abonnement Unibet Coolblue
pi_201918405
Hallo.
Uit het topic bij tweakers over de situatie bij welkom energie. ik persoonljk geen gevolgen (Essent vast nog 30 mnd) maar kwam het daar tegen en leek me goed om hierheen te kopieren.

---->
woensdag 27 oktober 2021 11:04
door Loveless85

Ik zou overigens iedereen aanraden nog snel even in te loggen op de https://wij.welkom-energie.nl/ portal en je tariefblad, overeenkomsten, facturen etc. te downloaden en wat screenshots te maken van de meterstanden zoals ze bij hen bekend zijn/waren.
pi_201918477
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 12:23 schreef Iceage het volgende:
Hallo.
Uit het topic bij tweakers over de situatie bij welkom energie. ik persoonljk geen gevolgen (Essent vast nog 30 mnd) maar kwam het daar tegen en leek me goed om hierheen te kopieren.

---->
woensdag 27 oktober 2021 11:04
door Loveless85

Ik zou overigens iedereen aanraden nog snel even in te loggen op de https://wij.welkom-energie.nl/ portal en je tariefblad, overeenkomsten, facturen etc. te downloaden en wat screenshots te maken van de meterstanden zoals ze bij hen bekend zijn/waren.
bedankt voor de tip! gelijk even gedaan.
Verder las ik op een ander forum dat na storneren het wel zo netjes is om de leverancier op de hoogte te stellen.
Ik heb ze dus even een mail gestuurd, welke transactie ik heb teruggeboekt, de reden hiervan, (angst dat ze niet aan de eindafrekening kunnen voldoen) en dat ze dit gerust (logisch) mee mogen nemen in de eindafrekening.

nu ga ik een appel eten.
  roze woensdag 27 oktober 2021 @ 12:31:57 #178
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_201918482
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 12:23 schreef Iceage het volgende:
Hallo.
Uit het topic bij tweakers over de situatie bij welkom energie. ik persoonljk geen gevolgen (Essent vast nog 30 mnd) maar kwam het daar tegen en leek me goed om hierheen te kopieren.

---->
woensdag 27 oktober 2021 11:04
door Loveless85

Ik zou overigens iedereen aanraden nog snel even in te loggen op de https://wij.welkom-energie.nl/ portal en je tariefblad, overeenkomsten, facturen etc. te downloaden en wat screenshots te maken van de meterstanden zoals ze bij hen bekend zijn/waren.
Ik weet mijn username niet meer en je kan ze niet meer bellen pff.
Your beauty never ever scared me.
  roze woensdag 27 oktober 2021 @ 12:33:13 #179
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_201918489
Lees nu op hun site:
quote:
Tot maart krijgt u van Eneco een eerste aanbieding om u de winter door te helpen, daarna volgt een
vervolgaanbieding.
Of klinkt dit leuker dan het waarschijnlijk is? _O-
Your beauty never ever scared me.
pi_201918506
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 12:33 schreef Ama het volgende:
Lees nu op hun site:
[..]
Of klinkt dit leuker dan het waarschijnlijk is? _O-
Ik zou het voorjaar maar even afwachten, vraag naar aardgas zal dan vast afnemen.
Tegen die tijd een nieuw contract aangaan bij een wat grotere partij zonder rode cijfers.
  roze woensdag 27 oktober 2021 @ 12:35:52 #181
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_201918514
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 12:35 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik zou het voorjaar maar even afwachten, vraag naar aardgas zal dan vast afnemen.
Tegen die tijd een nieuw contract aangaan.
Dus 1 december geen andere zoeken en eerst maar braaf bij Eneco blijven? Ik ben hier zo slecht in wat nou slimste is om te doen straks. :') Ben iedereen hier wel dankbaar voor alle antwoorden! :* Merk dat ik wel iets rustiger begin te worden door alle mensen die mijn vragen hier beantwoorden.

[ Bericht 6% gewijzigd door Ama op 27-10-2021 12:44:05 ]
Your beauty never ever scared me.
pi_201918616
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 12:35 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik zou het voorjaar maar even afwachten, vraag naar aardgas zal dan vast afnemen.
Tegen die tijd een nieuw contract aangaan bij een wat grotere partij zonder rode cijfers.
Als je voorschot laag staat kan je toch prima een contract afsluiten bij kleine partijen?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201918644
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 11:38 schreef Ama het volgende:

[..]
Voor mij is het veel geld wat ik straks kwijt ben.
Dat hoef je helemaal niet kwijt te zijn.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201918647
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 12:45 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Als je voorschot laag staat kan je toch prima een contract afsluiten bij kleine partijen?
Of je voorschot nu hoog of laag stond, Welkom Energie is weg.

Stel dat je in het voorjaar goedkoop een nieuw contract afsluit bij een kleine partij die volgend jaar november ook op de fles gaat, dan zit je weer met hetzelfde probleem.
pi_201918650
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 12:31 schreef Ama het volgende:

[..]
Ik weet mijn username niet meer en je kan ze niet meer bellen pff.
ik ook niet, maar middels mijn mail adres kon ik een nieuw wachtwoord aanmaken.
(mailadres als username ingevuld).

