die dingen kosten geen drol en het schuuroppervlak gaat hard achteruit. Voor het milieu hoef je het ook niet te doen, kun je hem beter een keer extra gebruiken zonder te wassen.

Of je doet de keuken en de badkamer/wc er mee, liefst in die volgorde. Dan is zo'n ding bij hard poetsen al wel naar zijn einde.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2021 10:21:28 ]
pi_201804145
>> Soppen & opruimen met FOK!

Maar ik gebruik ze amper, en anders weggooien inderdaad.
pi_201804553
Ik was ze wel zo nu en dan in de wasmachine maar er blijft vaak niet veel van over en voor het zicht zijn ze zeker niet schoon. Dat tweede leven gebruik ik dan ook meer voor de echt vieze klussen waarna ze weg kunnen. Ze schuren wel minder goed maar dat is ook wel eens een voordeel.

Vaatwasser zal ik ook eens proberen, die wordt in ieder geval heter dan de wasmachine.

Waarschijnlijk is onder de hete kraan afspoelen met een druppel afwasmiddel nog het meest effectief.
pi_201804707
Ik zou niet aanraden om deze sponsjes te hergebruiken.

Je kan beter zo een vaalgele ouderwetsche spons gebruiken als je hem wil hergebruiken:

Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_201804794
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 11:23 schreef sirdanilot het volgende:
Ik zou niet aanraden om deze sponsjes te hergebruiken.

Je kan beter zo een vaalgele ouderwetsche spons gebruiken als je hem wil hergebruiken:

[ afbeelding ]
Maar die heeft een heel ander doel dan een schuursponsje natuurlijk.
pi_201805770
Die dingen zijn 10 cent per stuk... waarom zou je dat in de wasmachine doen?
Facts don't care about your feelings
pi_201806081
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 13:03 schreef YoshiBignose het volgende:
Die dingen zijn 10 cent per stuk... waarom zou je dat in de wasmachine doen?
Waarom zou je 10 ct weggooien als het niet nodig zou zijn?

Maar belangrijker voor mij is het verminderen van afval.
pi_201806364
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 13:24 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Waarom zou je je toilet doorspoelen na het pissen en schijten en niet gewoon opsparen tot het eind van de dag?
Facts don't care about your feelings
pi_201806472
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 13:58 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Waarom zou je je toilet doorspoelen na het pissen en schijten en niet gewoon opsparen tot het eind van de dag?
Tja, sommige mensen moet je alles uitleggen. :W
pi_201807859
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 13:24 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Goed bezig.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_201807866
quote:
0s.gif Op maandag 18 oktober 2021 13:58 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Waarom per dag? En niet per week?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_201807887
quote:
1s.gif Op maandag 18 oktober 2021 16:29 schreef halfway het volgende:

[..]
Waarom per dag? En niet per week?
Dan raakt het wc-papier je billen als je gaat zitten en heb je dat vieze schuursponsje weer nodig! ;)
Wacht.... snap ineens de vraag beter.... -O-
pi_201811959
Ik was ze altijd, op 60 graden. Zo gaan ze 4-10 keer mee, afhankelijk van hoe hard er mee geschuurd wordt. Door de wasmachine en droger gaan ze niet kapot.
Spoilers!
pi_201813102
quote:
1s.gif Op maandag 18 oktober 2021 21:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik was ze altijd, op 60 graden. Zo gaan ze 4-10 keer mee, afhankelijk van hoe hard er mee geschuurd wordt. Door de wasmachine en droger gaan ze niet kapot.
Oh gelukkig …jij ook? Gewoon in de wasmachine op 60o. w/
Net als de vaatdoeken, sopdoeken, vloerdweilen.
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 00:30:42 #18
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201813282
Als je ze persé wil wassen, gooi ze dan gewoon in de vaatwasser.
Wel uitknijpen naderhand (na teringheet en voor totaal afgekoeld).
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_202152567
Na het uitspoelen (i.v.m. vuil) onder de kraan, kan je een schuursponsje ook even (bacteriën) in de magnetron doen zo las ik hier:
https://leukegeit.nl/vaatdoekje-magnetron/

"...Het klinkt misschien een beetje vreemd, maar wanneer je een nat vaatdoekje 2 minuten in de magnetron legt is 99% van de bacteriën gedood. Onderzoekers adviseren dit om de dag te doen. Het kan trouwens ook met schuursponsjes – zonder metaal. Een ander ideaal idee is om je vaatdoekje in de vaatwasser te stoppen.

Wanneer je een nat vaatdoekje in de magnetron gooit komt er veel stoom vrij waardoor je niets meer kunt zien door het raampje, dat is normaal. Na 2 minuten is het vaatdoekje HEET, dus pas op. Als je slim bent haal je direct een doekje door de magnetron. Door de waterdamp heeft vastgekoekt vuil los kunnen weken.

Waarschuwing: Gooi alleen NATTE doekjes in de magnetron. Droge vaatdoekjes kunnen in brand vliegen. Schuursponsjes die metaal bevatten mogen niet in de magnetron, die veroorzaken vuurwerk...."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')