abonnement Unibet Coolblue
pi_201766878
Heb een huis met Alkreflex in de spouwmuur. Heb er een isolatiebedrijf bij gehad die zei dat het niet kon.
Op internet lees ik dat dit is vanwege de niet vochtdoorlatende eigenschappen. Hierdoor zou er vochtuitslag in de muren kunnen komen. Iemand hier al enige ervaring mee?

Hoe zou ik de isolatie waarde van de muren kunnen opwaarderen.
pi_201767680
aan de binnenkant of buitenkant je muur isoleren.
De buitenkant isoleren kan vergunngingsplichtig zijn.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201778481
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 oktober 2021 17:32 schreef dujour het volgende:
Heb een huis met Alkreflex in de spouwmuur. Heb er een isolatiebedrijf bij gehad die zei dat het niet kon.
Op internet lees ik dat dit is vanwege de niet vochtdoorlatende eigenschappen. Hierdoor zou er vochtuitslag in de muren kunnen komen. Iemand hier al enige ervaring mee?

Hoe zou ik de isolatie waarde van de muren kunnen opwaarderen.
gekopieerd:

In de Spouw
• Bij toepassing van een dubbele laag Alkreflex 2L-2 wordt na het
aanbrengen van de eerste laag Alkreflex 2L-2, in plaats van een
klemschijf een afstandshouder geplaatst.
Vervolgens wordt op dezelfde wijze de
tweede laag aangebracht en gefixeerd
met een klemschijf.
• Aan weerszijden van de Alkreflex 2L-2
dient een spouw aanwezig te zijn van minimaal 20mm.

http://www.franktreuren.nl/pdf/66640001.pdf

Beetje raar produkt, een dampdichte laag moet je aan de binnenzijde van je binnenspouwblad hebben. Je behang als het ware. Het meeste vocht in de muren komt namelijk van binnenuit (kookvocht, uitademen etc) Door de dampdichte laag op de behanglijn te plaatsen voorkom je dit. Als je dan bedenkt dat de damp die door je muur trekt naar buiten op de koudste plek gaat condenseren, wat in jouw geval op de achterkant van de folie (die op 20mm afstand van het binnenblad zit) is. Dit zal naar beneden lopen en als het goed is naar buiten afgevoerd worden.
Ga je nu isoleren wordt deze folie tegen het binnenblad gedrukt zodat je condenspunt tegen het binnenblad ligt, waardoor het vocht hier weer in terecht komt.
Denk dat de enigste oplossing is aan de binnenzijde isoleren. Een voorzetwand dus.
pi_201779988
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 12:27 schreef Oledanmaarweer het volgende:
Denk dat de enigste oplossing is aan de binnenzijde isoleren. Een voorzetwand dus.
je kan toch ook aan de buitenkant isoleren, een voorzetwandbuiten dus?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201788467
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 14:25 schreef sjorsie1982 het volgende:
buitenkant isoleren
Wat niet kan. Ik denk dat het in de praktijk tegenvalt. Je gaat denk ik minimaal 10cm naar buiten. En hoe doe je dat daar dan met je ramen, deuren aansluiting op je dakgoot.
pi_201792482
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 21:56 schreef Oledanmaarweer het volgende:

[..]
Wat niet kan. Ik denk dat het in de praktijk tegenvalt. Je gaat denk ik minimaal 10cm naar buiten. En hoe doe je dat daar dan met je ramen, deuren aansluiting op je dakgoot.
Alleen de dakgoot is er extra bij. Bij binnenisolatie zit je ook met je ranen en deuren.
Ik heb het in de praktijk gezien dat het echt wel kan.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201809296
Dank voor alle antwoorden. Denk dat we kostentechnisch eerst gaan kijken naar andere manieren van verwarmen. Is bijna niet te betalen met de muur oppervlaktes welke wij hebben.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')