(ik ben er trouwens niet zo overtuigd van dat we geen cent terug gaan zien, ik geef het nog wel een kans dat dit "opgelost" gaat worden)
  roze woensdag 27 oktober 2021 @ 12:50:38 #186
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_201918661
quote:
7s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 12:49 schreef koemleit het volgende:

[..]
ik ook niet, maar middels mijn mail adres kon ik een nieuw wachtwoord aanmaken.
(mailadres als username ingevuld).

(ik ben er trouwens niet zo overtuigd van dat we geen cent terug gaan zien, ik geef het nog wel een kans dat dit "opgelost" gaat worden)
Nice _O_ het is mij nu ook gelukt! Bedankt. :D
Your beauty never ever scared me.
pi_201918663
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 12:35 schreef Ama het volgende:

[..]
Dus 1 december geen andere zoeken en eerst maar braaf bij Eneco blijven? Ik ben hier zo slecht in wat nou slimste is om te doen straks. :') Ben iedereen hier wel dankbaar voor alle antwoorden! :* Merk dat ik wel iets rustiger begin te worden door alle mensen die mijn vragen hier beantwoorden.
Een goed aanbod ga je nu toch niet krijgen, omdat de gasprijzen hoog zijn.

Dan zou ik gewoon maar even afwachten hoe de prijzen in het voorjaar zijn en dan een nieuw contract afsluiten bij een stabiele partij.

Het is een advies en adviezen zijn er om in de wind te slaan :+
pi_201918670
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 12:48 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Of je voorschot nu hoog of laag stond, Welkom Energie is weg.

Stel dat je in het voorjaar goedkoop een nieuw contract afsluit bij een kleine partij die volgend jaar november ook op de fles gaat, dan zit je weer met hetzelfde probleem.
Welk probleem dan precies?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  roze woensdag 27 oktober 2021 @ 12:52:58 #189
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_201918680
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 12:50 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Een goed aanbod ga je nu toch niet krijgen, omdat de gasprijzen hoog zijn.

Dan zou ik gewoon maar even afwachten hoe de prijzen in het voorjaar zijn en dan een nieuw contract afsluiten bij een stabiele partij.

Het is een advies en adviezen zijn er om in de wind te slaan
:+
Maar ik vraag om advies en ik waardeer dat je het toch geeft. :) Dankje. Ik ben gewoon een noob met dit soort dingen dat geef ik toe.
Your beauty never ever scared me.
pi_201918681
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 12:51 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Welk probleem dan precies?
Stel dat je nu een goedkoop contract had bij Welkom Energie.

Gas is nu exorbitant duur -> Welkom Energie kan niet leveren -> contract wordt opengebroken -> je komt voor een hoger tarief bij Eneco terwijl net het dure stookseizoen begint.

Dan is het toch handiger om (in het voorjaar) een betrouwbare partij te kiezen die niet op het punt van omvallen staat, anders krijg je volgend jaar mss een herhaling van zetten.
pi_201918704
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 12:52 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Stel dat je nu een goedkoop contract had bij Welkom Energie.

Gas is nu exorbitant duur -> Welkom Energie kan niet leveren -> contract wordt opengebroken -> je komt voor een hoger tarief bij Eneco terwijl net het dure stookseizoen begint.

Dan is het toch handiger om (in het voorjaar) een betrouwbare partij te kiezen die niet op het punt van omvallen staat, anders krijg je volgend jaar mss een herhaling van zetten.
Ja maar andersom kan ook. Niemand kan dit voorspellen...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201918716
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 12:55 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ja maar andersom kan ook. Niemand kan dit voorspellen...
Hoe bedoel je "andersom kan ook"?

Als je in het voorjaar een goede deal hebt omdat de gasprijs laag is, dan is het toch lekker om dat vast te zetten en bij een stabiele partij te zitten zodat het niet open gebroken wordt als de prijs stijgt?
  woensdag 27 oktober 2021 @ 12:57:52 #193
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201918723
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 12:55 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ja maar andersom kan ook. Niemand kan dit voorspellen...
Nee, want als de prijzen juist omlaag gaan raakt dat de solvabiliteit niet en wordt je dus aan je contract gehouden.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201918742
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 12:33 schreef Ama het volgende:
Lees nu op hun site:
[..]
Of klinkt dit leuker dan het waarschijnlijk is? _O-
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 12:35 schreef Ama het volgende:

[..]

[..]
Dus 1 december geen andere zoeken en eerst maar braaf bij Eneco blijven? Ik ben hier zo slecht in wat nou slimste is om te doen straks. :') Ben iedereen hier wel dankbaar voor alle antwoorden! :* Merk dat ik wel iets rustiger begin te worden door alle mensen die mijn vragen hier beantwoorden.
Hallo Ama,
Maak je nou niet te druk en wacht rustig even het aanbod van eneco af. Weet ook dat het kabinet maatregelen treft en de energie belasting tijdelijk heeft verlaagd en de vrijstelling energiebelasting met iets van 280 heeft verhoogd, dat scheelt je ook iets van 400 euro.

Weet je ook of je vast of variabel hebt en wat daarvan de tarieven zijn van nu ?
Als je variabel hebt was je zowiezo per 1-1-2022 de sigaar geweest.

De welkomst bonus kan je wel vergeten denk ik. (maak een foto van je meterstanden)
Sterkte en bedenk dat je er niet alleen voor staat maar samen met 90k anderen en het inmiddels landelijk nieuws is..

Sterkte, Neem een kop thee met wat lekkers .
Take care en blijf gezond!

[ Bericht 21% gewijzigd door Iceage op 27-10-2021 13:05:25 (Fout bij invoeren en quoten) ]
pi_201918756
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 12:57 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Nee, want als de prijzen juist omlaag gaan raakt dat de solvabiliteit niet en wordt je dus aan je contract gehouden.
Daarnaast, als de gasprijzen op "normaal" niveau zijn, betaal je vooral weer belastingen en aan dat deel kan je toch weinig doen. Dus prima om het dan vast te zetten.
pi_201918764
Conclusie: @Ama, maak je niet te druk ;)
  woensdag 27 oktober 2021 @ 13:04:23 #197
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_201918799
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 12:35 schreef Ama het volgende:

[..]
Dus 1 december geen andere zoeken en eerst maar braaf bij Eneco blijven? Ik ben hier zo slecht in wat nou slimste is om te doen straks. :') Ben iedereen hier wel dankbaar voor alle antwoorden! :* Merk dat ik wel iets rustiger begin te worden door alle mensen die mijn vragen hier beantwoorden.
Gewoon echt even rustig blijven.. het is niet dat je huis in de fik staat op het moment dus je kunt gewoon rustig afwachten wat er komen gaat en daarna kijken wat je volgende stap is. Dus even kijken welke tarieven Eneco dadelijk mee aankomt (ik begrijp dat je sowieso een maand moet blijven daar?) want je kunt nu toch niets.

Het is dus geen super acuut probleem wat je nu meteen z.s.m moet gaan oplossen.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  roze woensdag 27 oktober 2021 @ 13:04:33 #198
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_201918802
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 12:59 schreef Iceage het volgende:

[..]
[..]
Hallo Ama,
Maak je nou niet te druk en wacht rustig even het aanbod van eneco af. Weet ook dat het kabinet maatregelen treft en de energie belasting tijdelijk heeft verlaagd en de vrijstelling energiebelasting met iets van 280 heeft verhoogd, dat scheelt je ook iets van 400 euro.

Weet je ook of je vast of variabel hebt en wat daarvan de tarieven zijn van nu ?
Als je variabel hebt was je zowiezo per 1-1-2022 de sigaar geweest.

De welkomst bonus kan je wel vergeten denk ik. (maak een foto van je meterstanden)
Sterkte en bedenk dat je er niet alleen voor staat maar samen met 90k anderen en het inmiddels landelijk nieuws is..
Sterkte, Neem een kop thee met wat lekkers .
Take care en blijf gezond!
Ik ben inmiddels ook iets rustiger hoor. :) Vooral omdat ik hier van jullie wat meer antwoorden krijg, wat ik tof vind. :*

Ik had vast en dat ik die bonus kan vergeten weet ik, 1 van de weinige dingen die ik wel weet met energiemaatschappijen (dat je dat soort shit kwijtraakt dan). In mijn hoofd ben ik straks helemaal bankroet maar ik moet idd het maar even afwachten.
Your beauty never ever scared me.
pi_201918803
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 12:56 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Hoe bedoel je "andersom kan ook"?

Als je in het voorjaar een goede deal hebt omdat de gasprijs laag is, dan is het toch lekker om dat vast te zetten en bij een stabiele partij te zitten zodat het niet open gebroken wordt als de prijs stijgt?
Tja het leven is vol risico's. Die kleine partijen hebben vaak of eigenlijk altijd veel betere deals.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  roze woensdag 27 oktober 2021 @ 13:05:54 #200
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_201918820
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 13:04 schreef AQuila360 het volgende:

[..]
Gewoon echt even rustig blijven.. het is niet dat je huis in de fik staat op het moment dus je kunt gewoon rustig afwachten wat er komen gaat en daarna kijken wat je volgende stap is. Dus even kijken welke tarieven Eneco dadelijk mee aankomt (ik begrijp dat je sowieso een maand moet blijven daar?) want je kunt nu toch niets.

Het is dus geen super acuut probleem wat je nu meteen z.s.m moet gaan oplossen.
Ik raakte gewoon in de stress van dat mailtje maar we zijn nu 2 uur verder en hier een heel gesprek verder en nu is het in mijn hoofd ook al iets rustiger. :) Weet nu iets beter waar ik aan toe ben door de mensen hier.
Your beauty never ever scared me.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')